CDJ1000 MK3 SD merger applicatie (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JayTaph    posted on 25-02-2008 15:37
Zoals sommigen weten heb ik me de afgelopen week bezig gehouden, mede dankzij de poll van RAS, met een SD-kaart merger voor CDJ-1000MK3's. Op dit moment is de software in beta bij een aantal gebruikers en we zijn de laatste hand aan het leggen op bugfixes etc. Zodra het klaar is voor release zul je het hier vinden (en op de nieuwe site natuurlijk).

Wat kan het:
* Inlezen van meerdere SD kaarten van de CDJ-1000MK3's
* Wegschrijven naar directories en/of SD kaarten
* Editten van cues en hotcues.

Wat gaat het nog meer kunnen later:
* Inlezen van kaarten voor andere type cd-spelers (MK1/MK2)
* Wegschrijven van kaarten voor type cd-spelers (MK1/MK2)
* Wave maximalisatie
* Meer editting features

Kost het geld?
Ja en nee. Ik doe graag dingen voor de hobby gratis en geef ze uit als freeware / open source, maar daarvan kan ik zo moeilijk de hypotheek van betalen Happy, laughing. Ik heb dus een beetje een middenweg gevonden:

Het mergen van MK3 kaarten (zoals je verwacht van een merger) werkt altijd zonder restricties. Geen uitzonderingen. Ik haat het zelf ook als je programma's download en het werkt maar half omdat je er weer een lap geld tegenaan moet gooien Happy, laughing

Het editen van cues (en verwijderen + toevoegen) etc, en in een later stadium ook het inlezen en schrijven van andere formaten kun je wel alleen na registreren. Plus staat het natuurlijk leuker als je 'Registered to: <je eigen naam>' ziet, en het is voor me ook een prikkel om door te gaan met nieuwe features Happy, laughing

Kosten: 20 euro (da's anderhalf lapje vinyl, of 1 cd'tje tegenwoordig? :p). Dit is inclusief (email)support, en levenslange updates.

Voor DJResource.eu leden die zich voor vandaag zich hebben geregistreerd op DJResource.eu, doe ik een 50% korting geven :p

Mocht je vragen hebben, features wilt zien etc kun je ze neerplempen in dit topic, en voor meer info zie, zodra ze klaar zijn:

http://www.cdjmerger.nl
http://www.cdjmerger.com

What do you think about CDJ1000 MK3 SD merger applicatie ??

Vote :   

Ferrox    posted on 25-02-2008 15:54
Hmmm zo word een SD card reader voor de pc aanschaffen wel interessant :P

Ik denk dat ik je aplicatie binnenkort wel koop. Eerst nog wat andere zaakjes op orde brengen hier!

Ennuh, goed werk!
dj-nick    posted on 25-02-2008 15:57
Beide site's doen het helaas niet bij mij, tof dat je zo progamma hebt gemaakt
kan ik zeker binnenkort gaan gebruiken.
Ferrox    posted on 25-02-2008 15:59
Poster: dj-nick
Beide site's doen het helaas niet bij mij, tof dat je zo progamma hebt gemaakt
kan ik zeker binnenkort gaan gebruiken.

Hij moet er nog een scriptje in uploaden Happy, laughing
yogum    posted on 25-02-2008 16:16
Netjes!! Goed dat je ook meteen een site maakt enzo, kan je (als je het goed promote) nog best wat geld mee verdienen! :P
JayTaph    posted on 25-02-2008 17:40
mwah.. geld is niet zo belangrijk (maar leuke bijkomstigheid)...

Sites moet ik nog bouwen dus die staan zolang even geparkeerd..  moet nog een goede layout ervoor maken (moet ook geen tijd kosten, dus gebruik even een ouwe layout van een andere site van ons Happy, laughing.

Beta testen gaat zo te zien redelijk ok.. maar er zijn en blijven her en der toch nog een paar kleine puntjes die niet helemaal lekker lopen..

BTW, Aangezien het programma in vrij standaard C, en de zaak op linux geschreven/getest is, heb ik nu een Windows versie (vista compatible naar het schijnt :p), een linux versie plus moet ik de zaak nog even overzetten naar de Mac, dus voor ieder wat wils..  Happy, laughing
RAS    posted on 25-02-2008 23:30
Wat gaat het nog meer kunnen later:
* Wegschrijven van kaarten voor type cd-spelers (MK1/MK2)

Deze functie zit ik bijna net zo hard op te wachten als het mergen van SD kaartjes Happy, laughing. Gruwelijk irritant als je zelf 2 mk3's hebt, en de discotheek waar je het meest draait heeft alleen 2 mk2's. Het zou voor mij betekenen dat ik in de toekomst wellicht een mk2 zou kopen als 3e cd-speler 5e cd-speler. Alleen om ook sets op mk2's goed voor te kunnen bereiden. Deze functie zou dat overbodig maken. Zeker wat waard.

Ik ben erg blij dat je het opgepakt hebt om dit programma'tje te maken. Scheelt me veel werk (betreft zoeken van programmeur enzo Happy, laughing, want ik was vastbesloten er voor te zorgen dat zo'n proggie er kwam).
User edit by RAS on 25-02-2008 @ 23:34:06 (100%)
danielvds    posted on 25-02-2008 23:36
Knap gedaan!Cry
Komt er ook een mogelijkheid om van de MK1/MK2 type kaart naar de MK3 kaart te schrijven. Want zoals ik het nu begrijp kan het alleen andersom?
Visionair Records | Daniel Danté
RAS    posted on 25-02-2008 23:39
Poster: danielvds
Knap gedaan!Cry
Komt er ook een mogelijkheid om van de MK1/MK2 type kaart naar de MK3 kaart te schrijven. Want zoals ik het nu begrijp kan het alleen andersom?

Dat heb je fout begrepen. Het kan nog niet. Geen van beide kanten op. Het zijn allebei functies voor de toekomst zoals je in de startpost kunt lezen.
danielvds    posted on 25-02-2008 23:49
Oke dan is dat duidelijk. Nog even afwachten dan maarCry
Lead    posted on 26-02-2008 09:50
Vergeet niet dat je een MMC kaartje van de MK1 gewoon in een MK2 of MK3 (of DVJ) kunt stoppen en je kunt alle Cue/Loop punten van je MK1 gewoon gebruiken.

een kaartje van de MK2/MK3 in een MK1 stoppen wordt lastigere.
Let the BASS be louder
JayTaph    posted on 26-02-2008 10:43
Het gaat (in de nabije) toekomst mogelijk zijn om mk1 t/m mk3 te mergen en weg te schrijven naar elk willekeurig formaat dat je wilt.. Dus je kunt al je mk1/3 kaartjes mergen naar mk1 of andersom. Maar eerst zijn we de huidige functionaliteit aan het testen voordat we beginnen met allerlei uitbreidingen Happy, laughing
djmarcelm    posted on 26-02-2008 12:41
denk dat ik hier wel wat euro's in ga steken mmc merger heb ik ook een abbo op maar die komt nog niet met een mk3 versie geloof ik

dus dan is dit als het goed werkt zeker een optie!
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
danielvds    posted on 26-02-2008 12:42
@ Lead:
Dus een MMC kaartje van de MK2 kan ik gewoon gebruiken in een MK3? Want ik dacht altijd dat het niet konCry

@JayTaph:
Dat zou helemaal top zijn!
User edit by danielvds on 26-02-2008 @ 12:43:28 (16%)
RAS    posted on 26-02-2008 16:28
Hé JayTaph, je maakt een verkeerde vergelijking in je startpost:

Kosten: 20 euro (da's anderhalf lapje vinyl, of 1 cd'tje tegenwoordig? ). Dit is inclusief (email)support, en levenslange updates.

20 euro, das slechts 1/55ste cdj-1000 Winking my eye
JayTaph    posted on 27-02-2008 00:05
Of een uurtje parkeren in amsterdam centrum.. Happy, laughing

Ik heb eindelijk toegang tot Mac (OSX), dus ik kan straks ook de Mac versie van de merger aanbieden als iemand geinteresserd is..
User edit by JayTaph on 27-02-2008 @ 00:59:10 (100%)
JayTaph    posted on 01-03-2008 11:39
Aloha..

Even een updeetje..

MPJ support is aanwezig. Ik ben bezig dit te verfijnen (er is heel veel data aanwezig waarvan ik geen weet heb wat het precies is, maar voorlopig ook niet belangrijk).

Je kunt dus nu zowel normale audio CD's, als MP3 cd's mergen voor de CDJ-1000 MK3.   Happy, laughing
JayTaph    posted on 01-03-2008 13:28
Ik zoek trouwens een mac OSX beta-testert btw Happy, laughing
Lead    posted on 02-03-2008 11:32
Ik heb geen OSX.... Maar moet zeggen dat je lekker op schiet....
Let the BASS be louder
JayTaph    posted on 02-03-2008 11:55
Yups...   naar MK3 CDJ *EN* MPJ mergen,  ben ik nu redelijk een eind op weg met cd MK1/2 formaat as well...

verder wil ik de rest van de formaten ook ondersteunen (opzet is zodanig dat ik geen reden zie om te limiteren aan 1 formaat).. dus de CDJ400, DVJ1000 etc etc..

Eigen alles wat maar los en vast zit Happy, laughing
Lead    posted on 02-03-2008 13:15
Klinkt goed.... moet me mogelijk lijken, want volgens mij slaan de MEP en CDJ-400 dezelfde data op en heet alleen het filetje anders.
Let the BASS be louder
JayTaph    posted on 02-03-2008 14:24
Geen idee.. heb geen data voor deze formaten. maar voorlopig ook niet belangrijk Happy, laughing

Ik wil deze week de merging voor de Mk3 helemaal af hebben, zodat MPJ/CDJ data correct werkt.. Dan hebben we in ieder geval een compleet werkende versie..

Daarna rest de andere formaten en de "extra's"..
willow    posted on 02-03-2008 14:28
Ik heb een Apple staan, wil ik het wel op testen, ik heb alleen i.p.v. cdj 1000, dvj 1000 kan ik het daar ook mee testen?

JayTaph    posted on 02-03-2008 16:58
Geen idee of dat al werkt, maar ik geloof van wel. doe maar PM'en zodat ik je info kan sturen naar je emailadres

djmarcelm    posted on 02-03-2008 20:30
mk2 sticks gaan gewoon in de dvj1000 en x1 of ie ze bijschrijft durf ik niet met zekerheid te zeggen
maar hij leest ze wel
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
JayTaph    posted on 05-03-2008 21:12
Zo.. de eerste release is bijna klaar voor het grote publiek. Ik wil deze einde van de week opleveren..  Op dit moment is er ondersteuning voor CDJ-1000 MK3's (zowel audio CD's als MP3).. 

Zowel windows, linux als Mac OSX worden ondersteund..

Bij de normale CD's kunnen cues en hotcues worden aangepast / gewijzigd.. Bij de MP3's nog niet, maar dat gaat waarschijnlijk wel komen. Verder zijn er nog een aantal andere cd-spelers in de planning die, naar het eruit ziet, snel ondersteund kan worden:  CDJ-1000 MK1/2,   DVJ-1000 etc..  probleem hiermee is alleen dat ik deze spelers zelf niet heb en dus niet kan testen, dus duurt het allemaal wat langer Happy, laughing..

80 Users online: 40 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 13.793
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.220.545