hdj 1000 :D (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

OneSixty    posted on 05-03-2008 14:19

ik ben sinds gisteren (:d)serieus geinteresseerd in de hdj1000 , ik wil ook eigenlijk ineens een goede hebben ipv elk jaar een andere te moeten kopen.

nu is 200 euro voor mij heel veel geld voor een hp , dus ik wil zeker zijn van mijn keuze.

ik heb gehoord dat hij niet zo stevig zou zijn en dat het plastic wel eens kan gaan scheuren , maar geld dit ook voor de hdj's die nu op de markt zijn of niet ? ik heb namelijk gehoord dat pioneer ze verbeterd heeft.

nu wil ik er wel heel voorzichtig mee zijn enzo , ik wil ook een soort van case met foam bouwen voor transport (wanneer hij het kwetsbaarst is).

ik heb trouwens al de search gebruikt maar daar vond ik niet meteen deze vraag in.

What do you think about hdj 1000 :D ??

Vote :   

Convert    posted on 29-03-2008 01:35
Ik heb helemaal geen pioneer of technics of sensiser die dingen zijn voor mij veel te duur ik vind dat je beter kan inversteren in je draaitafels of cd spelers ik heb zo'n simpel dinkje van Citronic ik heb deze omdat hij goedkoop was en niet van die grote oorschelpen heeft (zulke grote oren heb ik namelijk niet:P) en ik heb hem een jaar ofzo en die citronic heb ik ook geen problemen mee waarom dan zoveel uitgeven voor een hp die van mij heeft best wat decibel hoor:P

Maar hier zitten natuurlijk wel djs die veel reizen en draaien en dan wil je wat goeds dat snap ik nou ook weer wel:P
OneSixty    posted on 29-03-2008 02:47
ik zal mijn verhaal nogmaar wat aanvullen:

de bestelling word trouwens gedaan door DPD , maar ik krijg vandaag ineens een papiertje in mijn bus dat ik voor de 3e keer niet thuis was , dus ik zou het binnen 1 dag moeten gaan afhalen in mechelen.

hier klopt dus al helemaal niets van;

ten eerste stond als tijd op dat papiertje 11 uur, nu was ik om die tijd gewoon thuis...
ten tweede kan het nooit de 3e keer zijn geweest , want dan had ik dus al 2 papiertjes in de brievenbus moeten hebben gehad..

nu heb ik gebeld naar hun en ze gaan komende maandag tussen 9-17:00  de bestelling komen afleveren.
bastianhecker    posted on 29-03-2008 18:31
in de mediamarkt van? ede zijn ze 150 euro.
Laidback    posted on 29-03-2008 18:45
Poster: bastianhecker
in de mediamarkt van ede zijn ze 150 euro.

das cheap > Adviesprijs: € 229,00 <
NielsR    posted on 29-03-2008 19:06
Poster: Laidback

Jah adviesprijs ook, ik ben zeker als een winkel die aan 229 euro gaat verkopen dat ie er bijna geen enkel van verkoopt het duurste dat ik de hdj 1000 tot nu toe gezien heb is 200 euro ofzo en goedkoospste 160(en het was niet de mediamarkt)
Gery    posted on 29-03-2008 19:46
Poster: robbeh

Tja als je bereid bent zoveel geld uit te gaan geven voor een koptelefoon, én (zoals je zelf zegt) een koptelefoon wilt kopen die ECHT lang meegaat én goed klinkt..
Is er in mijn optiek maar één koptelefoon: de sennheiser hd 25-II
Ik heb beide getest bij de feedback, maar man o man wat een verschil in geluidskwaliteit.
Tuurlijk de sennheiser is niet zo "flashy" als de pio met al dat (nep)chroom, maar voor iedereen die niet zo houdt van al dat gebling (waaronder ik) is de sennheiser de allerallerbeste.

Amen Cry

volgens mij is de HD 25 ook veel beter, vooral qua afsluiten, demping en geluidskwaliteit!

verder kan je van de HD 25 elk onderdeel afzonderlijk losmaken en bestellen.
mijne heeft al veel meegemaakt en is nog steeds niet stuk, mocht er al eens iets breken bestel je gewoon dat onderdeel opnieuw.

ik ben ook niet zo'n grote fan van opvallende en blinkende hp's...
DJ - Producer
ArTy    posted on 29-03-2008 20:00
Krijg er vrijdag/Zaterdag ook een.. ben benieuwd of die écht zo goed is..
DJ-NickB    posted on 29-03-2008 22:28
Check ook eens Disco-Events... zijn ze ook niet duur!

Greetzz Nick
Flexii    posted on 29-03-2008 23:26
Poster: Laidback

goedkoopste wat ik in winkel gezien heb is 170 euro, maar kom op wie komt er ook aan zetten met advies prijzen,, alle goede winkels zitten altijd onder de advies prijs, met adviesprijzen verkoop je alleen aan mensen die verder geen andere winkels kennen, anders betaal je er toch niet zo veel voor
OneSixty    posted on 31-03-2008 13:58
komt er net een drukke *kuch*marokaanse*kuch* jonge   aan de deur die blijkbaar meer bezig is met de persoon aan de andere kant van de telefoonverbinding dan ik.

krijg ik 2 paketten onder mijn neus van 107 euro...

in 1 pakket zouden 2 rollen gaffa moeten zitten , en in de andere mijn heilige hdj.

nu zie je zo al dat die prijzen totaal niet kloppen he , en het totaalbedrag van die 2 (214.00) is ruim 30 euro meer dan dat op de factuur (178.96)

kheb al een mail gestuurd naar de musicstore, ik hoop dat dit gewoon opnieuw kan worden opgestuurd zodat ik hem binnen 2-3 dagen alsnog heb..

maar geduld kan ook op Cry
User edit by OneSixty on 31-03-2008 @ 14:01:00 (4%)
the-melody    posted on 31-03-2008 14:01
Ik snap het niet, je hebt je heilige hdj nu niet of wel? Want wat zit er dan in die pakketen?
OneSixty    posted on 31-03-2008 14:07
Poster: the-melody
Ik snap het niet, je hebt je heilige hdj nu niet of wel? Want wat zit er dan in die pakketen?

ik heb de paketten gewoon niet aangenomen, ik weet ook niet wat er echt in zat.
miss zat het er wel in , maar dan klopt de prijs nog niet he. en als je het eenmaal aanneemt is het te laat.

ik vond het trouwens meteen al raar dat die paketten zo groot waren , en dat dan voor 2 rolletjes tape Cry

maja , gewoon wachten op een reactie op mn mail..
User edit by OneSixty on 31-03-2008 @ 14:09:55 (1%)
underscore    posted on 30-04-2008 23:53
Ik zou toch voor een HD25 van Sennheiser gaan.

Zelf heb ik een hele tijd een HDJ-1000 gehad & ik blijf erbij dat dat zowat de slechtste hoofdtelefoon is die ik al gehad heb.
Het geluid is op zich is niet slecht, maar vooral in de lagere regionen van't muziekspectrum overheerst hij nogal. Zeker niet ideaal om te mixen vond ik.
Voor de rest is dat ding volledig uit plastic gemaakt & dat de HDJ's nogal fragiel zijn qua Build Quality is al langer geweten.
Mijne heeft't nog geen jaar uitgehouden voor de scharnieren aan de schelpen al volledig gebarsten waren.
En dan hebben we't nog niet gehad qua afsluiting van't oor, vooral op live gigs merk je toch wel dat dit HET grootste mankement is aan deze hoofdtelefoon. Hij is totaal nie ergomisch bovendien.

Ik zou hem zeker niet aanraden.

Ik heb nu een Sennheiser HD25 & dat is't totaal tegenovergestelde. Perfect afgesteld geluid, ook voor producing zeer geschikt.
Verder is hij volledig uit metaal gemaakt & superlicht.
Hij sluit ook perfect je oren af.

De beste hoofdtelefoon ooit voor mij in ieder geval
Hij is ook een stuk goedkoper dan de HDJ, ik heb em vorig jaar gekocht aan 180 euro.

Als ik je echt 1 mooie raad mag geven: Blijf uit de buurt van een HDJ-1000
User edit by underscore on 30-04-2008 @ 23:55:16 (23%)
OneSixty    posted on 01-05-2008 00:42
Poster: underscore
Ik zou toch voor een HD25 van Sennheiser gaan.

Zelf heb ik een hele tijd een HDJ-1000 gehad & ik blijf erbij dat dat zowat de slechtste hoofdtelefoon is die ik al gehad heb.
Het geluid is op zich is niet slecht, maar vooral in de lagere regionen van't muziekspectrum overheerst hij nogal. Zeker niet ideaal om te mixen vond ik.
Voor de rest is dat ding volledig uit plastic gemaakt & dat de HDJ's nogal fragiel zijn qua Build Quality is al langer geweten.
Mijne heeft't nog geen jaar uitgehouden voor de scharnieren aan de schelpen al volledig gebarsten waren.
En dan hebben we't nog niet gehad qua afsluiting van't oor, vooral op live gigs merk je toch wel dat dit HET grootste mankement is aan deze hoofdtelefoon. Hij is totaal nie ergomisch bovendien.

Ik zou hem zeker niet aanraden.

Ik heb nu een Sennheiser HD25 & dat is't totaal tegenovergestelde. Perfect afgesteld geluid, ook voor producing zeer geschikt.
Verder is hij volledig uit metaal gemaakt & superlicht.
Hij sluit ook perfect je oren af.

De beste hoofdtelefoon ooit voor mij in ieder geval
Hij is ook een stuk goedkoper dan de HDJ, ik heb em vorig jaar gekocht aan 180 euro.

Als ik je echt 1 mooie raad mag geven: Blijf uit de buurt van een HDJ-1000

je doet me toch weer twijfelen nu ik dit lees , tis veel geld voor mij .
maar zoals ik al had gezegd vind ik de hdj een pracht dingetje , en nu lijkd de hd meer op een computerheadsetje met alle respect...

maar nog even over die bestelling ,   wtf !  ik krijg gewoon geen mail meer terug :o
vorige week nog is gemailt en toen ook al geen antwoord...  WTF

maar achja , zolang dat ik nog niets betaald hebt is het niet zo heel erg. 

k bestel gewoon nog een keer... wat maakt het uit hé
User edit by OneSixty on 01-05-2008 @ 00:45:37 (5%)
Illusion    posted on 01-05-2008 00:43
Wat een onzin, de HDJ is een ideale hoofdtelefoon. Dit is een persoonlijke mening. Maar ik heb hem wel eens opgehad, en het geluid is anders erg perfect. Ikzelf heb daarnaast de Technics RP DH 1200. Ook ideaal.

Senheiser zal ik qua uiterlijk niet aanraden, wat een lelijke hoofdtelefonen zeg. Daarnaast leveren ze wel top kwaliteit.

@ Lightzone: WTF (vond ik ook ff leuk om te zeggen):p

Hoofdtelefoon ziet er idd. uit als een pc hoofdtelefoon, maar sta niet vreemd te kijken, als je dit op je oren hebt, en er komt een heerlijk geluid uit.

Wat hierboven wordt gezegt over de hdj is een persoonlijke mening. Ik ben juist van mening dat deze WEL goed is. en dat er WEL goed geluid uit komt. Hoog, Mid, en Laag. En top om te mixen. Toch vind ik te Technics beter.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 01-05-2008 @ 00:45:24 (100%)
kardon    posted on 01-05-2008 00:56

Heb um nu een paar maanden ben er blij mee heb er ook een udg tasje bij.

greetz
OneSixty    posted on 01-05-2008 00:58
WTF !  wtf ! WTFFFFF !!  FFFFFFFFFF !

en nu weer serieus :p

maar ik neem aan dat het geluid vn die pioneer gewoon goed is :p
je kunt wel zeggen van meer laag en mid en dat weer wat meer aangedikt , maar als het erop neerkomt hoor ik het verschil wss toch niet :P

maar ik ben momenteel nog ff te lui om op dat knopje "bestelling voltooien" te klikken , dus ik laat het nog even op zich wachten...
tym    posted on 01-05-2008 02:57
ik zou als ik jou was niet nog een keer bestellen.. krijg er straks 2 en dan zal je zien dat je ze beide moet betalen ;o
underscore    posted on 01-05-2008 16:01
Poster: Illusion
Wat een onzin, de HDJ is een ideale hoofdtelefoon. Dit is een persoonlijke mening. Maar ik heb hem wel eens opgehad, en het geluid is anders erg perfect. Ikzelf heb daarnaast de Technics RP DH 1200. Ook ideaal.

Senheiser zal ik qua uiterlijk niet aanraden, wat een lelijke hoofdtelefonen zeg. Daarnaast leveren ze wel top kwaliteit.

@ Lightzone: WTF (vond ik ook ff leuk om te zeggen):p

Hoofdtelefoon ziet er idd. uit als een pc hoofdtelefoon, maar sta niet vreemd te kijken, als je dit op je oren hebt, en er komt een heerlijk geluid uit.

Wat hierboven wordt gezegt over de hdj is een persoonlijke mening. Ik ben juist van mening dat deze WEL goed is. en dat er WEL goed geluid uit komt. Hoog, Mid, en Laag. En top om te mixen. Toch vind ik te Technics beter.

Dan stel ik mij wel grote vragen bij wat jij een goed geluid noemt.
Naast 't feit dat de HDJ een gedrocht is qua uiterlijk, veel té groot & veel té opvallend is het geluid echt niet wat't moet zijn hoor, zeker in vergelijking met een Sennheiser.
Voor mij & zowat iedereen die toch naar topkwaliteit zoekt is de HD25 altijd de absolute winnaar.

De HDJ is gewoon overpriced & overrated...
rackham    posted on 02-05-2008 17:03
Ik heb de hdj nu een half jaar en ik vind hem echt op, thuis kwam ik rond met men goedkope jb systems (alhoewel...) maar eens je gigs versierd hebt ben je echt beter af met een goede hp en voor mij persoonlijk is dat de hdj alhoewel hij toch wel een beetje aan de dure kant is, vooral omdat hij gewoon maar van plastiek is
jelle89    posted on 29-08-2008 08:59
ik heb de pioneer se dj 5000, klein maar fijn ding, kwaliteit is super, sluit goed af en is rond de 120 euro..
toen ik hem kocht kwam ik er thuis wel achter dat 1 schelp niet werkte, dus meteen terug naar de winkel en kreeg een nieuwe, er zat schijnbaar iets mis in de jack plug...

maargoed, dit was een fabrieksfout en dus geen kwaliteit-misser

super koptelefoon voor 120 euro!
Xtremer    posted on 29-08-2008 09:07
Ik heb zelf de HDJ en moet zeggen dat ik geen ander meer wil! De nieuwe series HDJ's zijn inderdaad sterkerWinking my eye. Voor de rest bied een HDJ je een fantastisch geluid met genoeg bass, je kunt hem zo hard doet als je wilt maar je krijgt hem niet stuk! Ga er dus voor echt de moeite waard!!! Succes.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
JuniorDDP    posted on 29-08-2008 14:54
Poster: DJ-Xtremer
Ik heb zelf de HDJ en moet zeggen dat ik geen ander meer wil! De nieuwe series HDJ's zijn inderdaad sterkerWinking my eye. Voor de rest bied een HDJ je een fantastisch geluid met genoeg bass, je kunt hem zo hard doet als je wilt maar je krijgt hem niet stuk! Ga er dus voor echt de moeite waard!!! Succes.

Ik ga akkoord,
Thuis merk je dit niet zo omdat je geluid niet zo hard staat, maar op een fuif is de HDJ 1000 echt top! zet je heb op dan hoor je weinig van het de muziek buiten en kunnen je focussen op het volgende liedje en je mixen zonder storingen buitenaf!

En van de bassen is ook waar, toen ik er voor het eerst mee draaide op een grote fuif zette ik hem op en zette de headphonevolume ietske luider en de bassen begonnen gewoon te trillen in de hoofdtelefoon, dit was wel een leuk gevoel!
freezer    posted on 29-08-2008 17:17
het is een super ding geluid is goed maar hij was wel gescheurd bij mij
ff naar de winkel en een nieuwe gekregen en nu geen problemen meer
OneSixty    posted on 29-08-2008 17:29
ondertussen heb ik mijn hdj dus al ^^

zéér tevreden Happy, laughing alleen spant hij soms wel wat hard op mijn hoofd maar dat valt goed mee.

537 Users online: 311 Guests (226 Unknown)
Pages generated today : 19.743
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.572.041