[DJR] Gearbase nu Online (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 06-04-2008 18:40
Zoals je hopelijk weet is de hele DJ-Booth sectie ooit ontsprongen uit een forum topic ([pic] Your DJ Booth). De Gearbase is een weer een uitbreiding op de DJ-Booth. Zo blijft alles zich ontwikkelen :D

GEARBASEGearbase !

Er zijn al veel Gear items opgenomen in de database maar dit zal voordurend moeten worden onderhouden en aangevuld. Als er een niet bestaand Gear item wordt aangemaakt als je een DJ-Booth toevoegd moet hier natuurlijk de juiste informatie en een helder plaatje bij worden gezet.

Dit wordt gedaan door de volgende mensen met een groen plusje achter hun membernaam (dit zijn de GearFreaks)

JannickV
, Cyspoz en Beerbo

Naast bovenstaande kunnen ook alle Pro+ members en moderators dingen wijzigen en toevoegen aan deze sectie.

Onder ieder Gear item zie je een knop (als je ingelogd bent) waarmee je een Gear Report kan indienen voor een product. Gebruik dit als je onjuiste info ziet (meld de juiste info + de bron van de info) of als je info hebt die bij een product hoort die er nog niet bij staat.
Vermeld altijd de bron van de informatie !

• Gear Experience toevoegen
    Net zoals overal op DJResource kun je ook onder de gear je eigen ervaringen delen met de anderen. Denk er wel aan dat je dit niet moet met gebruiken voor oneliners zoals "Ja cool ding" of "tof, heb ik ook". (als jij hem ook hebt, dan heb je er al over geschreven).
  • Bij ieder gear item staat een knop om dit roduct te markeren als jouw favourite product. Je kunt voor iedere product groep (mixers, cd spelers, draaitafels, etc.) steeds 1 favouriet product kiezen per groep.
    Zodra je een product als Favourite hebt gemarkeerd krijgt de My Favourite knop een rood kruisje , je kunt door hierop de te klikken je markering weer verwijderen.
  • Bovenaan het Gearbase menu is een extra knop gekomen : My Favourites. Dit is nu nog een klad overzicht, maar wordt nog steeds aan gewerkt. Wat het eindresultaat gaat worden is nog niet bekend, dus er is nog plaats voor goede ideeen (post ze hier). In ieder geval zullen je favouriten ook in je Profile worden weergegeven.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 09-04-2008 07:43 (50%)

What do you think about [DJR] Gearbase nu Online ??

Vote :   

Lead    posted on 10-04-2008 00:18
Poster: Twello
Is het niet slim om de Te koop/Gezocht sectie aan de DJ Booths toe te voegen? Dat je ook kan zien of het product te koop is/gezocht word.

Zo'n koppeling klinkt grappig. Ga ik even over nadenken of en hoe dit eventueel mogelijk zou zijn. Zie alleen veel bijhou werk in de toekomst (mensen vergeten product van 'te koop' af te halen als het verkocht is enzo)...
Let the BASS be louder
Ywe    posted on 10-04-2008 00:57
Poster: Lead

Zo'n koppeling klinkt grappig. Ga ik even over nadenken of en hoe dit eventueel mogelijk zou zijn. Zie alleen veel bijhou werk in de toekomst (mensen vergeten product van 'te koop' af te halen als het verkocht is enzo)...

Ik wil wel helpen, zit er toch dagelijks op. En men moet denk ik ook verantwoordelijk voelen om deze site de top site in DJ gebeuren qua community te houden, dus ook door zoiets "af te vinken"
Lead    posted on 23-08-2008 17:28
Even weer een update van de Gearbase aangezien daar hard aan gewerkt is de laatste tijd.

Qua vulling zijn we een heel eind op weg. Momenteel zijn er bijna 1100 items opgenomen waarvan bij alle items features en specificaties vermeld staan (voor zover nog terug te vinden). Ook een duidelijke afbeelding is er bij ieder item gezocht. Niet alleen nieuwe items zijn opgenomen, maar ook heel veel klassiekers zijn inmiddels van specs en afbeelding voorzien. Een leuk duikje in de geschiedenis Winking my eye

Bij ieder merk zal ook wat algemene info komen over de achtergrond van het merk. Zal nog wel heel even duren voordat alles compleet is want ik ben er al wel achter dat maar weinig merken iets over hun achtergrond etc online hebben staan....

Wie info heeft over bepaalde merken (welk jaar begonnen met dj producten, welke vernieuwende dingen doen ze, doet het merk nog meer, etc.) mag deze altijd even op mail gooien (lead@djr...)

Dat er bij ieder item te zien is wie het item in zijn booth heeft of had is wel duidelijk, maar nieuw zijn de statistieken per merk. Bij het merken overzicht heb je nu een knop om de statistieken uit te klappen. Zo is te zien hoeveel producten er van dat merk per category zijn en de meest bekeken items.

Voor de middelste kolom moet ik nog iets verzinnen, maar daar komt zeker iets in te staan Happy, laughing

Maar om nu het beste uit de Gearbase te halen zou ik iedereen willen verzoeken om links te maken als je in het forum over een gear item iets schrijft. Dit is 2 klikken extra maar maakt sommige topics misschien een hoop duidelijker.
Let the BASS be louder
Lead    posted on 29-08-2008 17:49
Weer even een update :

Statistieken per merk
Als je een overzicht bekijkt van een merk zie je onder de info van het merk een knop met 'Show Statistics'. Voor wie het leuk vindt kan zo wat statistieken bekijken zoals het aantal items per product groep in de database, de meest bekeken items en de meest gebruikte items volgens de DJ Booths.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.099 days.
 Post CommentThat would be 203.3 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

168 Users online: 18 Guests (150 Unknown)
Pages generated today : 31.230
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.638.981