heej
ik produceer nu al een tijdje house/eclectic(en nog veel meer) en dat met een behringer uca202.
nu wil ik toch een nieuwe geluidskaart, want die behringer is heel heel erg leuk om mee te producen, maar betekend eigenlijk weinig goeds als het tot de kracht van die kaart komt.
belangrijk is; zo min mogelijk latency, geen prutkwaliteit, en geen firewire(kan usb op pmcia zijn, ik heb een laptop)
een midi-device'je heb ik al, dus er hoeft niet perse midi op te zitten(maar het zou wel fijn zijn, die midi device die ik nou heb die geeft vaak bluescreen als je m afkoppelt

)
over de laptop gesproken
dit is een HP Compaq 820s; 2ghz, 2gb RAM, 160gb, 17" scherm.
Ik werk voornamelijk met Propellerheads Reason 4.0 & Ableton Live (en hier en daar wat in FL Studio, als ik vlug iets moet sequencen)
Ik zat te denken aan een;
M-Audio Audiophile USB, vanwege de prijs/kwaliteit (150 euro, met midi)
een E-MU 1616M ,vanwege de 192 khz(wat ik zover hiervan begrepen heb is dat dit getal voor een groot gedeelte de latency bepaald)
en de dsp, en een hoop legale (LE) software, nadeel is dat ik niet zoveel in/out nodig heb(maar dit kan in de toekomst nog van pas komen)(450 euro, geen midi)
of een Digidesign MBox 2 Mini(320 euro,half midi(hiervoor heb ik een adapter nodig)),
vanwege protools(maar ik denk dat ik ook makkelijk zonder protools kan leven)
maar waar ik dus bang voor ben, is dat als ik vsti's ga gebruiken met deze kaart, dat er toch behoorlijk wat latency ontstaat?
of welk gegeven verteld je dit eigenlijk?
BVD Erik Verhoeven
(letterlijke kopie van mijn post op synthforum.nl)