Keyboard stand voor DJ-gear met flightcase (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MissSalem    posted on 11-03-2008 20:25

SEARCH vond weinig...

Ik heb onlangs CDJ-400's en een DJM-400 met de behorende Pioneer flightcase gekocht. Dat gewicht gok ik op zo'n 40 kg (?).

Nu is het de bedoeling om plaats te sparen op mijn kamer, omdat ik nogal aan de krappe kant zit. Daarom dacht ik om een keyboard stand te halen, met 2 levels, zodat ik onderaan mijn gear kan plaatsen, en erbovenop bijna, mijn MIDI-keyboard.

Had iets gevonden op New-Line, maar die laten we weten dat het het gewicht niet kan dragen. Alternatieven waren er niet. Ik heb ze al een tegenbericht gezonden met de vraag of ze mij een keyboard stand kunnen aanraden, van 1 level maar. Dan trek ik mijn plan wel met het keyboard, maar bon...

Ook ben ik onlangs naar een locale muziekwinkel geweest waar ze onder andere keyboards verkopen. Daar had ik echter het gevoel dat ze me het duurste wilden aansmeren.

Ik weet dat het perfect mogelijk is om een DJ gear te plaatsen op een keyboard stand. Maar dan is de vraag: welk een?
Je hebt namelijk verschillende modellen en er staat niet altijd bij hoeveel gewicht het kan dragen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je me vertellen welk keyboard standaard je aanraadt? Ook eventueel om toch het keyboard bovenop de gear te krijgen?

Dank bij voorbaat.

User edit by MissSalem on 11-03-2008 @ 20:27:37 (8%)

What do you think about Keyboard stand voor DJ-gear met flightcase ??

Vote :   

Berbo    posted on 11-03-2008 20:28
nou, ik denk zelf dat het nogal gammel is als je je flightchase met cdspelers op een keyboardstand zet. maar als je er toch een koopt zo ik voor een 'X-vorm' model gaan
MissSalem    posted on 11-03-2008 20:30
Wel, dan nog heb je verschillende modellen. Je hebt er met 1 frame, andere met een dubbel frame... Dan nog lijkt het me beter om de dubbel frame te nemen, qua stevigheid, maar ook op dat moment weet ik niet of de boel kan houden...

Wat ik vergeten te vermelden heb, is dat de stand mijn kamer niet verlaat. Die moet permanent het gewicht dragen van op zijn minst de gear in flightcase. Het is niet bedoeld voor transport.
Berbo    posted on 11-03-2008 20:33
oke, daar had ik niet op gerekend.
wat ben je bereid uit te geven?
MissSalem    posted on 11-03-2008 20:35
Tja... De prijs overweeg ik wel van het moment dat ik opties heb.

In de lokale winkel waar ik over sprak, kost het 136 euro. En het zou kunnen het gewicht dragen... Zeggen ze.

Dat was, als ik mij niet vergis, de gear en het keyboard erbovenop. Weliswaar geen x-vorm, eerder een tafelvorm.
Berbo    posted on 11-03-2008 20:37
oke.
136 is niet duur voor een goede stand, omdat je dan ook kwaliteit kan verwachten.
als je onder die prijs wil gaan kom je toch weer terug op de x modellen.
yogum    posted on 11-03-2008 21:19
Hmm iemand die ik ken heeft gewoon 1 keyboardstand (X-vorm) daarop een lange plank en daarop z'n ecler en z'n 2 pioneer CDJ 1000's... Maarja wel zonder flightcase dus, en die maakt vooral het verschil lijkt me. Alhoewel 40 kg wel veel is! 2X CDJ-400's is 5 kilo ofzo?
Flexii    posted on 11-03-2008 21:23
je hebt nu ook die dingen van Quicklock, dat zijn inklapbare stands voor je flightcase met gear, heb je wel niks voor je midi keyboard
Maartenb    posted on 11-03-2008 22:14
Ik snap niet hoe je denkt ruimte te besparen met een keyboardstand, als je gewoon een klein meubel maakt of koopt met dezelfde maat heb je een veel stevigere constructie en ben je in principe net zoveel ruimte kwijt. Ik zou het sowieso vertikken om een installatie van 2000 Euro op een lichte keyboardstand te zetten. Je wilt de installatie niet meenemen zeg je dus voor het gewicht hoef je het niet te doen.

Als ik jou was zou ik gewoon eens bij Ikea of een woonboulevard gaan kijken en anders zelf een simpel kastje maken is helemaal handig dan kun je het aanpassen aan de kleine ruimte en het kan je geld schelen.
MissSalem    posted on 12-03-2008 06:20
Poster: yogum
Hmm iemand die ik ken heeft gewoon 1 keyboardstand (X-vorm) daarop een lange plank en daarop z'n ecler en z'n 2 pioneer CDJ 1000's... Maarja wel zonder flightcase dus, en die maakt vooral het verschil lijkt me. Alhoewel 40 kg wel veel is! 2X CDJ-400's is 5 kilo ofzo?

Zou het eens voor het zekerste op een weegschaal zetten. Het voelt heel zwaar aan. Ik dacht ook niet, voor zo'n kleine set, zo'n groot gewicht te moeten rondzeulen.

Maartenb:
De keyboard stand leek me op zich al goedkoper of een meubel, als je zo eens ziet wat je moet geven in Ikea en toestanden voor een simpel dingetje. Zal nog eens de sites afbrowsen. Misschien vind ik toch ergens nog een promotie of dergelijk.

Ik zit met een kamer van ongeveer 3 op 2 ofzo. Veel is er niet aan, het is net genoeg voor 1 persoon. Nu zoek ik de efficiënste manier om de ruimte te benutten. Wil graag mijn laptop weer op mijn bureau kunnen zetten en daarbij zou dan de gear en het MIDI-keyboard kunnen komen... Zou ik mijn eigen vierkante meter DJ corner hebben, snap je. Happy, laughing
Tizio    posted on 12-03-2008 07:00
Het keyboard zoieso al boven je gear, hmm... Ik zou gaan voor een tafel waar je je case op kunt zetten en dan een aparte stand voor op die tafel voor je keyboard..
Niels325    posted on 12-03-2008 07:56
40 kg:p
Jer    posted on 12-03-2008 08:07
Bij ikea heb je die roomdividers (die kasten met al die vakken waar je door heen kijkt)Cry
Ik zou voor zoiets gaan en niet voor een keyboard stand, er was eerst ook een foto op dj resource van iemand aarbij heel ze booth was ingestort.

Cdj 400:              6kg p/st
Djm 400:             5.4kg p/st
Cdj-8 (prodjuser) 14.8 kg     ff als v.b. genomen kon de pioneer niet vindenCry
Totaal                  32.2 kg

Dus om van 40 kg uittegaan is niet gek beter teveel dan teweinig.

Offtopic:

Je ben toch maar voor de cdj 400 gegaan en een djm 400. Speciale reden ervoor gehad?
User edit by Jer on 12-03-2008 @ 08:14:36 (100%)
emil024    posted on 12-03-2008 11:12
Ik heb n Roadready Flightcase met 2 cdj1000mk3's en een djm800.. Een redelijk el-cheapo X-keyboard standaard bijgekocht, leek me wel praktisch op sommige lokaties.
Heb tot nu toe nog geen enkel probleem met het ding gehad, functioneert prima! (Heb wel voor de zekerheid wat extra ringen en boutjes op het draaipunt toegevoegd, om de speling te verminderen..)

Alleen is het wel zo dat het geheel een beetje kan wiebelen doordat het gewicht van die kist de boel nogal op spanning set.. Dit is op te lossen door de X verder uit elkaar te zetten, maar dat betekend ook dat de case lager staat.. 
verder kun je bij een meubel de ruimte onder de case ook benutten, bij een keyboardstand gaat die ruimte verloren doordat de X in de weg zit:D
MissSalem    posted on 12-03-2008 13:02
Hmm... De kans op instorten wil ik echt wel vermijden... Misschien kijk ik vanmiddag al voor meubels op de site van Ikea en dergelijke.

Alleszinds al bedankt voor de reacties, allemaal. Happy, laughing

Jer:
Ik had de CDJ-800 en CDJ-400 net naast elkaar staan. Ook de DJM-400 en de DJM-800. Idem.
Daardoor heb ik ze van heel dichtbij kunnen vergelijken en ik heb tot mijn eigen grote verbazing geconcludeerd dat de CDJ-400 voor mij meer te bieden heeft dan de CDJ-800. Verschillende functies zijn gewoon identiek. Anderen zijn na te bootsen.

Ook de DJM-400 had ik zoveel gemakkelijk onder de knie in de winkel zelf, tijdens het testen, dan de DJM-800. Ik heb ook besloten om mijn laptop gescheiden te houden van mijn gear. Daarom had ik maar 2 kanalen nodig. De meeste effecten van de DJM-800 vond ik zelfs niet echt bruikbaar, en de effecten van de DJM-400 dan weer wel...

Zo ben ik dus eigenlijk op mijn eerste keuze hervallen, maar het was de moeite om lang te twijfelen. Happy, laughing
Down_Town    posted on 12-03-2008 15:22
Wat dacht je van 2 houten schragen bij een "doe het zelf" winkel vandaan?
Dat kost echt niet veel en is enorm stevig.
A-flex    posted on 12-03-2008 15:24
En enorm laag! heb had ook in het begin een plank met van die schragen er onder. Maar dat is veel te laag.
Dubbelyou    posted on 12-03-2008 15:39
Feedback heeft hier mooie dingen voor.  een X stand zoals eerder genoemd
Helaas kan ik ze niet terug vinden voor je op de site. Maar ben 2 dagen terug nog geweest bij feedback utrecht en zag ze in me ooghoeken staan.

Hoogte was 1m.. met flightcase en spelers zit je dan denk ik op 115cm .. Ideale draaihoogte :D
User edit by Dubbelyou on 12-03-2008 @ 15:39:48 (14%)
wizkid    posted on 12-03-2008 15:56
eeeeeeeh beetje laat misschien maar je kan natuurlijk zelf ook een leuk framepje met mdf maken.......................................
Berbo    posted on 12-03-2008 16:18
Poster: Dubbelyou
Hoogte was 1m.. met flightcase en spelers zit je dan denk ik op 115cm .. Ideale draaihoogte :D

meestal zijn ze verstelbaar
MissSalem    posted on 12-03-2008 18:16
Poster: beerbo

meestal zijn ze verstelbaar

Ik denk niet dat ze veel hoger reiken dan een meter.

Mag ik dan concluderen dat het over het algemeen beter is om van de eerste keer een stevige meubel te nemen, van iets meer dan een meter hoog?

Dit weekend kijk ik eens rond in het stad en misschien dat ik ook naar een meubelwinkel kan.
Prozei    posted on 12-03-2008 20:27
al gekeken naar de glorius dj meubelen prijs rond de 100 euro

deze meubelen zijn 88cm hoog en na het plaatsen van je gear is je werkhoogte ongeveer 97 cm
simsoft    posted on 12-03-2008 23:05

ik ga toch voor de doe het zelf :D

emil024    posted on 13-03-2008 10:48
Mijn stand kwam ook van Feedback. Is idd in hoogte verstelbaar, maar hoe hoger je m zet hoe smaller je draagvlak uiteraard! dus je zit toch rond die meter, en das incl case een prima hoogte!(voor mij dan)
User edit by emil024 on 13-03-2008 @ 10:48:31 (5%)
MissSalem    posted on 13-03-2008 18:32
Poster: emil024
Mijn stand kwam ook van Feedback. Is idd in hoogte verstelbaar, maar hoe hoger je m zet hoe smaller je draagvlak uiteraard! dus je zit toch rond die meter, en das incl case een prima hoogte!(voor mij dan)

Niet bang dat het plots omstuikt?
emil024    posted on 14-03-2008 09:33
Poster: MissSalem

Niet bang dat het plots omstuikt?

Nee, het geheel is echt verbazend stabiel..  Heb nog geen enkele keer het idee gehad dat ik er mee uit moest kijken! Maargoed, hangt ook van de situatie af natuurlijk. Als t ergens enorm druk is en het lompheidsniveau is hoog, dan zeg ik toch regel n tafeltje :D Maar ik gebruik m vooral bij kleine lokale aangelegenheden (afters bij bekenden bijvoorbeeld), dan is het een handige oplossing omdat je de hele 'opstelling' zo klaarzet zonder ergens een bureau of tafel vandaan te gaan regelen..

..Kheb wel n stand met redelijk brede voeten trouwens , dat is nog wel n handige tip misschienHappy, laughing

145 Users online: 50 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 38.821
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.855.367