CDJ-1000 mk1 vinyl mode probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Kapital    posted on 24-02-2008 21:20
Hey mensen,

ik heb last van een probleempje met m'n cdj1000. Als ik in vinyl mode aan de zijkant van de jog draai om te beatmatchen, komt er af en toe druk op de jog, of in ieder geval reageert de CDJ alsof je druk van boven geeft. Dit gebeurd totaal onregelmatig, maar toch wel om de 10 minuten een keer. Je kan je voorstellen dat als je af wilt remmen je dus een spinback doet ipv beetje bijpitchen en alles meteen uit sync is.

Ik heb internet beetje afgezocht, maar nergens een soortgelijk probleem tegen gekomen, misschien dat iemand hier weet wat er aan de hand kan zijn.

What do you think about CDJ-1000 mk1 vinyl mode probleem ??

Vote :   

RAS    posted on 24-02-2008 21:43
Exact het zelfde probleem doet zich ook voor bij één van de cdj-1000mk2's in de discotheek waar ik draai. Die iedere 10 minuten kan ik niet bevestigen, ik denk iets minder vaak. Maar wel zéér irritant! Net als bij de topicposter geld voor mij dat ik wel nieuwsgierig ben naar de oorzaak. (jaja, we moeten ze naar pioneer sturen...)

@hieronder: Zover is het gelukkig nog niet bij de mk2 waar ik het over heb
User edit by RAS on 24-02-2008 @ 23:45:34 (22%)
Kapital    posted on 24-02-2008 23:08
ow en af en toe stopt ie zelfs helemaal uit het niets, dan brand het vinyl lichtje (alsof je hem indrukt)
Lead    posted on 25-02-2008 00:26
Al deze omschrijvingen lijken terug te leiden naar het Touch detectie systeem, een rijtje switches. Bij veelvuldig, langdurig gebruik kan dit eens sluiten. De meeste MK1's zijn een jaar of 5 in dienst dus kan het best zijn dat er onderhoud nodig is.

Je dealer kan je helpen dit te herstellen, dit is niet iets wat ik aan kan raden om zelf te doen. Het jogwheel is het hart van je speler, daar moet je alleen experts naar laten kijken Winking my eye
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.422 days.
 Post CommentThat would be 214.1 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

455 Users online: 264 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 51.431
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.603.729