Hulp gevraagd!!! 70s/80s muziek enzo...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ywe    posted on 27-02-2008 17:55
Hey mensen, ik heb even wat hulp nodig.... Ik krijg waarschijnlijk een vaste betrekking bij een kroeg hier in de stad, maar daar zitten wel wat eisen aan:

Ik zie mijzelf als house DJ in het ruime zin van het woord... Daar wéét ik van dat het goed klinkt en dat ik de meute aan het dansen krijg...

Maar nu moet ik dus jaren 70/80, nederlandstalig en feestmuziek draaien, met daartussendoor wel commerciele dance....

Ik wil graag hoger komen binnen de stad, dus pak ik dit zeker aan, maar hoe kan ik zo'n set het beste aanpakken, en welke muziek heb ik hierbij ABSOLUUT nodig? Heeft iemand misschien een voorbeeld mix voor mij, daar leer ik ook veel van.

Zoek dus beetje handleiding voor meer allround werk zonder een vaste pompende beat.... get it?

Alvast bedankt!

What do you think about Hulp gevraagd!!! 70s/80s muziek enzo... ??

Vote :   
Sandr    posted on 27-02-2008 18:47
Als je in deze content gaat draaien wordt naar mijn mening het mixen ondergeschikt aan je platenkeuze. Het wordt dus heel erg belangrijk om je muziek collectie/kennis uit te breiden.

Zodra je in een kroeg gaat werken heb je wisselend publiek, zo kan het zijn dat je dag A toch heel de dag house kan draaien en dag B alleen maar nederlandstalige meuk aan het draaien.
Je draait daar namelijk niet je eigen ding, maar gewoon wat het publiek wilt.

Dit is hoe ik erover denk, als je nog vragen hebt.... ik zal proberen te beantwoordenCry
Play that funky music white boy....
tom-j    posted on 27-02-2008 21:07

ja je moet gewoon idd kijke wat je publiek leuk vind! je moet gewoon af en toe wat dance of iets anders en doorheen knallen en let erop hoe je publiek reageert: goed dan kan je dezelfde soorty nog wel ff doorzetten slecht? gewoon afkappen (wel mooi doen natuurlijk) en verder gaan met iets anders. of maak een dance remix van een 70's/80's nummer doet het altijd goed en je krijgt er ook een bepaalde naam door! goed voor je CV! hoop dat ik je geholpen heb!

Sandr    posted on 27-02-2008 21:24
Ja wat tom j zegt was ik nog vergeten te melden.

Er zijn tegenwoordig veel oude nummers die in een nieuw jasje worden gestoken. Zo kan je (terwijl je toch bij je jaren 80 blijft) stiekem peilen of de mensen into house zijn...
Ywe    posted on 27-02-2008 22:03
Poster: Sandr
Ja wat tom j zegt was ik nog vergeten te melden.

Er zijn tegenwoordig veel oude nummers die in een nieuw jasje worden gestoken. Zo kan je (terwijl je toch bij je jaren 80 blijft) stiekem peilen of de mensen into house zijn...

oeh ja dat had ik al in gedachten en ben al aan het sorteren....

Maar hoe zit dat dan met overgangen enzo? Want plaat aan en uit zetten kan iedere janlul en ik ben verdraait perfectionistisch....  
Julemac    posted on 27-02-2008 22:31
heeft er niet iemand een lijstje met wat vette 70's 80's & 90's tracks?
die het echt nog steeds goed doen in café's enzo..
ArCee    posted on 27-02-2008 23:14
Ik heb nog zeker iets van 125 singletje liggen uit die tijd, disco en ook wat andere muziek waar ik wel vanaf mag Cry
Steve-O    posted on 27-02-2008 23:17
earth wind and fire standaard altijdWinking my eye nummers als relight my fire, run dmc- it's like that,  een hele vette is summer of 69 van bryan adams geloof ik.... dan hebben we bon jovi- living on a prayer....micheal jackson- thriller en billy jean.... the grease megamix (limewire anders vind je em niet) voor deze keer... euhm tsja pm maar als je meer  wil, heb hele playlistenWinking my eye

succesWinking my eye
Sandr    posted on 27-02-2008 23:24
Er is zoveel bekend en populair uit die tijd dat ik geen zin heb om wat te gaan opnoemen eigenlijk...

En bovendien is het juist leuk om zelf op zoek te gaan dat je met nummers komt die wel iedereen kent maar bijna niemand draait. Dan scoor je punten...

Als je walking on sunshine, meat loaf en dat soort rommel blijft draaien is het ook wel goed maar lang niet zo orgineel meer....
cross-over    posted on 28-02-2008 08:38

Voor een mix van 70's 80's met huidige nummers zie mijn post van een tijdje terug.

////www.djresource.eu/Forum/topic/7750/

http://soundcloud.com/lau-daniels

This is an old Topic

No new postings for 6.419 days.
 Post CommentThat would be 214 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

619 Users online: 384 Guests (235 Unknown)
Pages generated today : 53.547
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.605.845