DJResource Chainmix (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lawrenz    posted on 24-03-2008 18:57
Ik heb dit nu al een paar keer voorbij zien komen op Youtube, en het leek me eigenlijk wel leuk om met mede-DJR leden te doen!

Wat is chainmixen?
Iemand begint de chain (ketting) met een video van hemzelf waarin er 10 minuten gemixt worden. Het laatste nummer eindigt niet netjes maar stopt midden in het nummer.
De volgende krijgt dan van degene voor hem een mp3 met die mix, en het laatste nummer helemaal (dus de video van de vorige stopt eerder dan de audio opname). Hij start hem dan ongeveer waar de video van die voor hem gestopt is, en neemt vanaf dat punt een eigen video mixtape op van 10 minuten. De volgende doet hetzelfde, enz. enz.

Zo kan je eigenlijk een urenlange set maken, maar mij leek het leuk om gewoon met een paar DJR-leden te doen, dat je niet met z'n 15en elk 10 minuten opneemt, dat wordt iets te lang.
Ik weet niet of het dan mogelijk is om een complete MP3 ervan te maken, maar je kan in ieder geval een YouTube playlist maken op volgorde Happy, laughing

Dus mijn vraag was: wie heeft hier zin in en tijd voor om zo'n chainmix (met het genre house?) te doen?
Denk zelf dat 5 a 6 mensen die elk 10 minuten draaien meer dan genoeg is Happy, laughing

De chainmix zit vol! Aanmelden kan niet meer :P
Genre van deze chainmix is house! Volgende is: Renzis

1. Lawrenz
1. Danny Marquez feat. Ferry B - Afrocatalans (Hardsoul Emocion Tropical Treatment)
2. Chique Benitez - Noche Dura (Original Mix)
3. Sunnery James & Ryan Marciano - Pina
4. San Sebastian & Lawrenz - Glorious Evening (Original Mix)
2. Bastian
4. San Sebastian & Lawrenz - Glorious Evening (Original Mix)
5. Leroy Styles - SeaBird/WorkBird (Ft. MC Gee)
6. Wahoo - Make Em Shake It (Rishi Romero Remix)
7. Ra-Zoon & Rishi Ricardo - At The Beach (Original Mix)
3. Adrien1989
7. Ra-Zoon & Rishi Ricardo - At The Beach (Original Mix)
8. Castelli Ipanema - Funky Nation
9. John Revax - Ole
4. Bouncy
9. John Revax - Ole
10. Bjorn Svin - Man over bord / Vocal Lollipop
11. Ida Corr - Let Me Think About It (Gregor Salto Remix)
5. Renzis
6. MoXeGy
Playlist van alle mixes    
User edit by Lawrenz on 22-06-2008 @ 08:53:20 (79%)

What do you think about DJResource Chainmix ??

Vote :   

Lawrenz    posted on 25-03-2008 20:49
Poster: beerbo
ik wil ook wel meedoen, alleen zet mij maar helemaal achteraan, aangezien ik nog niet weet waarneer ik mijn gear krijg, en ik niet wil dat andere mensen op mij moeten wachten

Ik denk dat je beter eerst kunt oefenen voordat je mee doet met zo'n chainmix. Niet om je belachelijk te maken, maar je moet natuurlijk wel een goeie set neerzetten (vooral de laatste, die moet nog even een knallende mix neerzetten). Als je je gear binnen hebt kun je het vast niet in 1 keer.

Dus oefen nog even, en ik weet zeker dat als dit goed uitpakt dit vaker gaat gebeuren en dan kan je vast wel meedoen Winking my eye
sher    posted on 25-03-2008 20:52
ik wil opzich ook wel mee doen (als beginners ook mee mogen doen?)
alleen wanneer willen jullie die mix afhebben..?
Lawrenz    posted on 25-03-2008 20:58
Poster: sher
ik wil opzich ook wel mee doen (als beginners ook mee mogen doen?)
alleen wanneer willen jullie die mix afhebben..?

Nja kijk, ik wil opzich wel een kwalitatieve mix neerzetten met z'n allen. Dus ik weet niet wat je niveau nu is, maar als je denkt mee te kunnen doen mag je wat mij betreft mee doen. Heb je niet anders een mixtape of een eigen mix op Youtube staan? Dan kunnen we even kijken Winking my eye
Adrien1989    posted on 25-03-2008 21:14
Ok, ik kan dus op de computer mijn opname synchroniseren met een opname van de webcam als alles goed gaat, maar wat voor muziek style zo ongeveer wordt de mix. Ik wil best wel meedoen, maar als het hardstyle, hardcore, jump, dnb ofzo word gaat het wat lastig. Het is zowieso wel gemakkelijk als er een genre en bijpassende genres worden vastgesteld, anders klinkt het nog nergens na heHappy, laughing.
Berbo    posted on 25-03-2008 21:20
Poster: Lawrenz

Ik denk dat je beter eerst kunt oefenen voordat je mee doet met zo'n chainmix. Niet om je belachelijk te maken, maar je moet natuurlijk wel een goeie set neerzetten (vooral de laatste, die moet nog even een knallende mix neerzetten). Als je je gear binnen hebt kun je het vast niet in 1 keer.

Dus oefen nog even, en ik weet zeker dat als dit goed uitpakt dit vaker gaat gebeuren en dan kan je vast wel meedoen Winking my eye

ik kan al redelijk mixen Winking my eye heb het geleerd van vrienden
Lawrenz    posted on 25-03-2008 21:41
quote:
Poster: Adrien1989
Ok, ik kan dus op de computer mijn opname synchroniseren met een opname van de webcam als alles goed gaat, maar wat voor muziek style zo ongeveer wordt de mix. Ik wil best wel meedoen, maar als het hardstyle, hardcore, jump, dnb ofzo word gaat het wat lastig. Het is zowieso wel gemakkelijk als er een genre en bijpassende genres worden vastgesteld, anders klinkt het nog nergens na he.

Het genre is house, sorry, ik zal het even in de eerste post zetten Op hoeveelste plaats wil je, Adrien?

quote:
Poster: beerbo
ik kan al redelijk mixen heb het geleerd van vrienden

Maar hoe wou je hem opnemen als je geen gear hebt en net als sher: heb je een mixtape of filmpje op Youtube ofzo, dat we even kunnen luisteren naar je kunsten?
User edit by Lawrenz on 25-03-2008 @ 21:42:18 (5%)
Adrien1989    posted on 25-03-2008 22:02
Zet me maar gewoon op plaats 3 Happy, laughing
Jorrit    posted on 25-03-2008 22:34
Poster: Lawrenz

Dan maak je even een filmpje in Movie Maker met je naam ofzo, en "DJR Chainmix pt. zoveel" Winking my eye en als je het leuk vind een actiefoto als achtergrond Happy, laughing
Op welke plek wil je?

Ja en hoe doe je dat met een mac?! :P Waarom moet er video bij? :P
Lawrenz    posted on 26-03-2008 08:10
Poster: Jorrit

Ja en hoe doe je dat met een mac?! :P Waarom moet er video bij? :P

Dan wordt t iets lastiger :P Tja, met video lijkt het me juist leuker, maar misschien kunnen we later nog een audio only doen. Je kan ook een mix opnemen van 10 minuten, naar mij sturen, dan zet ik er ff wat op in WMM en dan kan jij hem uploaden. Beetje omslachtig, maar het kan wel Happy, laughing
yogum    posted on 26-03-2008 12:25
Maar we gaan toch niet videomixen denk ik? Ik heb geen DVJ's Winking my eye Maar ik wil wel meedoen! Maar wacht maar even, neem vandaag even een mix op en die zet ik wel hier ergens neer, kunnen jullie luisteren of het iets is :P
Lawrenz    posted on 26-03-2008 12:55
Poster: yogum
Maar we gaan toch niet videomixen denk ik? Ik heb geen DVJ's Winking my eye Maar ik wil wel meedoen! Maar wacht maar even, neem vandaag even een mix op en die zet ik wel hier ergens neer, kunnen jullie luisteren of het iets is :P

Nee :P jij moet een video opnemen waar jij op staat te mixen, en de audio is dan die mix Winking my eye ben benieuwd!

Iemand anders die nog wil meedoen?
Adrien1989    posted on 01-04-2008 20:05
subtiel kickjeHappy, laughing
Lawrenz    posted on 01-04-2008 20:15
subtiel kickjeHappy, laughing

Goed idee :P ben nog druk bezig met school en andere dingen, maar wil mijn deel voor m'n toetsweek volgende week online hebben. Verwacht morgen!
Adrien1989    posted on 01-04-2008 23:11
We moeten alleen nog wat plaatsen vullen, maar misschien raken mensen geinteresseert als de eerste video's gepost zijn Happy, laughing.
Bouncy    posted on 02-04-2008 08:18
Ik doe mee! Genre house is goed!
Lawrenz    posted on 02-04-2008 13:18
Da's mooi! Heb mijn mix nu opgenomen, even online zetten en ik stuur Bastian de link met de mix als mp3 Winking my eye
Renzis    posted on 02-04-2008 13:30
Tracklist??

Zet die er anders in de begin post even bij. Dat we niet allemaal het zelfde nummer gaan draaienWinking my eye
Renzis    posted on 02-04-2008 13:33

dubbelpost

User edit by Renzis on 02-04-2008 @ 14:50:20 (88%)
Lawrenz    posted on 02-04-2008 13:33
Poster: Renzis
Heb je er ook een tracklist bij??

Dan draaien we niet allemaal het zelfde nummerWinking my eye

Doe ik Happy, laughing Mix is nu aan het uploaden!

edit: De eerste is online!
User edit by Lawrenz on 02-04-2008 @ 13:52:06 (18%)
Adrien1989    posted on 02-04-2008 16:10
Mooi, donderdag gaat m'n comp naar de winkel, vorige x met zelfde probleem had ik hem in een week terug, dus beter schieten ze weer op:P
Bastian    posted on 02-04-2008 16:11

Haha Laurens had deze playlist niet van je verwacht! Maar echt vet, hoe kom je trouwens aan die Sunnery & Ryan is die al uit dan?
Ik ga binnekort wel ff aan de slag met deel 2Winking my eye

Bouncy    posted on 02-04-2008 16:18
Ik hoor het wel wanneer ik er iets achteraan moet gooien.
Lawrenz    posted on 02-04-2008 16:28
quote:
Poster: Bastian

Haha Laurens had deze playlist niet van je verwacht!

Ja ik moest het wel een beetje in de sfeer van onze nieuwe track doen, anders pastte die er niet meer bij
Adrien1989    posted on 02-04-2008 16:37
Heb hem ff bekeken. Klinkt goed! Betrapte je wel op een beatmatch foutje toen je inmixte, maar dat pitchde je snel bijHappy, laughing, volgens mij ergens in de 8 minuten.
User edit by Adrien1989 on 02-04-2008 @ 16:37:43 (1%)
Lawrenz    posted on 02-04-2008 16:47
Heb hem ff bekeken. Klinkt goed! Betrapte je wel op een beatmatch foutje toen je inmixte, maar dat pitchde je snel bijHappy, laughing, volgens mij ergens in de 8 minuten.

Ja was bij de overgang naar Glorious Evening. Ik draai liever met cd's, dan beatmatch ik veel beter, want volgens mij zit er een soort instabiliteit in m'n timecode systeem. Als Reloop Spin uit is ga ik daarop over dus is dat waarschijnlijk verholpen!

152 Users online: 121 Guests (31 Unknown)
Pages generated today : 9.960
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.092.133