hey hallo.
ik heb een vraag ik ben een beginnende dj producer maar ik zit zo te gokken met wat nou echt het beste produceer programma is ik heb zelf reason 4 maar ik vin hem nog wel vrij moeilijk om stukjes te maken het lukt me wel maar telkens ben ik niet tevreden en verwijder ik hem weer weet iemand welke programma ik het beste kan gebruiken ik hoop dat jullie mij een goed antword kunnen geven met vriendelijke groeten dave
Ook ik ga na een tijdje rondkijken beginnen , of in ieder geval trachten te starten met produceren van House, Electro en Minimal muziek. Hiervoor ben ik als eerst op zoek naar een goed software programma om mee te beginnen. Als alles goed gaat ben ik van plan om uit te breiden met een externe geluidskaart en een midi keyboard (ik speel al vele jaren piano dus dat helpt er ook bij) en wie weet wat voor hardware nog meer, gewoon omdat ik dat leuk vind ![]() Ik zoek dus een software programma voor de beginnende producer, maar waar je wel gewoon een volledige moderne track mee kunt maken met een prijs onder de 200 Euro. (ik weet ook best dat je op genoeg manieren illegaal kunt downloaden daar hoef ik niets over te horen) Ik heb zelf nog weinig programma's gezien, eigenlijk alleen Reason 4.0, en dat vond ik al flink heavy, al die input werd me wat veel hahaha. Bvd. |
Poster: DJ_IVI-R
kan niet eens een nummer van groovenatics noemen, dus ken ze niet
ieder werkt natuurlijk wat voor hen het gemakkelijkste en leukste is, voor mij is dat zeker niet fl
eerder cubase en reason..
Poster: Luxx
dan draai je denk ik geen house. Bust A Move is heel erg gehyped nummer van hun.
Ja uittesten klinkt makkelijker gezegd dan gedaan..? Zijn er veel trials te downloaden ofzo?
Zijn de meeste van deze programma's als software verkrijgbaar onder de 200 Euro?
Poster: DJ_IVI-R
kan niet eens een nummer van groovenatics noemen, dus ken ze niet
ieder werkt natuurlijk wat voor hen het gemakkelijkste en leukste is, voor mij is dat zeker niet fl
eerder cubase en reason..
ik zou willen beginnen met het maken van eigen remixen en/of het maken an eigen nummers.
Mijn oog was gevallen op het programma reason, is dit wel een degelijk programma?
alvast bedankt
Mathematikz
Ik vind zelf bitwig studio 2 ideaal. Aangezien je echt alles kan en er geen limieten zijn. Ook heb je toegang tot een groot aantal geluiden.
p.s via deze link kun je 7,5% korting krijgen. Altijd mooi mee genomen .
[modedit]
Ableton zou ik zeggen
Ik gebruik Ableton als ik iets met loops wil doen, een snelle remix wil maken of dat soort dingen.
Zodra ik met VST instrumenten en dergelijk aan de slag ga gebruik ik Presonus Studio One. denk dat iedereen zijn voorkeuren heeft, ik gebruik programmas graag in waar ze het beste voor zijn
Ik gebruik ook ableton, dat bevalt mij prima!
Poster: Gerdo
Ik gebruik ook ableton, dat bevalt mij prima!
Ja Ableton Live is een geweldig programma wat je voor veel dingen kunt gebruiken en is denk iets gemakkelijker onder de knie te krijgen.