hoi,
Weet er iemand hoe het liedje nomet dat begint op 19min30sec?
Die eurodance met de vocal ' i dont need your love'.
Iemand een idee?
Poster: rebouncehoi,
Weet er iemand hoe het liedje nomet dat begint op 19min30sec?
Die eurodance met de vocal ' i dont need your love'.
Iemand een idee?
check
Poster: Cyspoz
Feedbacking...
Allereerst leuk om eens een ander soort genre en mix voorbij te zien komen dan wat hier meestal is terug te vinden. Het grootste deel is toch house en bestaat uit beatmixen. Ik heb even zitten luisteren en een aantal tips en aandachtspunten voor je en dingen die mij opvielen. Kijk maar wat je er mee doet:
Ik krijg de indruk dat je in iedergeval hebt nagedacht over de opbouw van de muziek en voor het grootste gedeelte heb je de nummers goed en leuk bij elkaar gegroepeerd. Je maakt links en rechts wel een keer een wat vreemde sprong maar je hebt er in iedergeval over na gedacht. Ook het tempo lijkt vooral in het begin een duidelijk opbouwende lijn te hebben. Je weet verder een aantal keer voor mij een goed sfeer beeld neer te zetten. Er zitten een aantal platen in die ik er misschien niet in had gestopt en er missen er ook een aantal maar dat zal iedereen wel denken omdat iedereen de jaren 90 anders beleeft heeft.
Het technische stuk zou nog wel een paar verbeteringen kunnen gebruiken. Een snelle simpele quick win is het volume van de individuele nummers. Sommige nummers komen er erg zacht in of je laat soms het volume weg zakken.
Als je sommige melodie lijnen door elkaar laat lopen dan moeten die tonaal wel kloppen, bij sommige overgangen was dat in orde, andere klonken niet helemaal jofel.
Soms liet je tijdens een overgang het ritme en de energie wegzakken in de mix terwijl die wel in de individuele nummers zelf zit. Dat kwam dan door volume, eq of een nummer te lang uit laten draaien. Probeer dat te voorkomen, energie moet je er altijd in proberen te houden.
Probeer verder in een mix zoals deze alleen de kern van nummers over te laten. Je laat een aantal nummers nog wel eens lang doorlopen of ook het tussenspel horen wat de gang er uit kan halen. In een aantal gevallen liet je de nummers uitspelen wat niet erg gewenst is. Je kunt beter dan de nummers overgooien en goed cue-en. Als je dan ook nog tempo en toonhoogte hetzelfde houd klinkt het meteen super.
Ik hoop je niet te ontmoedigen om nog eens zo'n mix te maken want hij is zekers wel leuk en goed gelukt en met de tips van hierboven wordt een volgende vast en zeker nog beter.
Ben hem aan het luisteren zal je straks feedback geven!
Poster: djmaarten
altijd handig als je voor wat ouderen moet draaien, ik ga hem ook ff op cd zetten!