Design voor website?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 17-05-2005 19:47
Hoe maak je voor een site leuke 'top en side frames'? (zoals hier bv.)
Links naar sites die dit uitgebreid behandelen? (ik gebruik dreamweaver)

What do you think about Design voor website? ??

Vote :   

W.i.M    posted on 18-05-2005 19:54
Deze site is niet gemaakt met frames. Als je alleen html tot je beschikking hebt op je server dan zijn frames haast noodzakelijk. Ook dan kun je mooie sites maken het is alleen hoe creatief je er mee om gaat.

korte uitleg over hoe frames werken zie :

http://www.w3schools.com/html/html_frames.asp

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 18-05-2005 21:19
Frames moet je niet gebruiken. Da's voor oude browsers niet geschikt en langzaam en nergens voor nodig :D

Ik zou allen in tabellen maken of in < div >'s, dat laad snel en geeft je volledige vrijheid qua indeling. Wij gebruiken tabellen en hier en daar een div-tag als het niet anders kan Winking my eye
Of dit de beste oplossing is ?? Ik weet het niet, hierover kun je van mening verschillen. Ik denk dat het maar net is wat je gewend bent.
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 18-05-2005 21:25
Tja, probeer maar eens een site in tabellen te maken of in <div's> zonder een serverside programmeertaal zoals php of asp.

Met alleen html in dreamweaver kom je er niet.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 18-05-2005 21:28
oh, da's waar.... php required voor het rekenwerk.

Maar een statische site moet te doen zijn volgens mij, wordt wel lastig....

hihi, ik weet goedkope hosting, voor een paar tientjes per jaar kun je php/mysql draaien... :D

http://www.housewebdesigns.nl/
Let the BASS be louder
tairip    posted on 18-05-2005 21:46
gewoon tabellen wil ook wel!

Maak dan gewoon een tabel met 3 rijen, doe in de bovenste een plaate en in de onderste!

Maak in de middelste een plaatje die je insteld als 8tergrond! nu kan je eroverheen typen en maak je de tabel groter herhaald t plaatje zich!lijkt wel mooi!

Verder moet je er dan dus aan denken dat t plaaje symetrisch is! Winking my eye
Alex    posted on 20-05-2005 17:17
Ik ben de laatste tjid aan het experimenteren met zoveel mogelijk gebruik van div's, en dit dan vanuit het css opgebouwd.

Als je toch frames gaat gebruiken, vul dan (een kopie van) je content in tussen de <noframes> tags. Zoekmachines kunnen hier gemakkelijk hun weg in vinden.
Spin_That_ShiT    posted on 30-01-2006 19:47
Waarom maak je de site niet in photoshop

User edit by Spin_That_ShiT on 30-01-2006 @ 19:48:15 (20%)
Nvie    posted on 30-01-2006 19:49
Poster: Spin_That_ShiT
Waarom maak je de site niet in photoshop

Onderbouwing? Oneliners scheiten kunnen we allemaal...

Hoe de boel er nu uitziet: NvePro.nl
Mod edit by Nvie on 30-01-2006 19:52 (28%)
Lead    posted on 30-01-2006 20:00
Poster: Spin_That_ShiT
Waarom maak je de site niet in photoshop

Volgens mij snap je iets neit helemaal. Photoshop is een programma om plaatjes te bewerken, niet om een site te maken....

Met Imageready kun je wel een beetjede opmaak in orde maken, maar een site erin maken is een heel ander verhaal. Daar zou je beter Macromedia Dreamweaver voor kunnen gebruiken.
Let the BASS be louder
PatrickBeuken    posted on 30-01-2006 20:20
@ Lead: Photoshop is een veelgebruikt programma voor het maken van website-layouts.
DJ-Emotion    posted on 30-01-2006 21:13
Poster: Lead
Frames moet je niet gebruiken. Da's voor oude browsers niet geschikt en langzaam en nergens voor nodig :D

Oude browsers moeten gewoon geupgrade worden.
Vanaf XP mogen we verwachten dat alles redelijk up to date is.

Met de huidige 70% van alle gezinnen die een Adsl verbindingen in ons land hebben moet het over het algemeen redelijk te doen zijn een Framed website op je scherm te laten vertonen.

De gemiddelde wachttijd voor het laden van een knappe flash site duurt langer.

Poster: PatrickBeuken
@ Lead: Photoshop is een veelgebruikt programma voor het maken van website-layouts.

idd is photoshop een veel gebruikte aplicatie voor de grafishe formgeving van websites.

Poster: Lead

Ik zou allen in tabellen maken of in < div >'s, dat laad snel en geeft je volledige vrijheid qua indeling. Wij gebruiken tabellen en hier en daar een div-tag als het niet anders kan Winking my eye
Of dit de beste oplossing is ?? Ik weet het niet, hierover kun je van mening verschillen. Ik denk dat het maar net is wat je gewend bent.

Ik vind de DJ Resource site nou ook niet echt altijd even snel laden....

Poster: Nvie
Hoe maak je voor een site leuke 'top en side frames'? (zoals hier bv.)
Links naar sites die dit uitgebreid behandelen? (ik gebruik dreamweaver)

Dreamwaver is nu niet echt voor de beginner...
Mijn advies: Als je net begint en toch een leuke site wil maken, kijk eens naar Frontpage 2003. makkelijk voor iedereen die GEEN html kent.

Wil je leuke dingen met flash maken?
gebruik Coffeecup Firestarter. Heb je geen HTML of Flash kennis voor nodig en ziet er zeer proffesioneel uit.

Ben je een beetje bekend met HTML en wil je leuke scripts gebruiken?
Check deze link ff.
leuke handige scripts die zo zijn te gebruiken.

Standaard lauyouts (Vrij te gebruiken) check hiero.
User edit by DJ-Emotion on 30-01-2006 @ 21:29:45 (100%)
Reind    posted on 31-01-2006 01:43
Poster: PatrickBeuken

Inderdaad, flink designen, daarna slicen en weg zetten in div's. Alleen niet handig als je een dynamische site hebt naar mijn mening.

Makkelijkst is gewoon tabel opbouw en die compleet af stijlen in de CSS.
Nvie    posted on 31-01-2006 07:51
Topic is vrij verouderd Winking my eye Inmiddels op aanraden van reind joomla in gebruik genomen, en daar zelf is een template en css jes voor geknutseld Happy, laughing
EclipX    posted on 31-01-2006 11:30
Ik ben btw bezig met een nieuwe site, wat vind je ervan? Happy, laughing

Klik op het fototje

Jorrit    posted on 31-01-2006 14:34
Is die bovenkant niet erg groot? Verder ziet het er strak uit! Winking my eye
DJMaiK    posted on 31-01-2006 15:13
jah idd bovenkant kleiner dan is het top
Gery    posted on 31-01-2006 15:17
niet dynamisch? WOW
DJ - Producer
Gery    posted on 31-01-2006 15:21
Poster: DJ-Emotion
Dreamwaver is nu niet echt voor de beginner...
Mijn advies: Als je net begint en toch een leuke site wil maken, kijk eens naar Frontpage 2003. makkelijk voor iedereen die GEEN html kent.
 OMG

No offence dude, maar frontpage is echt het LAATSTE da ge moet gebruiken...

Dreamweaver is nog leuk, en schrijft leesbare code, al gebruik ik het vooral in code view, but that's just me.  In 't algemeen produceerd dreamweaver goed leesbare nette code, zeker nu in die nieuwe versie waar alle opmaak automatisch css2 orientated is Happy, laughing

Hier kan nu zelf het kleinste kind een site mee maken.

DJ - Producer
Lead    posted on 31-01-2006 15:44
Frontpage is inderdaad zeker een not-done. Je coding komt helemaal onder de onnodige tags enzo te zitten. Een simpel font doet Dreamweaver in CSS en Frontpage zet er gewoon keiharde < font face.... tags neer....

Ik heb zelf de meeste ervaring met dynamische websites, dus Photoshop/Imageready gebruiken heb ik al heel lang niet meer gedaan...

Leuk om te weten, de eerste website die ik ooit maakte heb ik met ImageReady gemaakt.... lang voordat deze bij Photoshop zat ingebouwd.
Let the BASS be louder
ceesietopc    posted on 31-01-2006 17:58
Het hangt er een beetje vanaf:
als je van websites maken echt je hobby wil maken, en er veel tijd aan wil besteden, moet je alles lekker in XHTML & CSS doen, met div'jes. Als je dan de graphics ook zelf doet in Photoshop / Illustrator / Imageready heb je iig een unieke site, en kan je zeggen dat je iets gemaakt hebt

Wil je er minder tijd aan besteden, of het niet als hobby doen, dan is Dreamweaver een goede  keuze met redelijk nette code.
Joomla is ook een leuk pakket, maar dan is het geen bijzondere site als je de css en template niet wijzigd, dus dan moet je daar wel tijd aan besteden.

Conclusie: In een mooie site gaat veel tijd zitten. :D
Gery    posted on 31-01-2006 18:55
Poster: ceesietopc
Conclusie: In een mooie site gaat veel tijd zitten. :D

Massas tijd!
Vooral met het debuggen van php code Tongue

Maar het resultaat mag er meestal wel wezen ook.
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 7.041 days.
 Post CommentThat would be 234.7 months
or a whopping 19.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

148 Users online: 25 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 60.557
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.509