Eeen tweeter van 300w rms :O en op hoeveel ohm draaien die kasten?
Poster: 150pk
Veel verstand heb ik daar nie van maar ik dacht op 8 ohm. De woofers zijn dubbelspoels en beide plus en mins zijn aan elkaar gesoldeerd, en via die spoel gaat de plus en min naar de amp.
Dit zijn de specificaties van de woofer
Misschien een Dap Palladium?
Ik heb niet zoeel verstand van versterkers als van DJ Gear maar ik dacht dat die wel goed was :P
Poster: 150pkPower Handling
500 Watts RMS/1000 Watts Peak.90 dB Sensitivity.
Ben je zeker dat het zo een zware moet zijn? Volgens mij heb ik genoeg met de vision 1600. die geeft 750wrms, woofers zijn maar 500wrms. En zijn dit kwalitatief goede versterkers?
inderdaad zijn car speakers maar tzijn zeer goeie. Heb er in het verleden al goede ervaringen mee gehad en gaan zeer diep in de bassen. dit is wat ik wou en voor een mooi prijsje op de kop kunnen tikken.
@tizio ik hou je raad in overweging. Maar ik vindt hem nie goedkoper dan 379 euro. Toch zijn er mensen die zeggen dat hij snel warm zou komen, en ook snel zou klippen.
Ondertussen wat opzoeking uitgevoerd (met dank aan e-flex)en ben nog aan het vergelijken tussen volgende merken :
De synq pe-2400: 2 x 800wrms op 8ohm, 2 x 1200wrms op 4ohm (564&euronormaal staat hij rondt de 6 a 700€;
dap audio vision 1600 : 2 x 520wrms op 8ohm, 2 x 780wrms op 4ohm ( 445.94&euro
ep2500 van behringer. 2 x 500wrms op 8ohm, 2 x 750wrms op 4ohm ( 379&euro
Heeft er iemand ervaring met de eerste twee?
@150PK, je hebt gelijk over de prijs, had me even vergist.. Heb heb in een flightcase zitten met wat andere apparatuur en na 6-7 uur aan staan was ie echt niet zoo warm hoor! Ok, ik heb niks om mee te vergelijken en set stond niet vol aan maargoed..
Poster: bram-vercammen
Jammer dat je een sensitivity(SPL) van 90 db hebt.
die 500 watt is nu ongeveer gelijk aan een 'goeie' speaker van 100 watt.
Als je een speaker met een hoger SPL koopt hoef je ook geen dure versterker met leip hoog vermogen te kopen.