beginnende dj producer, welke software DAW ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dave1988    posted on 14-03-2008 19:14

hey hallo.

ik heb een vraag ik ben een beginnende dj producer maar ik zit zo te gokken met wat nou echt het beste produceer programma is ik heb zelf reason 4 maar ik vin hem nog wel vrij moeilijk om stukjes te maken het lukt me wel maar telkens ben ik niet tevreden en verwijder ik hem weer weet iemand welke programma ik het beste kan gebruiken ik hoop dat jullie mij een goed antword kunnen geven met vriendelijke groeten dave

Mod edit by Lead on 06-05-2019 11:54 (1%)

What do you think about beginnende dj producer, welke software DAW ? ??

Vote :   

MissSalem    posted on 14-03-2008 19:17
Reason is inderdaad heel moeilijk. Die heb ik ook ooit nog gebruikt... Het heeft niet lang geduurd, ondanks de handleidingen.

FL Studio is iets waar ik nu mee werk. Vanmorgen plots een "geniale ingeving" gehad, noem ik dat dan, en heb mij zo een paar uurtjes beziggehouden. Het stuk dat daarvan het resultaat is... Ik ben er bijzonder trots op.

Ik wil maar zeggen: FL is gemakkelijker in gebruik.
Hoe dan ook, met FL kan je heel toffe dingen gaan doen en de boel zo gaan manipuleren dat je eigenlijk geen keyboard niet meer nodig hebt. Natuurlijk blijft het wel handig als je het wel hebt, en bovendien wat noten kent. Ik doe het op het gevoel. Happy, laughing
User edit by MissSalem on 14-03-2008 @ 20:40:41 (10%)
Illusion    posted on 14-03-2008 19:32
FL gebruik ik ook, ik ben ook beginnend, en het is erg handig! Gebruikersvriendelijk laten we maar zeggen.

In princiepe kan je uit elk produceer programma muziek halenWinking my eye alleen je moet het onder de knie hebben. Daarnaast ligt het er ook aan welke VST plugins je hebt.

Maar veel met software oefenen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
dave1988    posted on 14-03-2008 19:38
oke dus jullie raden mij fl studio  aan en kan ik daar ook mee remixen want ik wil eerst even beginnen met wat nummers te remixen ik ben dol op eclectic dus ik heb heeel veel nummer van eclectic beats  en ik wil dus het nummer van gregor salto van bumba bounce remixen en reason even niet meer gebruiken dus ik wil jullie even hartelijk danken om te reageren op mijn topic
MissSalem    posted on 14-03-2008 19:53
Ik gebruik het persoonlijk niet om te remixen. Eerder om zelf van nul te beginnen en iets op poten te zetten.

Laat je me weten of het zo lukt om ook te remixen? Eigenlijk nog niet bij stilgestaan.
Maartenb    posted on 14-03-2008 20:11
Ook ik ga na een tijdje rondkijken beginnen , of in ieder geval trachten te starten met produceren van House, Electro en Minimal muziek.

Hiervoor ben ik als eerst op zoek naar een goed software programma om mee te beginnen. Als alles goed gaat ben ik van plan om uit te breiden met een externe geluidskaart en een midi keyboard (ik speel al vele jaren piano dus dat helpt er ook bij) en wie weet wat voor hardware nog meer, gewoon omdat ik dat leuk vind Cry . Ik weet niet of deze informatie van belang is bij het bepalen van de software maar ik zeg het er toch maar even bij.

Ik zoek dus een software programma voor de beginnende producer, maar waar je wel gewoon een volledige moderne track mee kunt maken met een prijs onder de 200 Euro. (ik weet ook best dat je op genoeg manieren illegaal kunt downloaden daar hoef ik niets over te horen)

Ik heb zelf nog weinig programma's gezien, eigenlijk alleen Reason 4.0, en dat vond ik al flink heavy, al die input werd me wat veel hahaha.

Bvd.
DJ_IVI-R    posted on 14-03-2008 20:27
fl is ook enkel goed voor als je beginner bent en wil blijven

voor de rest ben ik er niet echt over te spreken (persoonlijk)

dan zal je toch iets serieuzer moeten zoeken zoals cubase, ableton, logic,sonar,...

reason is ook wel ok en vrij simpel , zeker tegenover de hierboven genoemden
www.nikan.be
Luxx    posted on 14-03-2008 20:38
-knip-
er zijn geen nieuwe versies van FL 7. het zijn gewoon verschillende soorten. zo heb je fruity loops edition, producer edition, XXL edition, etc.
ook is nu de beta aan de gang voor Fl studio 8 xxl.

en @ IVI-R
FL studio kan net zo proffesioneel/serieus zijn als cubase, ableton logic & sonar. als je weet hoe je ermee om kan gaan haal je er gewoon prachtige producties uit. niet voor niets producen de groovenatics ook met FL studio. en vind toch wel dat je hun serieus mag noemen?
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 14-03-2008 @ 20:48:40 (30%)
DJ_IVI-R    posted on 15-03-2008 00:29
kan niet eens een nummer van groovenatics noemen, dus ken ze niet Cry

ieder werkt natuurlijk wat voor hen het gemakkelijkste en leukste is, voor mij is dat zeker niet fl

eerder cubase en reason..
www.nikan.be
Adrien1989    posted on 15-03-2008 00:37
Heb zelf met FL 6 en 7 gewerkt, maar atm met Ableton 6. Conclusies die ik getrokken heb: FL is 10x makkelijker werken dan Live, maar met Live kan je weer wat meer. Mijn voorkeur gaat uit naar Live, gewoon om de mogelijkheden, het vereist alleen wat meer geduld om het allemaal door te krijgen. FL blijft mooi speelgoed. Met allebij de programma's kan je goed uit de voeten denk ik. Voor mij is dat uiteindelijk toch meer Live. Zoals Ivi ook al zegd, ik denk dat het ook iets persoonlijks is.
RenéKuppens    posted on 15-03-2008 02:00
1 Muziek maken doe jij en niet je programma
2 welk programma je gebruikt (zolang het maar geen Magix's of zo is) maakt niet uit..

verder wil ik zeggen FL daar moest ik niks van hebben

Ik ben Ableton gaan gebruiken heel pittig maar voor mij het ideaalst mooi blad voor me watik alles op maak.. dus kijk met wat demo's wat voor jou het beste is en zie dan verder.
TheMole    posted on 15-03-2008 08:03
Wa is eigenlijk het beste Cubase of Ableton (om muziek te maken he)
Luxx    posted on 15-03-2008 10:01
Poster: DJ_IVI-R

ieder werkt natuurlijk wat voor hen het gemakkelijkste en leukste is, voor mij is dat zeker niet fl

dan draai je denk ik geen house. Bust A Move is heel erg gehyped nummer van hun.
www.mothermusic.nl
DJ_IVI-R    posted on 15-03-2008 11:02
Poster: Luxx

dan draai je denk ik geen house. Bust A Move is heel erg gehyped nummer van hun.

inderdaad echt house draai ik amper

@the mole, er is geen beste.. het is zolas gezegd gewoon het programma kiezen waar je het best mee overweg kunt
www.nikan.be
christiano    posted on 15-03-2008 11:34
ik zelf werk met fl studio 6 ableton 7 reason 4.0 cubase sx 3 en pro tools 7
met fl studio en reason produce ik het meeste en met pro tools en cubase remix ik
en ableton om te gebruiken bij het mixen ik vind sommige net even lekkerder werken qwa somige gebieden en sommige juist weer slechter
dus je moet gewoon uittesten wat je zelf het lekkerste vind werken
User edit by christiano on 15-03-2008 @ 11:35:42 (81%)
Reemz    posted on 15-03-2008 11:38
Ik adviseer Ableton Live.

Ableton Live is zeer gemakkelijk in gebruik. Behalve het produceren van muziek is ableton uitermate geschikt om remixen te maken, livemixen mee te bewerken en je kan het ook nog eens live gebruiken tijdens je optreden.

Het nadeel van FL vind ik toch de onstabiliteit van het programma en het feit dat men de muziek dient in te tekenen wat heel veel tijd kost.

Wellicht is het handig dat je beide programma's gaat gebruiken en dan de keuze maakt welke voor jou het meest geschikt is.
Maartenb    posted on 15-03-2008 17:24

Ja uittesten klinkt makkelijker gezegd dan gedaan..? Zijn er veel trials te downloaden ofzo?
Zijn de meeste van deze programma's als software verkrijgbaar onder de 200 Euro?

christiano    posted on 15-03-2008 19:25
he je moet niet in een keer denken ik ga dit kopen zonder het uit te hebben geprobeerd
want straks vind je het  *** werken en dan heb je het toch gekocht en had je liever toch dat ene andere programma gekocht 

en onder de 200 euro kan je fl studio produce edition kopen dit is een goedkope oplossing van de xxl versie en nog goedkoper is de fl studio fruty loops edition (volgens mij)
Day-One    posted on 25-03-2008 21:53
Poster: DJ_IVI-R

Groovenatics - Bust A Move (Youri Donatz and Phonic Funk Remix)
nou ja zo populair zijn ze ook weer niet één super hitjeen je bent binnen....dat is het verhaal van groovenatics zo'n beetje......wel respect!!!
mathematikz    posted on 23-04-2008 19:04

ik zou willen beginnen met het maken van eigen remixen en/of het maken an eigen nummers.

Mijn oog was gevallen op het programma reason, is dit wel een degelijk programma?
alvast bedankt
Mathematikz

Xitrate    posted on 23-04-2008 19:33
Reason is erg degelijk, maar niet echt geschikt voor beginnende producers. Als ik jou was zou ik gaan voor Fruityloops.
tomF    posted on 02-05-2018 13:15

Ik vind zelf bitwig studio 2 ideaal. Aangezien je echt alles kan en er geen limieten zijn. Ook heb je toegang tot een groot aantal geluiden.

p.s via deze link kun je 7,5% korting krijgen. Altijd mooi mee genomen .
[modedit]

Mod edit by Lead on 16-06-2018 20:48 (22%)
[MOD Edit] no links to webs hobs
Tekhead    posted on 06-05-2019 11:15

Ableton zou ik zeggen

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Lead    posted on 06-05-2019 11:54

Ik gebruik Ableton als ik iets met loops wil doen, een snelle remix wil maken of dat soort dingen.

Zodra ik met VST instrumenten en dergelijk aan de slag ga gebruik ik Presonus Studio One. denk dat iedereen zijn voorkeuren heeft, ik gebruik programmas graag in waar ze het beste voor zijn

Let the BASS be louder
Gerdo    posted on 11-05-2019 10:42

Ik gebruik ook ableton, dat bevalt mij prima!

Lead    posted on 05-06-2019 15:45

Poster: Gerdo

Ik gebruik ook ableton, dat bevalt mij prima!

Ja Ableton Live is een geweldig programma wat je voor veel dingen kunt gebruiken en is denk iets gemakkelijker onder de knie te krijgen.

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 2.162 days.
 Post CommentThat would be 72.1 months
or a whopping 5.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

78 Users online: 16 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 14.444
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.194.313