Wie kan mij helpen mixen, beatmatchen (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Convert    posted on 03-03-2008 21:41
Hallo,

Zoals jullie weten ben ik nog maar net 1 dag op dit forum maar ben vooral op dit forum gekomen om een vraag zoals de titel zegt.
Misschien klinkt het dom omdat dit nogal een pro forum(ook een reden om hier te vragen) nou hier komt de vraag dus:
Ik heb een probleempje met het beatmatchen van 2 nummers ik probeer 2 nummers zelfde snelheid te geven en ik wil dat heel goed onder de knie hebben omdat dat gewoon de basis is en ik heb daar al problemen meeUnhappy.
Ik heb veel tutriol op internet gekeken zoals die van DJ Tutor(jonathan) en zoals in heel veel tutorials worden lekker simple nummers genomen waar je de basskick makkelijk kan tellen en dan vind ik het ook niet moeilijk maar mijn probleem is dus ik ben voornamelijk een hardcore dj en die beats per minuut zijn daar egt vrij snel.
wat ik dus probeer is de kick 15seconde lang te tellen en dat keer 4 doen zodat je de bpm weet maar die kick gaat zo snel dat ik dat niet zo snel kan, is daar een makkelijkere manier voor?

Wat een tip is van DJ Xtremer is dat als ik les zou krijgen van een DJ die mij het gwoon mondeling uitlegt het al veel beter zou snappen dus mijn dit is ook een vraag van mij.
Woont iemand in de omgeving van Stadskanaal(Groningen) zou die misschien contact willen opnemen als die het mij misschien zo mondeling wil uitleggen.

Ook andere tips zijn welkom natuurlijk

Heel erg bedankt alvast!!

Greetz
DJ-Convert

What do you think about Wie kan mij helpen mixen, beatmatchen ??

Vote :   

Convert    posted on 06-03-2008 08:22
oke zou ik doen heb gister namelijk een kabeltje (2tjulp naar 3.5mm voor mic) gekocht en heb hem nu goed afgestelt dus zou ff een 10/15min mix make waar ik uiters gevoelig op me beatmatchen ga letten en het goed inmixe komt later oke.
Dus dan upload ik hem hier ff en dan ga ik ff kijke of jullie het allemaal wat vindeWinking my eye
cross-over    posted on 06-03-2008 08:35
Wel eerst zelf goed luisteren he,  pas als jij tevreden bent uploaden.Cry
http://soundcloud.com/lau-daniels
Convert    posted on 06-03-2008 08:48
okejHappy, laughing zou ik doen maar misschien ben ik te snel tevreden:P
Convert    posted on 06-03-2008 20:54
Cry
Domme mix
Cry
User edit by Convert on 06-03-2008 @ 21:22:51 (90%)
Flexii    posted on 06-03-2008 21:10
sorry ik kan je niet helpen, is niet mijn muziek:P,, ik heb er 3 minuten naar geluisterd maar toen kon ik het niet meer aanhoren:P
Adrien1989    posted on 06-03-2008 21:19
Tis ook niet helemaal mijn muziek, toch heb ik hem eventjes geluisterd en ik vraag me af of je nou zelft niet hoord dat die overgangen zo krom zijn als een banaan zegmaar? Bijvoorbeeld die ene rond 6 minuten, het is zo off beat als het maar kan. Als je het nou zelf eens terug luisterd, dan hoor je toch dat die beats niet tegelijk, op het zelfde moment dus, 1 2 3 4 doen. Verder zou ik gewoon eens wat makkelijkere muziek op een cd'tje branden en het daar eens mee proberen.
Convert    posted on 06-03-2008 21:22
haha klopt maar ging erom dat ze op goede tempo waren maar zie het probleem al. je kunt dat niet hore want ze beginne nie gelijkCry
dom dom ik wou gwoon te snel ff kijke of ik wat kon oke morge ga ik denk ik probere nieuwe te uploade zou deze link ff verwijdere Winking my eye
Adrien1989    posted on 06-03-2008 21:35
ehm kijk, of dat tempo klopt is natuurlijk weer een ander verhaal, maar als jij die dingen in het juiste tempo kan krijgen, kan je ze ook zo pitchen, zodat ze tegelijk 1 2 3 4 doen. Ik denk ook niet dat je veel opschiet met zo'n opname, omdat iedereen die er naar luisterd zou zeggen, nee hij is offbeat, maar blijkbaar weet je dat zelf ook al. Dan vraag je waarschijn waarom dat het geval is, dan krijg je het antwoord in de zin van dat je bpm's niet goed lopen, dan vraag je wat je daar aan kan doen en dan krijg je weer een antwoord van veeeeel oefenen, wat ook de bedoeling is. Van mij mag je best nog een opname posten, maar je schiet er niets mee op.

Wat ik zelf een makkelijkere manier vind dat het aanraken van de platter om ff af te remmen of ff in de spie te kijken is wat deze vent uitlegd:
http://nl.youtube.com/watch?v=7zC5W5vfW2o

Ik kijk vaak naar mixjes op youtube, een soort competitie waarin deze man in de organisatie zit en toen bleek hij een hele hoop interessante video's te hebben. www.djtutor.com staan ze allemaal geordend. Deze man die zegd dus van ik had vroeger slechte snaaraangedreven tafels die niet te bij te sturen waren dmv de platter aan te raken, anders stopten ze meteen. Dus hij geeft setje met de pitchfader om een beetje snelheid te maken of een beetje af te remmen. Toen ik dat had gezien wilde ik dat ook wel eens proberen, toen der tijd had ik alleen nog maar cd spelers waar uiteraard ook pitch bend op zat, maar goed. Toch wilde ik het eens doen om te kijken hoe ik dat vond tegenover mijn normale mixgedrag, door te benden en ondertussen te schuifen met de pitchfader. Al snel had ik dat geswiep met die fader onder de knie en ik moet zeggen dat ik het lekker vond werken en ik doe tegenwoordig ook bijna niet meer anders, doe het zowieso op mijn turntables en op mijn cdj's eigenlijk ook altijd zo.

Dus kijk eens naar dat video'tje, probeer de logica er achter te snappen en probeer het zelf eens zo. http://nl.youtube.com/watch?v=7zC5W5vfW2o
User edit by Adrien1989 on 06-03-2008 @ 21:37:11 (1%)
Convert    posted on 06-03-2008 22:26
ja die dj tutor ken ik en heb al heel veel filmpjes gezien waaronder deze stuk of 3x :P en dat snap ik maar als ik dat heen en weer ga doen moet ie em eerst zoveel% sneller of langzamer doen dat gaat niet zo snel als bij die technics van hem dus ik vind dat norgal irrie hoe hij dat doet want bij mij werkt dat niet.

zelf trap ik met me voet mee en dan blijf ik door trappen/tikken en dan luister ik het andere nr die ik wil inmixen.

maar tog ga ik wel ff 1tje uploaden om te zien of het beetje wil want moet tog beetje oordeel hebbe omdat ik nog maar 2weken op vinyl draai.
Adrien1989    posted on 06-03-2008 22:35
Die techniek doet hij juist op het basis van het feit dat hij voorheen niet zulke sterke tafels had. Dat het niet wil werken bij jou is toch iets wat aan jouw ligt dan. Verder is dat heen en weer bewegen iets heel handigs als je goed luisterd. Als je hem nou eerst omhoog beweegt, dus dat de plaat langzamer gaat lopen, dan kan je concluderen of de plaat nu beter op tempo komt of juist niet, als ie nouw beter in tempo is weet je dus dat je iig ergens daar in die helft van de pitchfader moet zijn en door die beweging steeds weer te herhalen maak je dat gebied steeds kleiner. Je hebt helemaal geen krachtige tafels nodig om dit uit te voeren. Dit kan zo ong met elke tafel waar een pitchfader op zit.
cross-over    posted on 07-03-2008 08:05

Je bent wel behoorlijk eigenwijs en ontzettend snel tevreden is het nietConfused?

Als je hier vraagt om hulp moet je wel een beetje luisteren/lezen wat we schrijven anders zul je weinig antwoorden krijgen denk ik zo.

http://soundcloud.com/lau-daniels
Adrien1989    posted on 07-03-2008 09:37
Poster: cross-over

Je bent wel behoorlijk eigenwijs en ontzettend snel tevreden is het nietConfused?

Als je hier vraagt om hulp moet je wel een beetje luisteren/lezen wat we schrijven anders zul je weinig antwoorden krijgen denk ik zo.

Daar ga ik in mee ja.
Convert    posted on 07-03-2008 16:12
ja klopt ook wel maar wat ik al had vermeld ik wou te snel en dat komt omdat ik savonds weg ging en dan wou ik als ik terug kwam kijke of ik al reacties had maar was indd dom besig :P
Convert    posted on 02-04-2008 22:06
UPDATE: Ik ben er naar mijn gevoel al een stuk beter in geworden en heb ik mijn gevoel al veel en veel beter te maken.

Als iemand iets wil horen/krietiek geven kan dat ik heb een kabeltje van 2 tulp naar 3.5mm jack dus zonder ruis en met webcam op de booth gericht mogen jullie die mij toevoegen kijken of het al beter is en natuurlijk kritiek geven een ook veel negatief!!

<email>DJ-Convert@live.nl</email> is mijn email.

Ik hoor nog van jullie  Happy, laughing

Greetz..
DJ-Convert

EN Thanx voor jullie hulp allemaal Cry
User edit by Convert on 04-12-2008 @ 16:45:25 (5%)
RAS    posted on 03-04-2008 05:41
Ik heb totaal geen zin om naar je mixje te luisteren, omdat ik de indruk heb (na het vorige gelezen te hebben) dat je nog niet goed genoeg bent. Maar!: Aan de berichten te lezen heb je wel het nodige doorzettingsvermogen om iets goeds neer te zetten, dus je zal zeker beter worden dan je bent.

Als tip kan ik geven: Veel oefenen (tja, cliché, maar hier draait (woordgrap) het gewoon om).

Nog een tip: Zééér kritisch zijn op jezelf. En jezelf dus (vrijwel) nooit echt goed vinden. Als je denkt dat je je kunt meten aan de DJ uit de plaatselijke discotheek, dan maak je misschien een kans om een vast baantje te vinden (maar ben je dan goed? en ben je dan echt kritisch op jezelf als je dat denkt?).
Convert    posted on 03-04-2008 06:47
Ik weet van mezelf dat ik indd nog niet goed ben, maar ik heb al verschillende pm's binne gehad hoe het gaat wat ik overgens leuk vind dat dat gebeurt dat ze ff om je vragen, ik heb vanaf jullie zeiden dat ik het op gevoel moest doen zo'n beetje elke dag 1a2 uur gedraait/geoefend Happy, laughing en ik ben nu samen met een dj in de beurt 2x in de maand bij radiopaniekzaaier aaan het draaien met een gast dj en daar leer je ook meer van of soms oefenen we gwoon ff 1x in de maand dan spelen we in op elkaars platen dus daar leer je ook goed beatmatchen van Happy, laughing

Conclusie: Ik heb heel veel aan jullie gehad/misschien nog hebbben Happy, laughing en ik ben nog lang niet goed genoeg maar ik kan zeker wel zien dat ik een vooruitgang heb gemaakt :P
Ashley    posted on 06-05-2008 11:39
doorzettingsvermogen is het sleutelwoord
Maar wat nou als het lukt, mama?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

153 Users online: 60 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 35.396
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.851.942