CDJs Pioneer (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 26-03-2008 13:50
Oke nu de stomste vraag van het hele forum maar ik wil liefst wel antwoord :d.

Ik zie maar bij dj-booths dat bijna iedereen pioneer cdj's heeft Cry.

Maar ik wil nieuw cdjs aanschaffen en pioneer wil ik zo graag maar mijn budget is te laag. Ben natuurlijk van plan als ik 18 ben pioneers aan te kopen. Maar als je geen pioneer cdj's hebt... als je nu een dj op een fuif ziet met geen pioneer cdj wat denk je dan ? Ik heb zo het gevoel dat als je geen pioneers hebt dat je dan een mindere dj bent :s

What do you think about CDJs Pioneer ??

Vote :   

tairip    posted on 26-03-2008 14:08
Het is wat je met je gear doet en niet welk merk erop staat! Nu zal je over het algemeen wel alleen maar Pioneer zien bij Pro's maar das een ander verhaal!
JJenzz    posted on 26-03-2008 14:09
hoezo dan?
MissSalem    posted on 26-03-2008 14:16
Pro DJ's willen robuustheid en kwaliteit. Vertaling: een set die lang meegaat en die toch tegen een stootje kan. Pioneer is dat allemaal samen. Kost je natuurlijk wel... Maar bon, ander verhaal.

De DJ maakt de set, niet de gear, hoewel goede gear al het halve werk is.
Maar hou in gedachten dat ook andere merken, naast Pioneer, het goed doen. Winking my eye
Flexii    posted on 26-03-2008 16:27
precies, het gaat er in de eerste plaats om, wat je kunt, niet wat je hebt! Op de tweede plaats komt het pioneer verhaaltje van MissSalem, vergelijk het met auto's mischien makkelijk voorbeeld, als je 18 bent net je rijbewijs hebt koop je ook geen dikke BMW of Porsche, gewoon omdat je daar het geld niet voor hebt, terwijl als je ouder bent en je hebt meer geld dan kun je gerust een BMW kopenWinking my eye
Tizio    posted on 26-03-2008 18:57
Als je op een fuif staan zal meer dan 9 van de 10 mensen er toch geen verstand van hebben met welk merk je draait. Ze vinden het al knap dat je er geluid uit krijgt (iets overdreven?!:p) Als je ergens in een discotheek gaat draaien hebben ze altijd zelf wel spullen.

En als je net zo merkengeil bent (net zoals ik :p) kun je altijd een cdj-400 overwegen, kost de helft van de cdj-1000's en heb je toch een echte Pioneer! En we hebben altijd de term sparen nog Winking my eye
Winston    posted on 26-03-2008 21:03
Poster: JJenzz
O... als je nu een dj op een fuif ziet met geen pioneer cdj wat denk je dan ? Ik heb zo het gevoel dat als je geen pioneers hebt dat je dan een mindere dj bent :s

Je maakt een fly case ding met hoge wanden, zodat niemand precies ziet wat je hebt. Aan de buitenkant plak je met koeieletters Pioneer. En voor de rest zorgen dat je goed draait. Dan zegt niemand iets. Cry
Tic Toc
Flexii    posted on 26-03-2008 21:08
ja daar ben ik het mee eens, 9 van de 10 mensen hebben er toch geen verstand van, en als je draait met dap audio cdspelertjes en je draait echt goed, krijg je meer respect dan als je met pioneer gedraaid zou hebbenWinking my eye
bastianhecker    posted on 26-03-2008 21:26

gewoon kopen waar je geld voor hebt, pioneer komt later wel! Echt mensen die pioneers hebben hebben hier of lang voor gespaard of het is de investering waard door bijvoorbeeld er zelf geld mee terug te verdienen. Je kunt het ook zien als iemand die voor zijn hobby boten bouwt. Hij begint met een roeiboot dan een zeilbootje en tenslotte een yacht. Je moet het opbouwen! Denk maar aan een Pioneer setje is ook niet in 1 dag gebouwd. er zijn meerdere wegen naar Pioneer!

Flexii    posted on 26-03-2008 21:38
Poster: bastianhecker

gewoon kopen waar je geld voor hebt, pioneer komt later wel! Echt mensen die pioneers hebben hebben hier of lang voor gespaard of het is de investering waard door bijvoorbeeld er zelf geld mee terug te verdienen. Je kunt het ook zien als iemand die voor zijn hobby boten bouwt. Hij begint met een roeiboot dan een zeilbootje en tenslotte een yacht. Je moet het opbouwen! Denk maar aan een Pioneer setje is ook niet in 1 dag gebouwd. er zijn meerdere wegen naar Pioneer!

en de snelste weg is rechtdoor toch:P
MissSalem    posted on 27-03-2008 09:49
Poster: bastianhecker

Inderdaad. Happy, laughing

Vraag ons gerust om advies moest je twijfelen tussen bepaalde merken of sets. Er is altijd wel iemand die het een of het ander weet aan te raden omwille van die of die redenen.
DJADMIN    posted on 27-03-2008 10:28
Zie het zo :

Pioneer is de coca cola van de DJ merken. Maar als je denon / numark hebt, wil dat niet zeggen dat je ''minder'' bent...maar dan draai je gewoon met Pepsi....en zodoende, uiteindelijk kom je bij merken zoals Skytec, wat dan de huismerken zijn.....natuurlijk zijn er verschillen in smaak, maar uiteindelijk blijft het toch cola ; goed, beter en best Happy, laughing
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
MissSalem    posted on 27-03-2008 10:31
Poster: DJADMIN
Zie het zo :

Pioneer is de coca cola van de DJ merken. Maar als je denon / numark hebt, wil dat niet zeggen dat je ''minder'' bent...maar dan draai je gewoon met Pepsi....en zodoende, uiteindelijk kom je bij merken zoals Skytec, wat dan de huismerken zijn.....natuurlijk zijn er verschillen in smaak, maar uiteindelijk blijft het toch cola ; goed, beter en best Happy, laughing

Mag ik erop wijzen dat Pepsi bij lange ook niet slecht is? Winking my eye

Wil maar zeggen... Het MOET niet per se Pioneer zijn. Het is een keuze.
DJADMIN    posted on 27-03-2008 10:56
Poster: MissSalem

Mag ik erop wijzen dat Pepsi bij lange ook niet slecht is? Winking my eye

Wil maar zeggen... Het MOET niet per se Pioneer zijn. Het is een keuze.

MissSalem, zo bedoelde ik dat niet ! Pepsi is juist ook een groot merk, maar het heeft voor de meeste mensen nét niet de feeling van Coca Cola, hoewel het wel goedkoper is, en persoonlijk merk ik het verschil niet....

zo ook met cd spelers ; in dit geval werk ik liever met Pepsi (Denon DNS 1000 Happy, laughing) en daar ben ik ontzettend blij mee!
User edit by DJADMIN on 27-03-2008 @ 10:56:44 (8%)
MissSalem    posted on 27-03-2008 11:02
Poster: DJADMIN
MissSalem, zo bedoelde ik dat niet ! Pepsi is juist ook een groot merk, maar het heeft voor de meeste mensen nét niet de feeling van Coca Cola, hoewel het wel goedkoper is, en persoonlijk merk ik het verschil niet....

zo ook met cd spelers ; in dit geval werk ik liever met Pepsi (Denon DNS 1000 Happy, laughing) en daar ben ik ontzettend blij mee!

Ah, zo bedoel je. Happy, laughing Ja, dat is wellicht persoonlijke voorkeur.
ArCee    posted on 27-03-2008 18:34
LEREN mixen kun je op elk merk en type, als de oortjes maar goed zijn Cry
DJADMIN    posted on 27-03-2008 22:08
Poster: ArCee
LEREN mixen kun je op elk merk en type, als de oortjes maar goed zijn Cry

Nouuuuu kern van waarheid :D stuk gevoel en inzicht zijn ook wel vereisten, zeker om t makkelijker te maken ! maar in principe kan iedereen t leren ja Happy, laughing
Glorious-D    posted on 27-03-2008 22:48
je bent zeker geen mindere dj hoor     dj zit in de kunsten en skills dieje vertoont en hebt      dan mag e ng swerelds beste set hebbe , maar niet kunnen mixen   dan kom je er niet ,  heb je minder goed materiaal maar kun je heel goed mixen   dan kom je er wel   dat is wat ze mij hebben vertelt  en het klopt nog ook Winking my eye
OrsonWelsh    posted on 18-04-2008 08:01
ja, ik moet hier helemaal in mee gaan. Ik ben ooit nederlands kampioen geworden, toen had ik niet eens een dj set thuis. Leer eerst je platen van buiten, zodat je ze kunt dromen. Denk daar een ander bij...en voila.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat mixen een feel is, en het maakt niet uit waar je het op leert.
Als je de basics onder controle hebt, dan komt de rest vanzelf!

oortjes, nou..die zijn niet meer zo na al die jaren, maar mixen..nog steeds! hahah
Bouncy    posted on 18-04-2008 08:21
Het gaat niet om de gear zelf, maar wat je er mee kan. Ik heb vroeger ook gemixt op een behringer BCD-2000, ging perfect. Je moet creatief zijn om een goeie set neer te zetten, en dat heeft naar mijn mening niks met de gear die je er voor gebruikt te maken. Want uiteindelijk gaat het er om dat de mensen het naar hun zin hebben
Jer    posted on 18-04-2008 08:24
Ik heb nu dan 2 cdj 1000 mk3, maar er zijn heel wat andere cd spelers voor geweest. Me eerste was een soundlab dubbele cd speler zonder jog. Maar je moet toch ergens beginnen.

Je kan beter met wat goedkopere spelers beginnen. Als je het niet leuk vind of toch niet kan kan je er makkelijk van af zonder teveel verlies.

Maar de gear maakt niet de dj!
ArCee    posted on 18-04-2008 16:14
Daarbij word je ten alle tijden beoordeeld op je kunnen, hoe je mixen klinken, je muziekstijl etc. Niet op de apparatuur waarmee je ze maakt. Ik heb op Totaal Fm gasten die wekelijks de strakste mixen in elkaar zetten met de pc. Natuurlijk hebben dat soort mensen wel een probleem als je gaat boeken en geen ervaring hebben met apparatuur. Ik zelf heb Numarks staan, maar na een beetje oefenen op pioneers ging het draaien prima toen een set live moest doen. 1 en ander is ook een beetje afhankelijk of je het gewoon in je hebt natuurlijk.
thomassmith    posted on 18-04-2008 19:59
Ik denk persoon lijk van wel. In de meeste clubs zie je ze  of clips op mtv,tmf. Als je daar dan bijv met je reloop cd spelertjes staat dan denken mensen ook wat heeft die een onprofesionele spullen. maar kijk, meestal hebben de clubs waarin je draait of discotheek wel de goede gear dus maak je er maar geen zorgen over. je moet gewoon veel oefenen. en als je dan voor het eerst draait vraag dan gewoon of je ff een half uurtje mag voordraaien":P
soundcollector    posted on 18-04-2008 22:24
Het maakt echt nie uit op welke gear je draait, als het maar klopt... Als het plaatje klopt ben je een goeie DJ, al draai je dan op DAP materiaal ofzo maakt nie uit.... Iedereen koopt deze spulle met het oog: als ze ergens gaan draaien dat er deze spulle 9/10 kansen ook staan, dan is het gemakelijker om goed te draaien Winking my eye

ps: ik verkoop toevallig cdj 200 als je interesse hebt...

greetz
Sammow    posted on 19-04-2008 13:47
Nu wil ik niet overkomen als een snob ofzo he, maar als ik op een grote fuif een dj zie staan met een set van JB, dan lach ik daar toch eens mee hoor. Natuurlijk moet ik wachten op de prestatie om een oordeel te vellen maar de eerste indruk is toch al niet te best dan.
ArCee    posted on 01-08-2008 16:22
..........en laten we niet vergeten dat dj's kuddedieren zijn dus als de "big boys" op Pioneer draaien dan willen we het allemaal. Stel dat ze allemaal hadden gekozen voor een technics of andere cd speler dan stond die nu overal Cool

215 Users online: 99 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 17.012
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.710.403