remix maken met ableton
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_IVI-R    posted on 26-02-2008 02:22

ik zou graag met ableton van een track een soort extended versie maken,
nu ben ik in ableton niet zo erg thuis..

kan iemand mij zeggen hoe ik dit best aanpak?

thanks Happy, laughing

www.nikan.be

What do you think about remix maken met ableton ??

Vote :   

Adrien1989    posted on 26-02-2008 23:07
Ik ga hem ff voor je kicken:P. Ik zit zelf ook met ongeveer deze vraag. Ik klootviool vaak wat aan in live, maar is het mogelijk een track in te voeren en kan ik deze dan ook bewerken of moet ik ergens een midi bestand vandaan halen? Heb ik dan ook de opbouw van dat nummer erin, zoals je zelf een nummer in elkaar zet zegmaar?
DaRoyal    posted on 26-02-2008 23:28
Je kunt alleen remixes als je òf de samples hebt en/of je ook nog de workfile hebt liefst. Je kunt namelijk geen bestaand nummer gaan 'remixen'; dat in de zin van dat je een mp3 inlaadt in Ableton (of welke sequencer dan ook) en dat je dan gelijk de structuur van de file e.d. ziet en kan gaan beginnen.
Adrien1989    posted on 26-02-2008 23:35
Maar met een evt midibestand ofzo moet dat wel lukken? Zo ja, waar fix je zo iets?
DJ_IVI-R    posted on 27-02-2008 00:10
nee maar mijn vraag was eerder: hoe maak ik in ableton gewoon een aantal extra loopjes die ik ervoor zet en die perfect qua tempo en positie passen en zo naadloos overvloeien in de originele track..
www.nikan.be
Gagarin12    posted on 27-02-2008 10:41
je laadt je track in, warpt het deftig. Vervolgens als deze loopjes willen zeggen dat je de eerste maten van het nummer gewoon wat langer wilt (dat is bv gewoon een basdrum op elke tel), dan selecteer je stipt een maat of een bar (zal dan groen zien) en je doet copy. Vervolgens schuif je heel je liedje een maat op naar rechts en plak je aan het eerste streepje de gecopiede maat. Nu is je liedje 1 maat langer.

Gagarin

This is an old Topic

No new postings for 6.398 days.
 Post CommentThat would be 213.3 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

122 Users online: 94 Guests (28 Unknown)
Pages generated today : 9.493
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.091.666