CDJ-200 'Bend'Bug..?  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJEduardo    posted on 28-05-2005 17:18
Ik las dit in een recensie op een ander forum:

Het enige minpuntje dat wij gevonden hebben is dat ondanks de mastertempo verbeterd is, er tijdens een mix, als je wil bijpitchen soms een hapering is van +/- 0,5sec. Hierdoor loopt je mix volledig mis.

Heb het net uitgebreid getest met de CDJ-200
Ik hoor inderdaad wat er beweerd wordt; als je de Schijf erg rond gaat draaien in de + ( Pitch stand op 10%,/ MasterTempo aan ) hoor je soms een hapering. Het is moeilijk uit te leggen hoe het klinkt
Maar laat ik zeggen dat het klinkt alsof er een beat overgeslagen wordt.
Ik ken het van de oudere denon modellen, als je daar extreem gaat pitchen krijg je dat effect ook, door gewoon een beroerde kwaliteit Mastertempo/KEy.

Als ik dezelfde track bv afspeel in de CDJ-100 ontstaat dit niet(!)
Nu weet ik niet of dit nu een Bug is in de CDJ-200 ?f dat wellicht het 'bend'bereik ( buiging die bereikt kan worden dmv de schijf) bij de CDJ-200 gewoon veel hoger is, waardoor een afwijking ook beter hoorbaar wordt uiteraard....

Wat valt hierover te zeggen?
User edit by DJEduardo on 28-05-2005 @ 17:29:34 (15%)

What do you think about CDJ-200 'Bend'Bug..? ??

Vote :   

Lead    posted on 28-05-2005 21:13
Geen idee, ik zal het eens uitzoeken, ik kom hier nog wel op terug.
Let the BASS be louder
DJEduardo    posted on 28-03-2006 21:50
en.? Kan iemand hier iets over zeggen, bij voorkeur iets zinnigs?

Lead    posted on 28-03-2006 22:11
Als je extreem pitched neem je risico's dat je sneller bent dan de buffer van de CDJ.

Een hapering bij normaal gebruik zou niet moeten kunnen. Ik heb dit zelf nooit meegemaakt...
Let the BASS be louder
Camino    posted on 28-03-2006 23:32
ik zou niet inzien waarom je als een gek aan dat jog zou zitten draaien terwijl je gewoon mixt...
victorn    posted on 28-03-2006 23:34
Volgens mij worden hier ook 2 dingen door elkaar gehaald:

1. Bij grote pitchafwijkingen of extreem benden klinkt de mastertempo (bij Denon key adjust genoemd) niet meer zo goed, doordat de lage tonen gaan achterlopen bij de hoge. Da's bij iedere speler zo, mastertempo/key adjust is niet geschikt om 40% pitch afwijking nog goed te laten klinken.

2. Het probleem in de post van dj Eduardo is iets anders. Kennelijk is er bij extreem benden (zoals Lead al zei) de kans dat de buffer leegraakt waardoor de speler skipt en je mix verkeerd loopt. Ik heb dit zelf nooit gemerkt (en je mag je afvragen waar je mee bezig bent als je z? extreem moet benden).

Francessco    posted on 28-03-2006 23:56
Eduardo is oude topics op het spoor. met open vragen..
Ghehe  .. ! (Check ook andere CDJ-200 "Bug" topic, waar hij een nog niet opgeloste vraag aanboord)
PatrickBeuken    posted on 29-03-2006 10:42
Poster: Francessco
Eduardo is oude topics op het spoor. met open vragen..
Ghehe  .. ! (Check ook andere CDJ-200 "Bug" topic, waar hij een nog niet opgeloste vraag aanboord)

So what? Wat is de toegevoegde waarde van deze opmerking? Headscratch Houd het aub zinnig... daar vraagt Eduardo ook om.

Francessco    posted on 29-03-2006 14:46
Wat een geirriteerde opmerking zeg

Ik vond het juist goed dat hij het deed. Respect voor zo'n uitpluizer als Eduardo!

DJEduardo    posted on 29-03-2006 15:21

Kennelijk is er bij extreem benden (zoals Lead al zei) de kans dat de buffer leegraakt waardoor de speler skipt en je mix verkeerd loopt. Ik heb dit zelf nooit gemerkt (en je mag je afvragen waar je mee bezig bent als je z? extreem moet benden).

haha
Klopt, ik bedoel ook niet zo heftig als ik het meldde, maar ik bedoelde iets meer als 'extremer bij sturen dan normaal', als je mix heftig uit begint te lopen oid..
Ik heb veel ervaring met alle andere CDJ/CMX modellen , en in de uurtjes dat ik met deCDJ200 gewerkt hebt, viel me dit op, in tegenstelling dus tot andere modellen. Hij lijkt eerder over zijn nek te gaan...

Maar ach , wellicht heb ik het mis, kan best..
Als het niet herkend wordt, zal dat best..

Respect voor zo'n uitpluizer als Eduardo!

hahha...alweer iemand die respect heeft...
Ik ben net zo'n DJ Gear gek als iedereen hier, toch?
En in het bijzonder vallen me bij Pioneer heel gauw foutjes op( die zijn er nl niet zo vaak)

User edit by DJEduardo on 29-03-2006 @ 15:22:45 (34%)
DJEduardo    posted on 30-04-2006 15:54
Ik las wederom over problemen met benden met de jog van de cdj-200:
http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=12674&p=30
( lees vanaf 2e post op deze pagina, van Sylvia , datum 26-3-2006 / 15:48)

Heb op de Dj demodag van BSE in Groningen met de CDJ-200 uitgebreid gespeeld, en ook mij valt het probleem met benden op...
Nu meldt Dre van new line:

Wat is het geval. De CDJ-100 heeft maar een zeer beperkt aantal detectieposities per rotatie (uit het hoofd 40 posities). Tussen die posities is hij (zoals ELKE rotary encoder) zo blind als het maar kan. Hoe groter dus het aantal detectieposities, des te consistenter reageert de jog (want des te kleiner is de kans dat je tussen 2 detectie posities in zit te pielen).
Ik kan op de CDJ-100 mixen MAAR moet elke keer weer behoorlijk wennen aan deze "blind spots". Het zou kunnen dat de CDJ-200 een soortgelijke (maar dan toch weer net iets andere) detectiemethode gebruikt (een fabrieks encodertje in plaats van een mooi "kamrad" met opto brugjes).

Is iemand die hier meer van kan zeggen? Dit klinkt aannemelijk en zou het probleem verklaren..?
User edit by DJEduardo on 30-04-2006 @ 15:59:12 (75%)
DJMichel    posted on 30-04-2006 16:20
Dit heb ook al een keer gepost in een ander topic Winking my eye

Niemand had hier toen last van op resource. Lead kwam het verhaal ook niet bekend voor. Wel heb ik het ook veel gelezen op andere sites, maarja als het goed is krijg ik hem van de week en zal ik het ook nog wel laten weten.

User edit by DJMichel on 30-04-2006 @ 16:22:12 (94%)
Day-One    posted on 01-05-2006 09:17
Ik denk zelf een iid een buffer probleem....heb je zonder mastertempo geprobeerd?! (zal je vast dat probleem niet hebben)
DJEduardo    posted on 01-05-2006 12:24
Eh..'Buffer probleem'
ik snap even de relatie niet t.o.v. gestelde oorzaak, het  gebrek aan aantal detectiepunten?
Day-One    posted on 01-05-2006 13:13
Poster: DJEduardo
Eh..'Buffer probleem'
ik snap even de relatie niet t.o.v. gestelde oorzaak, het  gebrek aan aantal detectiepunten?

Heb jij dit probleem alleen bij mastertempo en zonder mastertempo?!
greup    posted on 01-05-2006 13:24
een buffer probleem. het benden staat na m'n weten totaal niet in verband met het buffer vermogen.
Day-One    posted on 01-05-2006 14:06
Poster: greup
een buffer probleem. het benden staat na m'n weten totaal niet in verband met het buffer vermogen.

Okay...kan jij de volgende vraag dan beantwoorden?!

Heb jij dit probleem "zonder" mastertempo?!

DJEduardo    posted on 01-05-2006 22:32
Nee, Niet getest
soundcollector    posted on 01-05-2006 22:58
ik heb het bugje ook op gemerkt maar dit is als je extreem laag pitched bv -14 of plus viertien en dan een bend maakt, anders heeft ie er geen last van dus geen hardcore en regea mixen en als je dat doet nja dan weetk het ook niemeer
robbert    posted on 01-05-2006 23:02
nou -14, +14 kan nog wel eens voorkomen..
DJdarkness    posted on 01-05-2006 23:38
oo ja? draai je smurfen house dan

Waardes rond de + en - 14 vind ik extreem hoog, maximaal 8 is meer als genoeg, en als je op deze percentage pitch ben je ook al aardig verkeerd bezig in mijn ogen.

Als je een goeie platen keus heb , zal je niet gauw 14 procent verschil tussen 2 platen krijgen. 

Day-One    posted on 02-05-2006 14:00
Poster: DJdarkness
oo ja? draai je smurfen house dan

Waardes rond de + en - 14 vind ik extreem hoog, maximaal 8 is meer als genoeg, en als je op deze percentage pitch ben je ook al aardig verkeerd bezig in mijn ogen.

Als je een goeie platen keus heb , zal je niet gauw 14 procent verschil tussen 2 platen krijgen. 

OF!!!!! Overstappen naar de 800 met Tempo mogelijkheden....

Ferrox    posted on 02-05-2006 14:23
maar dat klinkt ook niet vind ik.
Ik hoor het meteen als iemand zijn master tempo aan heeft staan, en daarom zet ik hem zelf ook altijd uit.

Vind die hakkelende bas zo mega irritant. Maar 100% met mastertempo geeft dan wel weer leuke effecten.

Ik zit trouwens soms rond de +/- 8 procent maar dat is dan om de overstap van hardstyle naar hardcore te maken. Maar ik bouw dan gaander weg op met me pitch, en ook steeds stevigere nummers.
User edit by Ferrox on 02-05-2006 @ 14:27:49 (77%)
DJEduardo    posted on 03-05-2006 11:16

Ik zou zeggen: Back to topiccc...

robbert    posted on 03-05-2006 11:18
Poster: robbert
nou -14, +14 kan nog wel eens voorkomen..

Ik zeg, kan nog wel eens voorkomen.. En het klinkt namelijk aaridg bezeikt, dus het zou gewoon geen probleem moeten zijn.

DJEduardo    posted on 03-05-2006 14:05
Ik zou zeggen: Back to topiccc..

Ik las wederom over problemen met benden met de jog van de cdj-200:
http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=12674&p=30
( lees vanaf 2e post op deze pagina, van Sylvia , datum 26-3-2006 / 15:48)

Heb op de Dj demodag van BSE in Groningen met de CDJ-200 uitgebreid gespeeld, en ook mij valt het probleem met benden op...
Nu meldt Dre van new line:

Wat is het geval. De CDJ-100 heeft maar een zeer beperkt aantal detectieposities per rotatie (uit het hoofd 40 posities). Tussen die posities is hij (zoals ELKE rotary encoder) zo blind als het maar kan. Hoe groter dus het aantal detectieposities, des te consistenter reageert de jog (want des te kleiner is de kans dat je tussen 2 detectie posities in zit te pielen).
Ik kan op de CDJ-100 mixen MAAR moet elke keer weer behoorlijk wennen aan deze "blind spots". Het zou kunnen dat de CDJ-200 een soortgelijke (maar dan toch weer net iets andere) detectiemethode gebruikt (een fabrieks encodertje in plaats van een mooi "kamrad" met opto brugjes).

Is iemand die hier meer van kan zeggen? Dit klinkt aannemelijk en zou het probleem verklaren..?

De CDj1000/800 zou 75 punten hebben en CDJ-100/200 zou 40 hebben?
Ik gok erop dat Lead het 'naadje van de kous'weet..?

User edit by DJEduardo on 03-05-2006 @ 14:10:28 (100%)

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

266 Users online: 54 Guests (212 Unknown)
Pages generated today : 71.594
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.723.606

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use