CDJ-200 'Bend'Bug..?  (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJEduardo    posted on 28-05-2005 17:18
Ik las dit in een recensie op een ander forum:

Het enige minpuntje dat wij gevonden hebben is dat ondanks de mastertempo verbeterd is, er tijdens een mix, als je wil bijpitchen soms een hapering is van +/- 0,5sec. Hierdoor loopt je mix volledig mis.

Heb het net uitgebreid getest met de CDJ-200
Ik hoor inderdaad wat er beweerd wordt; als je de Schijf erg rond gaat draaien in de + ( Pitch stand op 10%,/ MasterTempo aan ) hoor je soms een hapering. Het is moeilijk uit te leggen hoe het klinkt
Maar laat ik zeggen dat het klinkt alsof er een beat overgeslagen wordt.
Ik ken het van de oudere denon modellen, als je daar extreem gaat pitchen krijg je dat effect ook, door gewoon een beroerde kwaliteit Mastertempo/KEy.

Als ik dezelfde track bv afspeel in de CDJ-100 ontstaat dit niet(!)
Nu weet ik niet of dit nu een Bug is in de CDJ-200 ?f dat wellicht het 'bend'bereik ( buiging die bereikt kan worden dmv de schijf) bij de CDJ-200 gewoon veel hoger is, waardoor een afwijking ook beter hoorbaar wordt uiteraard....

Wat valt hierover te zeggen?
User edit by DJEduardo on 28-05-2005 @ 17:29:34 (15%)

What do you think about CDJ-200 'Bend'Bug..? ??

Vote :   

Lead    posted on 03-05-2006 19:49
Deze post staat een stukje hierboven ook al Confused

De twee dingen hebben niets met elkaar te maken.... De bend klinkt gewoon zoals het hooort. Ik heb er nog niet een gehoord die anders klinkt. Voor mij is dat hoofdstuk nu afgesloten, behalve als er nieuwe feiten komen.

De vraag over de nauwkeurigheid van het jogwheel is iets anders. Dit heeft te maken met de nauwkeurigheid van je correcties. Ik weet het antwoord niet, maar zal er eens achteraan gaan...

De CDJ-1000/800 hebben er geen tienstallen maar honderden 'detectiezones'. Het is een band die in het jogwheel zit en de buitendiameter lang is. De streepjes zijn ongeveer een millimeter.... reken maar uit hoeveel zones...

1 rotatie van het jogwheel beweegt de CD zo'n 135 frames verder. Maar het vooruitspoel gedrag is dan weeeeeer wat anders dan het pitch-correctie-gedrag...

Let the BASS be louder
DJEduardo    posted on 03-05-2006 21:34

Poster: Lead

De CDJ-1000/800 hebben er geen tienstallen maar honderden 'detectiezones'. Het is een band die in het jogwheel zit en de buitendiameter lang is.

Aha!
Dank voor je uitleg...

En was dus gesteld wordt is  dat dat bij de CDJ-100/200  types anders is...
Weet jij dat?
User edit by DJEduardo on 03-05-2006 @ 21:39:59 (34%)
Lead    posted on 03-05-2006 23:29
Poster: Lead
Ik weet het antwoord niet, maar zal er eens achteraan gaan...

Daar geef ik net al antwoord op....

Het principe werkt hetzelfde, maar anders uitgevoerd... Maar je hebt toch al een hele uitleg van Dre over die detectie strookjes... Wat is daar nu het probleem mee ?? Ja ze werken anders, maar er zit dan ook een fiks prijsverschil tussen de toestellen... Logisch dat het anders werkt als hij meer kost, dan kunnen er betere en duurdere technieken worden gebruikt.

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 7.086 days.
 Post CommentThat would be 236.2 months
or a whopping 19.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

277 Users online: 58 Guests (219 Unknown)
Pages generated today : 71.630
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.723.642