Marge Printable cds.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Basrose    posted on 01-03-2008 13:37
Hallo mensen ik heb nu een printer die goed mijn cd's print namelijk de canon mp610 (jaja eindelijk).

Ik zit alleen nog even met een marge probleem, of hoe je het ook wil noemen. Bij elke print heb ik een witte rand aan de buitenzijde. Dit is niet omdat mijn disign te klein is maar omdat ik denk dat er een stukje software dit heeft ingesteld als marge.

Mijn vraag is dus weet iemand hoe ik deze marge kan verwijderen.

Het zit niet in de printerinstellingen... Ik kan de marge niet verkleinen op het moment dat ik op cd ga printen.

Ik gebruik photoshop om de cds te printen.

Bijgevoegd nog even een foto van een cd met een witte rand van een mm.

http://www.basrose.nl/picz/cd.jpg

Mocht iemand dit weten hoor ik het graag.

Grz

What do you think about Marge Printable cds. ??

Vote :   

ccc    posted on 01-03-2008 13:41
Je kunt dit toch in de software waarmee je de prints maakt, in jouw geval photoshop de marges instellen. Je moet gewoon buitenrand en binnenrand instellen.
Basrose    posted on 01-03-2008 13:45
Poster: ccc
Je kunt dit toch in de software waarmee je de prints maakt, in jouw geval photoshop de marges instellen. Je moet gewoon buitenrand en binnenrand instellen.

Het disign is gemaakt voor de volledige cd... Op het moment dat ik naar afdrukvoorbeeld ga zie ik dat de complete cd bedrukt moet zijn. Misschien is dit iets diep in de printersoftware maar aan photoshop ligt het niet denk ik.
MrCotino    posted on 01-03-2008 14:00
Ik was hier pas ook mee bezig, toen heb ik een site gevonden met templates voor photoshop

Hier de link: http://forum.videohelp.com/topic253367.html
Basrose    posted on 01-03-2008 14:28
Poster: MrCotino
Ik was hier pas ook mee bezig, toen heb ik een site gevonden met templates voor photoshop

Hier de link: http://forum.videohelp.com/topic253367.html

De juiste template geprobeerd nog steeds de witte rand.
MrCotino    posted on 01-03-2008 15:21
wat voor merk cd's heb je dan?
en met welk programma print je het?
Bastian    posted on 01-03-2008 15:22

Dan heb je het nog steeds netjes gedaan, bij mij zit je in het midden een witte cirkelCry

Down_Town    posted on 01-03-2008 15:38
Dat moet je echt in de cd print software zoeken. Ieder merk printable cd's kan een andere print laag hebben. Meestal is dat een groter of kleiner stukje dat niet printbaar is in het midden. De buiten rand is ook niet altijd even groot. Vandaar dat er in je cd print software een optie moet zitten wat de diameter voor de buiten rand en binnen rand moet zijn.

Echt ff goed zoeken in het scherm waar je je afbeelding in kan voegen om naar een cd te printen.

succes!
Lead    posted on 02-03-2008 11:30
Waarschijnlijk print je printer niet verder dan dat randje...

Als je in de properties aangeeeft dat het om een 12cm CD gaat zou hij zichzelf goed moeten instellen. Zo niet, probeer dan of je de template voor de CD (in de instellingen) kunt wijzigen naar bijvoorbeeld 12.2 cm.

Poster: MrCotino
wat voor merk cd's heb je dan?

is niet van belang

Poster: MrCotinoen met welk programma print je het?

Wordt duidelijk gezegd: Photoshop
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 02-03-2008 11:31 (79%)

This is an old Topic

No new postings for 6.401 days.
 Post CommentThat would be 213.4 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

288 Users online: 119 Guests (169 Unknown)
Pages generated today : 5.345
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.698.736