DJ Software (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : DJ Software?

-NOT!
-GEEN MENING!

Voting is only possible for our Members
Bouncy    posted on 30-03-2008 16:41
Wat is jullie mening over DJ Software waarmee iedereen DJ kan worden zonder ook maar iets te leren. Met een druk op de knop loopt alles gelijk, zo is er toch niks meer aan?

Graag ook je mening waarom je het hebt gekozen

What do you think about DJ Software ??

Vote :   

cross-over    posted on 02-04-2008 15:55
Ja, zo zag ik dat ook ooit toen de CD-jays begonnen met hun vooraf ingestelde que-points/loops/effecten.  Het zuivere vinyl mixen was( is) toch heel wat anders en vergt veel meer tijd/oefening. Met een CD is dit een stuk eenvoudiger.

Maar met de CD mogelijkheden kun je op een heel andere manier het vak DJ doen. Je hebt veel meer mogelijkheden tot je beschikking en daarmee maak je het weer net zo moeilijk, zo niet moeilijker, dan een vinyl-DJ. De dingen die je kunt doen met CD's zijn zo uitgebreid tov vinyl dat het een kunst op zich geworden is om CD-jay te zijn.

Over een tijdje zie je denk ik hetzelfde met de laptop-DJ's.  Zolang ze de  vinyl en cd dj's imiteren is er inderdaad geen kunst aan.  Het benutten van de mogelijkheden van de laptop(programma's) is de uitdaging waar deze collega's zich op moeten storten, niet het nadoen van "oude technieken".
http://soundcloud.com/lau-daniels
woxa    posted on 05-04-2008 10:40
ik vind zolang dat je niet alleen met de pc-draait (dus met time-code) dat het doen baar is
maar enkel voor met de pc is geen dj zijn
Nandi    posted on 06-04-2008 12:15
Poster: woxa
ik vind zolang dat je niet alleen met de pc-draait (dus met time-code) dat het doen baar is
maar enkel voor met de pc is geen dj zijn

Helemaal met eens
User edit by Nandi on 06-04-2008 @ 12:16:01 (13%)
Ywe    posted on 06-04-2008 12:17
Poster: cross-over

Over een tijdje zie je denk ik hetzelfde met de laptop-DJ's.  Zolang ze de  vinyl en cd dj's imiteren is er inderdaad geen kunst aan.  Het benutten van de mogelijkheden van de laptop(programma's) is de uitdaging waar deze collega's zich op moeten storten, niet het nadoen van "oude technieken".

Dan zouden de WiiJ's toch goed bezig zijn Cry
Jori    posted on 06-04-2008 12:21
Poster: Ywe

Dan zouden de WiiJ's toch goed bezig zijn Cry

Haha, nou, nu je het zegt, er was iemand die met z'n Wii controller ging draaienCryIs zo'n programmatje voor, heeft mijn vriend ook, we starten dus VDJ op en dat scratchen is egt lol met zo'n controller:p Ik zie het al voor me: DJ's op zo'n party die met een Wii controller aan t draaien zijnCry
Bouncy    posted on 06-04-2008 19:56
Nja, ik denk dat het dan niet echt serieus meer is.
Draaien op een spelcomputer (want dat is het toch?)
Op een spelcomputer iets serieus gaan doen? daar klopt volgens mij iets niet:P
Ywe    posted on 06-04-2008 21:55
User edit by Ywe on 06-04-2008 @ 21:56:00 (88%)
DJ_IVI-R    posted on 06-04-2008 22:05
ik heb geen hoge dunk van mensen die de sync knop drukken..

ieder zijn ding, maar toch liever op de "eerlijke" manier.. hoewel ableton bv perfect is om strakke  mix cds te maken.. maar live.. toch maar de real thing
www.nikan.be
right1    posted on 09-04-2008 13:53
Het is eigenlijk best wel simpel. 
Gebruik je de software als decadance, virtual dj... gewoon op de laptop zonder externe controler of iets.
= NOT
gebruik je dezelfde software mbv. Timecode of controllers ?
Dan wel behalve wanneer je zelf niets doet dat je zonder draaitafels ook kon doen.
Bv. Sync knop, auto loop, automatische overgangen, etc.
Dan ben je in mijn ogen niet de naam dj waardig.
Verder sluit ik me aan bij DJ_IVI-R
wizkid    posted on 10-04-2008 10:52
ik heb geen hoge dunk van mensen die de sync knop drukken..

ieder zijn ding, maar toch liever op de "eerlijke" manier.. hoewel ableton bv perfect is om strakke  mix cds te maken.. maar live.. toch maar de real thing

Ben ik het helemaal me eens djs die op de laptop automatisch hun plaatjes gelijk laten stellen zijn de naam dj niet waard......................
cross-over    posted on 10-04-2008 11:05
Poster: wizkid
Ben ik het helemaal me eens djs die op de laptop automatisch hun plaatjes gelijk laten stellen zijn de naam dj niet waard......................

Het is niet wat je gebruikt het gaat er over hoe je het gebruikt en dan kom ik bij het volgende punt:

wat is een DJ, is er een standaard defenitie van? Ik denk het niet. In de loop van de tijd past zich dat aan aan het dan geldende beeld dat men heeft van een DJ.

Dat wij als "echte DJ's"  geen hoge dunk hebben van die sync-jockeys wil nog niet zeggen dat het geen goede DJ's zijn.

Ik ga liever ergens naar toe waar een sync-jockey staat die een perfecte sfeer weet te creeren met goede songs dan luisteren naar een dj die alle trucs uit de kast haalt met $%#-songs en geen sfeer maakt.

Lanky    posted on 10-04-2008 18:18
Poster: Lightzone
virtual dj vind ik iig helemaal fout, wie zich met dat programma dj durft te noemen is toch echt fout bezig.

amen, heb er precies dezelfde mening over
Xtremer    posted on 10-04-2008 20:00
@ cross-over: Alsof normale DJ's op CDJ's en TT's minder zijn dan op een laptop of pcCry Ik vind het echt jammer dat het er is dat je op automix kan drukken en klaar! Dat is toch geen DJ!!!Confused Het is toch veel leuker zoals Ive-R zegt om het op de echte manier te doen zoals t al jaren gebeurt in een echte discotheek enzo! Kijk als je nou niet kan mixen etc dan zul je wel moeten ja! Maar geef zelf toe het is toch veel leuker om er een beetje moeite voor te doenCry.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 10-04-2008 @ 20:01:02 (2%)
GD    posted on 16-04-2008 09:39

Ik vind Sync knopjes ook maar niks. Er wordt hier gezegd dat de sfeer die een DJ creëert veel belangrijker is en dat het niet uitmaakt of hij/zij dat doet met TT's of CDJ's of een Sinc knopje niet uitmaakt. Ik vind dat je sowieso niet een echte DJ bent als je op Sync kan drukken. Bovendien heb je als je echt mixt al veel meer moeite gedaan om dat te leren en dus een veel grotere commitment naar het DJ'en. Als je er moeite voor doet betekent dat dat je er echt mee bezig bent. Ik hoop toch echt dat "Sync-DJ's" niet gelijk komen te staan aan de ECHTE DJ's. Het zou zonde zijn als dat verloren gaat.

cross-over    posted on 16-04-2008 09:59

Poster: DJ-Xtremer
@ cross-over: Alsof normale DJ's op CDJ's en TT's minder zijn dan op een laptop of pcCry Ik vind het echt jammer dat het er is dat je op automix kan drukken en klaar! Dat is toch geen DJ!!!Confused Het is toch veel leuker zoals Ive-R zegt om het op de echte manier te doen zoals t al jaren gebeurt in een echte discotheek enzo! Kijk als je nou niet kan mixen etc dan zul je wel moeten ja! Maar geef zelf toe het is toch veel leuker om er een beetje moeite voor te doenCry.

Tuurlijk is het leuker om er moeite voor te doen. Verder kun je in een eerdere post van me vinden dat als je nieuwe technieken gebruikt (lees 'de sync knop') je ook nieuwe dingen moet doen en niet de oude manieren imiteren. Imiteren is wel heel erg simpel.

Dit is ook van toepassing op het verschil tussen mixen met vinylen met cd's.

Mijn mening is dat als je Cd's gebruikt niet dezelfde stijl van mixen moet gebruiken als met vinyl. Je moet dan ook de extra's toevoegen die je CDspeler je bied (que-pints, loops, effecten, etc).

@GD : Ik hoop toch echt dat "Sync-DJ's" niet gelijk komen te staan aan de ECHTE DJ's. Het zou zonde zijn als dat verloren gaat. 

Hahaa, dat dachten wij (als vinyl-DJ's) ook toen al die CDJ begonnen met hun cd-tjes.

GD    posted on 16-04-2008 10:25

Zelf ben ik alleen maar in het bezit van draaitafels, maar ik vind het draaien op CDJ's ook erg leuk vanwege de mogelijkheden. Je suggereert dat het verschil tussen draaitafels en cd-spelers gelijk staat aan het verschil tussen cd-spelers en dj-software. Ik vind niet dat je dat kan stellen. Anyway, ieder zn mening.

Ywe    posted on 16-04-2008 10:43

Poster: Lightzone
virtual dj vind ik iig helemaal fout, wie zich met dat programma dj durft te noemen is toch echt fout bezig.

Poster: Lanky
amen, heb er precies dezelfde mening over

Waarom zou VDJ zo fout zijn? Ik heb dat programma al 2 jaar, en werkt prima. Ik heb daar geld in geinvesteerd dus stap niet zo snel over naar een ander Timecode Systeem zolang deze nog aan al mijn wensen en eisen voldoet.

Ik draai ook met cd's, ik heb ook vinyl dus ik ben van alle markten thuis. Het voordeel voor mij is dat ik als ik uit ga draaien alleen 4 Y-RCA kabels, laptop+externe schijf en Maya44 geluidskaart meeneem.

Ik broadcast via t programma, ik neem makkelijk CD's op via Cue/Bin files dus zeg mij maar eens waarom ik zo fout ben...
User edit by Ywe on 16-04-2008 @ 10:44:49 (21%)
Ashley    posted on 09-05-2008 20:24
Poster: Ywe

Waarom zou VDJ zo fout zijn? Ik heb dat programma al 2 jaar, en werkt prima. Ik heb daar geld in geinvesteerd dus stap niet zo snel over naar een ander Timecode Systeem zolang deze nog aan al mijn wensen en eisen voldoet.

Ik draai ook met cd's, ik heb ook vinyl dus ik ben van alle markten thuis. Het voordeel voor mij is dat ik als ik uit ga draaien alleen 4 Y-RCA kabels, laptop+externe schijf en Maya44 geluidskaart meeneem.

Ik broadcast via t programma, ik neem makkelijk CD's op via Cue/Bin files dus zeg mij maar eens waarom ik zo fout ben...

daar heeft ie een punt Cry
Maar wat nou als het lukt, mama?
Xtremer    posted on 09-05-2008 20:36
Nou mensen sorry hoor maar ik vind het echt belachelijk dat je zo je geld verdient. Een DJ neemt er normaal gesproken moeite voor om een track te mixen. Je bent toch geen DJ als je enkelt met een PC staat te draaien en op de "automix" button staat te klikken. Ik vind dan echt dat je het niveau van -3 hebt als DJ, je bent gewoon geen echte DJ daarmee! Een DJ mixt op een goede DJ set met 2 of meerdere spelers en een mengpaneel, niet met enkelt een PC! Ik vind al die automix gasten 10x niks, doe moeite om te draaien en sta daar niet als een zoutzak. Sorry als ik een beetje hard overkom maar ik vind het echt te dom voor woorden!
JollyJunkie    posted on 09-05-2008 20:42
Met een pc kan je ook mixen! Daar heb je zo'n handig ding voor, genaamd 'Controller' Winking my eye . Als iemand met een pc mixt betekent dat echt niet dat ie alleeen maar op de auto mix button loopt te klikken! Ik vind zelf met spelers ook gewoon fijner maar met de pc is niks verkeerds aan.
Xtremer    posted on 10-05-2008 09:30
Nee klopt met een controller heb je eigenlijk het zelfde verhaal als met een CD speler ofzo, je doet er moeite voor op een mooie mix te maken. Ik heb het dan alleen over die gene die een beetje op automix staan te klikken hoorCry.
unspecified    posted on 13-05-2008 09:14

nee NEE en nog eens j.. nee

Illusion    posted on 13-05-2008 09:34
Nee en voor geen goud Ja.

Dj's draaien op plaat, of op cd.

Ik heb echt poep aan draaien op pc. Vind niet dat je je dan een Dj mag noemen. Misschien draaien ze mooie mixjes via die software, maar je bereikt er niks mee. Je zou dan maar eens in een discotheek moeten draaien. Daar kan je niet met een labtop aankomen zetten. Daarnaast, iemand die echt wel veel in deze hobby/passie is geïnterreseerd die gaat echt niet via een pc draaien, en zorgt wel dat hij een mooi setje thuis heeft staan.

Als het voor jezelf is als hobby en je wil er verder niks mee bereiken, dan kan ik het me heel goed voorstellen dat je voor zoiets kiest. En voor een drive-in show is het zelfs ideaal, pc met controllertje.

Maarja de toekomst zal er wel niet goed uitzien met mijn mening. Als het ooit zo ver komt dat de cd spelers zelfs al uit de discotheken verdwijnen, en dat er dan een pc komt te staan om op te draaien. Dan ben ik genoodzaakt om er echt mee te stoppen. Maarja ben nu wel weer heel dramatisch bezig:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 13-05-2008 @ 09:36:30 (42%)
sanderk    posted on 13-05-2008 09:40
illusion

je hebt groot gelijk!!!!
JollyJunkie    posted on 13-05-2008 09:41
Ja, via de computer draaien is heel handig je hoeft geen cd's of wat dan ook mee te nemen je vindt je tracks veel sneller... En als je een grote Vestax controller koopt dan heb je het comfort ook nog steeds.

Maar je hebt wel gelijk Illusion, mij lijkt dat de lol er wel een beetje af gaat als je met de computer draait,
omdat je ook niet direct meer draai enzo, kweenie maarhet lijkt me voor thuis niks en voor Drive-ins ideaal!

164 Users online: 56 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 35.113
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.851.659