Hoi RuudV,
Bedankt voor je reactie. Weet jij hoe apresski dj's draaien? Als ze bijvoor na een NL-talig nummer een trance plaat erin gooien. Ik neem aan dat ze het hollandse nummer gewoon in 1 keer afkappen, maar doen ze dit door snel de faders om te gooien en de ander plaat starten? En als ze het afkappen gebeurt dit vaak na het refrein? Het valt me namelijk op dat een apresski nummer ongeveer 1 minuut en 30 seconden duurt. Is dit voor zo'n dj ook meestal de tijd dat hij moet gaan nadenken om de volgende plaat in te zetten?
thx voor je reactie. Helaas werkt de link niet om jouw mix down te loaden. Hoe werkt break-out/ break in precies?
je kan ook veel trucjes toepassen tijdens all-round draaien.
ik mix ook veel dmv loops, en eventueel effecten (beetje wat je bij de electro mannen ook ziet veel de echo gebruiken enz is dus een oplossing)
en als je goed kan loopen dan kan je erg mooie en leuke mixen maken.
je kan ook gebruik maken van backspins, moet je natuurlijk wel cdj's hebben of iets met scratch functie.
vaak gebruiken apreski dj's ook meer dan 2 spelers, zo kun je dus ook een 3e speler hebben met vocals of met sirene geluiden en dan kun je makkelijk je overgang maskeren en een goede overgang hebben.
en dat is dus een rede waarom ik minimaal een 3e speler wil hebben als ik apreski draai, denk zeg het ff
Poster: DonBasco
Verder draai ik zelf eigenlijk volledig zonder mic. De muziek doet voor mij het werk.
Poster: DonBasco
Goeie tips al gehoord hierboven. Eigenlijk gebruik ik al deze technieken ook door elkaar.
Het probleem van wisselende BPM bij (met name) oudere nrs kun je goed oplossen door het gebruik van de loop. Ik maak vaak loopjes van de eerste 8 of 16 maten van de in te mixen plaat.
Dit kan trouwens ook leuk bij rock-nrs en bij de overgang van dance naar urban (of andersom)
Belangrijk bij allround mixen (en met name bij Urban) is dat de herkenbaarheid hoog is.
Verder draai ik zelf eigenlijk volledig zonder mic. De muziek doet voor mij het werk.
Poster: cross-over
en de mix nog beluisterd?
Poster: Arno77
Toch nog even een vraagje. Wat bedoel je precies met backspin? Is dit niet scratchen?
Poster: Arno77
Toch nog even een vraagje. Wat bedoel je precies met backspin? Is dit niet scratchen?
Een backspin kun je met de betere cdj's maken. Je geeft het jogweel dan (zoals de naam al zegt) een lange harde zwiep naar achteren.
EDIT: @ cross-over; sorry, was net wat te laat.. vandaar dat ik bijna hetzelfde antwoorde
Poster: WalterRavensberg
Als Allround DJ is het niet de bedoeling dat je alles mixed. Het is bv vrij eenvoudig om een doorstart te maken welke klinkt als een mix. Dit zelfs als de bpm's ver uit elkaar liggen.
Er zijn talloze mogelijkheden om overgangen te verzinnen welke erg origineel zijn en nog lekker klinken ook.
Als voorbeeld verwijs ik je graag naar de welbekend cooldown cd's. Dit zijn wel de beste voorbeelden van echt all-round draaien.
Succes en laat weten hoe het gaat!!!
grt
walter