Geluidsisolatie
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JohnnieWalkman    posted on 19-03-2008 19:58
Hallo allemaal ik ben had een vraagje over geluidsisolatie platen voor tegen mijn muur het lijkt een beetje op eierdozen maar is dan van schuim weet iemand hoe dit heet en waar ik dit kan kopen ?
alvast bedankt...

What do you think about Geluidsisolatie ??

Vote :   

Collin    posted on 19-03-2008 20:01
check even de gamma , praxis , karwei , formido  , het heet dacht ik isolatie matten ofzo , 

9 euro per 2 stuks
McBany    posted on 19-03-2008 20:01
Als ik jou was zou ik naar de plaatselijke "doe het zelf zaak"Cry gaan en vragen wat het goedkoopste spul daarvoor is want volgens mij zijn die dingen die jij bedoelt vrij duur maar ik kan me ook aardig vergissen
Bas_del_Mar    posted on 19-03-2008 20:04

Ik heb datzelfde materiaal gebruikt voor de bekleding van een koffertje. Kan je gewoon bij een bouwmarkt halen en is inderdaad niet zo duur. (is het zelfde als dat schuimrubber waar van die campingmatjes van zijn gemaakt)

Succes!

JohnnieWalkman    posted on 19-03-2008 20:06
dankjewel voor de snelle reacties maar het moet niet vlak zijn he :D
User edit by JohnnieWalkman on 19-03-2008 @ 20:06:45 (1%)
A-flex    posted on 19-03-2008 20:10

nene in de gamma of andere kan je er kopen met nopjes op

McBany    posted on 19-03-2008 20:17
Prachtig het blijkt dus niet duur te zijn!
Fijn dat je deze vraag gesteld hebt want als het toch goedkoop is lijkt het me wat voor in mijn kamerCry
JohnnieWalkman    posted on 19-03-2008 20:19
ja tzou wel relax zijn :D haha ik zou het morgen is gaan kijken gamma om de hoek dus :D
djjw    posted on 19-03-2008 20:32

Ga gewoon even op zoek, naar geluids isolerende platen/ matten.

Let voor je iets koopt wel even op de geluidsdempende waarde!!!!

Prozei    posted on 19-03-2008 21:00
eierdozen en die dat schuim hebben bijna geen invloed op de geluidsdempping. het verminderd alleen het echo effect in lege kamers. je heb wel geluidsdempende platen deze hebben een hogere dichtheid.
JohnnieWalkman    posted on 19-03-2008 21:20
ja oke maar dat zijn platen die je tusse je muur en dan gips platen moet stoppen .... beetje te laat daarmee me nieuwe kamer is net klaar hahaha nahja joh ik gooi gwoon die schuim dingen derop en zeg wel tege me pa dat het depend werkt :P
BeauBryte    posted on 19-03-2008 23:47
Het werkt wel dempend...maar niet zomaar op de muur plakken!
Dat dempt geen ene moer en ziet er alleen leuk uit.
De "eiermatjes" kosten 8 euro per vierkante meter en je krijgt er 2 van 50x100cm. (Hornbach)
Maar dit alleen heb je nou net niks aan.

Geef gewoon nog eens 2 euro per vierkante meter extra uit aan piepschuimblokken,
lijm die isolatiematjes daarop. Je krijgt dan panelen en plak die tegen de muur.
 Het piepschuim werkt dan als een mini diffuser nadat de matjes het geluid hebben ge-
isoleerd.. Er zijn kant en klare piepschuimblokken te koop met exact dezelfde afmeting als de matjes en zo'n 7cm dik. Dus je hoeft niet knippen en te snijden, alleen lijmen.
Sowieso voor de matjes de voorgeschreven lijm gebruiken!

Plak de panelen op strategische plaatsen, niet alleen voor je, maar ook achter en misschien zelfs boven je. Dat hang af van de ruimte en de plaats van je speakers.
Luister het verschil met en zonder panelen door eens hard in je handen te klappen...
Zodoende kun je de weerkaatsingen vinden en daar dan iets aan doen.

Dit is de meest budget oplossing die ook nog enigszins zin heeft. Niet sensationeel.
Je sound wordt er zeker wel beter van, omdat je ruimte akoestisch correcter wordt.
Je buren zullen een klein beetje minder last hebben omdat het geluid niet weerkaatst wordt, dus ook niet versterkt.

Een beetje duurzamer kan ook, met houten diffusers en professioneel isolatiemateriaal; maar schrik niet van de prijzen..
Ontdreuning en basverzwakking is helaas erg lastig zonder een ingrijpende verbouwing.
User edit by BeauBryte on 19-03-2008 @ 23:50:27 (2%)
JohnnieWalkman    posted on 20-03-2008 10:32
ik heb hier zeker wat aan :D bedankt ik ga gauw is langs bij hornbach Cry
bambamstudio    posted on 25-03-2008 06:32
Tips voor hoe het ECHT moet: klik
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
A-flex    posted on 25-03-2008 11:26
Poster: bambamstudio

Woow Bedankt hier kan je veel van opsteken
Danil    posted on 01-04-2011 21:04
=>

Dit topic is toch al een tijdje oud maar ik heb toch nog een vraagje,
in dit topic staat dat zo'n isolatiematten het 'echo' effect verminderen.....

Zou dit effectief zijn in mijn situatie: mijn dj booth staat +- 1m, 1,5m ver van een muur met m'n monitoren naar de muur gericht.... Cool
mrmagix    posted on 02-04-2011 08:21
Natuurlijk is dat effectief Happy, laughing. Je gaat merken dat je geluidservaring veel zuiverder gaat worden. Het is maar een fractie van een seconde dat die echo duurt maar het verschil gaat groot zijn. Heb het zelf al geplaatst in een montagecel met ongeveer dezelfde afstand tussen monitor en muur en I just love it Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Danil    posted on 02-04-2011 10:26
Poster: mrmagix
Natuurlijk is dat effectief Happy, laughing. Je gaat merken dat je geluidservaring veel zuiverder gaat worden. Het is maar een fractie van een seconde dat die echo duurt maar het verschil gaat groot zijn. Heb het zelf al geplaatst in een montagecel met ongeveer dezelfde afstand tussen monitor en muur en I just love it Happy, laughing

Ok thx !
Pama    posted on 27-04-2011 20:30
Poster: bambamstudio

De link is dood helaas.
Preserving the core
Xtremer    posted on 27-04-2011 20:33
Poster: Pama
De link is dood helaas.

De website ook, link is al meer dan 3 jaar oudCool.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Lomme_    posted on 27-04-2011 21:39
Poster: Danil
=>

Dit topic is toch al een tijdje oud maar ik heb toch nog een vraagje,
in dit topic staat dat zo'n isolatiematten het 'echo' effect verminderen.....

Zou dit effectief zijn in mijn situatie: mijn dj booth staat +- 1m, 1,5m ver van een muur met m'n monitoren naar de muur gericht.... Cool

Je kan ook gewoon het karton van eierdozen sparen, en dan tegen de muur hangen. Geeft hetzelfde effect. Verschil is wel merkbaar ja.
LiluDalas    posted on 21-10-2022 12:50

Ik vond een geweldige geluidsisolatieoplossing bij Ekomoss. Ideaal hiervoor gestabiliseerd mos op de muur [knip]. Ik ben persoonlijk tevreden met dit decor, en op deze manier kun je de muren afwerken.

Mod edit by Lead on 24-10-2022 11:01 (19%)
[MOD Edit] Links zonder toegevoegde waarde worden verwijdert

This is an old Topic

No new postings for 933 days.
 Post CommentThat would be 31.1 months
or a whopping 2.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

191 Users online: 25 Guests (166 Unknown)
Pages generated today : 31.914
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.639.665