cds overzichtelijk (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RuudV    posted on 19-03-2008 20:23
halloo collega's! :P
Als je een cd brand maken jullie die dan helemaal vol met tracks, of doen jullie mar 1 track per cd? Want dat maakt het wel overzichtelijker, maar kost ook meer geld voor cd-rtjes.. en plaatsen jullie die cd dan op alfabetische volgorde in je map? of hoe doen jullie dat? ik wil de snelste en handigste manier gebruiken natuurlijk...Laaaat je horenn! :P

gr///ruud Winking my eye

What do you think about cds overzichtelijk ??

Vote :   

djjw    posted on 19-03-2008 20:30

Ongeveer 10 liedjes per cd..
geordend op stijl! (stijlen : club/ dance,   hiphop/ rnb /reggeaton   , apresski/ nederlands,   oldies/disco)

vrij simpel maar wel, doeltreffend!

Lawrenz    posted on 19-03-2008 20:31
Ik brand op een cd meestal niet meer dan 4 of 5 tracks. Vaak gewoon wat de complete download bevatte, dus bijv. de original mix met remixes. En soms gewoon voor een artiest een cdtje met een paar verschillende tracks. En natuurlijk labelen Happy, laughing
RuudV    posted on 19-03-2008 20:34
en dan in de map ook stijl bij stijl?
Lawrenz    posted on 19-03-2008 20:39
Poster: RuudV
en dan in de map ook stijl bij stijl?

In mijn map heb ik alleen nog maar house zitten :P maar ik heb er wel een dj tool cd zitten, die zit gewoon tussen de rest. Ik gebruik wel de labels (en kleuren) van de template die op Aboutdj.nl staat. Lekker makkelijk te bewerken en ziet er nog mooi uit ook Happy, laughing
yogum    posted on 19-03-2008 20:42
Een album per cd ongeveer. Vervelende is wel dat als je veel cd's hebt, het nog steeds moeilijk is om een nummer te vinden... Maar mijn collectie is nog niet zo heel groot.
DJ_IVI-R    posted on 19-03-2008 20:45
1 track per cd of meerdere maar dan zijn het de remixen en de originele..

zo vind ik het duidelijkst..
www.nikan.be
Basrose    posted on 19-03-2008 21:19
kwa hardstyle heb ik ongeveer 8 nummers per cd... bij me allround heb ik ook vaak 2 nummers op 1 cd omdat het sneller zoeken is.. ik ga denk ik nog alles per nummer branden en dan mijn udg tas gebruiken... ik doe de cd dan in zn kartonnetje waar singles normaal ook inzit... het is maar net wat je makkelijk vind maar het kan allemaal
Cyspoz    posted on 20-03-2008 07:12
Ik wil graag zoveel mogelijk muziek meenemen om zo alle kanten op te kunnen op een avond. Ik brand daardoor een cd altijd zo vol mogelijk maar ga niet verder dan 20 tracks per cd omdat Pioneer CDJ's na de 20 tracks niet goed om kunnen gaan met cue punten.
Heb wel van iedere cd's twee exemplaren bij me om te voorkomen dat ik een nummer wil draaien van een cd die al aan het afspelen is en voor het geval een cd beschadigd raakt.
RuudV    posted on 20-03-2008 19:51
dat is wel heen zuinig :P maar mij ljikt het ook handig om 1 track per cd te doen, en dan sommige met remixes erbij Winking my eye thnks voor de berichten Winking my eye

misschien iemand ook nog ideeen?
ArCee    posted on 22-03-2008 11:30
1 titel/track per cd. Mochten er meerdere remixen van hetzelfde nummer zijn gaan ze natuurlijk wel alemaal op dezelfde cd maar ik draai liever met singles zodat ik kan pakken wat ik pakken wil. Toen ik verzamels maakte wilde ik nog wel eens een nummer pakken om in tre mixen maar die bleek dan op dezelfde cd te staan, i hate that dus ja, er gaan wat cd's doorheen per maand (+/- tussen de 40 en 60). Cry
ArCee    posted on 22-03-2008 11:32
Poster: Cyspoz
Ik wil graag zoveel mogelijk muziek meenemen om zo alle kanten op te kunnen op een avond. Ik brand daardoor een cd altijd zo vol mogelijk maar ga niet verder dan 20 tracks per cd omdat Pioneer CDJ's na de 20 tracks niet goed om kunnen gaan met cue punten.
Heb wel van iedere cd's twee exemplaren bij me om te voorkomen dat ik een nummer wil draaien van een cd die al aan het afspelen is en voor het geval een cd beschadigd raakt.

20 per cd? Dat red je niet met maxi uitvoeringen en ik draai alleen met de lange uitvoeringen. Cry Of maak je mp3 schijven??
Renzis    posted on 22-03-2008 11:44
Gewoon 1 of soms 2 tracks per cd. Deed het eerst ook per 10 maar dat is zo'n geklooi.

Nu zet ik van te voren gewoon een mooie set klaar in mijn map. Klinkt misschien makkelijk maar het komt je set zoveel ten goede, en je kan altijd nog een andere pakken.
ArCee    posted on 22-03-2008 12:14
Presieieieieieies Cry Vrijheid van tracks.
Sunrise8    posted on 22-03-2008 12:29
wel zonde van de cd's maar ja. ik doe er gewoon meestal rond de 12 op. mooi lijstje erbij.. werkt prima Happy, laughing
Music made me who i am
ArCee    posted on 22-03-2008 12:42
Groot inkopen, scheelt een hoop. Haal ze meestal per 200 of zo Cry
one-eye    posted on 22-03-2008 13:04
Poster: ArCee
Groot inkopen, scheelt een hoop. Haal ze meestal per 200 of zo Cry

Ik koop ze via internet zon internet winkel die dan boven de 55 euro geen bezorgkosten rekent, gelijk 1000 cd's inkopen. kost daar toch maar rond de 16 euro per 100 cds.
User edit by one-eye on 22-03-2008 @ 13:04:22 (1%)
Basrose    posted on 22-03-2008 13:33
Dan wil ik niet weten wat voor merk cds je gebruikt denk ik
cross-over    posted on 22-03-2008 14:14
 Net als DJ-Ivr-I en Renzis   1 nummer per CD.

Wel heb ik meerdere versies van het nummer op de cd staan.

Verder zet ik er extra effects van het nummer op en vaak ook een edit met lead-in en lead-out mocht dat nodig zijn.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Cyspoz    posted on 22-03-2008 19:36
Poster: ArCee
20 per cd? Dat red je niet met maxi uitvoeringen en ik draai alleen met de lange uitvoeringen. Cry Of maak je mp3 schijven??

Maximaal 20, zijn er meestal minder ja. Maar als ik een cd heb met meer Pop nummers erop dan haal ik 20 wel.
Bastian    posted on 22-03-2008 19:37
Dj's die onder de 3 nummers per cd gebruiken, hoeveel mappen hebben jullie dan eigenlijk?
OneSixty    posted on 22-03-2008 19:42
nu weet ik meteen waarom jullie zoveel cd's hebben... 1 track , ja wat wil je.

bij mij gaan er standaard 16 op.
User edit by OneSixty on 22-03-2008 @ 19:44:04 (85%)
RuudV    posted on 22-03-2008 19:58

waarschijnljik gaa ik singles downloaden en hele albums...en als ik vna een artiest een neiuwe track wil waar geen downloads bij zitten prop ik er nog wat nummers bij van die artiest Winking my eye en dan stijl bij stijl op volgorde in de cd map. Dat werkt lekker denk ik Winking my eye

En als je een cd map koopt waar er veel in kunnen hoef je niet veel cd mappen te hebben Winking my eye

Bastian    posted on 22-03-2008 20:29
Ik vind het sorteren van soorten stijlen altijd een beetje onzin (tenzij je enkel allround doet).
Je weet toch heus wel hoe een track klinkt die je draait?:P En desnoods kan je altijd een bepaald kleurtje geven aan wat groovy tracks bv lijkt mij zo.
Ik doe altijd iig de nieuwste cd die ik heb in het eerst volgende vrij vakje, just easy:P
Flexii    posted on 22-03-2008 20:57
Poster: Bastian
Ik vind het sorteren van soorten stijlen altijd een beetje onzin (tenzij je enkel allround doet).
Je weet toch heus wel hoe een track klinkt die je draait?:P En desnoods kan je altijd een bepaald kleurtje geven aan wat groovy tracks bv lijkt mij zo.
Ik doe altijd iig de nieuwste cd die ik heb in het eerst volgende vrij vakje, just easy:P

ja precies ik ben eens begonnen met een lege cd map en iedere cd wat erbij komt gaat gewoon achteraan in het eerst volgende vrije vak, best logisch:P, niet moeilijk bij nadenken ofzo, gewoon oudste muziek vooraan nieuwste achteraan
Renzis    posted on 22-03-2008 21:50
Poster: Flexii

ja precies ik ben eens begonnen met een lege cd map en iedere cd wat erbij komt gaat gewoon achteraan in het eerst volgende vrije vak, best logisch:P, niet moeilijk bij nadenken ofzo, gewoon oudste muziek vooraan nieuwste achteraan

Onhandig

Ik sorteer het gewoon op stijl en leg tracks die bij elkaar passen bij elkaar, way overzichtelijker.
En ja je gebruikt wat meer cd mappen dan als je er 10-16 op een cd brand

239 Users online: 155 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 56.305
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.850