DJ Software (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : DJ Software?

-NOT!
-GEEN MENING!

Voting is only possible for our Members
Bouncy    posted on 30-03-2008 16:41
Wat is jullie mening over DJ Software waarmee iedereen DJ kan worden zonder ook maar iets te leren. Met een druk op de knop loopt alles gelijk, zo is er toch niks meer aan?

Graag ook je mening waarom je het hebt gekozen

What do you think about DJ Software ??

Vote :   

Berbo    posted on 30-03-2008 16:44

not
ben het eens met je mening.
denk hetzelfde als jij
als je timecode gebruikt is mijn mening anders.

EDIT:
ik zie net dat je in duiven woont!
is het de duiven dicht bij arnhem?

User edit by Berbo on 30-03-2008 @ 16:46:34 (100%)
christiano    posted on 30-03-2008 16:45
nou met tracktor scratsh en met virtuel dj kan je time code gebruiken dus dat is in verhouding veel goed koper dan platen kopen
dus ik vind dat ook enorm handig en je moet nog steeds mixen :P
dus het is niet dat je op een knop hup klaar bent om het nummer er in te mixen
Gery    posted on 30-03-2008 17:11
Ik draai zelf timecode, en met timecode systemen op zich is niks mis omdat de basis en de techniek wel blijft bij de platenspeler of de cd speler.

op die manier is het de toekomst van dj'en, in één rugzak je volledige collectie op plaat Happy, laughing
al gaat er wel een stukje nostalie verloren natuurlijk...

wat ik totaal niet afkan zijn mensen die staan te draaien met software die de beats al "gelijk" *kuch, in hoeverre dat goed werkt* zet. dat is ook een verloedering van de beatmix technieken...
DJ - Producer
Bouncy    posted on 30-03-2008 18:08
Ik vind Timecode ook een ander verhaal ja!
Poster: beerbo
ik zie net dat je in duiven woont!
is het de duiven dicht bij arnhem?

Ja, die duiven ja!
Berbo    posted on 30-03-2008 18:14
vet! dat is dicht bij mij Happy, laughing
OneSixty    posted on 30-03-2008 19:07
virtual dj vind ik iig helemaal fout, wie zich met dat programma dj durft te noemen is toch echt fout bezig.
Xitrate    posted on 30-03-2008 19:09
Poster: Lightzone
virtual dj vind ik iig helemaal fout, wie zich met dat programma dj durft te noemen is toch echt fout bezig.

Want?
Phenix    posted on 30-03-2008 19:10
@ Lightzone: Wat is daar mis mee, als je met een timecode systeem werkt ben je goedkoper uit, dan dat je iedere keer weer platen koopt, en beargumenteer je mening dan voordat je dit zegt
http://www.djmillhouse.nl
Wout-r    posted on 30-03-2008 19:11
Poster: beerbo
vet! dat is dicht bij mij Happy, laughing

En ook niet zo heel gek ver van mij Winking my eye

Ik heb hier Mixvibes op de computer staan, dat gebruik ik alleen om gewoon op de computer muziek te luisteren, als ik behoefte heb aan gemixte muziek (dus niet iTunes). Verder vind ik Time-code Cry en op 1 knopje drukken en jezelf dj noemen Cry
Gery    posted on 30-03-2008 20:40
Poster: Phenix
@ Lightzone: Wat is daar mis mee, als je met een timecode systeem werkt ben je goedkoper uit, dan dat je iedere keer weer platen koopt, en beargumenteer je mening dan voordat je dit zegt
 ik denk niet direct dat je de kwaliteit van timecode van virtual dj kan vergelijken met bvb traktor scratch of serato.

het is miss een leuke om in te stappen of om het eens te testen, maar virtual dj wordt meestal gebruikt gewoon door op knopjes te duwen...
DJ - Producer
Xtremer    posted on 30-03-2008 20:55

Ik vind dat sinds een paar jaar het aantal DJ's wel enorm is toegenomen hoor! Maar weet iedereen wel wat dat inhoud DJ zijn? Volgends mij is het namelijk nog steeds de kunst om goed en foutloos te mixen en te performen. En ik vind het een beetje nep om jezelf dan "DJ" te noemen door dit op de PC te doen... Je drukt zoals bij Virtual DJ ofzo op automix en klaar, dan is er toch niets meer aan of ligt het aan mijCry Het is juist leuk om zelf met de hand je platen of cd's gelijk te zetten en er je eigen draai aan te geven. Het verpest een beetje de term DJ als je het aan mij vraagt, niet dat ik zo'n geweldige DJ ben maar ik doe er wel me best voor! Dus als je het mij vraagt, ik vind het een -10 waard op de PC draaien!

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Gery    posted on 30-03-2008 23:32
en terrecht! maar ik blijf er wel bij dat draaien 80% platenkeuze is en 20% techniek.
iemand die technisch iets minder is maar wel de goeie platen weet op te leggen zorgt voor goede ambiance.

dan heb ik liever dit dan iemand die perfect mixt maar geen kat die staat te dansen.

't moet natuurlijk ook niet iederkeer der volledig naast zijn e!
DJ - Producer
Adrien1989    posted on 31-03-2008 01:36
Vind het gebruik van software handig, draai zelf met finalscratch 2 en het is gewoon gemakkelijk dat je je gedownloade muziek zo kan inladen en kan afspelen. Gebruik finalscratch btw over mijn cdj's, niet over de tt's. In traktor 2, wat bij finalscratch zit dus, kan je niet syncen, het is vrij basis. Ik heb ook wel eens traktor 3 gedownload om eens te proberen, en daar kan je wel mee syncen, maar dan is de lol er deels gewoon af, het hoord gewoon bij het kunstje vind ik, vond de verdere extra functies verder ook niet zo belangrijk dat ik dacht van laat ik eens traktor 3 kopen, draai dus nog met 2, eventjes ter informatieHappy, laughing. Wat er not zou zijn aan het gebruik van software op deze manier zou ik ook niet echt snappen. Wtf zal het uitmaken of ik er een cd'tjes in stop of het liedje anderswijs met een druk op de knop inlaat op mijn cdj. Wel snap ik het sync verhaal, dat is iets voor prutsers enzo, maar om daarom op not te drukken, dan scheer je ook iedereen over 1 kam. Ik hou het bij top.
MissSalem    posted on 31-03-2008 07:51
Poster: Gery
en terrecht! maar ik blijf er wel bij dat draaien 80% platenkeuze is en 20% techniek.
iemand die technisch iets minder is maar wel de goeie platen weet op te leggen zorgt voor goede ambiance.

dan heb ik liever dit dan iemand die perfect mixt maar geen kat die staat te dansen.

't moet natuurlijk ook niet iederkeer der volledig naast zijn e!

Dit is volledig waar. De platenkeuze is belangrijker dan de techniek. Mensen op een fuif willen gewoon dansen, en als de overgang goed klinkt, klinkt hij gewoon goed. Je moet ze aan het dansen krijgen en houden.
Daarom primeert de platenkeuze. Happy, laughing

Ikzelf heb geen mening over DJ-software. Heb er in het begin mee kunnen prutsen. Was wel leuk, maar ik had algauw zin in meer. Je kan namelijk niet aan 2 knoppen staan draaien met maar 1 muis. Winking my eye
Of je jezelf een DJ mag noemen als je puur op zoiets werkt, afgezien van timecode... Ik weet het niet.
Ik ga ervan uit dat het echte werk meer precisie inhoudt en sowieso vind ik dat leuker.
Bouncy    posted on 31-03-2008 08:01
Ik heb het in de pol over alleen met de pc draaien, dus geen timecode of een midi controller.

De meesten maken dan zeker wel gebruik van de speciale features zoals automix en sync!
Phenix    posted on 31-03-2008 20:25
Ik vind het persoonlijk ook vetter als je 'echte' gear voor je neus hebt staan ipv. een laptop en je bent zo een beetje aan het draaien. Je hebt er geen gevoel bij. Dus ik zeg nee tegen de computer. :D
http://www.djmillhouse.nl
Down_Town    posted on 31-03-2008 21:09
Ik wil ook even een duit in het zakje doen.

Het aller leukste van het DJ-en is zo'n grote zwarte schijf op de draatafels neerleggen. Dat heb ik dan ook heel wat jaren gedaan. Op een gegeven moment ben ik begonnen met het kopen van mp3's op Beatport en heb toen Final scratch 2 gekocht. Zo bleef ik toch het gevoel houden van ambachtelijk bezig zijn. Aangezien ik steeds vaker naast de nieuwe muziek ook op avonden ging draaien waar 80's en 90's disco / dance gedraait werdt, ben ik mijn gehele collectie langzaam aan gaan digitaliseren. Zodoende hoef ik niet thuis de keuze te gaan maken wat ik die avond ga draaien. Nu neem ik in 1 tas mijn Appeltje mee met 30 jaar dance muziek. Aangezien ik niet overal de draaitafels snel en/of makkelijk aan kon sluiten heb ik op een gegeven moment een Faderfox DX2 gekocht als alternatief. Dat beviel zo goed dat ik op een bepaald moment gestopt ben met het aansluiten van de draaitafels en alleen nog maar de combi gebruik Macbook + faderfox DX2.

Met deze lange inleiding wil ik aangeven dat ik mezelf met een computer toch nog steeds een DJ vind. Ik ben er gek op om mooie overgangen te maken en de muziek naadloos in elkaar over te laten lopen. En door ervaring weet ik dat het juiste nummer op het juiste moment vele malen belangrijker is dan een mooie mix.

Iemand die vandaag de dag net begint en met een DJ programma denkt dat ie al een echte DJ is weet niet waar ie het over heeft. Iemand die dat met me eens is en denkt dat platen kopen hem een echte DJ maakt weet ook niet waar ie het over heeft.
Verstand hebben van muziek maakt je een DJ!

Door mijn eigen argumenten weet ik geen antwoord te geven op je pol want ik vind de vraag stelling veel te zwart wit. Zo zwart wit zit het DJ vak gewoon niet in elkaar.
Gery    posted on 31-03-2008 21:34
klopt allemaal wel, maar je ontbreekt ook niet aan de nodige ervaring die nodig is om met platen of cd's te gaan draaien.
Uiteindelijk is je controller ter vervanging van technics of cd spelers, maar je bestuurt nog wel steeds manueel je tracks.

Dit is nog steeds een immens verschil tussen muis-dj's die met enkele kliks en auto mix zichzelf dj durven noemen.

Ik ben zelf ook begonnen met traktor dj studio, wat met mixen prutsen enzo, maar ik noemde mijzelf dan nog geen DJ.
Zelf als ik begonnen ben met CD's te draaien en nog aan het leren beatmixen was noemde ik mijzelf nog geen DJ, juist omwille van het feit dat ik nog niet 100% wist waar ik mee bezig was.

Een jaar of 4 later, nu dus, wil ik mijzelf wel een DJ noemen aangezien ik toch al een heel pak meer weet.
Niemand zal ooit volledig volleerd zijn, en de perfecte DJ bestaat niet.

Mij stoort het enkel als ik bvb naar een studentenfeestje ga in mijn favoriet cafe dat daar een kerel staat met zijn laptop (als daar al een dj programma op staat) gewoon plaatjes aan elkaar staat te automixen (meestal slecht) of gewoon telkens insmijten of iTunes...

Ik zie de poll ook in dat opzicht, en niet voor de liefhebber die zich thuis even wil amuseren.. Happy, laughing
DJ - Producer
Xtremer    posted on 31-03-2008 21:54
Met Down Town en Gery ben ik het helemaal eens maar... Ik vind het persoonlijk toch leuker om met CDJ's of platen te draaien. En ik vind het gewoon stom om naar te kijken hoe zo iemand met zijn laptop en zijn muis staat te automixen dan ben je naar mijn mening echt geen DJ hoor!
Jori    posted on 01-04-2008 16:39
Ik vind het opzich handig van die DJ-Software dat je wat nummers kan luisteren die worden gemixed, maar die software maakt het voor iedereen mogelijk te beatmatchen, wat ik jammer vind. Ik heb liever iemand op een feestje die niet zo goed kan matchen maar het gewoon probeerd i.p.v. iemand die met een laptop zit te matchen en dan gaat opscheppen dat ie een dj is en goed kan mixen. Natuurlijk is de platenkeuze ook belangrijk, en je creativiteit met je EQ en effectjes ed. Als je gebruik maakt van automix, dan heb ik daar iets op tegen, als je met Timecode werkt prima, als je gewoon mixt zonder automix op de computer, ook prima, al is dan wel het gevoel van een "echte" DJ weg. Ik ga voor NOT, omdat Bouncy bedoelt dat je mixt zonder Timecode met echt alleen de computer, automix is gewoon laf en het gevoel is ook weg.
tom-j    posted on 01-04-2008 17:35
tja je kan idd met een druk op de knop alles gelijk laten lopen, maar tog is dj software wel handig voor bijv. vakantie als je geen dj gear mee kan nemenCry. als je het gaat gebruiken voor auto mixen begrijp je gewoon niks van het hele dj concept!! ik ga voor TOP zolang je het maar niet voor dat soort onzin gaat gebruiken!
User edit by tom-j on 01-04-2008 @ 17:36:48 (31%)
cross-over    posted on 02-04-2008 13:51
De gehele ontwikkeling van het vak DJ staat niet stil.

Elke keer als er nieuwe ontwikkelingen zijn en ook worden toegepast vind de "oudere" generatie dj's dat dat geen echte dj's zijn. Zoals ook al door Gery aangegeven wordt een DJ allereerst afgerekend op zijn vermogen een bepaalde sfeer te creeren en niet op de techniek die hij toepast.

Het toepassen van techniek is alleen een hulpmiddel om als DJ iets te maken en doet niets af aan het vak DJ. Elk goed toegepast hulpmiddel is een verrijking van het DJ'n.
http://soundcloud.com/lau-daniels
TheMole    posted on 02-04-2008 14:16

Ik vindt al die software dikke zever der is dan toch helemaal niks aan ook zo'n hercules ding vindt ik idioot

cross-over    posted on 02-04-2008 14:21
Poster: TheMole

Ik vindt al die software dikke zever der is dan toch helemaal niks aan ook zo'n hercules ding vindt ik idioot

Het is niet wat je gebruikt het gaat er over hoe je het gebruikt  Cry.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Xtremer    posted on 02-04-2008 15:38

Ik vind persoonlijk dat je toch wel ontwikkeld moet zijn op het mixen van CD's of Vinyls. Ik moet er niet aan denken om in de toekomst alleen maar van die gasten te zien die op een hercules en laptop ofzo hun uur staan vol te draaien. Het is juist leuk om variatie te hebben! Het is naar mijn gevoel zo leeg met enkelt een laptop en een controller, het is toch een stuk leuker om variatie te creeren door er af en toe een vinyl door heen te mixen. Dat maakt een DJ zo leuk, laten zien dat je werkelijk zo goed in staat bent om op alles te mixen. Sommige zeggen wel dat het t zelfde is, maar je merkt echt het verschil wel! En natuurlijk is het zo dat je je die zo gehete sfeer moet creeren maar laat dan ook wel zien dat je er iets voor doet, sta daar niet als een zoutzak op automix te drukken en dom weg mee te klappen. Als ik sta te draaien staat iedereen met verbazing naar me te kijken van wat er allemaal gebeurt, dat is juist leuk!

247 Users online: 60 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 32.129
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.848.675