happy hardcore (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJMixing    posted on 02-04-2008 15:36
Hey,

Ik heb sinds kort een album gehoord "bonkers" en ik was onder de indruk van Scott Brown. Ik heb daarna de album Masif Hardcore geluisterd en de 1e cd was gemixt door Scott, en weer vond ik het leuke muziek.

Het valt denk ik onder happy hardcore (correct me if i'm wrong), en mijn vraag is, weten jullie meer van zulke artiesten en zulke albums?

Ik wil een totaal andere richting ingaan met DJ'en, en ik vind deze muziek best tof om te luisteren.

Ik doel dan op de muziek waar er vaak een vrouwtje doorheen zingt, lekker snel gaat, en meestal zingen ze dan ook nog over liefdescrap enzo :P

Weet iemand meer artiesten/albums voor me?

Alvast bedankt!

What do you think about happy hardcore ??

Vote :   

dutchboy    posted on 09-04-2008 17:51
de bekendsten zijn: charlie lownoise & mental theo, 2 brother on the 4th floor, paul elstak.
die ken je toch wel hoop ik Cry
DJMixing    posted on 09-04-2008 18:07
Ja die kende ik al.. nog meer?
Twello    posted on 09-04-2008 18:11
Flamman & Abraxas
tairip    posted on 09-04-2008 23:13
Human Resource
Interactive
2 Unlimited
80 Aum
Digital Boy
Euromasters
Francesc Zappala (No way out zit een erg bekende sample in, later gebruikt door DJ Rob)
The ultimate seduction
The Time Frequency
Toxic Two
U 96
Cappella
Culture beat
Dance 2 Trance
Mars Plastic
Prodigy
Snap
Sonic Solutions
Twenty 4 seven
DJ Bobo
Dr. Album
Haddaway
Scooter
Critical mass
Dune
Mark 'Oh
Technohead
DJ Isaac
Marshall Masters
Nakatomi
Party Animals
Yves de Ruyter

De vet gedrukte zijn de wat hardere happy hardcore mannen/vrouwen, de gewone zijn de wat meer happy hardcore achtige! Succes met het lijstje! Winking my eye
Illusion    posted on 10-04-2008 00:03
Mr Tairip knows the Names:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lead    posted on 10-04-2008 00:04
Ik denk dat je beter op label kunt zoeken dan op artiest/track.

Check eens de volgende oude Happy Hardcore label waar je vele goede vette releases op zult vinden :

Baby Boom
Dwarf
Pengo
Master Maximum

Daar heb je al een aardig begin... zal eens kijken of ik een makkelijk lijstje voor je kan maken...
Let the BASS be louder
DJMixing    posted on 10-04-2008 14:32
Ik zal eens kijken.

Ik wil vooral ook geen oude dingen hebben (party animals ofzo) maar wel iets bij de tijd als dat kan.
OrsonWelsh    posted on 10-04-2008 15:15
inferno records!
ccc    posted on 10-04-2008 15:50
Is bonkers niet ook meer UK Happy Hardcore? Naar mijn mening is dat toch ietsje anders.
tairip    posted on 10-04-2008 16:13
Poster: DJMixing
Ik zal eens kijken.

Ik wil vooral ook geen oude dingen hebben (party animals ofzo) maar wel iets bij de tijd als dat kan.

Dan heb je wat aan mijn namen, die van Lead zijn voornamelijk Hardcore/Happy hardcore labels uit die tijd. Lange versies e.d.

Bij jou zoeken we het meer in de feest sfeer denk ik.
ccc    posted on 10-04-2008 16:24
Brisk
Sy
Ham
Dougal
Hixxy
Dj Seduction
Dj Breeze

Daar heb ik ook een aantal tracks van staan op cd's, moet dalijk ff de cd naam kijken, maar dat is meer UK happy hardcore dacht ik.
Twello    posted on 10-04-2008 16:33
UK Hardcore is meer een hele sneller variant van Trance vind ik. Heel anders als gewone Happy harcore...
ccc    posted on 10-04-2008 18:56
Ben ik eigenlijk totaal niet met je eens.
www.di.fm hebben verschillende radio streams. Ook een happy hardcore stream. Die moet je maar een luisteren. Je kunt er ook de titels en artiesten zien.

En het is inderdaad geen happy hardcore, maar UK happy hardcore. :P Geen snelle trance vind ik zelf.
User edit by ccc on 10-04-2008 @ 18:57:04 (53%)
sonik    posted on 10-04-2008 19:07
Poster: Lead
Ik denk dat je beter op label kunt zoeken dan op artiest/track.

Check eens de volgende oude Happy Hardcore label waar je vele goede vette releases op zult vinden :

Baby Boom
Dwarf
Pengo
Master Maximum

Daar heb je al een aardig begin... zal eens kijken of ik een makkelijk lijstje voor je kan maken...

Evolution
Screwdriver
Twisted Vinyl

E-Rick & Tactic - Bring the noise is ook 'n klapper
DJMixing    posted on 11-04-2008 15:32
Misschien is het inderdaad UK Happy Hardcore, ik weet zo niet welke benaming ik het moet geven (ik dacht gewoon happy hardcore).

Ik zoek vooral nummers zoals die op de bonkers vol 17 cd staan http://en.wikipedia.org/wiki/Bonkers_17:_Re-Booted

Hier staat ook als genre: UK Hardcore (http://en.wikipedia.org/wiki/UK_Hardcore)

Ik zoek cd's, waar er vooral géén gemixte tracks staan (zoals bonkers, want dat mixt niet fijn vind ik) maar gewoon volledige tracks.. en dan vooral nummers (om het zo maar ff te omschrijven) waar een vrouwtje zingt met een lekkere snelle beat, vooral dat vrouwtje dat zingt, daar hou ik wel van :P

Weten jullie goede albums daarvan?
ccc    posted on 11-04-2008 15:42

Ja bonkers 17 :D. Die is vet he.
Ik zal thuis eens kijken, heb nog een aantal albums van dat gerne(in mijn ogen UK happy hardcore).
Vanavond post ik het hier.

DJMixing    posted on 11-04-2008 15:50
Ja bonkers 17 is idd vet.. alleen kan ik niet echt mixen met gemixte tracks.. liever originele tracknummers, in een album ofzo, maar ik heb geen idee waar ik dat kan vinden (lees: downloaden) en wat goede albums zijn en wat niet.
ccc    posted on 11-04-2008 21:08
Kijk eens naar de reeks Hardcore Heaven. Ook veel dat gerne.
DJMixing    posted on 11-04-2008 21:28
Ja ik zoek echt cd's waar er originele tracks op staan, of in ieder geval geen gemixte versies. Liefst gewoon tracks achter elkaar afzonderlijk, en dan de stijl a la bonkers 17..
ccc    posted on 11-04-2008 23:10
Naar mijn weten zijn het geen gemixte tracks, zal hem dalijk even opzetten.
DJMixing    posted on 12-04-2008 10:04
Oke, dat zou heel fijn zijn! Zou je me de naam van de album(s) kunnen geven?
User edit by DJMixing on 12-04-2008 @ 10:04:42 (4%)
Max-E    posted on 12-04-2008 10:25
Poster: DJMixing
Oke, dat zou heel fijn zijn! Zou je me de naam van de album(s) kunnen geven?

tja, dit probleem heb ik zelf ook, vandaar ben ik vinyl gegaan, hardcore/early rave/happy hardcore wordt 9 van de 10 keer gemixt op n albumWinking my eye

dan nog iets, ik denk dat je meer naar early rave aan t zoeken bent dan happy hardcore?
dan moet je maar ns kijken naar DJ weirdo & Sim, the prophet, charly & Mental.. misschien n paar nrs van ruffneck records, en vooral artiesten als Gizmo, buzz fuzz, dj dano(ookwel deze 3+the prophet, the dreamteam genoemd)
ik denk dat je vooral nrs van 1996 tot 2001 moet hebben, allemaal n beetje die stijl luisterde en draaide dat zelf ook n tijdje geledenWinking my eye 
DJMixing    posted on 12-04-2008 21:12
Hmm ik wil juist géén oude tracks (dus van voor 2000) maar net zoals op die bonkers 17 cd, dat zijn volgens mij vrij nieuwe tracks (in ieder geval niet zo oud als party animals enzo :P) en dat zoek ik juist.

@ccc, heb je nog gekeken of je zo'n album kon vinden?
ccc    posted on 12-04-2008 22:18
Hey ja sorry heb het erg druk gehad.

Original Hardcore Selection 2007. Dat weet ik zeker dat geen mix cd is.
Rest moet ik nog checken.
User edit by ccc on 12-04-2008 @ 22:19:53 (24%)
DJMixing    posted on 13-04-2008 10:31
Ik zal eens kijken of ik die op internet kan vinden Winking my eye

Alvast bedankt!

264 Users online: 69 Guests (195 Unknown)
Pages generated today : 32.454
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.849.000