Dj gear vanuit het buitenland
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

McBany    posted on 10-03-2008 15:40

Hey,
Deze zomer ga ik lekker 3 weekjes naar amerika.
Nu heb ik het geluk dat de dollar lekker aan het kelderen is zodat ik misschien wat gear daar kan kopen.
Nu weet ik alleen een ding niet zeker en dat is of ze aan de grens moeilijk kunnen gaan doen??
De vraag is dus of iemand ooit eens ergens vanuit het buitenland zijn gear gehaald heeft en daarmee op een vliegveld ofzo problemen mee gehadConfused?

What do you think about Dj gear vanuit het buitenland ??

Vote :   

Berbo    posted on 10-03-2008 15:54

je mag ze wel meenemen, maar ik zou het niet doen.
als je ze in nederland wil gebruiken heb je een converter nodig, aangezien amerika 130v stopcontakten heeft en nederland 220. als je dus een amerikaanse op ons stopkontackt aansluit, heb je een kampvuurtje Winking my eye

Maartenb    posted on 10-03-2008 16:23

Speciale tarieven reizigersbagage

Neemt u vanuit een land buiten de EU goederen mee met een gezamenlijke waarde hoger dan € 175? Dan moet u belasting over deze goederen betalen. Om de berekening van deze belasting eenvoudig te houden, gebruikt de Douane speciale tarieven voor reizigersbagage (zie de tabel hieronder). Voorwaarden voor deze speciale tarieven zijn:

• De goederen zijn bestemd voor persoonlijk gebruik, dus niet voor de handel of voor gebruik in een bedrijf of beroep.
  • De totale waarde van de goederen is niet meer dan € 350. De waarde van boeken, kranten en tijdschriften worden hierbij buiten beschouwing gelaten.
Omschrijving van de goederenRechten bij invoerAccijnsBTW
Gedistilleerd en sterke drank

3,5%

€ 6,75 per liter

€ 1,56 per liter

Sigaretten:kruidnagels bevattend

10%

57,1% 1)

16% 1)

andere

57,6%

57,1% 1)

16% 1)

Rooktabak

74,9%

45,2% 1)

16% 1)

Boeken, kranten en tijdschriften

Vrij

n.v.t.

6%

Andere goederen

3,5 %

n.v.t.

19%

Bron: http://www.douane.nl/

Als je de gok toch wilt wagen zul je de apparatuur in ieder geval zonder doos en verpakkingsmateriaal in je bagage moeten stoppen dan lijkt het niet alsof je een gloednieuw product bij hebt. De douanier kan als hij slim is wel kijken naar de voeding en dan zien dat het een Amerikaans product betreft... dus het blijft lastig. Maar voor hetzelfde geld vliegt je koffer zo door de check en heb je geen probleem. Het is aan jou of je die gok wil wagen.

Maar als je naar de huidige koers kijkt is het misschien zelfs nog wel goedkoper ZELFS als je nog BTW moet betalen.

voorbeeldje: Op een aantal USA DJ gear websites zag ik de Pioneer CDJ-200 voor 400 dollar te koop staan. Met de huidige koers zal het bedrag dan niet boven de 270 Euro gaan als het goed is, de koers wisselt per dag, maar stel dat...

Dan heb je dus een speler voor 270 Euro en dan moet je daar bij de douane nog 19% BTW over betalen, lijkt mij? ik heb de procedure nooit zelf meegemaakt maar dat lijkt mij de logische manier van werken.

19% van 270 Euro = 51,3 Euro

270 + 51,3 = 321,3 Euro 

In vergelijking met Nederland is dat heel goedkoop, ik geloof niet dat je hier een CDJ-200 onder de 400 Euro hebt.

Je zou dus goedkoop iets mee kunnen nemen. Maarja wat doe je als er iets stuk gaat, of als je toch iets verkeerd hebt gedaan met de stroomaansluiting, en eventuele 2dehands verkoop met een zelf aangemaakt snoer etc...
User edit by Maartenb on 10-03-2008 @ 16:37:18 (63%)
Sebasz    posted on 10-03-2008 16:46
Converter Happy, laughing
Maartenb    posted on 10-03-2008 17:00
Tja, dat is misschien voor thuis een optie. Maar om voor serieus gebruik, en dan zo'n ding mee... Maar verder houd je nog alle problemen, garantie, verkoop..
User edit by Maartenb on 10-03-2008 @ 17:01:22 (63%)
Lead    posted on 10-03-2008 17:14
Geen garantie op USA producten in Europa. Ook onderdelen zijn niet of heel lastig te verkrijgen. Gaat goed dus tot er iets kapot gaat binnenin de mixer....

En hou er rekening mee dat de USA toestellen niet CE gekeurd zijn, iets wat verplicht is als je ze profi wilt gebruiken. Bij thuis gebruik is het geen probleem (CE keuring)
Let the BASS be louder
bambamstudio    posted on 11-03-2008 01:41
Poster: Maartenb
Tja, dat is misschien voor thuis een optie. Maar om voor serieus gebruik, en dan zo'n ding mee... Maar verder houd je nog alle problemen, garantie, verkoop..

Pioneer gaat toch nooit stuk? Cry
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Maartenb    posted on 11-03-2008 11:56
Hahaha, tja als je daar in gelooft....
Flexii    posted on 11-03-2008 15:50
Poster: Maartenb
Hahaha, tja als je daar in gelooft....

dan geloof je ook vast in sprookjes:P, haha
maar als ik jou was zou ik je toch nog eens afvragen of je het risico wil nemen dat er niks kapot gaat tijdens de transport van je koffer,, hoe die gasten met je koffer omgaan,, ze gooien er zo';n beetje mee

This is an old Topic

No new postings for 6.394 days.
 Post CommentThat would be 213.1 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

156 Users online: 68 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 35.492
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.852.038