Poster: Laidback
3. zorg dat je 100% legale cd's mee neemd! of even bij de Buma/Brein een licentie aanvraagd voor een 100 euro per jaar (vraag me niet hoe en waar..)
als de Douane op schiphol jou eruit pikt voor een snuffel controle ben je zwaar de sjaak met gecopieerde cdtjes!!!
Poster: Renzis
Ik hoop wel dat ik mijn platentas als handbagage mee kan nemen, want sinds mijn koffers niet van de band kwamen laatste keer, vertrouw ik dat echt niet toe aan het normale systeem. Die tas houd ik bij me!!
Poster: Renzisja maar je hebt best kans als jij zo'n 100 gekopierde cd's meeneemt dat ze denken dat je die wil verkopen, weten die douane veel dat jij dj bent en moet draaien,, verder zoals Cross-over zegt al je gegevens er opzetten,
Dat vind ik dan toch link. Want mijn cd's zijn legaal gedownload maar wel gebrand... Maar ja, douan heeft wel betere dingen te controleren.
Ik hoop wel dat ik mijn platentas als handbagage mee kan nemen, want sinds mijn koffers niet van de band kwamen laatste keer, vertrouw ik dat echt niet toe aan het normale systeem. Die tas houd ik bij me!!
Poster: ArTy
Als je een kope maakt van je facturen of alle facturen op een cd brand kunnen ze je niks maken.. Zolang het nie 100 cd's met dezelfde liedjes zijn tenminste. Maar daar ga ik maar niet vanuit. Je hebt de liedjes legaal verkregen en kunt dit dan bewijzen, dus geen problemen met de duane
Poster: Renzis
idd daarom. Maar toch.
Kijk niet al mijn cd's zijn legaal. Veel heb ik ook van artiesten zelf gekregen, dat kan ik niet bewijzen. Daar heb ik geen rekeningen van. Enz als ik van 1000 tracks moet gaan bewijzen of ik ze legaal gedownload ben, mis ik mn gig zowiezo:P
Poster: Flexii
als ik jou was zou ik even searchen op dit forum naar topics over downloaden en draaien, je mag namelijk niet draaien met gekopierde cd's ook al zijn de downloads legaal, tenzij je soort van licentie/belasting betaald aan buma/stemra
als ik jou was zou ik even searchen op dit forum naar topics over downloaden en draaien, je mag namelijk niet draaien met gekopierde cd's ook al zijn de downloads legaal, tenzij je soort van licentie/belasting betaald aan buma/stemra
gewoon hopen dat ze je niet pakken dus of alleen vers uit de winkel komende cd's meenemen
Poster: JayTaph
Het enigste probleem wat ik heb met vliegen met een platenkoffer is dat ik de koffer niet als handbagage mee kan nemen tegenwoordig (vroeger geen probleem met klm en/of transavia).. Laatste keer alles via flightcase en als bagage inchecken.. gelukkig geen problemen met dingen die op de verkeerde plek aankomen..
Poster: Jori
Ik heb meestal een hele rugzak, groter dan jouw udg bij me, doen ze nooit moelijk over. En m'n moeder heeft dan ook nog een kleine rugzak bij haar.
Het gaat niet alleen om de grootte van de tas.
Ook de inhoud is een reden om niet als handbagage in aanmerking te komen.
Handbagage is bijna altijd tot 5 kg. (klm trouwens 12 kg) en max 55x35x25
Dus renzis je tas kan wel mee maar dan mag je er nog 3kg bij stoppen.....
Een laptop mag meestal als aparte handbagage mee.
Poster: Laidback
ik kon vorig jaar alleen een laptop mee nemen of een klein tasje als Handbagage..
een Udg courierbag ofsow..
een hele UDG 60 tas kreeg ik met geen mogelijkheid mee als Handbagage!!
gewoon goed afzegelen zou ik zeggen