mixer aanraden hulp aub!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 10-03-2008 19:35
Hallo,
ik was dus van plan om een nieuwe mixer te gaan aanschaffen want mijn mixer die ik nu heb (5kanaals) ruist gelijk een atoombom! 1 kanaal is onmogelijk om mee te draaien de anderen gaan nog maar daar komt telkens volumeverschil in voor. het is een jbsystems lam 92. Dus een oud bakje dus Cry maar hij is niet lelijk eigenlijk vind ik Happy, laughing ofja..tog een beetje :pmijn roestbakje

Nu ben ik aan het zoeken naar een mengpaneel en vind dus echt geen. Wat ik op zoek ben is een lekker speelbare bak maar hij moet toch ook mooi ogen. Mijn budget is momenteel 140 euro. Ik ben jarig de 3de december en dan heb ik er 250 euro bij maar kan dus écht niet wachten tot dan. Dus mijn budget is 140 euro en niet hoger 150 euro ten laatste. Ik zoek een 4kanaals mixerWinking my eye

Samengevat:
mixertje:
wat lekker speelt
wat mooi oogt
4kanaals
en dit voor budget 150 euro

Dankje ...Cry sorry voor de lange uitleg maar ik vind dus echt geen :p

What do you think about mixer aanraden hulp aub! ??

Vote :   

DJHilde    posted on 10-03-2008 19:43

Als ik jou was zou ik toch echt nog even wachten tot je verjaardag, hoe moeilijk dat ook is. (en ik kan het weten wat ik ben ook pas 2 december jarig, en wil ook zo snel mogelijk een nieuw mengpaneel)

Geloof mij, als je voor rond 150 euro een mengpaneel wilt kopen, kom je waarschijnlijk als snel uit op de Behringer DJX-700, en de reacties daarop zijn niet al te positief..

Je gaat spijt krijgen als je nu iets koopt wat goedkoper en slechter is, dan wanneer je nog een halfjaar wacht en een véél betere kunt kopen.
En anders moet je misschien een baantje zoeken?

Ziax    posted on 10-03-2008 20:36
Ofwel zou ik een MX-4 mkII kopen maar ik heb al uit ervaring ondervonden dat goedkoop kopen duur kopen is. Spaar dus mss best door voor een goed mengpaneel Winking my eye
Flexii    posted on 10-03-2008 20:40
ja het staat er al he,, en ik denk dat alle mensen die nog in deze topic gaan posten je precies hetzelfde antwoord geven,, hoe moeilijk het ook is je kan beter doorsparen tot je een betere mixer kan kopenWinking my eye, overweeg anders inderdaad een bijbaantje, zorg dat je een goed rapport hebt:P haha,, en spaar je zakgeldWinking my eye
JollyJunkie    posted on 10-03-2008 20:47
Poster: DJHilde

Als ik jou was zou ik toch echt nog even wachten tot je verjaardag, hoe moeilijk dat ook is. (en ik kan het weten wat ik ben ook pas 2 december jarig, en wil ook zo snel mogelijk een nieuw mengpaneel)

Geloof mij, als je voor rond 150 euro een mengpaneel wilt kopen, kom je waarschijnlijk als snel uit op de Behringer DJX-700, en de reacties daarop zijn niet al te positief..

Je gaat spijt krijgen als je nu iets koopt wat goedkoper en slechter is, dan wanneer je nog een halfjaar wacht en een véél betere kunt kopen.
En anders moet je misschien een baantje zoeken?

Daar ben ik het niet mee eens,
De DJX-700 is een zeer leuk speeltje voor die (nog geen) 200 euries,
Hij is naar 2 jaar wel aan vervangin toe maar in die 2 jaar is het gwn een geweldige mixer!
Collin    posted on 11-03-2008 17:25
Ik zou toch is verder sparen , en het geduld nemen :D

want je kan wel voor een Behringer DJX-700 gaan maar dat is na een jaar , 2 jaar aan vervanging toe

en als je van plan bent echt met Dj bezig te houden , even lekker door sparen voor een Reloop RMX40

€ 349 ,- en als je echt dan kun je 2e hands Pioneer DJM-600 ( € 550 ,- ) of Pioneer DJM-700 ( € 1200 ) :D
User edit by Collin on 11-03-2008 @ 17:25:56 (39%)
Twizz    posted on 11-03-2008 19:27
je kunt mijn battlemixertje overkopen voor 50 euro, werkt nog perfect.

enige nadeel is dat je maar 2 kanalen tegelijk hebt, maar je kunt er wel 4 apparaten op aansluiten, en via kantelschakelaars wisselen(phono 1/line 1, line 2|||||phono 2, line 3/phono 3)

waar een / tussen staat kun je achterop met een schakelaartje omschakelen.
bartjeu    posted on 26-03-2008 22:53
Ik ben ook aan het kijken voor een mixer en nu heb ik een vraagje. Waarvoor dient een draaiknop met aan de ene kant cue en de andere kan pgm? Waarvoor staat die pgm

Bedankt.
Flexii    posted on 26-03-2008 23:03
Poster: bartjeu
Ik ben ook aan het kijken voor een mixer en nu heb ik een vraagje. Waarvoor dient een draaiknop met aan de ene kant cue en de andere kan pgm? Waarvoor staat die pgm

Bedankt.

ik weet niet precies wat je bedoeld, ik weet wel dat je voor je hp een knopje hebt om te schakelen tussen que en master, bedoel je die?
MartinDuncan    posted on 26-03-2008 23:14
@ JJenz. Voor 150 euro kun je nooit een GOEDE mixer kopen punt.

Spaar door en ga voor iets beters, je mixer ruist waarschijnlijk omdat de faders slecht zijn enz. dit zal bij een mixer van 150 eurie ook na een jaar wel gaan gebeuren of er gebeuren andere dingen. Ik denk dat je zeker op een 300 euro moet rekenen voor iets degelijks. De vraag is of je dat wil.. Zelf heb ik de DXM 09 van Numark een Top dingetje! die heb ik geloof ik voor 400 euro gekocht en ik ben er nog niet echt op uitgekeken... Mijn advies spaar door koop iets leuks waar je een paar jaartjes plezier van kan hebben Happy, laughing

@ bartjeu pgm is het signaal dat naar je versterker gaat. Pfl is het kanaal dat je geselecteerd hebt als koptelefoon signaal (je kunt bij elk kanaal een knopje indrukken of iets dergelijks). Door aan de knop te draaien kun je dus wisselen tussen het uitgaandesignaal (versterker) en het signaal van je koptelefoon je kunt ze dus ook allebei tegelijk horen en dat heb je nodig bij beat mixen (ik iig wel),

Groeten
ArTy    posted on 27-03-2008 08:46
Zullen we is wedden dat ik een goede mixer gekocht heb voor 140 euro.. Ik heb een Reloop RMX-40BPM gekocht voor dit bedrag, wel 2de hands maar hij werktnog als nieuw. En dit is ook ggen uitzondering, want ik kon er 2 krijgen op marktplaats en ze accepteerden allebei mijn bod van 140 euro incl. verzendkosten. Dus als ik jou was zou ik ook naar een 2de hands Reloop RMX-40 gaan kijken.

Verder heb ik nog mijn 4 kanaals mixer te koop staan.. 30 euro, je mist dan echter wel de 3delige toonregeling :P
User edit by ArTy on 27-03-2008 @ 08:48:32 (30%)

This is an old Topic

No new postings for 6.376 days.
 Post CommentThat would be 212.5 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

188 Users online: 103 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 27.837
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.721.228