Poster: diego72
ik wil graag een Showtec Stage Blinder 4, ophangen in mijn kamer, maar wat heb ik hier allemaal voor nodig om het aan te sluiten en te bedienen?
thnx
Je kan heb dacht ik gewoon in het stopcontact steken, alleen ik zal je even wat uitleggen over stroom.
Je blinder is 2600 watt totaal, over het net staat een spanning van 230 volt en in de meterkast in je huis zitten aardlek schakelaars die de stroom over een groep (zeg bijvoorbeeld de keuken) in een keer uitschakelen als er te veel stroom doorheen loopt. De meeste van die schakelaars slaan om bij 16 Ampère.
Jouw blinder verbruikt 2600 watt op een spanning van 230 volt. 2600 : 230= 11,3 Ampère. Dit moet dus wel goed gaan, alleen het probleem kan zijn dat je schakelaars hebt van bijv. 14 Ampère of als er nog een ander apparaat op dezelfde groep zit aangesloten. Dan komt de stroom boven de 14 of 16 Ampère en klapt de schakelaar om, alles gaat uit.
Voor de rest kun je er gewoon een DJ switch van showtec tussen zetten, met een flashbutton erop..
Deze kun je niet gebruiken, is 1000 watt, je blinder is 2600 watt..
Goeie switch, alleen ik zou wel vragen aan die man welke ruimtes er op de groep zitten waar je kamer op zit. Er zitten vaak meerdere ruimtes op een groep, niet meerdere groepen op 1 ruimte..
Toch nog iets opgestoken van natuurkunde :p
Poster: Flexii
een zware versterker kan je nekken
Poster: Overdosis
pak gewoon een bouwlamp van 150 of 500 watt van de gamma en zet er zo'n DJ switch 6 op en het efffect is al meer dan genoeg of je moet al een sporthal als kamer hebben
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.