Vraag versterker
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MuffHouse    posted on 17-03-2008 18:51
Beste dj'resourcers,

Zit even met de volgende vraag, Heb zojuist even een Crest cpx 2600 versterker geleend om mijn 2 subjes van martin 15" van 500w rms bij 8 ohm per stuk te voeden. Deze versterker zou dat precies kunnen leveren op die waarde. Echter als ik 0 db uitstuur en de versterker wel voluitzet dan clipt hij ononderbroken. Vreemd naar mijn idee want het zou niet zo moeten zijn toch? Als ik mijn jb systems van 2x 250w rms op 8 ohm op mijn 250w rms 8 ohm jb systems speakers gooi dan kan ik gewoon goed geluid uit mijn speakers krijgen en stuurt de versterker gewoon netjes uit zonder, geheel zonder clippen. dus waarom raakt die crest zo snel over de zeik?

Specificaties: http://www.directproaudio.com/images/products/cpxspec.pdf

Bij voorbaat dank voor het antwoord!
User edit by MuffHouse on 17-03-2008 @ 18:52:57 (10%)

What do you think about Vraag versterker ??

Vote :   

A-flex    posted on 17-03-2008 19:11
Natuurlijk! Je versterker word overbelast. Zo maak je hem kapot hoor. Je moet minimaal 200W op overschot hebben. Dus minimaal 700w @ 8ohm. 
Lead    posted on 17-03-2008 19:25
Je moet altijd meer vermogen in je versterken hebben dan je speakers maximaal aan kunnen. Zo dicht tegen het max aan is nooit goed. Zoals al gezegd, neem een grotere versterker.

Maar wat bedoel je precies met 'clipt hij onderbroken'. Als je clip lampjes branden kan het ook zijn dat je overstuurt binnen komt en dus een overstuurt signaal aan het versterken bent.

Regel je mixer netjes in pas daarna je versterker.
Let the BASS be louder
MuffHouse    posted on 17-03-2008 20:20
Ja stuur ook 0 db uit op mijn mixer, maar de versterker begint al te clippen op 2-3 van het vermogen van de versterker. Maar heb de oplossing al. Ga voor 2x actief Master Blaster subs Cry
A-flex    posted on 17-03-2008 20:23
Poster: MuffHouse
Ja stuur ook 0 db uit op mijn mixer, maar de versterker begint al te clippen op 2-3 van het vermogen van de versterker. Maar heb de oplossing al. Ga voor 2x actief Master Blaster subs Cry

Welk type?? Heb jij geld te veel ofzo?
MuffHouse    posted on 18-03-2008 11:41
Poster: A-flex

Welk type?? Heb jij geld te veel ofzo?

Weet niet precies welk type, het is een oud setje. Ik kan audio lenen van mijn werk vandaar dat ik gemakkelijk aan spullen kan komen, ik ben alles behalve rijk haha.

This is an old Topic

No new postings for 6.374 days.
 Post CommentThat would be 212.5 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

269 Users online: 155 Guests (114 Unknown)
Pages generated today : 28.855
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.922.400