CD Cover maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stereoflavour    posted on 13-03-2008 02:57
Ik heb een vraag ik heb nu zo een slappa map gekocht en ik wil weten hoe ik nou cd's kan bedruken...
net zoals je heir oip de achtergrond ziet bij louie vega!
louie vega
en hoe je dit nou kan doen zelf? ik brand zelf altijd met sony cd's

What do you think about CD Cover maken ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 13-03-2008 04:35

Er zijn meerdere mogelijkheden. Maar het beste wat je kan doen is zorgen dat je een speciale printer hebt waarmee je op speciale cd's kan printen Ik heb dit recentelijk voor mezelf aangeschat en maak gebruik van de Epson R285 printer. Kost iets van € 85,00 en bied redelijk goede kwaliteit. Ik gebruik als cd's Taiyo Yuden Printable Water Shielded cd's. Het voordeel van deze cd's is dat je hier niet meer met een lak spray overheen hoeft te gaan om te zorgen dat de inkt niet uitvlekt als je er met je natte, vette vingers aan zit. Bij de printer zit verder meteen een mooi software programma wat dit kan waardoor je dus geen geklooi meer hebt met afstellen enzo.
Op AboutDJ staat een mooi artikel met wat meer informatie en wat voorbeelden. Enige wat ik daar aan toe te voegen heb is dat de Water Shielded cd's van Taiyo Yuden de gebruikelijke Taiyo Yuden kwaliteit geven en het sprayen overbodig maakt.
Ik heb verder nog wat meer informatie van het Club CD Freaks forum over labeling. Mocht je nog vragen hebben dan laat maar weten.

cross-over    posted on 13-03-2008 08:59
////www.djresource.eu/Forum/topic/9398/p/1/[GZ]-UDG-cd-stickerss/#162219

in de link hierboven een hele discussie over het stikkeren van cd's.

Als je ze wilt bedrukken dan kun je dat doen met een printer die deze mogelijheid heeft. Dit is een stuk beter dan beplakken met een stikker.

Denk er wel aan dat je goede kwaliteit cds gebruikt die ook geschikt zijn voor bedrukken (uit ervaring weet ik dat de supermarkt cds dit niet echt waarderen).

Verder is lightscribe voor dit soort zaken het meest geschikt.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Basrose    posted on 13-03-2008 09:00
Even een tip over de taiyo yuden water shield cds... Print ze direct na het branden. Ik had eerst een Hp printer maar daar kreeg ik strepen op me cds. Ik had al me cds al gebrand dus ik stop ze zolang in me cd map. Nu heb ik een goeie printer een canon mp610 alleen de cds zien er niet meer uit.. Dus ik kan een hele berg gewoon vervangen omdat ik het toch netjes wil. Dus direct printen na het branden en even een tijdje laten drogen!

Je hebt tegenwoordig ook andere glossy cds namelijk mediarange neemt ze op in het assortiment.
Verbatim heeft deze ook. En wat ik hoorde is dat deze uit dezelfde fabriek komen als de taiyo yuden cds alleen voor een veel lagere prijs.

Dus goed kijken welke cds je gaat gebruiken en welke printer. (moeten wel full printable cds zijn natuurlijk)

Edit hier nog ff een fototje van een cd van mij.. niet helemaal optimale foto maar had m er nog opstaan...
CdBasrose
User edit by Basrose on 13-03-2008 @ 09:05:47 (14%)
Basrose    posted on 13-03-2008 09:01
Poster: cross-over
////www.djresource.eu/Forum/topic/9398/p/1/[GZ]-UDG-cd-stickerss/#162219

in de link hierboven een hele discussie over het stikkeren van cd's.

Als je ze wilt bedrukken dan kun je dat doen met een printer die deze mogelijheid heeft. Dit is een stuk beter dan beplakken met een stikker.

Denk er wel aan dat je goede kwaliteit cds gebruikt die ook geschikt zijn voor bedrukken (uit ervaring weet ik dat de supermarkt cds dit niet echt waarderen).

Verder is lightscribe voor dit soort zaken het meest geschikt.

lightscribe zou ik zeker NIET aanraden. Het duurt echt een eeuw voordat je 100 of 200 cds hebt voorzien van een label... plus het feit dat deze in een club waar het niet al te licht is slecht te zien is.

Ik heb gekozen voor een donkere achtergrond en witte letters op mn cds. Zo lichten ze bij blacklight ook nog goed op.
Stereoflavour    posted on 13-03-2008 14:23
E gasten bedankt voor jullie reacties
maar ik heb nu een sticker zet gekocht van NEATO...
alleen wat voor een spuitbus moet ik kopen om te zorgen dat ze een beetje beschermd worden?
JollyJunkie    posted on 13-03-2008 14:41
Hansje    posted on 13-03-2008 15:42
Ik zou niet aan stickers op de cd beginnen, deze kunnen los gaan laten.
Je kunt beter een printer aanschaffen die direct op printable cd's kan printen (HP photosmart D 5160 bijvoorbeeld).
Basrose    posted on 13-03-2008 16:52

jep stickers zou ik niet willen op me cds.

En de printer die het bij mij niet goed deed was de D5160 van Hp.

Er zijn veel mensen die zonder probleem printen met deze printer maar ik heb er slechte ervaring mee met de glossy cds. De witte rollers maken contact met de cd waardoor ik 4 nette strepen kreeg. Hp kon dit probleem niet voor mij oplossen en heeft netjes de printer teruggekocht. Misschien dat ze iets in de productielijn veranderd hebben dat kan bijna niet anders.

Maar stickers... voor mij no way

ArCee    posted on 22-03-2008 16:10
Gewoon met een officiele cd marker erop schrijven wat het is. Van mijn part teken je er iets leuks bij maar dat blijft er zonder nadelen op staan Cry

This is an old Topic

No new postings for 6.381 days.
 Post CommentThat would be 212.7 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

301 Users online: 219 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 28.449
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.721.840