Introducing: Sicco
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sicco    posted on 24-05-2005 21:44
Hey allemaal

Ik ken deze site sinds kort omdat ik opzoek was en nog ben over dj-ing. Ik wil hier namelijk ook mee beginnen. Ik ben 20 jaar, dus beter laat dan nooit...

Over mij:
Mijn echte naam is Simon, maar de meesten noemen me Sicco, ze zeggen omdat ik 'sick' en 'psycho' ben, ma wel op een positieve manier natuurlijk. Dus als Dj naam word't al snel DJ-Sicco, ma dat duurt dus nog ff (lekker verder dromen :D ghe). Ben geboren in brummen city :P woon nu in noord.

Ik moet nog veel leren dus hopelijk kunnen jullie mij een heel eind op weg helpen.
Ik heb namelijk een paar vragen en zelf al een beetje op een rij gezet wat ik wil.

Apparatuur:
- Ik wil het budget een beetje normaal houden, ma wel redelijk goede kwaliteit.
- Ik ga alleen thuis draaien, maar dan komen er nog een PC en waarschijnlijk een keyboard bij aan, dus een iets groter mengpaneel zou geen overbodige luxe zijn.
- Ik heb al rondvraag gedaan en ben uitgekomen bij 3 mengpanelen:
1: Behringer DJX 700
2: DAP Audio DJ-Station
3: JB-Systems Beat 6 MK2
Heb ik het goed dat de basis goed moet zijn en dus het mengpaneel?

1: Van de DJX 700 lees ik namelijk heel vaak dat deze na een half jaar eigenlijk zo goed als op is en je beter door kunt sparen voor iets beters...
2: De DJ-Station van DAP schijnt wel beter te zijn, in ieder geval geen hoop onzinnige knopjes/effecten e.d. Maar ook deze heeft wel ruis na een tijdje.
3: De Beat 6 MK2 is de enige waarvan ik amper slechte reacties heb gelezen, maar deze is ook het duurst. Voordeel is wel dat deze 5 kanalen heeft + 1 mic.

Ik hoop dat jullie me de beste raad kunnen geven, want het laatste dat ik wil is m'n geld weggooien :S (ik blijf toch een zuinige nederlander hèWinking my eye.

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet: Sicco

What do you think about Introducing: Sicco ??

Vote :   

Lead    posted on 24-05-2005 23:38
Hi sicco, gegroet :D

Wat is ongeveer het budget wat je wilt uitgeven ? De DJX-700 heeft inderdaad nogal last van storingen. De mixer is inderdaad de basis van alles en die moet dus het liefst van behoorlijke kwaliteit zijn.

De producten die je opnoemt zijn goed voor het geld wat je ervoor uitgeeft. Echter zit de kans op ellende na een jaar of 2-3 er wel in. Als je nu iets meer uitgeeft heb je daar geheid lang plezier van Winking my eye

Die Synq mixer krijgt goede reacties overal.
Let the BASS be louder
djmikmak1993    posted on 25-05-2005 07:56
hey lead ik kan die mixer ook wel gebruiken heb je nog een tip voor een winkel?
Lead    posted on 25-05-2005 08:29
nope, misschien bij Piaaa ?
Let the BASS be louder
Sicco    posted on 25-05-2005 15:10
Hey Lead,

Thanx voor je advies! :D
Ik zit zelf te denken aan €200,- ? €300,- hoe beter de kwaliteit hoe meer ik ervoor over heb.
Ik vond namelijk de Beat 6 wel interresant omdat deze veel kanalen heeft en er niet veel snufjes opzitten. Vooral omdat ik eigenlijk nog moet beginnen en als ie het 3jaar volhoud ben ik zeer tevreden voor dat geld :D Tegen die tijd kan ik altijd nog over op de DJM 600 bijv. Hoe meer er op zit hoe meer er kapot kan gaan.. :S Zo kijk ik ook tegen die Synq mixer aan, maar zeg het me als ik het mis heb hoor (jij hebt er zowiezo meer verstand van).

Is de Mc-Crypt DJ-3000 trouwens hetzelfde mengpaneel als de Beat 6, of net als met behringer alleen hetzelfde uiterlijk?

PS: Lead,je mixen zijn masterlijk! Vooral R'n'B Combo 2 - X-type!
Lead    posted on 25-05-2005 17:27
, thanx

De Synq is een volle klasse beter dan de mixer die je hebt opgenoemt. Dat de prijs ook wat hoger is lijkt met dan niet meer dan logisch. Of jij het er op dit moment voor over hebt is een vraag waar alleen jijzelf antwoord op weet Winking my eye
Let the BASS be louder
Sicco    posted on 13-06-2005 12:31
Nou heb er nog is tijdje over gedacht..
Ma hou het toch op de JB-systems Beat 6 MK2 of de McCrypt DJ-3000 ik weet alleen niet wat het verschil is... iemand enig ideeConfused Ze kosten hetzelfde, zien er exact hetzelfde uit qua lay-out, maar de Beat 6 MK2 vind ik wat overzichtelijker door een paar extra lijntjes.
Heeft iemand ervaring met ??n van de twee (of alle 2) de mengpanelenConfused
Jorrit    posted on 13-06-2005 14:41
Poster: Sicco
Hey Lead,

Thanx voor je advies! :D
Ik zit zelf te denken aan €200,- ? €300,- hoe beter de kwaliteit hoe meer ik ervoor over heb.
Ik vond namelijk de Beat 6 wel interresant omdat deze veel kanalen heeft en er niet veel snufjes opzitten. Vooral omdat ik eigenlijk nog moet beginnen en als ie het 3jaar volhoud ben ik zeer tevreden voor dat geld :D Tegen die tijd kan ik altijd nog over op de DJM 600 bijv. Hoe meer er op zit hoe meer er kapot kan gaan.. :S Zo kijk ik ook tegen die Synq mixer aan, maar zeg het me als ik het mis heb hoor (jij hebt er zowiezo meer verstand van).

Ik zat met hetzelfde probleem, mijn budget was 300 euro. Eerst keek ik naar de Numark DXM mixer, de 01 geloof ik. Maar ik ben toch tot de conclusie gekomen dat ik beter gewoon in 1 keer iets goeds kan kopen, ietsje duurden, maar wauw wat ben ik tevreden met mijn synq! :D

PS: Lead,je mixen zijn masterlijk! Vooral R'n'B Combo 2 - X-type!

Mee eens
Mod edit by Jorrit on 13-06-2005 14:41 (1%)
Sicco    posted on 17-06-2005 11:58
Tja..probleem is dat ik alles nog moet kopen...:S
En als ik't bijv over een tijdje minder gebruik of ff geen tijd heb staat daar wel voor veel geld aan apparatuur.. Maar ik wil wel beetje kwaliteit, dus geen ruis na een half jaartje.. dus kom er eigenlijk niet uit.. :S haha

Nou moet ik er wel bij vertellen dat alles op het mengpaneel aangesloten word.. dus cd-spelers natuurlijk, ma ook PC (voor recording e.d.) tv met playstation :D:D:D en misschien nog't ??n en ander.

Welk merk is trouwens beter? McCrypt of JB-SystemsConfused

Jorrit    posted on 17-06-2005 12:08
ah oke... als je nog niet zeker weet of je het wel leuk vind dan zou ik eerst met een wat goedkopere mixer beginnen. Van Mccrypt weet ik zelf weinig, maar ik weet wel dat de kwaliteit van JB redelijk aanvaardbaar is...
Sicco    posted on 17-06-2005 12:20
Ok? thanx.. :D
Dan denk ik dat't de JB-Systems word. Heb er op de site van new line reviews over gelezen en van de 14 waren er maar 2 negatief. En volgens mij is ie in prijs verlaagd :D ghehe eerder 269,- nu nog 208,-
Sicco    posted on 22-06-2005 16:47
Sinds wanneer zijn jullie met deze site online trouwens? 15-10-2003?
Laat ik nou net op die dag me leven met een lente verlengen haha

This is an old Topic

No new postings for 7.402 days.
 Post CommentThat would be 246.7 months
or a whopping 20.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

308 Users online: 60 Guests (248 Unknown)
Pages generated today : 30.633
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.797.751