Hey allemaal
Ik ken deze site sinds kort omdat ik opzoek was en nog ben over dj-ing. Ik wil hier namelijk ook mee beginnen. Ik ben 20 jaar, dus beter laat dan nooit...
Over mij:Mijn echte naam is Simon, maar de meesten noemen me Sicco, ze zeggen omdat ik 'sick' en 'psycho' ben, ma wel op een positieve manier natuurlijk. Dus als Dj naam word't al snel DJ-Sicco, ma dat duurt dus nog ff (lekker verder dromen :D ghe). Ben geboren in brummen city :P woon nu in noord.
Ik moet nog veel leren dus hopelijk kunnen jullie mij een heel eind op weg helpen.
Ik heb namelijk een paar vragen en zelf al een beetje op een rij gezet wat ik wil.
Apparatuur:- Ik wil het budget een beetje normaal houden, ma wel redelijk goede kwaliteit.
- Ik ga alleen thuis draaien, maar dan komen er nog een PC en waarschijnlijk een keyboard bij aan, dus een iets groter mengpaneel zou geen overbodige luxe zijn.
- Ik heb al rondvraag gedaan en ben uitgekomen bij 3 mengpanelen:
1: Behringer DJX 700
2: DAP Audio DJ-Station
3: JB-Systems Beat 6 MK2
Heb ik het goed dat de basis goed moet zijn en dus het mengpaneel?
1: Van de DJX 700 lees ik namelijk heel vaak dat deze na een half jaar eigenlijk zo goed als op is en je beter door kunt sparen voor iets beters...
2: De DJ-Station van DAP schijnt wel beter te zijn, in ieder geval geen hoop onzinnige knopjes/effecten e.d. Maar ook deze heeft wel ruis na een tijdje.
3: De Beat 6 MK2 is de enige waarvan ik amper slechte reacties heb gelezen, maar deze is ook het duurst. Voordeel is wel dat deze 5 kanalen heeft + 1 mic.
Ik hoop dat jullie me de beste raad kunnen geven, want het laatste dat ik wil is m'n geld weggooien :S (ik blijf toch een zuinige nederlander hè

.
Bij voorbaat dank en vriendelijke groet: Sicco