iTunes tracks beveiligd..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RuudV    posted on 05-03-2008 20:25

heeyy dj's Winking my eye
ik heb net een track gedownload (gekocht) bij itunes... alleen nu kan ik die track niet op cd branden omdat er in het hoekje van het audiobestand een slotje...dat betekend denk ik dat hij beveiligd is...wat moet ik nu doen?? en hoe kun je van te voren zien of de track beveiligd is of niet?? ik vind dit heel raar, want nu kan ik het liedje alleen op de pc luisteren en je hoort de track gewoon op een cd te kunnen branden dus...ik hoop dat jullie weten hoe het zit... thnks.

Mod edit by Lead on 06-03-2008 19:28 (2%)

What do you think about iTunes tracks beveiligd.. ??

Vote :   

Illusion    posted on 05-03-2008 21:09
Wat een rare boel, ik zou contact opnemen met Itunes, en kijken wat ze te vertellen hebben. Daarom draai ik plaatWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
RuudV    posted on 05-03-2008 21:28
ik vind het ook raar....winkels zijn toch beter
Flexii    posted on 05-03-2008 22:09
daarom,, download ik mijn mp3's illegaal voor op mijn mp3speler/telefoon en koop ik mijn cd's om te draaien in de winkelWinking my eye
Lead    posted on 06-03-2008 00:42
iTunes is voor je iPod. Je koopt het gebruik recht op 1 kopie (zo ongeveer), dingen gekocht op iTunes mag je volgens mij inderdaad niet branden (zien ze als copieren) ivm DRM die erop zit.

Inladen in ee audio bewerk proggie en opnieuw wegschrijven kan misschien, of met een convert tooltje nog een keer encoderen (kwaliteitsverlies).

Daarom koop ik dingen om te draaien niet daar. Voor commerciele muziek kun je bijv. bij de freerecordshop terecht.
Let the BASS be louder
RAS    posted on 06-03-2008 01:34
Ik heb al wel nummers bij iTunes gekocht en op cd gebrand. Ik heb dit gebrand met het iTunes programma zelf. iTunes maakt iig onderscheid tussen 'Aangeschaf AAC-audiobestand' en 'Beveiligd AAC-Audiobestand'. Op de beveiligde (die ook wel aangeschaft is) zal DRM zitten en de andere niet.

Ik heb tot nu toe slechts 9 nummers bij iTunes aangeschaft dus ik reken me nog niet tot de experts, maar ik weet wel dat iTunes beslist niet alleen voor je iPod is. Ik heb iig geen iPod.

Antwoord op de vraag 'wat moet ik doen?' heb ik helaas niet...

Ik zit zelf nog te twijfelen of ik meer bij iTunes zal kopen. Ik vind dat DRM gebeuren maar niks, maar het zit wel op ongeveer 70% van de nummers die ik zou kopen. In iedergeval heb ik besloten 50 euro per maand aan legale muziek uit te geven. Als het niet aan iTunes is, dan wel aan Dance-tunes of beatport.
User edit by RAS on 06-03-2008 @ 01:38:08 (59%)
MuffHouse    posted on 06-03-2008 01:37

Ik heb ook wel eens nummers gekocht bij itunes en vervolgens gebrand op cd, nooit problemen gehad.. Ik brand met Nero wat jij dan? Misschien ligt het aan je brandprogramma...

RuudV    posted on 10-03-2008 18:43
Nee hoor, ik heb ook nero

Maar RAS, Hoe download jij dan bij ITunes?? Want bij mij zijn ze telkens beveiligd Confused
Ziax    posted on 10-03-2008 20:04
Ik download ook via Itunes maar ik heb daar nog geen enkel probleem mee gehad.

Je gedownloade nummers die je op cd wilt zet je gewoon in een apparte afspeellijst.
Dan kijk je ff bij bewerken-voorkeuren-geavanceerd-branden daar stel je alles in zoals jij wilt.
Wanneer alles is ingesteld zoals jij het wilt (ik zou het veranderen anders neemt hij de maximale schrijfsnelheid... Ik brand op 4x)
Dan steek je een cd'tje in je lade. Klik rechts op de afspeellijst. BRAND !

Hopelijk ben je hier iets mee...
NielsR    posted on 10-03-2008 20:14
Nu is itunes de meeste beveiliging aan het afschaffen want je hebt nu itunes plus waar je 30 cent per track meer betaalt voor zonder beveiling en betere kwaliteit maar ik koop op itunes altijd aan 1 euro en dan krijg ik de laatste tijd ook de betere versie en zonder drm.
Ik brand ook altijd met itunes dat is gewoon een super proggie voor beheren van muziek.
Leo981    posted on 10-03-2008 22:21

ik heb een fl studio demo en ik kan nie opslaan maar ik doe via een kabe zd minidisc gewoon koptelefoon uitgang op mic. ingang audacity aan en spelen maar

edit:33ste post plus member jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeCry

User edit by Leo981 on 10-03-2008 @ 22:22:30 (35%)
RuudV    posted on 11-03-2008 17:05
Thks allemaal, Ziax ik zal het is proberen Winking my eye misschien dat het dan wel gaat.....want nu brand ik nog met nero, dus dat moet je dan gewoon met itunes zelf doen?? ..
Vibemaster-D    posted on 11-03-2008 22:29
en dit is de reden waarom ik legaal downloaden bij Itunes en DRM zo knullig vind

want a)

ik zet die muziek op me Mp3 speler + brand ik die om voor me DJ gebeuren te gebruiken.
maar het komt wel is voor dat

- een cd kwijt/gejat/beschadigd is

of dat ik andere nummers ook op een cd zet en dan toevallig dat ene nummer er bij doe.
vandaar lekker bij de Van leest of de Freerecordshop een Hitzone of dancesmash halen. veel handiger
Laidback    posted on 11-03-2008 22:38
je kan ze er zo afhalen met:

Fairuse4WM
of

Tunebit platinum
of
winamp plugins
of
Sound Taxi Platinum

ik ga geen links posten hier!!
dus Hint Cry

This is an old Topic

No new postings for 6.381 days.
 Post CommentThat would be 212.7 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

239 Users online: 155 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 56.306
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.851