Poster: woxa
ik vind zolang dat je niet alleen met de pc-draait (dus met time-code) dat het doen baar is
maar enkel voor met de pc is geen dj zijn
Poster: cross-over
Over een tijdje zie je denk ik hetzelfde met de laptop-DJ's. Zolang ze de vinyl en cd dj's imiteren is er inderdaad geen kunst aan. Het benutten van de mogelijkheden van de laptop(programma's) is de uitdaging waar deze collega's zich op moeten storten, niet het nadoen van "oude technieken".
Poster: Ywe
Dan zouden de WiiJ's toch goed bezig zijn
ik heb geen hoge dunk van mensen die de sync knop drukken.. ieder zijn ding, maar toch liever op de "eerlijke" manier.. hoewel ableton bv perfect is om strakke mix cds te maken.. maar live.. toch maar de real thing |
Poster: wizkid
Ben ik het helemaal me eens djs die op de laptop automatisch hun plaatjes gelijk laten stellen zijn de naam dj niet waard......................
Poster: Lightzone
virtual dj vind ik iig helemaal fout, wie zich met dat programma dj durft te noemen is toch echt fout bezig.
Ik vind Sync knopjes ook maar niks. Er wordt hier gezegd dat de sfeer die een DJ creëert veel belangrijker is en dat het niet uitmaakt of hij/zij dat doet met TT's of CDJ's of een Sinc knopje niet uitmaakt. Ik vind dat je sowieso niet een echte DJ bent als je op Sync kan drukken. Bovendien heb je als je echt mixt al veel meer moeite gedaan om dat te leren en dus een veel grotere commitment naar het DJ'en. Als je er moeite voor doet betekent dat dat je er echt mee bezig bent. Ik hoop toch echt dat "Sync-DJ's" niet gelijk komen te staan aan de ECHTE DJ's. Het zou zonde zijn als dat verloren gaat.
Poster: DJ-Xtremer
@ cross-over: Alsof normale DJ's op CDJ's en TT's minder zijn dan op een laptop of pcIk vind het echt jammer dat het er is dat je op automix kan drukken en klaar! Dat is toch geen DJ!!!
Het is toch veel leuker zoals Ive-R zegt om het op de echte manier te doen zoals t al jaren gebeurt in een echte discotheek enzo! Kijk als je nou niet kan mixen etc dan zul je wel moeten ja! Maar geef zelf toe het is toch veel leuker om er een beetje moeite voor te doen
.
Dit is ook van toepassing op het verschil tussen mixen met vinylen met cd's.
Mijn mening is dat als je Cd's gebruikt niet dezelfde stijl van mixen moet gebruiken als met vinyl. Je moet dan ook de extra's toevoegen die je CDspeler je bied (que-pints, loops, effecten, etc).
@GD : Ik hoop toch echt dat "Sync-DJ's" niet gelijk komen te staan aan de ECHTE DJ's. Het zou zonde zijn als dat verloren gaat.
Hahaa, dat dachten wij (als vinyl-DJ's) ook toen al die CDJ begonnen met hun cd-tjes.
Zelf ben ik alleen maar in het bezit van draaitafels, maar ik vind het draaien op CDJ's ook erg leuk vanwege de mogelijkheden. Je suggereert dat het verschil tussen draaitafels en cd-spelers gelijk staat aan het verschil tussen cd-spelers en dj-software. Ik vind niet dat je dat kan stellen. Anyway, ieder zn mening.
Poster: Lightzone
virtual dj vind ik iig helemaal fout, wie zich met dat programma dj durft te noemen is toch echt fout bezig.
Poster: Lanky
amen, heb er precies dezelfde mening over
Poster: Ywe
Waarom zou VDJ zo fout zijn? Ik heb dat programma al 2 jaar, en werkt prima. Ik heb daar geld in geinvesteerd dus stap niet zo snel over naar een ander Timecode Systeem zolang deze nog aan al mijn wensen en eisen voldoet.
Ik draai ook met cd's, ik heb ook vinyl dus ik ben van alle markten thuis. Het voordeel voor mij is dat ik als ik uit ga draaien alleen 4 Y-RCA kabels, laptop+externe schijf en Maya44 geluidskaart meeneem.
Ik broadcast via t programma, ik neem makkelijk CD's op via Cue/Bin files dus zeg mij maar eens waarom ik zo fout ben...
nee NEE en nog eens j.. nee