LJ worden
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

fistfull    posted on 31-03-2008 08:37
Hallo,
ik heb sinds kort het dj'en een beetje onder de knie en nou lijkt het me erg leuk om ook voor LJ te gaan oefenen, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Met DJ'en koop je een setje draaitafels en een mixer. Wat moet je allemaal hebben om te leren LJ'en.
Mvg

What do you think about LJ worden ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 31-03-2008 10:30
Wat lampen een DMX controller en grote en hoge kamer....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Overdosis    posted on 31-03-2008 10:51
Download martin lightjockey (zit een off-line visualizer in)   dan heb je alles om te oefenen
Overdosis    posted on 31-03-2008 10:52
en een 2e monitor op je pc
woxa    posted on 31-03-2008 13:01
wat je nodig hebt --> zoveel mogenlijk dmx-producten
en een degelijke lichttafel
ofwel een degelijk lichtprogramma
-martin lightjockey
-das-light
-sunlight
-freestyler
Illusion    posted on 31-03-2008 13:05
Poster: Overdosis
en een 2e monitor op je pc

En dus ook een goede video kaartWinking my eye niet alle kaarten ondersteunen het gebruik voor 2 monitoren.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 31-03-2008 @ 13:05:55 (57%)
MuffHouse    posted on 31-03-2008 15:10

Het beste is leren derwijs opgeleid worden in een club waar ze een lichttafel hebben staan. (het echte werk) als je richting pc lj'en gaat heb je het meer over lichtontwerp. Is nogal een stap om daar direct mee te beginnen. Zou bij basics beginnen. Lees een boek over dmx heb wat kennis van lampen, ga dan meten waar je creativiteit zit en wat je daarmee kunt.

Flexii    posted on 31-03-2008 17:32
het belangrijkste is de creativiteit van de lichtdesignerWinking my eye

heb ik ooit geleerd toen ik begon:P, en er zit ook wel wat in,, je moet niet vragen hoe moet ik dit doen ziet dit goed uit zo, je moet daar een beetje gevoel voor ontwikkelen en gewoon doen wat jou mooi lijkt,

dan even over de apparatuur, met 2 scannertjes wat parren ene rookmachine en een kleine tafel of pc met software en usb-dmx aansluiting kun je een heel eind komenWinking my eye
Yorick    posted on 31-03-2008 20:01
het is handig als je kennis heb over dmx, kabels, apperatuur.
creatief zijn ( color, gobo, uitlichten)
kunnen rekenen ( niet dat je te veel licht op een groep doet)
je zou ervaring op kunnendoen in een plaatselijk theater of jeugdcentrum of drive inWinking my eye

via pc is het leuk maar je ziet niet hoe het in de realiteit is!

met licht is het ook zo dat je het kan maken of kraken, als je licht doe op een feest moet de lichten bij de muziek passen.. bv.. 
vrolijke kleuren op een hardcore feeest? nee beetje duistere kleuren( blauw, rood, groen)
snelle lichten op rustige muziek? nee langzaam laten lopen
Gery    posted on 31-03-2008 21:37
idd, feit is dat een goede belichting een feest maakt of kraakt! Happy, laughing
DJ - Producer
Nvie    posted on 31-03-2008 21:39
En vooral heel veel ervaring opdoen. Loop eens langs bij je plaatselijke theater, en vraag of ze vrijwilligers zoeken. In dat soort kringen leer je vaak de fijne kneepjes van het vak. 
Yorick    posted on 31-03-2008 22:33
theaters leer je veel over belichtings techniek en over kleurgebruik..
DNR    posted on 31-03-2008 22:45
Poster: Flexii
dan even over de apparatuur, met 2 scannertjes wat parren ene rookmachine en een kleine tafel of pc met software en usb-dmx aansluiting kun je een heel eind komenWinking my eye

het verbaast me nog steeds hoe vaak de fout scannertjes of scanners word gemaakt. een scanner hang je aan je comp. een scan is een lamp met een spiegel die kan bewegen. (ik geef toe, ik maak de fout ook wel eens)

Het lijkt me trouwens ook nie zo slim om die lichtset die jij zegt te gaan nemen. het is neem ik aan voor thuis gebruik en wat heb je er dan aan. Of je moet over pakken poen beschikken.
Het beste is gewoon de praktijk ingaan.

voor theaters:

Kijk heel kritisch naar het beeld. Zie wat weg kan en wat er bij kan. Zorg dat het een beeld word dat bij de scene past.

Voor evenementen:

Ga op de muziek stijl af. Als je niet weet wat er bij een stijl past zoek je gewoon even op google naar feesten met de zelfde stijl en je weet gelijk een stuk meer. Wees ook creatief (geld natuurlijk voor allebei) en durf dingen te doen. Waarom een saaie show als je met de zelfde apparatuur een super show kan maken.

En ja.. je kan er niet om heen. het meeste leer je in de praktijkWinking my eye

veel suc6
Flexii    posted on 01-04-2008 16:10
En het meervoud is scans he DNR, ja dat is niet mijn sterkste punt:P,, zolang ik ermee kan werken maakt het me eerlijk gezegd ook niet zo bijster veel uit, iedereen snapt wat ik bedoel tochCry

om je dan gelijk maar even aantevullen inderdaad het meeste leer je in de praktijk, door het gewoon te doen en veel te oefenen, al zul je in het begin toch even het vervelende werk hebben heel wat gebruikers handleidingen door te spitten, en het is wel handig als je een beetje tchnisch engels kan lezen anders wordt dat een zware klus
Tizio    posted on 01-04-2008 17:47
Dan doet Martin toch ook wel iets fout, op hun site staat ook scanners :S
Flexii    posted on 01-04-2008 18:16
hier een foto van een productie van mij van afgelopen weekend, de foto kwaliteit is niet geweldig (gemaakt met telefoon), maar het is zichtbaar:P,, voor nog een paar foto's kun je kijken in foto's van jou drive-in daar post ik er nog een paarWinking my eye
Yorick    posted on 01-04-2008 19:24
Ik loop stage bij EML-Productions, en leer daar best veel over licht!
het beste is gewoon met iemand mee lopen uit de praktijk of bij jongerencentrum's of theaters beginnen.
Vari*Lite(L)
djjh    posted on 01-04-2008 20:52
ik doe zelf draaien in een paar jeugdcentrums en sluit het licht aan. ik heb daar alles wat ik weet over geluid en licht geleerd. heb ik echt veel aan gehad.
Glorious-D    posted on 01-04-2008 22:02
ik hoorde iets van chamsys    die software is gratis maar de controler en de usb-dmx box   mmoet je kopen   goede vriend werkt daar altijd mee Happy, laughing
Flexii    posted on 01-04-2008 22:10
Poster: Glorious-D
ik hoorde iets van chamsys    die software is gratis maar de controler en de usb-dmx box   mmoet je kopen   goede vriend werkt daar altijd mee Happy, laughing

bijna alle software is gratis en dan betaal je voor de usb dmx interfaceWinking my eye
_Ivan_    posted on 01-04-2008 23:40

Wat Nvie zei vind ik het best.. hup.. praktijk ingaan. Ik loop nu al 4 jaar op een middelbare school bij een club die ook grote musicals doet. Ik heb juist uit de theatertechniek ook een hele hoop dingen geleerd over wat bij een feest kan en wat niet(kleurencombinaties etc.).

Dus.. mijn tip.. zoek een bedrijf waarbij je mee kan lopen en ervaring op kan doen!

Feel&.Celebrate.Life!

This is an old Topic

No new postings for 6.373 days.
 Post CommentThat would be 212.4 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

159 Users online: 65 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 35.281
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.851.827