Er zijn meerdere mogelijkheden. Maar het beste wat je kan doen is zorgen dat je een speciale printer hebt waarmee je op speciale cd's kan printen Ik heb dit recentelijk voor mezelf aangeschat en maak gebruik van de Epson R285 printer. Kost iets van € 85,00 en bied redelijk goede kwaliteit. Ik gebruik als cd's Taiyo Yuden Printable Water Shielded cd's. Het voordeel van deze cd's is dat je hier niet meer met een lak spray overheen hoeft te gaan om te zorgen dat de inkt niet uitvlekt als je er met je natte, vette vingers aan zit. Bij de printer zit verder meteen een mooi software programma wat dit kan waardoor je dus geen geklooi meer hebt met afstellen enzo.
Op AboutDJ staat een mooi artikel met wat meer informatie en wat voorbeelden. Enige wat ik daar aan toe te voegen heb is dat de Water Shielded cd's van Taiyo Yuden de gebruikelijke Taiyo Yuden kwaliteit geven en het sprayen overbodig maakt.
Ik heb verder nog wat meer informatie van het Club CD Freaks forum over labeling. Mocht je nog vragen hebben dan laat maar weten.
Poster: cross-over
////www.djresource.eu/Forum/topic/9398/p/1/[GZ]-UDG-cd-stickerss/#162219
in de link hierboven een hele discussie over het stikkeren van cd's.
Als je ze wilt bedrukken dan kun je dat doen met een printer die deze mogelijheid heeft. Dit is een stuk beter dan beplakken met een stikker.
Denk er wel aan dat je goede kwaliteit cds gebruikt die ook geschikt zijn voor bedrukken (uit ervaring weet ik dat de supermarkt cds dit niet echt waarderen).
Verder is lightscribe voor dit soort zaken het meest geschikt.
jep stickers zou ik niet willen op me cds.
En de printer die het bij mij niet goed deed was de D5160 van Hp.
Er zijn veel mensen die zonder probleem printen met deze printer maar ik heb er slechte ervaring mee met de glossy cds. De witte rollers maken contact met de cd waardoor ik 4 nette strepen kreeg. Hp kon dit probleem niet voor mij oplossen en heeft netjes de printer teruggekocht. Misschien dat ze iets in de productielijn veranderd hebben dat kan bijna niet anders.
Maar stickers... voor mij no way