Firmware problemen cdj-800mk2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

OrsonWelsh    posted on 10-04-2008 10:53
Hallo Allemaal,

Eerst even voorstellen....
Mijn naam is Orson Witteveen, en draai onder Orson W. nu al 19 jaar. Naast het draaien produceer ik ook al geruime tijd, en heb voor diverse bekende labels in de jaren 90 en begin 2000 platen gemaakt.

Sinds kort ben ik compleet overgestapt op het draaien met cd's. Hup, draaitafels de deur uit en pioneers de deur in.

Nu heb ik dus een simpele dj set voor thuis: 2 x cdj 800 mk2 en 1 djm 400.

Maar nu komt ie: Heb mn firmware ge-update naar 2.0 en nu vind ik dat de master tempo een beetje raar doet.
Kom ik boven de 134 bpm, dan is het net of de bassdrum ingeslikt word. De kick is er uit....is dat normaal??
Net of hij over wil slaan, maar te erg bezig is met corrigeren. Druk ik de master tempo uit, is er niets aan de hand.
Heb al geprobeerd om de 1.80 erop te zetten. Maar blijf hetzelfde probleem houden....

Is er nergens een link om de orginele 1.90 erop te zetten?

alvast bedankt!

Orson W.

What do you think about Firmware problemen cdj-800mk2 ??

Vote :   

tairip    posted on 10-04-2008 12:17
Even mee terug gaan naar de dealer lijkt me de beste optie!
Twello    posted on 10-04-2008 14:25
Daarom update ik me firmware ook niet Cry hij werkt dus ik vind het niet nodig..
Waarom draai je altijd met master tempo aan dan? Ik vind dat maar irritant werkenCry
Xtremer    posted on 10-04-2008 14:42
Volgends mij is dit gewoon normaal hoorCry. Als jij je master tempo aan doet en wide pitch dan is dat heel normaal. Zelfs zonder wide is dit normaal. Is niets ergs dat hoort nou eenmaal zo als je de master tempo gebruikt. Hij probeert digitaal alleen de drums & kicks te versnellen en de vocals met rust te laten en hoe sneller je het doet hoe minder bass je krijgt. Ik had ze zelf ook de CDJ-800 MK2's alleen heb ik er nooit een update voor geinstalleerd. Succes ermee!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
OrsonWelsh    posted on 10-04-2008 15:07
ah..ok dan..
Ja sorry, maar ik ben echt sinds kort over op cd...Dus ben blij dat er dit soort topics/forums zijn waar je antwoord krijgt op je vragen.

Ik heb ze trouwens geupgraded omdat ik dat hier zag staan dat er een nieuwe firmware was, neem aan dat dit bevorderlijk is voor je spelers. Maar goed..Terug naar de 1.90 zal ik ze niet meer krijgen vrees ik..

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Bouncy    posted on 10-04-2008 15:14
Euhm, volgens mij is het zo bij pioneer dat de mastertempo steeds beter word met iedere update. Of zeg ik nou iets raars?
Xtremer    posted on 10-04-2008 15:34

Je kunt hem wel updaten naar V2.00 hoor. Je moet alleen wel de juiste stappen volgen: ////www.djresource.eu/Topics/story/104/highlight/Firmware+Upgrade+/ 
Deze zal je zeker helpen. Succes.

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
OrsonWelsh    posted on 10-04-2008 16:02
Poster: DJ-Xtremer

Je kunt hem wel updaten naar V2.00 hoor. Je moet alleen wel de juiste stappen volgen: ////www.djresource.eu/Topics/story/104/highlight/Firmware+Upgrade+/
Deze zal je zeker helpen. Succes.

heb ik inmiddels al gedaan.. Cry
Lead    posted on 10-04-2008 20:37
En werkt het nu ??
Let the BASS be louder
FreakT    posted on 10-04-2008 20:41
even van dit topic profiterenCry: als ik mijn cdj800mk2 firmware wil checken zie ik niets op het scherm komen, terwijl ik toch reloop 10 seconden inhoud....Confused
Lead    posted on 10-04-2008 20:52
CD eruit, dan ingedrukt houden tot de info op je scherm verschijnt.
Let the BASS be louder
OrsonWelsh    posted on 11-04-2008 08:53
Poster: Lead
En werkt het nu ??

Yep update klopt...

ik denk dat het aan de opname ligt van de audio file. Is een vyniltje naar cd....ga em wat meer punch geven. Kijken of dat werkt
Sunrise8    posted on 11-04-2008 20:24
um ik heb ook een probleem met updaten

ik heb het gedaan zoals op de pioneer site staat. cd speler off. dan auto beat loop2 + time/auto cue knop ingedrukt houden totdat download op het scherm verschijnt. dan loslaten.

dan cd erin. maar dan geeft mijn cd speler error en werpt die de cd uit :S.

wat is hetprobleem?

EDIT: ik heb trouwens nero startsmart en ik heb dataschijf branden gebruikt. en hier gewoon die ISO op gegooit. hoe moet ik het anders doen?
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 11-04-2008 @ 20:30:08 (45%)

This is an old Topic

No new postings for 6.376 days.
 Post CommentThat would be 212.5 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

453 Users online: 263 Guests (190 Unknown)
Pages generated today : 26.394
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.578.692