Wel of geen dj
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 03-04-2008 13:53
Geachte forum members. Ik heb een discussie met een festival organisator aangaande het volgende:

Zij hebben een oproep geplaatst over het feit dat zij dj's zoeken voor hun festival, prima niks mis mee. Nou blijkt achteraf dat zij dj's zoeken die behalve draaien ook iets extra doen zoals live een instument erbij bespelen of visuele effecten erbij doen?

Ten tweede beginnen zij nu ze wat demo's binnen hebben allerlij stijlen uit te sluiten.

Mijn verwijt naar hen is: 1 je had meteen een oproep met de stijlen moeten geven en niet diverse dj's met valse hoop op moeten zadelen terwijl je al weet dat je die niet zoekt en dan hadden ze ook een demo te hoeven opsturen, per cd nog wel anders werd de demo niet serieus genomen.

2) Als je dj's zoekt die meer doen als alleen draaien( en dat is de taak van de dj, de muziek verzorgen volgens mij al sinds jaar en dag) dan zoek je geen dj's maar meer entertainers. Ik heb nog noit een Tiesto, Armin of Ferry Corsten op een paar bongo's zien spelen tijdens een set tenminste, of een heftige triangelsolo zien weg geven, of heb ik iets gemist? Cry

What do you think about Wel of geen dj ??

Vote :   

sanderk    posted on 03-04-2008 13:58
hahah tsjah..... je heb helemaal gelijk
tairip    posted on 03-04-2008 14:13
Je kan toch een duo vormen met een percussionist ofzo? DJ + percussie.

Maar inderdaad zij hadden wat meer duidelijkheid moeten scheppen. Zegt al wel weer genoeg over de organisatie dacht ik zo. (afgaand op jouw informatie).
Ywe    posted on 03-04-2008 14:46
Precies wat Tairip zegt, als je nou los wat percussionisten erbij zoekt die op de beats mooie solo's meeslaan, dan geeft dat mooi "extra" ondersteuning.

Dus het kan allebei... DJ's en daarnaast meer!

Wel lullig van de demo's ja Winking my eye
ArCee    posted on 03-04-2008 14:50
Zij WILLEN juist dat de dj het doet. Kijk, ik heb ze ook al uitgelegt dat een dj het draaien doet, daarnaast kunnen er vj's bij komen, artiesten die iets met of op de muziek doen, natuurlijk kan dat, maar dat willen ze niet, de dj moet iets kunnen laten zien. Alsof je daar tijd voor hebt?? Buiten dat vind ik dat een organisatie eigenlijk alles qua show en aankleding moet regelen, en niet de dj, tenzij je kosten probeert te sparen (die opmerking was voor de organisatie trouwens tegen het zere been) Cry

Dit is een stukje uit de officiele oproep:

Zijn er geen grenzen in jouw mix , schuw jij geen sprongen van de ene stijl naar de andere stijl? Dan is het ******** Festival iets voor jou.

In het bijzonder ben ik geïnteresseerd in dj's die hun set kunnen combineren met visuele kunst en live instrumenten.

User edit by ArCee on 03-04-2008 @ 14:52:47 (63%)
Ywe    posted on 03-04-2008 14:51
das beetje vaag.... hoe kan ik nou trommelen en tegelijk beetje aan knoppen draaien? Ik heb maar 2 handen :p
ArCee    posted on 03-04-2008 14:53
Dj Inktvis huren misschien?? Cry
yogum    posted on 03-04-2008 15:08
En "Schuw jij geen sprongen van de ene stijl naar de andere stijl" geeft toch ook tamelijk aan dat het niet uit maakt wat voor een stijl?

Dus, ze hadden alles beter moeten aangeven en ik wens ze succes met een dj-entertainer-percussionist te zoeken :P
cross-over    posted on 03-04-2008 15:17
Poster: yogum
Dus, ze hadden alles beter moeten aangeven en ik wens ze succes met een dj-entertainer-percussionist te zoeken :P

Weer zo'n mooi voorbeeld van een aantal mensen die niet gehinderd door enige kennis van zaken een project opstarten en dan hopen met "voortschrijdend inzicht" alles te kunnen aanpassen.
Dat is ook een manier.......Cry

[edit]  Arcee,  een dj is inderdaad verantwoordelijk voor de muziekale invulling/sfeer in het aangegeven geval zoek je dus geen DJ maar een entertainer die ook muziek kan verzorgen. En da's een hele andere tak van sport.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 03-04-2008 @ 15:18:46 (60%)
one-eye    posted on 03-04-2008 15:28
Whahah, Op de cue knop staan rammen als er een bonge soundje op staat. Zo kan het ook:P
ArCee    posted on 03-04-2008 15:30
Ben blij met de reacties, ik was al bang dat ik als "ouwe rot" het 1 en ander gemist had over de muziekale invulling van een dj CryValt gelukkig nogal mee Cry
Phenix    posted on 03-04-2008 15:40
misschien zou je ook iets kunnen doen met een midi triggerfinger, gewoon wat bongo geluiden er achter zetten en met je laptop er wat leuke dingen mee doen :D
http://www.djmillhouse.nl
Ori    posted on 03-04-2008 15:52
Zie daar, de entertainende DJ die met 4 spelers tegelijk kan draaien, terwijl hij op een eenwieler op een hoog koord balanceerd, panfuit speelt, drumt, en daarbij ook nog eens op hoog nieveau danst. Ben ik toevallig vergeten te vertellen dat deze dj ook jongleert met een 10 delige messenset?

Grappig, deze mensen verwachten dat dj's geen mens meer zijn
JollyJunkie    posted on 03-04-2008 15:52
BookaShade is cker wel goed en doet wel wat met intsrumenten!
Ywe    posted on 03-04-2008 16:01
Poster: Ori
Zie daar, de entertainende DJ die met 4 spelers tegelijk kan draaien, terwijl hij op een eenwieler op een hoog koord balanceerd, panfuit speelt, drumt, en daarbij ook nog eens op hoog nieveau danst. Ben ik toevallig vergeten te vertellen dat deze dj ook jongleert met een 10 delige messenset?

Grappig, deze mensen verwachten dat dj's geen mens meer zijn

HA!!! Ik heb een 22 delige messenset!
Flexii    posted on 03-04-2008 16:09
ik ben het met je eens, ze  moeten eens opzoeken wat dj's zijn:P
cross-over    posted on 03-04-2008 16:13
Ja, gevonden!!!! 

THE MOST ENTERTAINING DJ AROUND

Does Bite

Cry
http://soundcloud.com/lau-daniels
NielsR    posted on 03-04-2008 16:22
Poster: cross-over
Ja, gevonden!!!!

THE MOST ENTERTAINING DJ AROUND

Does Bite

Cry

hhaha curver bakken voor de platen in te steken lol.
Ywe    posted on 03-04-2008 16:35
Poster: NielsR

hhaha curver bakken voor de platen in te steken lol.

Zo zijn we allemaal begonnen :p
Ori    posted on 03-04-2008 16:37
quote:
Poster: Ywe

Niet onder de indruk tot je mij een youtube link kan geven waar jij te zien bent, jonglerend met al deze messen, zonder dat er gewonden vallen
Ywe    posted on 03-04-2008 16:41
Poster: Ori
quote:
Poster: Ywe

Niet onder de indruk tot je mij een youtube link kan geven waar jij te zien bent, jonglerend met al deze messen, zonder dat er gewonden vallen

eeehm nou thats the thing... mn webcam én telefoon doen het op het moment éven niet.... sorry Cry
Bastian    posted on 03-04-2008 17:25
Mijn tip neem Gregor Salto!
Die had ik volgends mij ook is achter de bongo's gezien namelijk:P
tom-j    posted on 03-04-2008 17:30
je cdj als tamboerijn gebruiken misschien?Cry
dj-en is al vet genoeg om te horen en te zien waarom van alles te gelijk egt ziek wie dit bedacht heeft!!Cry
User edit by tom-j on 03-04-2008 @ 17:31:15 (1%)
ccc    posted on 03-04-2008 17:36
Lees ik er nou overheen, maar is de vraag, welke organisatie is het? nog niet geweest.
ArCee    posted on 03-04-2008 17:44
Nou, die heb ik maar even expres achterwege gelaten om ze niet in diskrediet te brengen als je het niet erg vind? Laat ik het zo zeggen, dat het niet de meest profi organisatie is, maar ze zetten wel elk jaar een festival neer. Dit word jaargang nummer 6 of 7 meen ik?

This is an old Topic

No new postings for 6.371 days.
 Post CommentThat would be 212.4 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

153 Users online: 60 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 35.424
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.851.970