Windows versus MAC - ik ben er uit! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bambamstudio    posted on 27-02-2008 09:06
Al sinds het bestaan van de OS'en is er die discussie wat is beter. Apple users worden fysiek misselijk als ze aan Windows denken. En Windows users kijken met angst (en beetje jaloezie) naar Apple, maar zullen nooit toegeven aan de Mac!

Zeker. Beide OS'en hebben hun voor- en nadelen. Absoluut! Gelukkig heeft Robbi-985 (uit Japan, waar anders vind je deze types?) de taak op zich genomen om vanuit zijn spontane project mij de tools te geven om tot een wel overwogen oordeel te komen op de vraag wat is beter, ... Windows of Mac!?

Ik ben er uit! Ik blijf lekker bij mijn Windows!

WINDOWS
MAC
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL

What do you think about Windows versus MAC - ik ben er uit! ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 27-02-2008 09:39
Tegenwoordig is het niet meer zo spannend wat je kiest. Vroeger was het veel interresanter om tussen MAC en Windows te kiezen omdat er toen nog een hardware architectuur verschil tussen beide was. Dat is vandaag de dag niet meer zo waardoor een hoop andere verschillen tussen beide ook is verdwenen. Beide besturingsystemen hebben hun voordelen en nadelen. Afhankelijk van je eisen en werkzaamheden kun je een keuze maken.
Gagarin12    posted on 27-02-2008 10:45
tussen de djm800 en de 92 zou ik de djm nemen, maar hier, tussen de 600 en 92 zeker de 92.

Gagarin
Xitrate    posted on 27-02-2008 10:59
Haha dat windows filmpje is wel erg vet! Mja om nou daarvoor een windows te kopen..? Lijkt me sterk :P

Poster: Gagarin12
tussen de djm800 en de 92 zou ik de djm nemen, maar hier, tussen de 600 en 92 zeker de 92.

Gagarin

Verkeerde topic?
jannickv    posted on 27-02-2008 11:02
Poster: Xitrate
Haha dat windows filmpje is wel erg vet! Mja om nou daarvoor een windows te kopen..? Lijkt me sterk :P

Verkeerde topic?

check ff de poll
Laidback    posted on 27-02-2008 11:02

Verkeerde topic?

zie poll Winking my eye

...
tsja.. Mac VS Windows..
het hoeft niet zoveel uit te maken..
maar als jij hele dagen met Video editing bezig bent dan kan je het zeker wel merken!
zeker als je voor een Mac Pro gaat met de 8 Core (2x quad) technologie!
Xitrate    posted on 27-02-2008 11:15
Ooh sorry zag het niet. Ik zie alleen het verband niet tussen dit topic en de poll? :S
jannickv    posted on 27-02-2008 11:26
ja dat heb ik ook nog zo direct nog niet gevonden:p
ccc    posted on 27-02-2008 11:30
Bambam je poll klopt niet. Maar misschien kon je dat ook al opmaken uit de andere reacties. :P
jannickv    posted on 27-02-2008 11:38
ik denk dat er iets niet klopt want er is an 130 keer op de poll gestemd en dit topic is er pas van deze ochtend:p
Xitrate    posted on 27-02-2008 11:55
Poster: jannickv
ik denk dat er iets niet klopt want er is an 130 keer op de poll gestemd en dit topic is er pas van deze ochtend:p

Haha klopt. 130 vote's met maar 100 views is best knap eigenlijk.
bambamstudio    posted on 27-02-2008 13:26

Verkeerde topic?

ik heb voor geen poll gekozen, zal wel een bug zijn
Lead    posted on 27-02-2008 19:04
Geen idee wat er gebeurde, maar het is opgelost iig.
Graag hier geen OFFTOPIC zaken meer posten !

Gezien de filmpjes kies ik zeker voor Windhoos, zit net even wat meer drive achter Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 27-02-2008 19:09 (92%)
donkey    posted on 27-02-2008 19:30
ik kies ook voor windows, vind mac gewoon niet fijn werken..
Maniax
NielsR    posted on 27-02-2008 19:43
Poster: donkey
ik kies ook voor windows, vind mac gewoon niet fijn werken..

ooit met een mac gewerkt?
djsomtam    posted on 27-02-2008 19:43
niet voor windows gaan man. mac is het beste, iets duurder maar zoveel gemakkelijker in gebruik en geen een virus.

tevens kan je ook nog windows runnen via bootcamp.

Raoel    posted on 27-02-2008 19:49
Duidelijk Mac. Ik heb sinds kort een Macbook en heb ervoor eigenlijk alleen maar met Windows gewerkt. Een Mac is veel stabieler, voor mijn gevoel sneller en na een paar dagen wennen kan je eigenlijk niet meer terug zonder je ontzettend te ergeren aan het windows product. Het werkt zoals je eigenlijk wilt dat een computer het doet.

Ik ga in ieder geval niet meer terug, ook al je de Macbook gebruikt voor bijvoorbeeld Ableton of virtual dj en dat soort dingen vertrouw ik meer op de Mac. 
jannickv    posted on 27-02-2008 20:08
Poster: Lead
Geen idee wat er gebeurde, maar het is opgelost iig.
Graag hier geen OFFTOPIC zaken meer posten !

Gezien de filmpjes kies ik zeker voor Windhoos, zit net even wat meer drive achter Winking my eye

dat was tot nu toe ontopic:p

maarja nu niet meer dus:p
ik kies voor het windows filmpje het mac ding is te simpel:p
maar daarnaast wil ik wel een mac maar ik kan het niet betalen
bambamstudio    posted on 27-02-2008 20:14
Leuk dat de paal mis geslagen wordt Winking my eye
Het gaat om de muziek wat met de sounds in de beide os-en niet zozeer om de strijd welke os beter is.
Ik mag deze discussies wel Happy, laughing
robbert    posted on 27-02-2008 20:23
Windows is voor mij nu zo'n normale zaak dat ik niks anders meer wil. Moet er niet aan denken dat ik over zou moeten stappen..
Tommeken    posted on 27-02-2008 22:10
Hangt er vanaf wat je wil doen,
Op windows kun je echt geen muziek, video , foto's , ... bewerken   (mijn mening)
Mac heeft ook veel minder virussen das ook al een pluspunt
mac is grafsich super sterk, en bijna iedereen in de studio's gebruikt mac.

Ik heb ze beide en ik verkies toch mijn mac,
waarom ?
Ik kan op mac alles doen wat ik met windows kan zelfs meer ...
Voor mij is de mac-industrie heilig :D 

minpunt : voor kwaliteit betaal je veel geld
Xitrate    posted on 27-02-2008 22:24
Windows all the way.. ik heb een aantal keer met Apple gewerkt maar ik vind het gewoon niks.  Ik snap niet waarom ze bijvoorbeeld geen simpele rechtermuisknop in hun muis doen, dit is irritant. Dit zal wel gewoon wennen zijn maar dan nog, het zou ook tijdbesparender zijn.
Waarom zou je op Windows geen dingen kunnen bewerken? De structuur van de software blijft hetzelfde.. het is gewoon omgezet dus ik snap het probleem niet echt.
Bovendien heeft mac geen virussen, simpelweg omdat het nog steeds veel minder gebruikt wordt dan Windows. Iets van 90% van iedereen die een PC in huis heeft heeft een Windows, voor een hacker is het dus effectiever om een virus te maken voor windows dan voor de mac Winking my eye
Bovendien zijn mac's veeeeeeeeeel te overpriced. Je betaald 1600 euro voor een macbook met dezelfde hardware die in een 800 euro windows laptop zit.. waarom? Omdat de kleur wit is en er een appel op staat.

Windows voor mij dus.. (wel XP trouwens, Vista is me nog iets te buggy en in een te vroege fase)
bambamstudio    posted on 28-02-2008 15:09
In mijn studio werk ik nu met xp, maar ik ga nog dit jaar over naar mac omdat ik angst heb voor vista gezien de support die de meeste fabrikanten van software en hardware niet aan vista geven.
Ook drivers van wat oudere gear in min studio gaat niet werken op vista, wel op OSX
moraes    posted on 28-02-2008 20:21
  Ik snap niet waarom ze bijvoorbeeld geen simpele rechtermuisknop in hun muis doen, dit is irritant.

dit kun je gewoon instellenCry
RIKIE    posted on 28-02-2008 22:25
Ik gebruik beide systemen. Tot nu toe vervloekte ik enkel Windows. Wanneer men PC het begeeft zal ik deze 9/10 vervangen door een Mac.
Nvie    posted on 29-02-2008 07:56
Windows all the way.. ik heb een aantal keer met Apple gewerkt maar ik vind het gewoon niks. Ik snap niet waarom ze bijvoorbeeld geen simpele rechtermuisknop in hun muis doen, dit is irritant. Dit zal wel gewoon wennen zijn maar dan nog, het zou ook tijdbesparender zijn.
Waarom zou je op Windows geen dingen kunnen bewerken? De structuur van de software blijft hetzelfde.. het is gewoon omgezet dus ik snap het probleem niet echt.
Bovendien heeft mac geen virussen, simpelweg omdat het nog steeds veel minder gebruikt wordt dan Windows. Iets van 90% van iedereen die een PC in huis heeft heeft een Windows, voor een hacker is het dus effectiever om een virus te maken voor windows dan voor de mac Winking my eye
Bovendien zijn mac's veeeeeeeeeel te overpriced. Je betaald 1600 euro voor een macbook met dezelfde hardware die in een 800 euro windows laptop zit.. waarom? Omdat de kleur wit is en er een appel op staat.

Windows voor mij dus.. (wel XP trouwens, Vista is me nog iets te buggy en in een te vroege fase)

Dat wat je zegt over die muisknop is wel heel erg achterhaald. Tegenwoordig kun je je muis (en ook je Mighty Mouse) een primaire- en secundaire knop toewijzen, net als op je PC.

Het verhaal van "Voor Mac zijn geen virussen omdat toch bijna niemand het gebruikt" is in mijn ogen bullshit. Als dat werkelijk het geval was geweest kan ik me niet voorstellen dat er geen hackers zijn die denken "Laten we die Mac gebruikers is naaien" of wat dan ook. Ondanks dit alles is en blijft het voorlopig wel dat er geen virussen, spyware of trojans zijn voor Mac en wel voor Windows.

Als je hier het verhaal eens leest zul je lezen dat Mac helemaal niet zo duur is, in vergelijking met systemen met dezelfde specificaties. Daarnaast behouden mac's veel langer hun waarde. Zo las ik laatst een onderzoek waarin men een normale flapflop en een macbook had aangekocht met de bedoeling deze tweedehands weer te verkopen. De aankoopwaarde van bijde modellen lag om en nabij de 1700 euro. Na de drie maanden ging de windows-laptop voor 1200 euro weg, en de macbook voor 1500...

Aber gut, iedereen zal zo zijn eigen voorkeur hebben.

152 Users online: 92 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 9.631
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.091.804