CDJ-400 compatibele software
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

phaderdotbe    posted on 05-04-2008 16:47
Weet iemand of er al software te koop is die compatibel is met de CDJ-400?

Zou graag beginnen draaien met m'n laptop, en daar rechtstreeks mijn cdj's via de usb poort op aansluiten. De software zou dan bediend worden via de cdj's, zonder timecode cd's.

Heb de software voor de Asio instellingen al geinstalleerd en al een aantal programma's getest zoals DJS of serato scratch live maar zonder succes.

V1.3 van Pioneers DJS zou compatibel zijn, weet wel niet in welke mate en of deze nu al released is.

Iemand al ervaring?

thx

What do you think about CDJ-400 compatibele software ??

Vote :   

the-melody    posted on 05-04-2008 16:53
De cdj400 zou moeten werken als midi controller voor traktor had ik gelezen? Mss kun je traktor eens proberen?
tairip    posted on 05-04-2008 16:57
Je kan volgens mij alle software gebruiken alleen moet je wel verstand hebben van het instellen van midi! Het is dan geen plug en play.

Ik weet dat een aantal software fabrikanten wel bezig zijn met het releasen van automap. Dus dat hij alles vanzelf indeelt.
woxa    posted on 05-04-2008 17:02
het werkt ook met virualDJ maar het enigste probleem dat ik dan ondervind is dat de scracht functie niet zoals het hoort werkt en dat je geen 2cdj's te samen kunt gebruiken
als er iemand toevallig hier een oplossing heeft zou mij dit veel helpen
Lead    posted on 05-04-2008 17:25
DJS werkt naadloos met CDJ-400 en MEP-7000 als de volgende update uit is gekomen (zou binnen enkele weken moeten gebeuren). Als je DJS nu koop werkt deze nog niet vlekkenloos, de update naar de werkende versie kost je geen extra geld.

De DJS software neemt alle functies van de spelers over zonder dat je iets hoeft in te stellen (behalve de geluidskaarten).

Traktor komt met een template en zo zijn er nog een aantal.
Let the BASS be louder
zrcl0272    posted on 05-04-2008 18:01
Met deze onderstaande link kan je de instellingen voor traktor 3 downloaden. zo moet je de CDJ400 niet in te leren. Als er iemand de file heeft voor Virtual dj dan mag die zeker gepost wordenCry

http://www.native-instruments.com/forum/attachment.php?s=9f021f04d7430f593d27673a350a9a88&attachmentid=8297&d=1201480653
phaderdotbe    posted on 11-04-2008 22:10
Ik ga binnenkort eens zien bij een pioneerdealer naar djs,

Wat ik eigenlijk zoek is software waarbij je een nummer selecteerd uit een library en het inleest in de cdj.
En dan zo via de cdj afspelen via zijn audio uitgangen. Weet niet of dit mogelijk is of bestaat?

thx
d906560    posted on 12-04-2008 01:42
paderotbe, wat je wil kan gewoon door een usbstick met muziek in de cdj400 te stoppen. De andere mogelijkheid, om de library van de software te gebruiken, kan ook, maar dan speelt de computer feitelijk de muziek af. de cdj400 fungeert dan als een midi controler over zijn usb uitgang en stuurt zo de software aan, bijv. traktor, virtualdj, mixmeister, dj decks of serato scratch
McBany    posted on 12-04-2008 11:31
Bij feedback hier in utrecht had ik geen probleem met virtal dj
Misschien is zoals al gezegd traktor 3 een optie?
stefanmplayer    posted on 22-08-2009 11:15
ik denk dat in jouw geval een timecode systeem handig is, in dat geval kun je kiezen voor serato scratch live (die kun je met 2 cdj 400's bedienen en naar mijn weten werkt dat goed) of traktor scratch met timecode (kan ook met cdj 400 direct als je n beetje technisch bent)
Jorrit    posted on 22-08-2009 11:58
Poster: stefanmplayer
ik denk dat in jouw geval een timecode systeem handig is, in dat geval kun je kiezen voor serato scratch live (die kun je met 2 cdj 400's bedienen en naar mijn weten werkt dat goed) of traktor scratch met timecode (kan ook met cdj 400 direct als je n beetje technisch bent)

Wat is het voordeel van timecode als je CDJ via midi kan communiceren met de PC? Volgens mij maak je het jezelf met timecode alleen maar lastig...
Nood    posted on 22-08-2009 17:16
Ik denk dat je mss een verkeerde driver hebt geinstalleerd van je cdj 400, normaal als je in je setup een externe mixer en de juiste geluidskaart instelt geeft hij 4 kanalen op 1 geluidskaart.

bij virtual dj ondervind ik de minste problemen omdat hij een standaard midi commandolijst heeft voor de cdj 400. Enkel de vinyl mode is inderdaad niet zo goed. (pioneer djs heb ik nog niet getest, maar als het waar is wat lead zegt, en dat zal zo wel zijnCool, lijkt dit me de beste keuze)

Serato scratch live kan je gebruiken zonder de timecode cd's maar dan heb je nog steeds dat zwarte bakje? nodig (en 3 usb poorten denk ik)
op youtube staat ergens een mooi filmpje over deze toepassing
dp_    posted on 22-08-2009 17:44
De CDJ400 werkt ook in de publieke beta van traktor pro 1.2.

This is an old Topic

No new postings for 5.790 days.
 Post CommentThat would be 193 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

36 Users online: 10 Guests (26 Unknown)
Pages generated today : 13.134
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.219.886