CDJs Pioneer (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 26-03-2008 13:50
Oke nu de stomste vraag van het hele forum maar ik wil liefst wel antwoord :d.

Ik zie maar bij dj-booths dat bijna iedereen pioneer cdj's heeft Cry.

Maar ik wil nieuw cdjs aanschaffen en pioneer wil ik zo graag maar mijn budget is te laag. Ben natuurlijk van plan als ik 18 ben pioneers aan te kopen. Maar als je geen pioneer cdj's hebt... als je nu een dj op een fuif ziet met geen pioneer cdj wat denk je dan ? Ik heb zo het gevoel dat als je geen pioneers hebt dat je dan een mindere dj bent :s

What do you think about CDJs Pioneer ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 01-08-2008 17:15
en zo is dat ArCee !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
skyline643    posted on 01-08-2008 17:26
Inderdaad, klopt. Als je geen Pioneerh ebt tegenwoordig ben je geen dj meer. Ik heb heel lang gewoon geweigerd om iets van Pioneer aan te kopen (puur protest zeg maar :P) en nu heb ik dan toch een EFX-1000 staan... Ze hebben wel goede producten hoor, maar velen staren zich blidn op Pioneer en vergeten dat andere producten minstens even goed kunnen zijn of zelfs beter Happy, laughing

Aan de topicstarter: schaf je gewoon iets aan waar je je goed bij voelt. Als je geen geld hebt voor Pioneers, schaf dan iets aan met een goede prijs/kwaliteitsverhouding en iets die je kunt betalen. Wat voor nut heeft het als je 2 CDJ-1000mk3 spelers hebt staan en er niet kunt op mixen?? Dan kan je net zo goed 5 briefjes van 500 euro in brand steken.
Stefjuuh    posted on 01-08-2008 17:47
Poster: skyline643
Inderdaad, klopt. Als je geen Pioneerh ebt tegenwoordig ben je geen dj meer. Ik heb heel lang gewoon geweigerd om iets van Pioneer aan te kopen (puur protest zeg maar :P) en nu heb ik dan toch een EFX-1000 staan... Ze hebben wel goede producten hoor, maar velen staren zich blidn op Pioneer en vergeten dat andere producten minstens even goed kunnen zijn of zelfs beter Happy, laughing

Aan de topicstarter: schaf je gewoon iets aan waar je je goed bij voelt. Als je geen geld hebt voor Pioneers, schaf dan iets aan met een goede prijs/kwaliteitsverhouding en iets die je kunt betalen. Wat voor nut heeft het als je 2 CDJ-1000mk3 spelers hebt staan en er niet kunt op mixen?? Dan kan je net zo goed 5 briefjes van 500 euro in brand steken.
 Ben ik het niet volledig mee eens, pioneers houden nog wel deels hun waarde...Anyway, om te beginnen is een (goedkope) dubbelaar met een mixertje prima!
dj-ync    posted on 01-08-2008 18:05
Waarom kopen de dj´s van nu juist pioneer, antw..
als zij dalijk in een club staan weten ze niet,hoe het aparaat werkt, zo simpel is het..
ik hoor dit dagelijks om me heen als ik in de winkel sta..
skyline643    posted on 01-08-2008 18:51
Stefjuuh: een Rodec mixer houdt ook zijn waarde, een Technics ook en een A&H ook. Ik heb toch niet gezegd dat Pioneer zakt in waarde? Lees mijn post nog maar eens goed :P
Sebasz    posted on 01-08-2008 19:07
Ik heb Pioneer CD-spelers gekocht omdat ik er goede verhalen over heb gehoord. En daarbij koop ik sowieso bijna altijd wel "kwaliteit" de duurdere spullen. Wilt niet zeggen dat goedkope dingen minder zijn Smile having fun
Maar ik vind absoluut niet dat je een mindere DJ bent als je geen Pioneer hebt staan. Het is maar net je eigen keuze wat je zelf lekker vind werken en wat je budget toelaat.
Als je genoeg geld hebt voor Pioneer CD-spelers raad ik je dat aan. Heb je dat niet? Geen punt, er zijn zat andere goede spelers.

Jij bent de DJ. Niet de CD-spelers Cool
stevew    posted on 01-08-2008 19:44
Tja, zo zit het nu in elkaar Arcee.....
Er zijn zoveel merken die hetzelfde kunnen als de pioneers maar het is de gewoon het merk van de voorbije jaren en het zal zo nog een tijdje blijven... Pioneer blijft groeien en vernieuwen, zo blijven ze hun naam als marktleider behouden. Zolang de grote dj's ermee draaien zulen de pioneers de beste toestellen blijven. Zo gaat het toch in het club-milieu de dag van vandaag.
Daarmee heb ik mij bijna een jaar geleden een volledig pioneer systeem aangeschaft....hehehe.
Maar ik ben er tevreden van hoor, wat die toestellen kunnen is fenomenaal(alhoewel andere merken het even goed kunnen) buiten dat ik er al wat problemen mee gehad heb terwijl mijn Rodec en Denon nog even goed werken sinds de dag ik ze gekocht heb! Het is wikken en wegen....
Stefjuuh    posted on 01-08-2008 20:34
Poster: skyline643
Stefjuuh: een Rodec mixer houdt ook zijn waarde, een Technics ook en een A&H ook. Ik heb toch niet gezegd dat Pioneer zakt in waarde? Lees mijn post nog maar eens goed :P
 Steek jij maar eens die briefjes in de hens, kijk wat er voor waarde overblijft..Winking my eyeIk heb bij mijn keus afgewogen tussen meerder merken in hetzelfde segment. (Dn-s1200 vs. CDJ-400) Mijn keuze is toch gevallen op de CDJ, en daar heb ik ook serieuze argumenten voor, ipv, jah, vond hem mooier of het is pioneer!
dafraaits    posted on 01-08-2008 22:10
ja rodec is gewoon het sterkst en beste materiaal van belgie,, handgemaakt dus niet zo kleine robotjes ofzo :p...maar de pioneers hebben meer te bieden qua fx tenzij je bij de rodex fx bak koopt,, en natuurlijk ook er zijn ook dj's die door clubs gevraagd worden die zeggen "je moet niets meebrengen wij hebben alles" ja die hebben meestal pioneer

ps: @sebasz: Jij bent de DJ. Niet de CD-spelers
helemaal mee eens
User edit by dafraaits on 01-08-2008 @ 22:12:33 (20%)
OneSixty    posted on 01-08-2008 22:30
pioneer maakt gewoon kwaliteits spul, alle grote dj's draaien ermee en we vinden het zelf cool om ermee te draaien.

veel meer valt er toch niet over te zeggen ?

wat ik niet snap is, waarom hou jij je hier mee bezig ?
wat kan jou het wat schelen wat andere denken ?

maar het is waar, iedereen die oppervlakkig is zal jou minder cool vinden zonder pioneer gear.  so be it...
ArCee    posted on 02-08-2008 16:10
Ik bedoelde alleen te zeggen in mijn bericht, als beginnende dj (het is tenslotte het "Rookie Topic") hoef jij je niet meteen op kosten te jagen met nieuwe Pioneers om het mixen onder de knie te krijgen. Er zijn tal van goede oplossingen denkbaar om thuis lekker te beginnen met mixen. Natuurlijk ben je geen "mindere" dj als je geen Pioneers hebt. Sterker nog, 90% van de mensen zal het een worst wezen waarmee je staat te draaien, als je maar een avond neer zet waarbij mensen uity hun bol gaan en lekker kunnen dansen, daar betalen ze entree voor. Het zullen maximaal een paar collega dj's zijn die er misschien vreemd van opkijken als jij met Denons staat te draaien (of zo) maar ook die zullen wel bijtrekken als je de sterren van de hemel draait. Misschien krijgen ze juist daardoor wel meer respect voor je met een gedachte van: Hee, zo kan het dus ook Cool
User edit by ArCee on 02-08-2008 @ 16:10:33 (1%)
Berbo    posted on 03-08-2008 15:02
zo is het arcee Winking my eye
ArCee    posted on 19-08-2008 16:42
Alhoewel ik ook Pioneers heb staan, dus ik is ook een kuddedier geworden Cool
soundcollector    posted on 19-08-2008 16:57
Ik denk dat er weinig dj's/ geluidstechniekers zijn die pioneer slecht vinden, maar zoals gezegt door arcee 90 prc geeft er geen moer om.

Waarom niet?
Omdat ze wrs nog niet eens wisten dat je met cd draait, en als ze da wel weten zouden ze echt nog nieens weten van welk merk, als ze al wisten dat pioneer dj gear maakt Winking my eye :D

Gewoon testen wat je graag wil hebben, ff chekke op reviews als dit product wel echt te betrouwen is en dan kopen die handel. Maakt niet uit wat he is Winking my eye

edit: Ik heb toevallig ooit gewoon pio cdj 200 gekocht (als eerste spelers) ik wis took totaal nie als ze goed waren of niet. Ik heb ze getest en het was in orde voor mij. (gewoon toevallig dat dit onmiddellijk pio was.) Maar kheb vaak op denon gedraait en da ging ook goed Happy, laughing
User edit by soundcollector on 19-08-2008 @ 16:58:14 (58%)
Gagarin12    posted on 19-08-2008 17:51
Hier wordt nogal wat afgemolken (kleine conflicten, vetes en ruzietjes) om niets. De helft van de mensen die hier durft te posten maakt dan nog eens vreemde zinnen en de andere helft maakt statements die op niets slaan ofwel zo duidelijk zijn dat ze het vermelden niet eens waard zijn.

Gagarin
User edit by Gagarin12 on 19-08-2008 @ 17:51:43 (1%)
Stefjuuh    posted on 19-08-2008 17:55
Als de speler snel en goed reageert ben ik tevreden! zoown speler die soms even een halve seconde wacht met spelen is ook niets..
Lead    posted on 19-08-2008 18:06
Poster: soundcollector
Ik denk dat er weinig dj's/ geluidstechniekers zijn die pioneer slecht vinden, maar zoals gezegt door arcee 90 prc geeft er geen moer om.

Waarom niet?
Omdat ze wrs nog niet eens wisten dat je met cd draait, en als ze da wel weten zouden ze echt nog nieens weten van welk merk, als ze al wisten dat pioneer dj gear maakt Winking my eye :D

Gewoon testen wat je graag wil hebben, ff chekke op reviews als dit product wel echt te betrouwen is en dan kopen die handel. Maakt niet uit wat he is Winking my eye

edit: Ik heb toevallig ooit gewoon pio cdj 200 gekocht (als eerste spelers) ik wis took totaal nie als ze goed waren of niet. Ik heb ze getest en het was in orde voor mij. (gewoon toevallig dat dit onmiddellijk pio was.) Maar kheb vaak op denon gedraait en da ging ook goed Happy, laughing

Graag even op je taalgebruik letten en hier in goed leesbaar nederlands of engels posten. Graag dit soort dingen zoals in bold hierboven niet meer tikken. Het is een kleine moeite om volledige woorden te tikken en maakt het lezen voor andere mensen een stuk leuker.
Let the BASS be louder
soundcollector    posted on 19-08-2008 19:04
sorry Winking my eye. Het is gewoon een gewente Winking my eye
soundcollector    posted on 19-08-2008 19:05
Poster: Gagarin12
Hier wordt nogal wat afgemolken (kleine conflicten, vetes en ruzietjes) om niets. De helft van de mensen die hier durft te posten maakt dan nog eens vreemde zinnen en de andere helft maakt statements die op niets slaan ofwel zo duidelijk zijn dat ze het vermelden niet eens waard zijn.

Gagarin

Het is gemakkelijk om van die dingen te zeggen. Zeg dan ook over welke conflicten het gaat? en welke statements misschien ook?

In plaats van zomaar zelf zo'n dingen te zeggen Happy, laughing

cheers
RiX    posted on 19-08-2008 19:37
Poster: Gagarin12

Gagarin

...sprak hij op het rookie-forum :D Wen er aan dat dj's vanaf 12 jaar hier ook welkom zijn Happy, laughing

PS: Ik heb zelf ook mijn verwachtingen van deze site bij moeten stellen. Het is een openbare site voor jan en alleman met liefde voor muziek en het vak.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

188 Users online: 101 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 27.826
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.721.217