Poster: Overdosis
en een 2e monitor op je pc
Het beste is leren derwijs opgeleid worden in een club waar ze een lichttafel hebben staan. (het echte werk) als je richting pc lj'en gaat heb je het meer over lichtontwerp. Is nogal een stap om daar direct mee te beginnen. Zou bij basics beginnen. Lees een boek over dmx heb wat kennis van lampen, ga dan meten waar je creativiteit zit en wat je daarmee kunt.
Poster: Flexii
dan even over de apparatuur, met 2 scannertjes wat parren ene rookmachine en een kleine tafel of pc met software en usb-dmx aansluiting kun je een heel eind komen
Poster: Glorious-D
ik hoorde iets van chamsys die software is gratis maar de controler en de usb-dmx box mmoet je kopen goede vriend werkt daar altijd mee
Wat Nvie zei vind ik het best.. hup.. praktijk ingaan. Ik loop nu al 4 jaar op een middelbare school bij een club die ook grote musicals doet. Ik heb juist uit de theatertechniek ook een hele hoop dingen geleerd over wat bij een feest kan en wat niet(kleurencombinaties etc.).
Dus.. mijn tip.. zoek een bedrijf waarbij je mee kan lopen en ervaring op kan doen!