Freeware DJ mixer gezocht
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Biff    posted on 06-03-2008 19:06

Beste mensen, ik ben op zoek naar twee dingen:

1 – een eenvoudig, freeware opnameprogrammaatje à la windows geluidsrecorder. Met de mogelijkheid tot knippen en plakken, een equalizer en wat geluidseffecten. Zeg maar een eenvoudige versie van CoolEdit.

2 - een eenvoudig freeware mengpaneeltje voor de PC dat ook kan opnemen. Ik heb Mixxx gevonden, maar die kan niet opnemen. Ik heb ook de Kramixer geprobeerd, die is prima, maar daarbij krijg meteen een vervelend adware progje meegeïnstalleerd.

Het moet allemaal freeware zijn, want ik ben psycholoog en geef les aan sporters en ik wil de programa’s kunnen aanbevelen zodat ze zelf hun visualisatieoefening kunnen maken. Daarvoor moeten ze hun tekst inspreken, die oppeppen zodat het een beetje klinkt en dan mixen met muziek die ze prettig vinden en het eindresultaat opnemen. Daarna kunnen ze hem afdraaien voor de wedstrijd.

Een alternatief voor een mixer die kan opnemen is om Mixxx te gebruiken in combinatie met een programmaatje om alles op te nemen dat uit de speakers komt, zoals Polderbits Sound Recorder. Weet iemand of zoiets bestaat in een freeware versie?

Hopelijk heeft iemand een goeie tip.

What do you think about Freeware DJ mixer gezocht ??

Vote :   

Lead    posted on 06-03-2008 19:25
Dat mixer programmatje snap ik niet, want dat zit standaard in zowat iedere Windows versie (Windows Mixer).

Om op te nemen zou je de software kunnen gebruiken die bij een geluidskaart wordt geleverd. Da's vrij te gebruiken icm de geluidskaart.

Anders Audacity...
Let the BASS be louder
JollyJunkie    posted on 06-03-2008 20:09
Idd Audacity heb ik ook op mijn computer staan voor dat waarvoor jij hem wil gebruiken is ie best wel geschikt.
Biff    posted on 06-03-2008 20:57
Heel erg bedankt voor de Audacity tip, dat is precies wat ik zocht.

De Windows Mixer is nog niet helemaal de oplossing, omdat ik wil dat mensen eerst hun tekst helemaal kunnen inspreken en bewerken en pas als ie helemaal goed is gaan ze hem mixen met muziek. Daarom zoek ik een mengpaneeltje om twee MP3s met elkaar te mixen en dat weer op te nemen. Of kan dat ook met de mixer?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

202 Users online: 101 Guests (101 Unknown)
Pages generated today : 12.822
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.213