www.totaalfm.com*NEW SITE ON LINE* (7/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 21-02-2008 16:14

Wat is www.totaalfm.com
Totaal Fm is een snel groeiend internet station dat veelbelovende dance dj?s uit binnen en buitenland de kans geeft om zich te laten horen. Om een groot luisterpubliek te laten genieten van hun mixkunsten. De meest gedraaide stijlen dance muziek wat je op Totaal Fm zult tegenkomen zijn: Trance, house, minimal, electro, tech-house, & techno. Deze stijlen zijn onderverdeelt in bepaalde dagen om niet de diverse stijlen door elkaar te laten lopen. Elke stijl heeft namelijk zijn eigen publiek. Tijdens de nog niet ingevulde uren zullen deze stijlen te horen zijn via Totaal?s nonstop muziek programma, de Music Machine.

Waarom laat Totaal Fm alleen relatief onbekende dj?s draaien?

Dj?s met naam en faam hebben geen enkele moeite om, waar dan ook, hun muziek en mixkunsten te laten horen. Beginnende of nog onbekende dj?s hebben daarentegen veel moeite om een vaste plek af te dwingen. Het aanbod van dj?s is groter als de beschikbare plaatsen om te kunnen draaien. Daarom heeft Totaal Fm besloten om dj?s die nog niet zijn doorgebroken een plaats te geven om hun vakkundigheid te laten horen en geeft hen de kans om zichzelf wekelijks te verbeteren.

Wie mogen er draaien op Totaal Fm?

In principe iedereen die goed kan mixen in de stijlen hierboven aangegeven. Zowel Nederlandse als dj?s buiten Nederland. Op dit moment draaien er o.a. dj?s uit: Nederland, Duitsland, Belgi?, Frankrijk, Spanje, Itali?, Polen, Roemeni?, Zweden, Argentini?, Amerika hun programma op Totaal Fm. Iedereen met een hart voor dansmuziek en een goede mixstijl is welkom op Totaal Fm.

Wat vraagt Totaal Fm daar voor terug?

Niets, behalve een goede professionele inzet van de dj?s om Totaal Fm internationaal op de kaart te zetten. Verder, hoopt Totaal Fm er aan te kunnen bijdragen dat dj talenten op termijn via Totaal Fm verder komen in hun ?muziek carri?re?. Als Totaal dat voor elkaar kan krijgen is ons doel bereikt. Als laatste hoopt Totaal binnen afzienbare tijd alle avonden vol te hebben met programma?s en dj?s in alle stijlen.

Natuurlijk sluit TFM 'grotere' namen niet uit om hun show op haar zender te draaien. De afgelopen tijd hebben diverse bekende dj/producers zich aangemeld bij TFM. Mensen zoals:

Store N Forward ? Der Mystik ??Eddie Halliwell???John Askew?-??Jordan Suckley?? Amex ? Ernesto & Bastian ? Manuel Le Saux ??Simon Patterson???Pedro Del Mar???Indecent Noise???Johan Ekman???Stoneface & Terminal???Ronski Speed???Kyau & Albert???Dave Lambert?? Niki belucci? ? Cesar Lugo ??Corderoy & Ehren Stowers ??Cressida ? Fast Distance ? Galen Behr ? ArCee ? Singularity ? Ivi-R ? Graham Gold ??Thomas Datt?? Mark Sherry? - Six Senses? - Ucast ??Fred Baker?? Ucast ? Haris-C ?Greg Downey ? Nurettin Colak - Marc Simz -? - Ram - Steve Anderson - Electribe - Danny Powers -?Ben Nickey - Susy Solar - Fei-Fei - Emdee?- Midnight Sun Connection - Artento Divini - Alex M.o.r.p.h. x Woody van Eyden and many more.............

User edit by ArCee on 23-04-2010 @ 13:10:07 (100%)

What do you think about www.totaalfm.com*NEW SITE ON LINE* ??

Vote :   

T-to-the-J    posted on 25-03-2010 16:15
Het probleem is dat ik geen gear heb, anders had ik me zeker aangemeld!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
FML    posted on 25-03-2010 19:20
Mischien dat we in samen werking een leuke actie kunnen voeren. de kans geven aan onbekkendere DJ's spreekt ons aan. meer info staat in je pm
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
BennoRevelli    posted on 26-03-2010 12:00
Site ziet er netjes uit Cool
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
ArCee    posted on 26-03-2010 13:03
Poster: T-to-the-J
Het probleem is dat ik geen gear heb, anders had ik me zeker aangemeld!

Veel van de TFM deejays werken met pc programma's om shows te maken en te mixen Cool
Dolivieira    posted on 26-03-2010 13:47
Poster: ArCee

Dat kan zeker, daar hebben we momenteel verschillende shows van lopen onder dezelfde constructie.

Als voorbeeld:

Maandag:

22.00 - 00.00h Tranceperado Sessions.
Week 1: Johan Ekman - Decibel.
Week 2: ArCee - Global Emotions.
Week 3: Noise Sessions - Indecent Noise.
Week 4: ArCee - Global Emotions.

Dinsdag:

21.00 - 22.00h All Progressive by 4 bangin progressive deejays.
Week 1: Deeper Secrets - Pedro Sombra.
Week 2: Hotel Ambon - Marscha.
Week 3 The Beauty of Sound - Daniel Wanrooy.
week 4: Deep Sessions - T.O.M.

Woensdag:

16.00 - 18.00h Euphonic Sessions.
Week 1: Kyau & Albert.
Week 2: Stoneface & Terminal.
Week 3: Marc Marlberg.
Week 4: Ronski Speed.
Week 5: Cressida, Sebastian Sand, Dennis Shepherd (additional) Guestmixes.

Donderdag:

20.00 ? 22.00h Midweek Moods: The finest deejays breaking the week in 2.
Week 1: Evolution of Sound - Starmack.
Week 2: E-Sessions part 1 - Z.A.N.T & Biosign.
Week 3: Anatolian Emotions - Nurettin Colak.
Week 4: E-Sessions part 2 - Z.A.N.T & Biosign.

Wel geven we elke deejay zijn eigen 'vaste' week om te draaien.
Een aantal van deze shows hebben wij zelf in elkaar gezet als 'combi' shows omdat de deejays maar eens per maand draaien.
In andere gevallen zijn het vrienden van elkaar (zoals op de dinsdag en woensdag) die gezamelijk een volle show maken.
Het is dan wel zo, in het geval van een 'vrienden project' dat wij van deze mensen zelf verwachten dat zij hetzelf oplossen als er eens iemand niet kan draaien, zodat?1 van de anderen het opvuld met een extra set.
Ook is het in zo'n geval zo, dat als 1 deejay zich niet aan de afspraken houd, de 'groep' erop word aangesproken om dit zo snel mogelijk (onderling)?op te lossen. ?

Ik ga even overleggen. Het is in iedergeval in de genre House en Techhouse.??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
T-to-the-J    posted on 26-03-2010 14:16

Veel van de TFM deejays werken met pc programma's om shows te maken en te mixen Cool

Die DJ's hebben wss een snelle computer, eentje die niet onder de roest zit:P

In september zal ik wel weer van me laten?horen!
Xurion    posted on 26-03-2010 16:02
Ik wil ook wel draaien op TFM alleen houdt ik niet zo van vaste tijden :P
Starmack    posted on 26-03-2010 17:35

Ik gelukkig niet :P Ik master de mix wel op mijn PC maar dat is puur nabewerking Winking my eye
Bringing the best in Trance & Progressive
ArCee    posted on 28-03-2010 11:46
Poster: DJJS
Ik wil ook wel draaien op TFM alleen houdt ik niet zo van vaste tijden :P

Door de grote groep deejays, ik meen dat we momenteel op +150 zitten, moeten we helaas wel met vaste tijden werken, alhoewel de meeste deejays dat ook erg graag willen, een vaste uitzendtijd om het te kunnen promoten op hun eigen sites en naar hun eigen 'fanbase" toe, om het nog enigsins overzichtelijk en werkbaar te houden Winking my eye
T-to-the-J    posted on 28-03-2010 11:52
150+ Wtf, heb je nog dj's nodig dan?Cool?Dan heb je genoeg om een heel jaar uit te zenden
Helioxx    posted on 28-03-2010 12:49
Lijkt me supervet, maar daar heb ik?, vrees ik,?niet genoeg ervaring voor :p
ArCee    posted on 29-03-2010 11:09
T to the J.
We hebben nog steeds een tekort aan house deejays. Die zijn dus meer als welkom. Momenteel is denk ik 80% Trance deejay.
Onze deejays zijn dan wel afkomstig uit ongeveer 28 a 30 landen, en word in evenzoveel landen beluisterd.

Michael, stuur een demo van 30 minuten en dan zullen wij dat bekijken of dat zo is.
TotaalFM is juist opgestart om aankomende deejays die het mixen duidelijk hebben begrepen en in de vingers hebben zitten een kans te geven. Door elke week, 2 keer per maand of elke maand een mix te moeten maken van 1 of 2 uur verbeter jij jezelf op den lange duur (als het goed is). Door bij TotaalFM te draaien weet je dat er mensen naar je luisteren (weer eens wat anders als in je uppie op je slaapkamer bezig zijn voor de kat van de buren).
Juist doordat je weet dat je luisteraars hebt en omdat er ook veel "grote namen" op totaalFM draaien werkt dat vaak als een drijveer en als motivatie om het goed te doen en om je telkens te blijven verbeteren.
Een enkeling heeft dit niet, maar die is meestal geen lange toekomst gegunt.
In de basis is TotaalFM ee station voor aanstormend deejay talent. Daar is het om begonnen.

Deze talentvolle (in onze ogen dan) kregen nergens een poot aan de grond, niet op andere stations die alleen maar Vette namen willen hebben en ook niet in clubs etc, maar ze? ixen een show in elkaar waar je U tegen zegt. Nadat we dit in eerste instantie voor de Nederlands deejay hadden bedacht, hebben we het later ook open gesteld voor deejays uit andere landen, omdat het zowat een wereld wijd probleem is (geworden). Veel deejays van het eerste uur, die zo'n 2 jaar geleden als 1 van de eerste zijn begonnen zijn nu een stuk verder als toen.
Beter mixen, en sommige al eerste releases en / of remixen. Daar doen we het voor.

De bekende / grote?namen zijn?er later bij gekomen, en die heb je ook nodig als je een beetje wilt
concureren met de gevestigde orde op het gebied van dance stations.
Tevens word je met mensen in je Resident lijst als onder anderen: ?Sean Tyas, Greg Downey, Mike Foyle, Dave Lambert, Indecent Noise, Simon Patterson, Mark Sherry, Andy Moor, Manuel Le Saux, Ernesto & Bastian, ?Eddie Halliwel, Ronski Speed en Stoneface & Terminal ook veel serieuser genomen en bekeken als dat je alleen maar talenten hebt die zich nog moeten waarmaken.
We proberen nu dus een leuke mix te maken van bekende en aanstormende deejays die naast elkaar draaien want wij doen absoluut niet aan: De grote deejays op "prime time" zetten en de talenten op slechte tijden. Elke deejays die erbij komt, bekend of onbekend, achter aansluiten en we programmeren ze ook dwars door elkaar. Zo heeft een talentvolle deejay soms wat voordeel van de luistercijfers die een bekende deejays daarvoor opriep.??
Tevens zijn wij?van Trance, House en Techno op 1 station, wat redelijk uniek is omdat heel stations in de dance, doelgroep stations zijn. Alleen dit, of alleen dat. Dat draaien we dan weer wel op hun eigen?vaste dagen, dus geen house set na een trance set. Niet elke house fan waardeert trance, en andersom is dat ook zeker het geval.
Onze leuze is ook niets voor niets: Tomorrows Deejays Today.
Dat slaat echt op de nieuwe lichting deejays. Cool
Helioxx    posted on 29-03-2010 16:11
Echt een vette zender!
Ik zal eens een mixje maken, maar moet dan wel eerst een laptop met line in ingangen van iemand gebruiken.
Ik stuur je wel een Pm als ik er 1tje heb!
edit;
Heb bij men desktop wel Line in, dus ik hoop een mix te maken deze donderdag of vrijdag ( geen les die dagen)
User edit by Helioxx on 29-03-2010 @ 16:50:46 (67%)
Muis    posted on 29-03-2010 21:22
ik heb er ook wel interesse in om een mix te maken..
Ik draai voornamelijk house en techhouse.
Morgen ga ik een mini mixje opnemen...

Heb teveel tijd over..
niiicola    posted on 29-03-2010 21:23
Zoeken jullie toevallig ook een fidget/electro house DJ?
Dan kan ik me wel aanbieden!
Gewoon.
ArCee    posted on 30-03-2010 12:00
Muis, "een (losse)?mix" maken is geen ruimte voor, alleen deejays die een serieuse vaste show willen gaan doen (1, 2 of 4 x per maand)?worden momenteel in overweging genomen.
Wellicht komt er op termijn weer een "guest mix" programma zoals we voorheen hebben gehad, dat lees je da hier wel, bij voldoende belangstelling?

Niicola, stuur een demo naar: arcee@totaalfm.com en je hoort het.
Niets word op voorhand goed, of afgekeurd zolang het in de lijn van TFM Radio past.
Hardcore etc dus NIET!!
ArCee    posted on 30-03-2010 12:02
Poster: MichaelH
Echt een vette zender!
Ik zal eens een mixje maken, maar moet dan wel eerst een laptop met line in ingangen van iemand gebruiken.
Ik stuur je wel een Pm als ik er 1tje heb!
edit;
Heb bij men desktop wel Line in, dus ik hoop een mix te maken deze donderdag of vrijdag ( geen les die dagen)

Ik heb momenteel 2 desktops (pentium 4) draaien. Via mijn mengpaneel aangesloten en doorverbonden. 1 is puur mijn playback, internet pc, de 2e een stand alone en werk pc, waar ik alles doe qua mixen opnemen, jingles maken, kortom alles wat met muziek te maken heeft. Opname scherm bovenop de booth (15 inch, lekker compact) en een 17 inch om mee te internetten.
FML    posted on 30-03-2010 13:12
Kan iedereen gewoon een setje opsturen binnen de gernes? hoelang wil je de mixjes hebben ? Happy, laughing
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
ArCee    posted on 31-03-2010 15:41
N E E. Lees ff meer in de topic als alleen het laatste bericht!! Dit staat 2 berichten boven jouw vraag:

Muis, 'een (losse)?mix' maken is geen ruimte voor, alleen deejays die een serieuse vaste show willen gaan doen (1, 2 of 4 x per maand)?worden momenteel in overweging genomen.

Niet zomaar een setje. Je zal minimaal een maandelijks programma moeten willen gaan draaien van minimaal 1 vol uur, 60 minuten dus, dus geen 57.16 of zo!!
Dat is het minimale wat mogelijk is aangezien we geen GustMix programma hebben op het moment. Daar word (op termijn) wel aan gedacht.
User edit by ArCee on 31-03-2010 @ 15:43:26 (1%)
Helioxx    posted on 31-03-2010 17:42
Ik heb vanaf vandaag 2 weken vakantie, ik zal dus wat mixjes proberen te maken, en zal?er doorsturen!
Je hoort nog wel van me Happy, laughing
ArCee    posted on 01-04-2010 12:33
Cool
ArCee    posted on 09-04-2010 16:48
Voor Juni kondigt TotaalFM met gepaste trots een nieuwe gecombineerde radio show aan met 4 namen die garant staan voor pure energie, driving beats, en een adrenalinestoot waar je U tegen zegt.
Rauw, techy, snel en strait from the heart.

Thursday: 10 - 11 pm.(22.00 - 23.00 uur).Energetic Beat Squad.?
Week 1: Stompin- Steve Allen -> First broadcast: June 3rd.
Week 2: Goodgreef Radio show - Jordan Suckley. First broadcast: June 10th.
Week 3: Digital Showdown - Simon Patterson. First broadcast: June 17th.
Week 4: Discover presents: - John Askew. First broadcast: June 24th.
User edit by ArCee on 23-04-2010 @ 12:59:02 (83%)
ArCee    posted on 30-04-2010 17:11
Vers van de dance pers.

Tussen nu en 3 maanden zal TotaalFM verder gaan onder de vleugels van
Discover Trance Radio.
Dit betekend voor beide stations een geweldige stap voorwaards.
Door deze samenwerking zal Discover samen met TotaalFM en nog 2 stations 1 van de grootse aanbieders worden van on-line deejays sets wereld wijd met 1 van de grootse groep draaien deejays.
Deze Discover groep zal onder andere bestaan uit Discover Trance Radio UK, LiquidFM UK en TotaalFM NL en de wereld bedienen met 5 servers wat iedereen een perfecte kwaliteit garandeerd.
Meer nieuws en details volgen later.

ArCee.
User edit by ArCee on 19-05-2010 @ 20:03:54 (100%)
ArCee    posted on 19-05-2010 20:05
Zodra het bovenstaande een feit is, zal TotaalFM weer open staan voor eventuele nieuwe deejays en programma's.
Daarover hoor je tegen die tijd meer.
Bootstrap    posted on 20-05-2010 10:14
Gaaf die samenwerking ArCee! Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini

120 Users online: 12 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 18.692
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.407.066