De Late Leeuw, chat corner (Deel 12) (37/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Dj_Fantasy    posted on 13-03-2008 21:46

Na de nieuwe 1000 post van deel 11.
Nu deel 12!

And Let There Be Nonsens!

Terugblik :

Deel 1

Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10

Deel 11

dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 15-03-2008 @ 13:44:42 (100%)

What do you think about De Late Leeuw, chat corner (Deel 12) ??

Vote :   

cross-over    posted on 11-04-2008 11:05
Poster: Illusion
Er zijn niet veel menzen die namen vertalen, vooral niet in de hardstyle scene. In elk land zit wel een Illusion, deze naam is unieker, en past meer bij mij.

Hij is inderdaad unieker.

Dat er niet veel mensen zijn die een naam niet vertalen betwijfel ik. Het engels wordt van de meeste steeds beter dus is vertalen steeds makkelijker.
Ik hoor/zie steeds meer dj namen die in het engels een betekenis hebben die toch iets anders is dan dat men bedoeld. Meestal bedacht door iemand die zelf geen of slecht engels spreekt.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Renzis    posted on 11-04-2008 11:14
Poster: Bastian
Wat me trouwens tegenwoordig opvalt en waar ik echt niet tegen kan.
Met die online releases heb je vaak een release maar dan komen er pas later de remixes bij of dan word pas net wat later die ene track/remix van de e.p. released echt zo irritant he denk je net alles op 1 cdtje te hebben en dan komt er weer eentje bij:P Gelukkig heb ik dit niet vaak maar ik erger me er wel aan.

Owhjah:P

Ik heb van Laidback luke - Be Nou wel 14 cd'tje in mn map zitten. Elke keer weer een andere edit of remix. Het zelfde met me nikes on
Illusion    posted on 11-04-2008 11:24
Poster: MoXeGy
mm nee, dan vind ik illusion beter. vertaal Identifier maar Winking my eye
Zo ie zo vind ik zo'n woorden niet echt een naam, maar dat ben ik Winking my eye

Dan moet je het ook niet in Babelfish vertalen:p want daar klopt niks van.

Identify is Identificeren. Dan is Identifier toch identificeerder?

Identificeerder van muziek

The Identifier of Music

Of ben ik het nu fout aan het spellen:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
cross-over    posted on 11-04-2008 11:25
Poster: Renzis
Owhjah:P
Ik heb van Laidback luke - Be Nou wel 14 cd'tje in mn map zitten. Elke keer weer een andere edit of remix. Het zelfde met me nikes on

Da's inderdaad het voordeel van al die remixen. Heb je elke keer iets anders en je kunt ze evt. combineren.

@Illusion:  hangt af of je frans-ned of engels-ned doet: maar in beide talen komt op het zelfde neer:  vereenzelvigen , tot een en dezelfde zaak maken
User edit by cross-over on 11-04-2008 @ 12:04:24 (58%)
Ywe    posted on 11-04-2008 11:55

@ Illusion (soon to be The Identifier)

Hoe heb je je plaatje eigenlijk gemaakt? Ik wil deze plaat eigenlijk ook laten draaien...

Renzis    posted on 11-04-2008 11:57
Dat heb ik daar wel eens mee gedaan ja. Het makkelijke is, dat ze vrijwel allemaal het zelfdo tempo hebben. Dus tijdje trug had ik 3 cdj's kon ik even "mash-uppen" 
Op zich wel heel stoer, want je hebt zo veel echt verschillende remixes. Dat het wel heel vet klinkt. Alleen die vocal uit de originele versie even goed loopen en dan de melodie van een andere (masi & mello remix bijv.) er onder, die komt mooi op... en dan even laten knallen, en dan snel door naar een nog iets stevigere remix om het mee af te maken, en daarna gewoon weer verder mixen:D
cross-over    posted on 11-04-2008 12:06

@renzis,  dat is nou inderdaad het leuke aan dit vak. Creeer het onverwachte...

Renzis    posted on 11-04-2008 12:24
Dat vind ik absoluut een van de leukste en uitdagenste dingen aan mixen... Het live-mash uppen.

Gewoon echt alles door elkaar MIXEN. nummers achter elkaar spelen is ook gewoon voor een mooie overgang zorgen. echt mixen is gewoon alles door elkaar kunnen flikkeren en zorgen dat het goed en muziektechnisch verantwoord mooi klinkt
Lawrenz    posted on 11-04-2008 12:58
Dat vind ik absoluut een van de leukste en uitdagenste dingen aan mixen... Het live-mash uppen.

Ik zeker ook, en ik probeer echt altijd de vetste truckjes erbij te doen met loops/hotcue's etc. Meestal lukt dat nog goed ook :D
Renzis    posted on 11-04-2008 13:00
Poster: Lawrenz

Ik zeker ook, en ik probeer echt altijd de vetste truckjes erbij te doen met loops/hotcue's etc. Meestal lukt dat nog goed ook :D

Die hotcue's kan je ook leuke dingen mee uithalen. Ik heb er op mijn cd-speler 4 zegmaar. Toendertijd een keer cd-tje van de prodigy er in gegooit, in 4 tracks even een vet cue-point instellen en dan gewoon weer mashuppen en loopen. Groot gekkehuis:D
Adrien1989    posted on 11-04-2008 13:16
Echt ik word echt moe van mijn computer Unhappy. Krijg ik dat ding vandaag weer terug van de winkel, was zaterdag daarheen gegaan voor reperatie. Ik zit net als mijn programma's te installeren. Zet Final Scratch erop en impoteer wat in collectie denk ga ik eindelijk weer eens draaien met mn cdj's naar paar dagen alleen maar vinyl. En heeft ie net de collectie geanalyseert, slaat ie weer vast, zelfde probleem als eerst. Nu kan die kut computer alweer voor de 6e x ofzo terug naar de winkel met hetzelfde probleem. Word je toch helemaal tokie jokie van Unhappy. Stelletje prutsers.
User edit by Adrien1989 on 11-04-2008 @ 13:17:00 (2%)
cross-over    posted on 11-04-2008 13:58

Gewoon echt alles door elkaar MIXEN. nummers achter elkaar spelen is ook gewoon voor een mooie overgang zorgen. echt mixen is gewoon alles door elkaar kunnen flikkeren en zorgen dat het goed en muziektechnisch verantwoord mooi klinkt

yeah, dat doe ik dus ook in mijn mixen, een heel nest nummers in een korte tijd.... check it out.
MoXeGy    posted on 11-04-2008 14:30
dat ben ik dus ook aan het proberen, maar gebruiken jullie daar speciale trucs/tips voor?
Zelf doe ik het gewoon super standaart en probeer ik zo mijn muziek gevoel te verbeteren.
Voorbeeld: (Ik start dus in de aller eerste break het nummer al in, wat vaak resulteerd in een super rommelig zooitje)
User edit by MoXeGy on 11-04-2008 @ 14:33:43 (100%)
Illusion    posted on 11-04-2008 14:40
Poster: Ywe

@ Illusion (soon to be The Identifier)

Hoe heb je je plaatje eigenlijk gemaakt? Ik wil deze plaat eigenlijk ook laten draaien...

Weet nog niet of ik die naam ga gebruiken :p hehe... twijfels.

Maar das heel easy gemaakt. Je moet frames hebben (1 plaatje is zeg maar 1 frame) Elk plaatje maak je in een andere vorm. Dus ik heb mijn plaatje in 4 frames. 1x met mijn naam boven, 1 x met mijn naam reachts, 1 x met mijn naam onder en 1 x met mijn naam links. Zo heb ik ze allemaal apart opgeslagen, en in een GIF maker geopend. Zo kan je de plaatjes achter elkaar voegen, zodat je zeg maar een animatie krijgt.

Bij mij heb ik dus nu van 4 plaatjes een GIF bestandje gemaakt, waarop het lijkt alsof mijn naam ronddraait.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Renzis    posted on 11-04-2008 14:41
Zorg zowiezo dat je je cue points zorgvuldig zet! dat scheelt al een heel end. Als je ze dan qua tempo gelijk hebt staan/gepiched kan je heel makkelijk in een keer strak leggen en inmixen (kan overigens dus niet met platen, dat moet weer anders)

En dan gewoon zorgen dat je de eq's juist pakt hea, als je alleen een melodie of vocal van een track door een andere wil, de bass helemaal dicht gooien en de mid bijvoorbeeld extra bij pakken, zodat je dus een mooie mix krijgt
Boyd    posted on 11-04-2008 16:54
Poster: Adrien1989
Echt ik word echt moe van mijn computer Unhappy. Krijg ik dat ding vandaag weer terug van de winkel, was zaterdag daarheen gegaan voor reperatie. Ik zit net als mijn programma's te installeren. Zet Final Scratch erop en impoteer wat in collectie denk ga ik eindelijk weer eens draaien met mn cdj's naar paar dagen alleen maar vinyl. En heeft ie net de collectie geanalyseert, slaat ie weer vast, zelfde probleem als eerst. Nu kan die kut computer alweer voor de 6e x ofzo terug naar de winkel met hetzelfde probleem. Word je toch helemaal tokie jokie van Unhappy. Stelletje prutsers.

Jij hebt hem egt diep zitten zeg......
Flexii    posted on 11-04-2008 17:00
ik was net ff snel naar school op mijn werk geweest, kwam iemand van MA, even die GrandMA on pc, gezien,, en mijn baas heeft hem gelijk besteld, krijg nu mijn laptop met GrandMA software erop, dat is wel echt chille voor mijn disco toestandjes:P
Ferrox    posted on 11-04-2008 17:34

Je kunt na 3 keer repareren een nieuwe eisen. Mits het een verklaarbare productie en reparatie fout is.
User edit by Ferrox on 11-04-2008 @ 17:34:43 (2%)
Wout-r    posted on 11-04-2008 19:47
Echt ik word echt moe van mijn computer Unhappy.

Ik ook! Maar gelukkig vorige week een nieuwe besteld! :D Quad core, 4gb werkgeheugen Cry
Nu nog wachten dat ie klaar is, maar duurt wss niet zo lang meer
JollyJunkie    posted on 11-04-2008 21:20
Woow, de late leeuw gaat echt snel,
We zijn net een ieuwe begonnen ik kom 1 week niet meer op DJR en d nieuwe heeft al weer bijna 1000 posts...
Berbo    posted on 11-04-2008 21:39
ghegheghe..:P
mijn broertje en ik zijn een oude flipperkast aan het mollen Cry
User edit by Berbo on 11-04-2008 @ 21:39:59 (34%)
Dj_Fantasy    posted on 11-04-2008 21:42
Poster: beerbo
ghegheghe..:P
mijn broertje en ik zijn een oude flipperkast aan het mollen Cry

Mn stiefbroer en ik zitten een oude Nissan Micra helemaal te demonteren.
Alles wat niet van metaal is MOET WEG!!
De autoruit was toch echt wel het leukste Cry.
Volgend weekend met de slijpschijf het dak eraf.
Zal wel eens een foto trekken als het dak eraf gaat:p

AANRADER!!

Check vanaf 22.00 ondergrondfm.nl onze eigenste Dj Illusion zal draaien van 22.00 tot 23.00
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 11-04-2008 @ 21:57:46 (29%)
Adrien1989    posted on 12-04-2008 00:50
Poster: Wout-r

Ik ook! Maar gelukkig vorige week een nieuwe besteld! :D Quad core, 4gb werkgeheugen Cry
Nu nog wachten dat ie klaar is, maar duurt wss niet zo lang meer

Ik ga geen nieuwe bestellen, die prutsers moeten het gewoon maken. Valt toch onder garantie Happy, laughing.
MissSalem    posted on 12-04-2008 07:40
Ik ga geen nieuwe bestellen, die prutsers moeten het gewoon maken. Valt toch onder garantie Happy, laughing.

Kan je niet proberen wat Ferrox zegt? Het is waar dat als het na zo'n 6-tal keer nog altijd niet in orde is, dat je je mag kwaadmaken.
Ywe    posted on 12-04-2008 11:34
Poster: MissSalem

Kan je niet proberen wat Ferrox zegt? Het is waar dat als het na zo'n 6-tal keer nog altijd niet in orde is, dat je je mag kwaadmaken.

je kwaad maken mag altijd... maarof het effectief is is een 2e :P

306 Users online: 84 Guests (222 Unknown)
Pages generated today : 55.070
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.443.444