CDJ-200 effecten! (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tairip    posted on 23-05-2005 14:13
Ik was even aan het spelen met mijn CDJ-200 van t weekend en nu merkte ik dat al ik een effect in de HOLD zet dat deze gaat digitaliseren!

(of in elk geval heeeeeel anders gaat klinken)

wat is er mee aan de hand, ik wil dit niet! (toch maar weer verkopen?? :P)

What do you think about CDJ-200 effecten! ??

Vote :   

tairip    posted on 12-06-2005 22:16
IDD jongens.. gewoon even geduld totdat we cker weten hoe het zit, tot die tijd doen ze het prima toch?
Dj_Danny    posted on 01-07-2005 20:27
Ik heb er van de week ook mee zitten spelen, heel stoer ding trouwens, en toen klonk die feature ook digitaal, maar had ergens (ik geloof hier ergens op de site) begrepen dat Pioneer er al mee bezig was? Maar Lead is niet de beroerdste om het even uit te zoeken, geloof ik!
User edit by Dj_Danny on 01-07-2005 @ 20:28:45 (35%)
Jorrit    posted on 01-07-2005 21:12
tuurlijk is Pioneer daar mee bezig... tenminste, het lijkt me erg vreemd als dat niet zo was!
En met Lead in de buurt ben je altijd op de hoogteWinking my eye
Dj_Danny    posted on 02-07-2005 11:43
poazzz    posted on 14-07-2005 18:31
Idd
CastroLeChina    posted on 11-08-2005 13:42
leuk dat ze zo aardig zijn zeg daar :P
Lead    posted on 11-08-2005 14:06
Onderzoek loopt nog, maar ivm vakanties duurt het allemaal wat langer Unhappy
Let the BASS be louder
DJEduardo    posted on 28-03-2006 21:48
Ben nu toch wel heel nieuwsgierig ...er zou nu toch wel wat bekend moeten zijn,
7 maanden later..?
User edit by DJEduardo on 28-03-2006 @ 21:48:23 (1%)
Francessco    posted on 28-03-2006 23:53
Ja, ben ook wel benieuwd Eduardo .. ?
Lead .. Is er al enigzins wat bekend bij jou over het mankement?
barthawk    posted on 30-03-2006 18:18
ik moet zeggen ik gebruik die jet (HOLD) tog wel vaak, als je het in een break gebruikt klinkt het gewoon hetzelfde als zonder hold. Anders krijg  je en soort van robot-effect....maar dat klinkt soms wel funky als je hem niet te ver draait.

DJEduardo    posted on 31-03-2006 09:54
Kijk! en d??r hebben we het over , dat 'robot' effect is een bug.
Want:
- Zo hoort het effect niet te klinken, als je het effect niet extreem gebruikt klinkt het immers wel 'normaal'
- Zonder gebruik te maken van Hold en dezelfde draaibeweging treedt het niet op
- Op cd CdJ-100 treedt dit probleem ook niet op met HOLD

en..allerbelangrijkste(!):

- Er zijn bepaalde cdj-200's die wél en andere die n?et het probleem hebben( zie postings hier boven)
Het zal dus met een bepaalde serie te maken hebben..

Ben benieuwd of Lead hier iets meer over kan zeggen?
User edit by DJEduardo on 31-03-2006 @ 09:55:12 (16%)
Lead    posted on 31-03-2006 10:53
CDJ-100 is niet gelijk aan CDJ-200.... je kunt die niet vergelijken

Als je denk dat jouw toestel niet volgens specs reageert zou ik hem terug sturen naar de winkel. Ik ken het verschijnsel wat optreed en je hoort een soort snelle vibratie door de jet heen... maar da's logisch want je hebt hem extreem in de plus gedraaid.

Ik ken het effect, mijn CDJ-200 heeft het ook en ik gebruikt het soms bewust....
Let the BASS be louder
DJEduardo    posted on 31-03-2006 11:19
Poster: Lead
Ik ken het verschijnsel wat optreed en je hoort een soort snelle vibratie door de jet heen... maar da's logisch want je hebt hem extreem in de plus gedraaid.

Nee,niet logisch, want de ene cdj-200 geeft wel deze gedigitaliseerde sound en de andere niet(!) , dus met dezelfde handeling(zie ervaring Tairip met meerdere modellen)
CDJ-100 is niet gelijk aan CDJ-200.... je kunt die niet vergelijken

Jawel, wel op dit punt. Jet effect op CDJ-100 klinkt met dezelfde rotatiefactor mét Hold aan identiek als zonder.
Ik neem aan dat iedereen het er toch over eens is dat dit ook de bedoeling is
en.....belangrijkste punt: Zoals gezegd is dit dus op bepaalde cdj-200's ook zo..

User edit by DJEduardo on 31-03-2006 @ 11:21:36 (27%)
PatrickBeuken    posted on 31-03-2006 13:17
Ze geven toch nooit toe bij Pioneer... eigendunk is daarvoor te groot, denk ik. Vind het ook erg slordig dat ze op de cdj200 flyers 'with mp3 playback!' zetten, terwijl dat ding nieteens VBR speelt... en spelers van concurrenten zoals Denon speelden wel al alle formaten toen de CDJ200 werd uitgebracht. Aangezin de nieuwe 800 en 1000 wel VBR spelen vind ik dat ze een firmware update moeten uitbrengen voor de CDJ200.
Lead    posted on 31-03-2006 17:07
Effecten klinken gelijk, maar worden sowieso door andere DSP's gegenereerd, dus klank verschil valt te verklaren.

MP3 Playback (CDJ-200) is iets anders dan MP3 compatible (CDJ-800MK2 en CDJ-1000MK3). En zo'n software update lijkt mij inderdaad ook een goed idee... Ik weet niet of de hardware het aan kan, maar lijk me zeker mooi als zo'n update er zou komen.

Let the BASS be louder
DJEduardo    posted on 31-03-2006 22:08
Ok, back to topic?
Zie mijn posting 3 postings hierboven..

User edit by DJEduardo on 31-03-2006 @ 22:09:02 (54%)
Lead    posted on 01-04-2006 11:20
Dat probeer ik je dus duidelijk te maken.

Ja de CDJ-200 klinkt anders als je hold gebruikt bij de JET, dan zonder de hold. Dit kun je ook accepteren als feature en er gebruik van maken, ipv terug blijven kijken naar die CDJ-100. Intern worden allemaal andere componenten gebruiken en behalve de naam van het effect wordt deze intern op een andere manier opgewekt. En dat hij dan anders klinkt vind ik begrijpbaar.

En nog maals, als je denk dat je CDJ-200 niet functioneert volgens specs, stuur je hem toch op naar de reparatieshop... Dan kunnen ze hem aan een scoop hangen en voor je doormeten.

Let the BASS be louder
DJEduardo    posted on 01-04-2006 13:07
Lead, even ter verduidelijking.. ik héb geen Cdj-200, maar heb wel specifieke vragen..

Nog steeds klopt het verhaal niet geheel..want.. de ene cdj-200 geeft wel deze gedigitaliseerde sound en de andere niet(!) , dus met dezelfde handeling(zie ervaring Tairip met meerdere modellen)

HOe is dit te verklaren dan?
Dit haalt jou verhaal toch dan onderuit als je meldt dat het een speciaal effect is?
Of zeg ik nu iets héél geks?

Mijn stelling is dus dat het wél een bug is, want...sommige cdj-200's geven blijkbaar het 'normale'( CDJ-100 vergelijkbare) geluid weer...
User edit by DJEduardo on 03-04-2006 @ 21:37:47 (50%)
Lead    posted on 01-04-2006 15:08
Ik heb op alle CDJ-200's die ik tegen ben gekomen hetzelfde gehoord. De Jet die snel oscilleert hoor ik steeds terug.

Er zit inderdaad verschil in de Jet. Als je de Hold niet gebruikt en je hebt 'maximale uitslag' van je jog hoor je de Jet nog steeds heel langzaam golven.

Ditzelfde effect hoor je, als je Hold inschakelt, al op ongeveer 'halve uitslag'. Als je de Jog nu nog meer 'open' draait begint er een langzame oscilatie opkomen. Naarmate je de jog verder opent wordt de oscilatie steeds sneller. Dit is dus eigenlijk extra ten opzichte van gebruik zonder Hold.

Het effect zonder hold en maximaal 'open' is dus vergelijkbaar met gebruik van Hold en half-open. Dit extra effect had er dus niet op gehoeven, maar je kunt ook halverwege stoppen met open draaien van je Jog.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 01-04-2006 15:19 (100%)
DJEduardo    posted on 01-04-2006 16:09
dank.. voor je uitleg..
maar...
Ik heb op alle CDJ-200's die ik tegen ben gekomen hetzelfde gehoord. .

Dit is even hét punt waar het om gaat.
Tairip meldt dus van niet he.. er zijn 200's waar het oscileren geheel(!) niet te horen is.
Da's wel even nieuwe informatie die zeer essentieel is...
toch?

Lead    posted on 01-04-2006 18:46
Ik ga hier geen wellus nietus spelletje doen. Ik weet wat ik ben tegen gekomen.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 01-04-2006 18:47 (76%)
dane86    posted on 02-04-2006 00:44
Niet persoonlijk bedoeld: Eduardo, vervelende vent. Je weet hoe het zit, met hold komt er een ander geluid, anderen horen het ook. Vind je het zo erg, dan koop je geen cdj 200 maar een andere speler. Of je accepteerd het, koopt een goeie cd spelere en gaat ermee om zodat je het vervelende geluid niet krijgt, dit is mogelijk. Dat gezever duurt nu al bijna een jaar, wat probeer je te bereiken??

DJEduardo    posted on 02-04-2006 05:19
Het enige wat ik wil bereiken is er achter komen wanneer ik een CDJ-200 koop of ik nu een exemplaar ontvang met of zonder het beschreven probleem.
Als jij dat als vervelend ervaart , is dat niet mijn probleem.

Nogmaals: Waar het heel simpel om gaat is nl dat Tairip meldt op het ene CDJ200 model het probleem wel aan te treffen, op de andere niet.
Dit lijkt mij zeer(!) relevante informatie.
Lead meldt min of meer dat dit nieuwe informatie is voor hem.
Ik merk nu uit zijn reactie dat het daar ook bij blijft.
Eerder meldde hij echter dat hij het uit zou zoeken en er later op terug komen.
Dat deed ie niet, dus ben ik er over begonnen.

Maar goed, ik accepteer natuurlijk dat het hier bij blijft.
Verder komen we hier blijkbaar niet mee
Ik zal verder via andere wegen proberen dit uit te zoeken.

User edit by DJEduardo on 02-04-2006 @ 05:21:22 (5%)
Lead    posted on 02-04-2006 12:25
Ik heb het uitgeozcht en na ongeveer 20 CDJ's geprobeert te hebben is dit mijn uitkomst :

Er zit inderdaad verschil in de Jet. Als je de Hold niet gebruikt en je hebt 'maximale uitslag' van je jog hoor je de Jet nog steeds heel langzaam golven.

Ditzelfde effect hoor je, als je Hold inschakelt, al op ongeveer 'halve uitslag'. Als je de Jog nu nog meer 'open' draait begint er een langzame oscilatie opkomen. Naarmate je de jog verder opent wordt de oscilatie steeds sneller. Dit is dus eigenlijk extra ten opzichte van gebruik zonder Hold.

Het effect zonder hold en maximaal 'open' is dus vergelijkbaar met gebruik van Hold en half-open. Dit extra effect had er dus niet op gehoeven, maar je kunt ook halverwege stoppen met open draaien van je Jog.

Niets meer aan toe te voegen... En als je hier niet mee kunt leven zou ik je adviseren GEEN CDJ-200 te kopen maar voor een CDJ-800 of CDJ-1000 te gaan.

Je vertelt mij niets nieuws, maar ik krijg het idee dat je alleen maar aan het stoken bent, je komt niet met nieuwe argumenten maar blijft hameren op 1 standpunt. Ik ben hier nu klaar mee. Ga eens bij Tairip langs (is bij je om de hoek) en ga in de winkels eens proberen of je een CDJ kunt vinden die het niet heeft.
Let the BASS be louder
PatrickBeuken    posted on 02-04-2006 13:10
De CDJ's in Frankfurt klonken hetzelfde als de mijne. Het lijkt me dus sterk dat er verschil zit tussen de spelers.

251 Users online: 20 Guests (231 Unknown)
Pages generated today : 82.742
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.734.754