Cue/loop points CDJ-400 -> CDJ-1000
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

keez    posted on 15-03-2008 00:08
Met de CDJ-400 kun je cue/loop points opslaan in het interne geheugen die je vervolgens op een mem stick extern kunt opslaan. Het zou voor mij erg handig zijn als ik deze informatie naar een sd kaart zou kunnen schrijven en die in de CDJ-1000 te kunnen gebruiken. Nu heb ik me laten vertellen dat dit niet mogelijk is (volgens Pioneer). Ik heb beide spelers (nog) niet in huis dus ik kan er moeilijk mee experimenteren. Het kan me niet voorstellen dat het moeilijk is voor een beetje wizzkid om deze informatie om te zetten zo dat het wel uitwisselbaar wordt. Zou toch handig zijn? Heeft iemand enig idee of dit toch mogelijk is? Of is er iemand zo handig die het mogelijk kan maken?

What do you think about Cue/loop points CDJ-400 -> CDJ-1000 ??

Vote :   

JayTaph    posted on 15-03-2008 00:27
Mijn gebied :p

We zijn bijna klaar met een merger die al deze formaten kan inlezen. Het mergen van deze data (dus 2 kaartjes van een CDJ400 of MK1) is niet mogelijk, omdat bepaalde informatie niet wordt opgeslagen op de kaart (technisch verhaal). Ook is het overzetten naar een ander formaat (zonder te mergen) is vanaf een CDJ400 ook niet mogelijk. Pioneer heeft in deze helemaal gelijk

(voorbeeldje: de CDJ400 slaat bijvoorbeeld geen disc-informatie op, die de MK1 wel opslaan.  Hierdoor kun je dus niet bepalen op welke disc op een MK1 kaartje een betreffende cuepoint vanaf de CDJ400 moet worden opgeslagen.

Nouja.. kan wel heel technisch verhaal ophangen, maar geloof mij maar dat het niet mogelijk is Happy, laughing
keez    posted on 15-03-2008 00:37
Hmm jammer, het zou ook te mooi zijn.
User edit by keez on 15-03-2008 @ 00:39:05 (65%)
JayTaph    posted on 15-03-2008 00:58
Theoretisch zou het wel kunnen, maar dan zou je elke CD die je wilt converten in je CDROM-speler moeten stoppen zodat het programma de nodige info kan uitlezen hiervan Happy, laughing    niet echt rendabel :p
keez    posted on 15-03-2008 10:29
Cry Ik begrijp het misschien niet helemaal. Is het uitlezen van die cd's een eenmalige actie? Want dat vind ik nog wel te doen.
En hoe moet ik dat uitlezen zien, is dat een soort excel sheet met info waar je dan zelf je wijzigingen in kan aanbrengen. Ik ben bang dat ik het iets te simpel zie Cry maar ik geef nog niet helemaal de moed op.
Ik heb gisteren jouw topic over het mergen gelezen, goed werk!!
JayTaph    posted on 15-03-2008 12:13
Het uitlezen van de CD's zijn nodig om de cuepoints te matchen. Aangezien er geen disc-id's of dergelijke worden opgeslagen, kun je aan de hand van de cue-data niet zien aan welke cd een bepaalde cuepoint behoort.

Het zou dus mogelijk zijn, om alle cd's die je hebt in de cdrom te laden zodat een stukje software kan bekijken of deze cd cuepointen heeft in de CDJ400 data, maar dat is wel heel veel werk (stel je hebt voor 100 cd's cuepointen, dan moet je deze 100 cd's allemaal een keer in de cdrom-speler van je computer stoppen).

Dan kan je eventueel de gegeven converteren naar een ander formaat. Maar dan ben je een beetje de taak van de cd-speler aan het overnemen en lijkt me ook niet echt de bedoeling Happy, laughing..  maar ja, theoretisch zou het wel kunnen, maar niet aan te raden Happy, laughing

wizkid    posted on 15-03-2008 12:23
ik heet wel wizkid maar dit gaat mijn verstand ook even teboven Cry
keez    posted on 15-03-2008 15:00
Ok een hoop werk maar als je dat dan een keer hebt gedaan dan heb je het toch. Maar als je er weer een cd bij krijgt kun je die dan toevoegen aan die file of moet je het dan weer helemaal opnieuw doen? Met wat voor programma lees je cd-data uit die je vervolgens kunt bewerken? Vast een programmeertaal maar die hebben ook altijd weer fijne hulp programma's voor mensen die niet de taal hebben geleerd Cry Misschien is het handiger (sneller) om een CDJ-1000 te huren en dan al de cue points erin te zetten. Maar ja, al de nieuwe muziek die erbij komt heb je dan weer niet en dat gaat toch wel snel.
Maar toch nog even, ik begrijp wel van de 400 naar de 1000 dat het lastig is, maar andersom heb je toch alleen maar teveel data? Dus dat zou dan toch makkelijker moeten zijn en wel mogelijk? Want dan is het een kwestie van een 1 cdj-1000 kopen (wel een beetje een dure oplossing, maar is wel een oplossing)
JayTaph    posted on 15-03-2008 16:16
Nee, andersom is ook lastig, omdat de CDJ400 weer data nodig heeft die de CDJ1000MK3 weer niet opslaat Happy, laughing
JollyJunkie    posted on 15-03-2008 18:45
JayTaph,
Waarom ben jij eigenlijk in Spanje (Gran Canaria) ?:P
Of is dat een foutje?
JayTaph    posted on 15-03-2008 19:02
nope.. ik woon er... Happy, laughing  en met een buitentemperatuur van 24 graden op het moment geen slechte keus Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.403 days.
 Post CommentThat would be 213.4 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

569 Users online: 334 Guests (235 Unknown)
Pages generated today : 52.990
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.605.288