CDJ1000 MK3 SD merger applicatie (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JayTaph    posted on 25-02-2008 15:37
Zoals sommigen weten heb ik me de afgelopen week bezig gehouden, mede dankzij de poll van RAS, met een SD-kaart merger voor CDJ-1000MK3's. Op dit moment is de software in beta bij een aantal gebruikers en we zijn de laatste hand aan het leggen op bugfixes etc. Zodra het klaar is voor release zul je het hier vinden (en op de nieuwe site natuurlijk).

Wat kan het:
* Inlezen van meerdere SD kaarten van de CDJ-1000MK3's
* Wegschrijven naar directories en/of SD kaarten
* Editten van cues en hotcues.

Wat gaat het nog meer kunnen later:
* Inlezen van kaarten voor andere type cd-spelers (MK1/MK2)
* Wegschrijven van kaarten voor type cd-spelers (MK1/MK2)
* Wave maximalisatie
* Meer editting features

Kost het geld?
Ja en nee. Ik doe graag dingen voor de hobby gratis en geef ze uit als freeware / open source, maar daarvan kan ik zo moeilijk de hypotheek van betalen Happy, laughing. Ik heb dus een beetje een middenweg gevonden:

Het mergen van MK3 kaarten (zoals je verwacht van een merger) werkt altijd zonder restricties. Geen uitzonderingen. Ik haat het zelf ook als je programma's download en het werkt maar half omdat je er weer een lap geld tegenaan moet gooien Happy, laughing

Het editen van cues (en verwijderen + toevoegen) etc, en in een later stadium ook het inlezen en schrijven van andere formaten kun je wel alleen na registreren. Plus staat het natuurlijk leuker als je 'Registered to: <je eigen naam>' ziet, en het is voor me ook een prikkel om door te gaan met nieuwe features Happy, laughing

Kosten: 20 euro (da's anderhalf lapje vinyl, of 1 cd'tje tegenwoordig? :p). Dit is inclusief (email)support, en levenslange updates.

Voor DJResource.eu leden die zich voor vandaag zich hebben geregistreerd op DJResource.eu, doe ik een 50% korting geven :p

Mocht je vragen hebben, features wilt zien etc kun je ze neerplempen in dit topic, en voor meer info zie, zodra ze klaar zijn:

http://www.cdjmerger.nl
http://www.cdjmerger.com

What do you think about CDJ1000 MK3 SD merger applicatie ??

Vote :   

Basrose    posted on 05-03-2008 21:58
Is er ook ondersteuning om loops op te slaan?

Dus als ik het goed begrijp moet ik nu nog een scheiding maken tussen mk1/2 en 3 dus voor elke een andere kaart.

Btw: Erg goed werk van je dat je hier zo mee bezig bent! Je zult er vast en zeker veel mensen blij mee maken!
User edit by Basrose on 05-03-2008 @ 22:01:29 (100%)
JayTaph    posted on 05-03-2008 22:03
Wat bedoel je met loops opslaan?

Het gaat de bedoeling zijn om alle type formaten in te laten en over te zetten naar een (willekeurig) ander formaat.. Zo kun je bijvoorbeeld je cue's van audio-cd's uit je MK3 inladen, en wegschrijven naar een MK1 MMC kaart.. (natuurlijk alleen de dingen die de MK1 ondersteund, dus niet je MP3-cd's). Of juist andersom.

[edit]
Gaat niet lukken. Te weinig info in het MK1 formaat om te mergen naar MK3 toe.. helaas Unhappy
[/edit]

User edit by JayTaph on 13-03-2008 @ 19:51:30 (31%)
JayTaph    posted on 13-03-2008 19:50
Ik zit aan de 0.92 versie.. dus we zijn bijna klaar om te releasen naar het groote publiek toe :p

Naast de CDJ-1000MK3, kan hij ook CDJ-1000MK1, DVJ-1000 en de upcoming SVM-1000 formaten mergen.
Een aantal formaten kunnen theoretisch worden ingeladen, maar kunnen niet gemergd worden (omdat daarvoor te weinig informatie aanwezig is op de SDkaart zelf). Het lezen van die formaten kan wel, maar daar heb je niet zoveel aan, dus dat zit er voorlopig ook niet in.

Verder ben ik ook nog op zoek naar een tester voor de Mac OSX versie. Ik weet te weinig af om dat goed te testen WOW

Ik wil de software in ieder geval releasen op DJResource binnen hele korte termijn, zodat de software in een iets grotere groep draait.. Als dat allemaal goed gaat, dan gaat hij de wijde wereld in :p
Berbo    posted on 13-03-2008 20:52
Poster: JayTaph

Verder ben ik ook nog op zoek naar een tester voor de Mac OSX versie. Ik weet te weinig af om dat goed te testen WOW

ik zou het best voor je willen testen, als iemand me een cdj geeft :P
Basrose    posted on 13-03-2008 20:54
Poster: beerbo

ik zou het best voor je willen testen, als iemand me een cdj geeft :P

lekker nutteloze opmerking....

Wat is binnen een hele korte termijn? moet ik dan denken aan dagen weken of maanden?
JayTaph    posted on 13-03-2008 21:25
Zou inderdaad een hoop bandbreedte besparen zulke opmerkingen ja..  Happy, laughing

Ik wil einde deze week releasen, maar ivm te weinig beta-testers (en ik kan alleen zelf MK3 testen, dus geen MK1 en DVJ's) gaat het allemaal iets langzamer dan gehoopt.. dus met een beetje mazzel dit weekend...
Lead    posted on 14-03-2008 00:02
Maandag ben ik weer terug om met DVJ's te testen :D
Zal ook zorgen dat ik van thuis uit met MK1 kan testen...
Let the BASS be louder
JayTaph    posted on 14-03-2008 01:18
Happy, laughing  perfect!

De CDJ's en MPJ's lopen nu als een trein..  DVJ's volgens mij ook, maar dat is even afwachten dus nog Happy, laughing

Ondertussen is de backup en restore functie een beetje aangepast qua opslag zodat je niet met megabytes aan backupfiles rond hoeft te lopen Happy, laughing

Al met al begint het wel iets te worden :p
Cyspoz    posted on 14-03-2008 06:08

Als Lead geen tijd heeft dan wil ik eventueel ook nog wel testen met MK1's.

JayTaph    posted on 14-03-2008 12:57
teste mag altijd..  stuur maar PM'etje mijn kant op voor meer info
JayTaph    posted on 15-03-2008 16:08
Site is zo goed als af..

hoeft niet peppie te zijn, zolang het maar duidelijk en simpel is.. Happy, laughing

http://www.cdjmerger.nl/
Basrose    posted on 15-03-2008 16:14
Site is zo goed als af..

hoeft niet peppie te zijn, zolang het maar duidelijk en simpel is.. Happy, laughing

http://www.cdjmerger.nl/

ziet er toch goed uit... als mensen het nu nog niet begrijpen Happy, laughing
JayTaph    posted on 15-03-2008 16:18
hoop het :p

Maja.. hoe meer 'features' je inbouwt.. hoe ingewikkelder het soms wordt.. dat probeer ik een beetje te voorkomen.. maar volgens mij is het allemaal redelijk duidelijk hoe het werkt..  nog een paar keer testen mbv wat beta-testers, en de software kan online voor dj-resourcers Winking my eye
doeLauw    posted on 05-10-2008 20:12
... klopt het dat al je waveforms verloren gaan?
nils7    posted on 06-07-2009 14:42
Heb ff de search gebruikt...
Ik heb de merger gebruikt. De eerste keer synct hij inderdaad beide SD kaarten (voor de MK3 en ik gebruik Vista op de pc waarop ik de merger heb geinstalleerd).Echter na een tijdje had ik dus weer twee "verschillende" SD kaarten en ik wilde ze weer mergen.Hij "read" enkele nieuwe files etc.En hij schrijft ze ook op beide SD kaarten echter al mijn oude files zijn dan weg.
Ik heb het idee dat hij enkel de nieuwe gegevens leest en dan deze schrijft naar de SD kaarten.In de CDJ wordt er eerst aangegeven 504 cd's op de SD kaart en na de merge (tweede keer dus) staan er nog maar 120 cd's op. Iemand enig idee wat er mis gaat?

Bouncy    posted on 06-07-2009 15:15

Meld zich!
Stefjuuh    posted on 06-07-2009 18:39
Wacht op support CDJ-400..
Tomazos    posted on 06-07-2009 18:45
ik snap het niet helemaal.. wil je de orginele software van pioneer veranderen.. of gewoon een formaat veranderen dat de pioneer via sd kan lezen??

ik volg het zelf niet zo:P

turntablist,entertainer,allround dj, around the world
LeipeLeon    posted on 14-08-2009 02:25
Hallo?JayTaph,?
Heb net 2x cdj1000MK3 aangeschaft en heb zeer zeker intresse in je programma!?
Ben een OSX gebruiker en wil graag voor je beta testen (eventueel ook nog wel bugfixen, heb XCode and 'some' programming skills), maar helaas zie ik geen download links op je website Unhappy

Enig idee wanneer je weer een release/downloads hebt?
User edit by LeipeLeon on 14-08-2009 @ 02:27:26 (7%)

This is an old Topic

No new postings for 5.798 days.
 Post CommentThat would be 193.3 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

30 Users online: 7 Guests (23 Unknown)
Pages generated today : 12.783
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.219.535