ik zou graag met ableton van een track een soort extended versie maken, nu ben ik in ableton niet zo erg thuis..
kan iemand mij zeggen hoe ik dit best aanpak?
thanks
www.nikan.be
What do you think about remix maken met ableton ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Ik ga hem ff voor je kicken:P. Ik zit zelf ook met ongeveer deze vraag. Ik klootviool vaak wat aan in live, maar is het mogelijk een track in te voeren en kan ik deze dan ook bewerken of moet ik ergens een midi bestand vandaan halen? Heb ik dan ook de opbouw van dat nummer erin, zoals je zelf een nummer in elkaar zet zegmaar?
Je kunt alleen remixes als je òf de samples hebt en/of je ook nog de workfile hebt liefst. Je kunt namelijk geen bestaand nummer gaan 'remixen'; dat in de zin van dat je een mp3 inlaadt in Ableton (of welke sequencer dan ook) en dat je dan gelijk de structuur van de file e.d. ziet en kan gaan beginnen.
nee maar mijn vraag was eerder: hoe maak ik in ableton gewoon een aantal extra loopjes die ik ervoor zet en die perfect qua tempo en positie passen en zo naadloos overvloeien in de originele track..
je laadt je track in, warpt het deftig. Vervolgens als deze loopjes willen zeggen dat je de eerste maten van het nummer gewoon wat langer wilt (dat is bv gewoon een basdrum op elke tel), dan selecteer je stipt een maat of een bar (zal dan groen zien) en je doet copy. Vervolgens schuif je heel je liedje een maat op naar rechts en plak je aan het eerste streepje de gecopiede maat. Nu is je liedje 1 maat langer.
Gagarin
This is an old Topic
No new postings for 6.398 days. Post CommentThat would be 213.3 months or a whopping 17.5 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.