Wie kan mij helpen mixen, beatmatchen (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Convert    posted on 03-03-2008 21:41
Hallo,

Zoals jullie weten ben ik nog maar net 1 dag op dit forum maar ben vooral op dit forum gekomen om een vraag zoals de titel zegt.
Misschien klinkt het dom omdat dit nogal een pro forum(ook een reden om hier te vragen) nou hier komt de vraag dus:
Ik heb een probleempje met het beatmatchen van 2 nummers ik probeer 2 nummers zelfde snelheid te geven en ik wil dat heel goed onder de knie hebben omdat dat gewoon de basis is en ik heb daar al problemen meeUnhappy.
Ik heb veel tutriol op internet gekeken zoals die van DJ Tutor(jonathan) en zoals in heel veel tutorials worden lekker simple nummers genomen waar je de basskick makkelijk kan tellen en dan vind ik het ook niet moeilijk maar mijn probleem is dus ik ben voornamelijk een hardcore dj en die beats per minuut zijn daar egt vrij snel.
wat ik dus probeer is de kick 15seconde lang te tellen en dat keer 4 doen zodat je de bpm weet maar die kick gaat zo snel dat ik dat niet zo snel kan, is daar een makkelijkere manier voor?

Wat een tip is van DJ Xtremer is dat als ik les zou krijgen van een DJ die mij het gwoon mondeling uitlegt het al veel beter zou snappen dus mijn dit is ook een vraag van mij.
Woont iemand in de omgeving van Stadskanaal(Groningen) zou die misschien contact willen opnemen als die het mij misschien zo mondeling wil uitleggen.

Ook andere tips zijn welkom natuurlijk

Heel erg bedankt alvast!!

Greetz
DJ-Convert

What do you think about Wie kan mij helpen mixen, beatmatchen ??

Vote :   

Ambu-Lans    posted on 03-03-2008 21:47
Net 1 dag op het forum en nu al 129 postsConfused?? Lekker bezig!
Pioneer 400-400-400
Convert    posted on 03-03-2008 21:52
whaha ja sorry ik zat altijd op een site maar die forum is weg gehaalt
en heb nu weer EGT een pracht forum gevonden Dus thanx to LEADCry

en als ik dus een mooi forum heb kan ik de hele dag wel spammen Winking my eye

al die mooie dj booths kijken commentaartje geven en dan heb je al post :O

Nu nog hopen dat er 1tje is die me kan helpen Winking my eye
Ambu-Lans    posted on 03-03-2008 22:04
Je komt me niet echt serieus over........maar geef iemand anders ook een kans Cry
Pioneer 400-400-400
Convert    posted on 03-03-2008 22:27
hoe bedoel je ik kom niet serieus over ? Cry
A-flex    posted on 03-03-2008 22:28
Ach laat maar. Maar ik snap niet waarom je de bpm moet berekenen om te beatmatchen hoor? Van wie heb je dat?
Convert    posted on 03-03-2008 22:29
je moet ze ja op zelfde snelheid hebben zelfde bpm Winking my eye
A-flex    posted on 03-03-2008 22:30
? Dit moet je gewoon oefenen op je gehoor hoor. Hoelang ben je al aan het oefenen??

Edit Beatmatchen is het zelfde dan beat mixen
User edit by A-flex on 03-03-2008 @ 22:32:02 (57%)
Convert    posted on 03-03-2008 22:30
oja het kan ook beatmixen zijn, maar volgens mij noem je dat beatmatchen Cry
Jori    posted on 03-03-2008 22:31
Uhm, tel je de beats? Ik denk dat je t beter op gevoel moet gaan leren. Maken een cue point op de beat, druk op play op de beat van het andere kanaal en hij loopt(tijdelijk ) gelijk. De koptelefoon zet je op  1 oor(als je geeb split cue hebt) zodat je de master en de cue goed kan onderscheiden, dan kijk je welke sneller loopt en pas je zo de beat aan(met de pitch dus). Ik kan zo draaie zonder te tellen of BPM te gebruiken. Ik heb nu niet heel veel tijd, dus is mss een beetje vaag uitgelegd maar mss kan iemand anders er strax nog wel ff tijd aan besteden.
Xitrate    posted on 03-03-2008 22:32
Je hoeft inderdaad het bpm niet te berekenen om te kunnen beatmatchen (en als je dat wel perse wil lijkt me het aantal beats per 6 seconden tellen en dat x10 doen handiger dan 15x4). Je moet het gewoon op je gehoor proberen, je moet je oren daar ook een beetje in 'trainen', dus het is logisch dat het wat langer duurt.
Ambu-Lans    posted on 03-03-2008 22:32
Poster: Convert
hoe bedoel je ik kom niet serieus over ? Cry

Het is niet kwaad bedoeld, maar kijk je posts bij Dj-booth eens, dan snap je wat ik bedoel.
Pioneer 400-400-400
Convert    posted on 03-03-2008 22:35
oke maar ik hoor dat niet egt zo 123 van o hij loopt te snel ofzo en Xitrate thanx misschien kan ik dat ook wel gaan doen 6sec en dan x10 Winking my eye thanx maar waar moet ik dan de beats tellen? in de qlimax zeg maar met de bass of gewoon het intro?

heel erg bedankt jullie 2 voor deze infoWinking my eye
Convert    posted on 03-03-2008 22:36
Poster: Ambu-Lans

Het is niet kwaad bedoeld, maar kijk je posts bij Dj-booth eens, dan snap je wat ik bedoel.

dat meen ik hoor:p komt misschien slegt over omdat ze eentonig zijn maar ik ben snel tevreden met een booth dus als ik een paar pioneers tegenkom in een booth nou dan vind ik het mooie booth or Winking my eye
Ywe    posted on 03-03-2008 22:36
exact zoals Jori zegt....

Elke plaat bestaat uit 16 tellen, de "nummers 1" van beide platen kan je over elkaar leggen. Dus op juiste moment plaat starten en dan luisteren of de plaat die je in wil mixen sneller of langzamer loopt en dan corrigeren met de pitch. Snelheid iets vertragen en dan weer luisteren hoe hij loopt. Je zulkt zien dat je dan redelijk snel ongeveer de snelheid te pakken hebt. Dan met pitch bend of een dergelijke functie weer herstellen. En dan overmixen

das denk ik meest primaire vorm van beatmixen 
Convert    posted on 03-03-2008 22:38
ja dat snap ik heb btw ook geen pitch bend op me tt's maar ik hoor dat niet zo snel van dat ie te snel of te sloom loopt dus wil dat eerst oefenen met gwoon exacte bpm's tellen

maar moet ik nou de kicks tellen aan het begin van een track of in de qlimax zeg maar waar de bass volop besig is?
Adrien1989    posted on 03-03-2008 22:40
Heel leuk dat je het bpm uitrekend, maar daar heb je maar weinig aan. Wat je wel moet doen is goed luisteren welke track nou sneller gaat en welke langzamer. Door het bpm uit te rekenen kan je daar wel achter komen, maar naar elke verandering ga je natuurlijk niet dat bpm weer uiterekenen, zo komt er nooit wat van terrecht:P. Het is iets wat je moet oefenen oefenen en oefenen, de 1 leert het sneller dan de ander. Op een moment als je er lekker in geoefend bent dan zwaai je wat met die pitchfader en dan is het in klaar, maar zoiets kost tijd en veel geduld.

Begin lekker simpel neem twee tracks met een duidelijke beat. Desnoods van een ander genre, als je met wat makkelijks eerst oefend gaat het vast wel beter. Luister eerst eens goed naar allebij te tracks, probeer wat gevoel te krijgen met die beat, welke is sneller dan de ander, vertraag de track eens waarvan je denkt dat hij sneller is en luister eens goed wat er nou gebeurd, komen die beats meer bij elkaar te liggen of wordt het alleen maar erger? Het draaid allemaal om luisteren en om dat wat je hoord goed te leren begrijpen en weer door te vertalen naar een match is iets wat oefening kost. Als ik jou berichtje lees komt het op mij over alsof jij een paar uurtjes hebt aangekloot en dat je nu vreemd staat te kijken dat het nog niet zo lukken wil.

Ookal mocht je niet eens gevoel voor ritme hebben of wat dan ook, ook dan kan je het leren, het kost wat meer tijd. Gewoon elke dag eventjes oefenen en kloot ook een beetje aan met andere dingen dan dit, dat houd het misschien wat leuker voor jezelfHappy, laughing
Convert    posted on 03-03-2008 22:45
oke thanx voor je info zou het proberen, maar ik oefen er al best lang mee oor beatmatchen tis egt niet een paar uurtjes
zit er nu wel 3week bij denk ik en ik vind het een beetje irritant want dat is gwoon een basis die je moet kunnen en dat verwachten mensen ook van een dj en tog vind ik het moeilijk om het gwoon te horen als het in bpm(precies) dan weet je het zeker neem ik aan.
A-flex    posted on 03-03-2008 22:48
ik heb er bijna een maand over gedaan voor de basis. En ben nu 5 maand bezig en kan nu al iets langere overgangen maken maar durft soms ook nog mislukken. en ik ben er bijna elke dag toch zeker een uur mee bezig. gewoon veel geduld hebben en het komt wel.
Flexii    posted on 03-03-2008 22:50
Poster: Convert
oke thanx voor je info zou het proberen, maar ik oefen er al best lang mee oor beatmatchen tis egt niet een paar uurtjes
zit er nu wel 3week bij denk ik en ik vind het een beetje irritant want dat is gwoon een basis die je moet kunnen en dat verwachten mensen ook van een dj en tog vind ik het moeilijk om het gwoon te horen als het in bpm(precies) dan weet je het zeker neem ik aan.

en jij denkt dat die drie weken van je veel zijn? Bovendien kom je hier met de vraag voor hulp, dan zijn er hier dj's die je advies geven, kom dan niet steeds zo eigenwijs weer terug op je bpm, als jij zonodig de bpm wil berekenen, doe wat je niet laten kunt, maar vraag dan ook niet naar advies
Convert    posted on 03-03-2008 22:50
jij hebt het zeg maar ook gwoon op gehoor getrained? of hoordje dat meteen al?

thanx
Adrien1989    posted on 03-03-2008 22:50
Zal ik dan maar verklappen dat ik het na 3 weken ook nog niet perfect kon:P.

Je kan dat bpm wel uiterekenen en op dat moment heb je wel informatie, maar daar leer je juist weer niets van. Je moet bewegen met die pitchfader en conclusies trekken aan de hand van wat je hoord, op die manier leer je iets, maak je jezelf iets eigen. Er komt dan een moment dat je die conclusies automatisch trekt en dan ben je aan het beatmatchen zonder na te denken, maar zoals ik al zij, dat kost tijd.

Dat leren beatmatchen is als ik er op terug kijk ook niet de mooiste periode in mn tijd met dit hele gedoe, maar als je het eenmaal goed kan loont het zich wel, gewoon lekker oefenen.
Convert    posted on 03-03-2008 22:53
Poster: Flexii

en jij denkt dat die drie weken van je veel zijn? Bovendien kom je hier met de vraag voor hulp, dan zijn er hier dj's die je advies geven, kom dan niet steeds zo eigenwijs weer terug op je bpm, als jij zonodig de bpm wil berekenen, doe wat je niet laten kunt, maar vraag dan ook niet naar advies

nou als ik zo hoor en niet alleen dit forum ook gwon contacten die zeggen dat je de beatmatchen zo heb geleert dat dat niet moeilijk is en dan vond ik voor 1 ding 3weken wel veel maar ik zoals ik al zei ik zou morgen even meer er opletten

en ik wil heus niet eigenwijs doen maar ik zie tutriols op internet waar ze dus the bpm tellen en dn hoor je wel dat ie goed gelijk loopt.

maar ik zou me gehoor traine.
je hoort morgen meer van meWinking my eye

thanx allemaal voor jullie adviesen/info
ik wou niet zo overkomenCry
Convert    posted on 03-03-2008 22:55
Poster: Adrien1989
Zal ik dan maar verklappen dat ik het na 3 weken ook nog niet perfect kon:P.

Je kan dat bpm wel uiterekenen en op dat moment heb je wel informatie, maar daar leer je juist weer niets van. Je moet bewegen met die pitchfader en conclusies trekken aan de hand van wat je hoord, op die manier leer je iets, maak je jezelf iets eigen. Er komt dan een moment dat je die conclusies automatisch trekt en dan ben je aan het beatmatchen zonder na te denken, maar zoals ik al zij, dat kost tijd.

Dat leren beatmatchen is als ik er op terug kijk ook niet de mooiste periode in mn tijd met dit hele gedoe, maar als je het eenmaal goed kan loont het zich wel, gewoon lekker oefenen.

oke dus ik kan altijd zeg maar op gevoel doen en daarna voor de zekerheid als ik wil(eigenwijs?) nog de bpm na tellen en later helemaal op je gevoel doen want als je eerst nog na telt of de bpm klopt dan weet je ook direct of je gehoor goed is Winking my eye

nouja truste allemaal :P morge horen jullie meerWinking my eye
Adrien1989    posted on 03-03-2008 22:57
Wat die mensen op internet doen is die betrekken dat bpm erbij om iets duidelijk te maken. En dat die tracks van hun daarna met wat gezwaai met die pitchfader gelijk komen is omdat ze daar al een tijdje op hebben geoefend. Met het bpm tellen ben je er namelijk nog niets eens, als je tracks gelijk lopen dan moeten ze bijvoorbeeld allebij op 127,6 staan, als de een op 127,1 staat en de ander op 127.8 dan gaan ze nog vrij hard offbeat. BPM tellers op bijvoorbeeld cdspelers zijn ook enkel bedoeld voor een setje in de goede richting. Hun tracks kunnen nooit gematched worden door de beat te tellen.
Illusion    posted on 04-03-2008 01:50

Poster: A-flex
ik heb er bijna een maand over gedaan voor de basis. En ben nu 5 maand bezig en kan nu al iets langere overgangen maken maar durft soms ook nog mislukken.

Dan ben je nog steeds bezig met de basis... Als je de basis al door hebt in 1 maand en je kunt het, dan ben je zekers goed op weg.. Het geeft niet hoe lang je erover doetWinking my eye

en @ the topic poster!

Pik ik woon vlak bij stadskanaal:p ik stuur je wel ff een PM.

Hoe oud ben je? ouder dan 16? dan heb ik je vast wel eens in FOX gezien:p

Maareh niet zoveel spammen he:p

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 04-03-2008 @ 01:54:23 (5%)

142 Users online: 56 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 38.906
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.855.452