Welke geluidskaart
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 20-02-2008 22:07
heej
ik produceer nu al een tijdje house/eclectic(en nog veel meer) en dat met een behringer uca202.
nu wil ik toch een nieuwe geluidskaart, want die behringer is heel heel erg leuk om mee te producen, maar betekend eigenlijk weinig goeds als het tot de kracht van die kaart komt.

belangrijk is; zo min mogelijk latency, geen prutkwaliteit, en geen firewire(kan usb op pmcia zijn, ik heb een laptop)
een midi-device'je heb ik al, dus er hoeft niet perse midi op te zitten(maar het zou wel fijn zijn, die midi device die ik nou heb die geeft vaak bluescreen als je m afkoppelt)

over de laptop gesproken
dit is een HP Compaq 820s; 2ghz, 2gb RAM, 160gb, 17" scherm.
Ik werk voornamelijk met Propellerheads Reason 4.0 & Ableton Live (en hier en daar wat in FL Studio, als ik vlug iets moet sequencen)

Ik zat te denken aan een;
M-Audio Audiophile USB, vanwege de prijs/kwaliteit (150 euro, met midi)

een E-MU 1616M ,vanwege de 192 khz(wat ik zover hiervan begrepen heb is dat dit getal voor een groot gedeelte de latency bepaald)
en de dsp, en een hoop legale (LE) software, nadeel is dat ik niet zoveel in/out nodig heb(maar dit kan in de toekomst nog van pas komen)(450 euro, geen midi)

of een Digidesign MBox 2 Mini(320 euro,half midi(hiervoor heb ik een adapter nodig)),
vanwege protools(maar ik denk dat ik ook makkelijk zonder protools kan leven)
maar waar ik dus bang voor ben, is dat als ik vsti's ga gebruiken met deze kaart, dat er toch behoorlijk wat latency ontstaat?
of welk gegeven verteld je dit eigenlijk?

BVD Erik Verhoeven

(letterlijke kopie van mijn post op synthforum.nl)

What do you think about Welke geluidskaart ??

Vote :   

christiano    posted on 20-02-2008 22:14
ik zelf heb de mbox 2 mini
geweldig ding heb er een mengtafel op aangesloten en een axiom 49 (net binnen) :P
je kan alles zoals reason en ableton er naar rewiren (doe ik ook)
en je krijgt niet/bijna geen latency. en er zitten ook wat inputs op
je kan ook voor de mbox 2 gaan zitten veel meer op
maar het werkt echt lekker de mbox 2 mini
en pro tools is geweldig :P
en je krijgt er ook een heleboel bij qwa plug ins en effecten :D
Nico_26    posted on 21-02-2008 18:12
Ik heb gebruik een E-MU 0404 USB 2.0 en ik ben er zéér tevreden van Cry
OrsonWelsh    posted on 14-04-2008 09:54
m-audio audiophile 24/96. Goedkoop maar qua geluid echt geweldig! Gebruik deze kaart al een lange tijd. Goeie latency verhoudingen en genoeg updates te verkrijgen.

is echt een aanrader
Twello    posted on 14-04-2008 09:58
Wat dacht je van de Audio8 van Native Instruments? 350 euro, krijg je ook bij Traktor scratch
Sunrise8    posted on 14-04-2008 10:22
ik gebruik de e-mu 1212m. primaa geluidskaart. alleen als je vista hebt zou ik hem niet kopen. heeft nogal wat problemen ermee. bij mij is het inmiddels verholpen. maar duurde wel lang :P.. maja prima dingetje Happy, laughing en de prijs is ook erg lekker. 149 eu uit mijn hoofd Happy, laughing
Music made me who i am
justjustin    posted on 14-04-2008 16:22
Poster: Sunrise8
ik gebruik de e-mu 1212m. primaa geluidskaart. alleen als je vista hebt zou ik hem niet kopen. heeft nogal wat problemen ermee. bij mij is het inmiddels verholpen. maar duurde wel lang :P.. maja prima dingetje Happy, laughing en de prijs is ook erg lekker. 149 eu uit mijn hoofd Happy, laughing

VISTA:  Cry
macintosh: Cry

OrsonWelsh    posted on 14-04-2008 16:26
audiophile 24/96 van m-audio kost 74 euro....

This is an old Topic

No new postings for 6.351 days.
 Post CommentThat would be 211.7 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

142 Users online: 95 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 9.599
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.091.772