Djen in het buitenland (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

pablo_alva    posted on 28-03-2008 10:50
Ik was op zoek naar wat meer info over het dj'en in het buitenland, waarop moet je letten, tips voor je platen/cd's goed op de bestemming te krijgen,... zo'n dingen. Mijn vraag is meer gericht naar mensen dat ooit eens met het vliegtuig zijn gaan dj'en, dus niet met de wagen of bus naar duitsland ofzo Winking my eye

Iemand hier dat daar ervaring mee heeft?

thx
Pablo

What do you think about Djen in het buitenland ??

Vote :   

Gery    posted on 28-03-2008 13:56
op reis neem ik gewoon mijn macbook, en traktor scratch mee. het enige dat je dan eig nodig hebt is 2 timecode cd's als je je timecode vinyl niet wil vervoeren...

maar ik denk niet dat het zo'n soort antwoord is wat je verwachte...
DJ - Producer
Flexii    posted on 28-03-2008 14:11
met het vliegtuig naar locaties waar je moet draaien, damn dan heb je het toch behoorlijk goed voor elkaar:P,, maar dan neem je meestal toch alleen je hp en plaatjes mee, lijkt mij zo
tairip    posted on 28-03-2008 14:42
Platen enzo moet je als handbagage mee nemen!
Laidback    posted on 28-03-2008 15:39
ik deed me cd mappen gewoon in een UDG platentas en huppa in het gargoruim ..(ik kreeg de tas niet eens mee als Handbagage!!)
wel even de UDG cijfer slotjes vervangen met wat beter spul!

2. Thuis GOED nawegen wat je nou mee neemd (in kilo's!) een paar extra kilo's kunnen ze heel moeilijk om doen!  kijk dus na hoeveel je mee mag nemen als bagage en verdeel het goed!

3. zorg dat je 100% legale cd's mee neemd! of even bij de Buma/Brein een licentie aanvraagd voor een 100 euro per jaar (vraag me niet hoe en waar..)
als de Douane op schiphol jou eruit pikt voor een snuffel controle ben je zwaar de sjaak met gecopieerde cdtjes!!! Winking my eye
Renzis    posted on 28-03-2008 16:10
Poster: Laidback

3. zorg dat je 100% legale cd's mee neemd! of even bij de Buma/Brein een licentie aanvraagd voor een 100 euro per jaar (vraag me niet hoe en waar..)
als de Douane op schiphol jou eruit pikt voor een snuffel controle ben je zwaar de sjaak met gecopieerde cdtjes!!! Winking my eye

Dat vind ik dan toch link. Want mijn cd's zijn legaal gedownload maar wel gebrand... Maar ja, douan heeft wel betere dingen te controleren.

Ik hoop wel dat ik mijn platentas als handbagage mee kan nemen, want sinds mijn koffers niet van de band kwamen laatste keer, vertrouw ik dat echt niet toe aan het normale systeem. Die tas houd ik bij me!!
cross-over    posted on 28-03-2008 16:24
Poster: Renzis

Ik hoop wel dat ik mijn platentas als handbagage mee kan nemen, want sinds mijn koffers niet van de band kwamen laatste keer, vertrouw ik dat echt niet toe aan het normale systeem. Die tas houd ik bij me!!

Inderdaad, zorg dat je alleen die cd's/vinyl bij je hebt die nodig zijn voor je gig.

verdere tips:

- Als je kunt neem inderdaad je spullen in je handbagage mee. Zorg anders voor een gebruikte flightcase voor je cd's/vinyl met een goed slot en check deze in. Hou een lijst bij de hand met de inhoud.

- Zet duidelijk op zowel de binnenkant als de buitenkant je gegevens - incl. 06 nummer!!!

- Maak een copie van je passpoort en stop dat bij je cd's/vinyl zowel handbagage als flightcase.

- laat voor een werkvergunning zorgen in het land waar je gaat draaien (meestal wel nodig) en neem
dit op in je contact dat zij dat voor je regelen.

- regel vooraf je vervoer en maak hier duidelijke afspraken over.

http://soundcloud.com/lau-daniels
Flexii    posted on 28-03-2008 16:30

Dat vind ik dan toch link. Want mijn cd's zijn legaal gedownload maar wel gebrand... Maar ja, douan heeft wel betere dingen te controleren.

ja maar je hebt best kans als jij zo'n 100 gekopierde cd's meeneemt dat ze denken dat je die wil verkopen, weten die douane veel dat jij dj bent en moet draaien,, verder zoals Cross-over zegt al je gegevens er opzetten,
ArTy    posted on 28-03-2008 16:50
Als je een kope maakt van je facturen of alle facturen op een cd brand kunnen ze je niks maken.. Zolang het nie 100 cd's met dezelfde liedjes zijn tenminste. Maar daar ga ik maar niet vanuit. Je hebt de liedjes legaal verkregen en kunt dit dan bewijzen, dus geen problemen met de duane
Flexii    posted on 28-03-2008 16:52
Poster: ArTy
Als je een kope maakt van je facturen of alle facturen op een cd brand kunnen ze je niks maken.. Zolang het nie 100 cd's met dezelfde liedjes zijn tenminste. Maar daar ga ik maar niet vanuit. Je hebt de liedjes legaal verkregen en kunt dit dan bewijzen, dus geen problemen met de duane

als ik jou was zou ik even searchen op dit forum naar topics over downloaden en draaien, je mag namelijk niet draaien met gekopierde cd's ook al zijn de downloads legaalWinking my eye, tenzij je soort van licentie/belasting betaald aan buma/stemra
Renzis    posted on 28-03-2008 16:54
idd daarom. Maar toch.

Kijk niet al mijn cd's zijn legaal. Veel heb ik ook van artiesten zelf gekregen, dat kan ik niet bewijzen. Daar heb ik geen rekeningen van. Enz als ik van 1000 tracks moet gaan bewijzen of ik ze legaal gedownload ben, mis ik mn gig zowiezo:P
Flexii    posted on 28-03-2008 16:58
idd daarom. Maar toch.

Kijk niet al mijn cd's zijn legaal. Veel heb ik ook van artiesten zelf gekregen, dat kan ik niet bewijzen. Daar heb ik geen rekeningen van. Enz als ik van 1000 tracks moet gaan bewijzen of ik ze legaal gedownload ben, mis ik mn gig zowiezo:P

haha ja daar heb je inderdaad een punt ja:P,, gewoon hopen dat ze je niet pakken dus of alleen vers uit de winkel komende cd's meenemen
Bastian    posted on 28-03-2008 17:23
Poster: Flexii

als ik jou was zou ik even searchen op dit forum naar topics over downloaden en draaien, je mag namelijk niet draaien met gekopierde cd's ook al zijn de downloads legaalWinking my eye, tenzij je soort van licentie/belasting betaald aan buma/stemra

Meen je dat nou?
Wat een onzin:D
Gery    posted on 28-03-2008 17:26
al die miserie... ik blijf erbij, timecode werkt nog het best van al! een laptop neem je makkelijk mee als hand bagage, en de douane heeft al helemaal niks te zien met wat er op je harde schijf staat Happy, laughing
DJ - Producer
Renzis    posted on 28-03-2008 18:51

Hier kan je weer uren over discusieren. Ieder moet doen wat hij goed vind. Ik betaal voor veel van mijn tracks, dat vind ik genoeg. de artiesten zijn betaald en dat is waar het om gaat.

gewoon hopen dat ze je niet pakken dus of alleen vers uit de winkel komende cd's meenemen

dat gaat em dus niet worden heaWinking my eye

Maar ik draai gewoon zwart in het buitenland, dus heb ik geen vergunning nodig. Als je echt ergens 3 dagen in de week gaat draaien zou ik even een tijdelijke werkvergunning aanvragen, en doe dat op tijd want die shit duurt lang

Flexii    posted on 28-03-2008 22:20
oke dan, je hebt gelijk RenzisWinking my eye,, je kan ook gewoon met de auto of bus gaan dan weet je zeker dat alles goed komt, iets minder luxe dan het vliegtuig I know, maar toch:P
dj-nick    posted on 28-03-2008 22:45
Jaja moet der van de zomer ook aan geloven maar denk toch dat ik met de bus ga, heb nou al zoveel nare verhalen over vliegtuig gehoord dat dat vaak fout gaat, ik durf het niet aan.
JayTaph    posted on 29-03-2008 01:30
Het enigste probleem wat ik heb met vliegen met een platenkoffer is dat ik de koffer niet als handbagage mee kan nemen tegenwoordig (vroeger geen probleem met klm en/of transavia)..   Laatste keer alles via flightcase en als bagage inchecken.. gelukkig geen problemen met dingen die op de verkeerde plek aankomen..

cd's draai ik eigenlijk niet, dus geen problemen met douane.. ook nooit gecontroleerd btw..
Laidback    posted on 29-03-2008 03:41
Poster: JayTaph
Het enigste probleem wat ik heb met vliegen met een platenkoffer is dat ik de koffer niet als handbagage mee kan nemen tegenwoordig (vroeger geen probleem met klm en/of transavia).. Laatste keer alles via flightcase en als bagage inchecken.. gelukkig geen problemen met dingen die op de verkeerde plek aankomen..

ik kon vorig jaar alleen een laptop mee nemen of een klein tasje als Handbagage..
een Udg courierbag ofsow..
een hele UDG 60 tas kreeg ik met geen mogelijkheid mee als Handbagage!!
gewoon goed afzegelen zou ik zeggen
Renzis    posted on 29-03-2008 12:27
@ Laidback:

ik heb zeg maar deze , gaat die mee denk je?

Qua groote zou hij gewoon door die poort moeten passen. Dan prop ik daar gewoon al mijn cd-mappen in.
Jori    posted on 30-03-2008 13:58
Ik heb meestal een hele rugzak, groter dan jouw udg bij me, doen ze nooit moelijk over. En m'n moeder heeft dan ook nog een kleine rugzak bij haar.
cross-over    posted on 31-03-2008 14:30

Poster: Jori
Ik heb meestal een hele rugzak, groter dan jouw udg bij me, doen ze nooit moelijk over. En m'n moeder heeft dan ook nog een kleine rugzak bij haar.

13 jaar en dj'n in het buitenland.....Cry 

Het gaat niet alleen om de grootte van de tas.
Ook de inhoud is een reden om niet als handbagage in aanmerking te komen.

Handbagage is bijna altijd tot 5 kg. (klm trouwens 12 kg) en max 55x35x25

Dus renzis je tas kan wel mee maar dan mag je er nog 3kg bij stoppen.....Cry

Een laptop mag meestal als aparte handbagage mee.

http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 31-03-2008 @ 14:33:31 (1%)
Renzis    posted on 31-03-2008 15:16
3 kg is niet heel veel.... En 400 cd's zijn niet licht..

Ik zie het wel, dat word ff paar setjes van te voren klaar leggen denk ik, en de helft thuis laten. Ik zie dat vervoeren als normale bagage daarmee echt niet zitten. Ik vertrouw dat niet meer.
JayTaph    posted on 31-03-2008 15:16
Poster: Laidback
ik kon vorig jaar alleen een laptop mee nemen of een klein tasje als Handbagage..
een Udg courierbag ofsow..
een hele UDG 60 tas kreeg ik met geen mogelijkheid mee als Handbagage!!
gewoon goed afzegelen zou ik zeggen

Nee, tegenwoordig doen ze daar een stuk moeilijker om.  Maar het hangt ook erg af met welke maatschappij je vliegt natuurlijk. Ik heb 1 keer gehad dat ik een normale platentas niet als handbagage mee mocht nemen, maar dat is netjes door ze opgelost door alles in te sealen, fragile te bestempelen en kwas netjes 4 uur later de band afrollen zonder enig probleem.. Happy, laughing  sindsdien doe ik wel alles mijn flightcases als ik op reis moet (en aangezien ik in het buitenland woon, betekend dat wanneer ik naar nederland moet :p )..
nils7    posted on 31-03-2008 15:26
Ik zit nu voor een half jaar voor mijn studie in Turkije
en heb wat cd's mee genomen (mijn laatste "house"  map) en daarbij nog wat cd's gestoken
waarvan ik vind dat ze goed zijn!

80% van wat ik nu bij heb is legaal dus daar hoef ik me niet druk om te maken!

Ik heb overigens mijn UDG wel mee kunnen krijgen in de handbagage. Ik ging dan wel
voor een half jaar dus mijn koffer was al 8 kg eroverheen! 
Buiten je handbagage mag je ook een laptoptas mee nemen! (dit staat gelijk aan de handtas van een dame).
En dit werd mij ook niet geweigerd!

In mijn UDG tas (waar twee UDG 128cd mappen in kunnen) had ik nog mijn headphone en nog wat rotzooi voor onderweg hihi.

Het DJ'en hier op locatie is lastig. Aangezien ik alleen met mijn selectie house kan draaien (zeker als je altijd allround gedraait hebt). Heb inmiddels op enkele feestjes gedraait en er komen er nog wat aan. Maar het publiek trekt het wel aangezien ik hier wat meer de "sneaker knallers"  kan draaien en die slaan goed aan. Zeker ook aangezien er nogal een grote Poolse delegatie is die die muziek ook wel mag.

Heb wel moeten lachen op me eerste feest hiero. Deze werd georganiseerd door een Franzoos die zelf ook wat wilde mixen (met zijn laptop en Virtual DJ) op zich niks mis mee alleen hij speelde heel de sfeer kapot. Het thema was hippie en ik had wat hippie muziek gedownload en gebrand Cry en ook wat funky muziek (a la Michael Jackson). En vanuit daar kon ik goed over naar wat bekendere muziek van Rihanna. Helaas moest hij (van zichzelf) weer hippie muziek draaien wat de sfeer totaal kapot speelde.
Daarnaast draagt hij nu op onze universiteit een shirt met een DJlogo en achter op de text "DJ at work". Best een mooi shirt alleen hij is GEEN Dj hahaha.
Voor het feestje vroeg hij me om wat eerder te komen zodat ik het hem uit kon leggen (in hoever dat kan in 30 minuten maar oke). 
De DJ booth was echt mager. Hij vertrouwde mij erop dat er zwarte Pioneers zouden staan (toen ik ging checken stond er een numark dubbeldecks cd speler) helaas was het een CMX-5 wat er stond en nogal een erg oud beestje. Ook de mixer was volgens mij een speelgoed ding en maar twee kanaals waardoor we zijn laptop op de microfoon ingang moesten zetten.
En dat klonk voor geen meter volgens mij was zijn muziek 128 kbps of nog slechter waardoor een Nederlandse vriend van me kwam klagen (die gast speelt zelf in een band dus weet wel wat van kwaliteit af) en helaas had ik het zelf al onder vonden.

OrsonWelsh    posted on 10-04-2008 15:19
Ik neem altijd mn cd's mee in een trolley to go van UDG, gaat gewoon mee als handbagage..

Geen problemen.

Turkije ga ik dit jaar ook weer aandoen, vorig jaar de boel op stelten gezet samen met dj José.

37 Users online: 10 Guests (27 Unknown)
Pages generated today : 4.346
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.276.340