all-round draaien (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Arno77    posted on 05-03-2008 20:22
Hey......Ik ben een beginner en ben vaak bezig om het beatmixen onder knie te krijgen.
Nu wil ik graag all-round gaan draaien, maar stuit dan vaak op het probleem de nummers qua tempo ver uit elkaar liggen. Het is dan vrij wel onmogelijk om de bpm's aan elkaar gelijk te stellen.
Hoe lossen jullie dit op? En hoe dan apres ski-dj's dit. Alvast bedankt voor jullie reacties.

gr,

arno

What do you think about all-round draaien ??

Vote :   

RuudV    posted on 05-03-2008 20:31
dat valt idd niet mee, maar probeer elke stijl bij elkaar te zoeken en zo een beetje opbouwen war je naar toe wilt...bijvoorbeeld: je wilt een dance nummer met een apres sski nummer mixen, dan moet je naa het dance nummer iets zoeken dat lijkt op apresski maar toch dance is met hetzelfde bpm. naa die track mix je het apresski nummer in ofzo...
Arno77    posted on 05-03-2008 20:43

Hoi RuudV,
Bedankt voor je reactie. Weet jij hoe apresski dj's draaien? Als ze bijvoor na een NL-talig nummer een trance plaat erin gooien. Ik neem aan dat ze het hollandse nummer gewoon in 1 keer afkappen, maar doen ze dit door snel de faders om te gooien en de ander plaat starten? En als ze het afkappen gebeurt dit vaak na het refrein? Het valt me namelijk op dat een apresski nummer ongeveer 1 minuut en 30 seconden duurt. Is dit voor zo'n dj ook meestal de tijd dat hij moet gaan nadenken om de volgende plaat in te zetten?

Sandr    posted on 05-03-2008 21:02
Dit wordt ook wel gooien en smijten genoemd in de volksmond.
Als je platen hebt die onmogelijk te beatmatchen zijn kap je hem gewoon op een mooi moment af (vaak na een refrein) om het volgende nummer er in te knallen (vaak zo gecued dat hij direct lekker los gaat).

Play that funky music white boy....
Arno77    posted on 05-03-2008 21:12
Best een moeilijke styl van draaien of niet?
patrick-allen    posted on 05-03-2008 21:26