Kunstbende ID&T DJ Contest 2008 (3/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bastian    posted on 20-02-2008 21:50
Hee dj's,

Zoals de meeste van jullie weten gaat er dit jaar weer een nieuwe kunstbende eraan komen en dit jaar is er een splinter nieuwe categorie bij; DJ!
Bijna alle voorrondes zitten al helemaal VOL, alleen in Drenthe is nog plaats..
Maar nu mijn vraag, wie doen er hier van djresource allemaal mee (en aan welk genre)?
Ik doe mee aan Funky Grooves (Funky Grooves, Eclectic, Latin House) en ga naar de Effenaar in Eindhoven 20 April.

En om nog even de voorwaarden op een rijtje te zetten:
- Leeftijd tussen 13 -18 jaar
- Lengte dj-set: een act van 15 minuten.
- Alle genres zijn toegestaan
- Bonuspunten voor eigen producties
- Mixen is een must!
- Interactie met publiek

En wat we ook natuurlijk willen weten, wat valt er te winnen?!:
De zes besten van de voorrondes gaan door naar de finale en doen mee aan de DJ Battle. De winnaars van de voorrondes worden uitgenodigd voor een DJ Masterclass in Studio 80. De winnaar van de finale gaat (indien de leeftijd het toelaat) mee in een natraject dat ID&T uitstippelt met een optreden in Studio 80 tijdens het Kunstbende Feest en een optreden op het festival Mysteryland!

Ben benieuwd dus!Winking my eye

What do you think about Kunstbende ID&T DJ Contest 2008 ??

Vote :   

ScottB    posted on 20-03-2008 15:09
Nee het zijn er maar 13. Maar toch denk ik dat het moeilijk word. Ik ben iig erg benieuwd en ga me goed voorbereiden Happy, laughing
Bastian    posted on 20-03-2008 15:22
Poster: ScottB
Nee het zijn er maar 13. Maar toch denk ik dat het moeilijk word. Ik ben iig erg benieuwd en ga me goed voorbereiden Happy, laughing

Ja ik ook want je kan ook niet elke dj op hyves opzoeken..
Maar ik ga dus ook goed voorbereiden en zorgen dat ik me duidelijk onderscheid door echt m'n sound te laten horen en niet van die hitjes te draaien:P
bartezzz    posted on 20-03-2008 16:02
ooow i'm in!
k kreeg net n brief dat k in de extra voor ronde op 3 mei in t patronaat in haarlem mag komen draaien.
k ga m echt supr goed voor berijden want wil echt door:P (jaw wie niet he xD)
nog meer mensen in Haarlem??

djpeckman    posted on 20-03-2008 18:15
Poster: bartezzz
ooow i'm in!
k kreeg net n brief dat k in de extra voor ronde op 3 mei in t patronaat in haarlem mag komen draaien.

Doe niet mee in haarlem maar ga er wel naar toe me zus is bedrijfsleider van het patronaat.... Zelf doe ik aankomende zaterdag mee in Utrecht. Wens me succes:p
User edit by djpeckman on 20-03-2008 @ 18:16:35 (4%)
Bastian    posted on 20-03-2008 22:30
Poster: djpeckman
Doe niet mee in haarlem maar ga er wel naar toe me zus is bedrijfsleider van het patronaat.... Zelf doe ik aankomende zaterdag mee in Utrecht. Wens me succes:p

Dope, kan je zus niet wat voor je regelen in patronaa op gewone avondent?
User edit by Bastian on 20-03-2008 @ 22:30:28 (8%)
djpeckman    posted on 21-03-2008 12:04
Poster: Bastian

Dope, kan je zus niet wat voor je regelen in patronaa op gewone avondent?

Heb al aardig wat demo's afgegeven en al gesprek gehad met programuur komt allemaal wel goed.
Ook door haar ben ik in kontakt gekomen met chuckie en de crew. Die spreek ik nu nog wel eens verdomde handig dus.
Bastian    posted on 21-03-2008 21:15
Shiiiit, ze hebben de prijs ff geupdate, check dit dan..

"WIN
De zes besten van de voorrondes gaan door naar de finale en doen mee aan de DJ Battle. De winnaars van de voorrondes worden uitgenodigd voor een DJ Masterclass in Studio 80. De winnaar van de finale gaat (indien de leeftijd het toelaat) mee in een natraject dat ID&T uitstippelt met een optreden in Studio 80 tijdens het Kunstbende Feest en een optreden op het festival Mysteryland! Daarbij mag de winnaar een jaar gratis downloaden bij Dance-Tunes met een maximum van 3600 credits (300 per maand), wordt zijn DJ set gepodcast op  Dance-Tunes (gemiddeld 50.000 downloads) en krijgt hij een blog op dance-tunes.com. "

Dan kan je wel ff heerlijk dance-tunen als je wint:P
Sunrise8    posted on 22-03-2008 12:15
Poster: bartezzz
ooow i'm in!

jij vertelt mij ook niks he mother f*cker :P. ik had ook graag mee wilen doen. wist ik veel dat er ook voorrondes in patro waren. kan ik me nog aanmelden (a)
Music made me who i am
Bastian    posted on 22-03-2008 13:25
Poster: Sunrise8
jij vertelt mij ook niks he mother f*cker :P. ik had ook graag mee wilen doen. wist ik veel dat er ook voorrondes in patro waren. kan ik me nog aanmelden (a)

Staat nog niet bij dat het vol is dus ik denk dat je nog wel een gokje kan wagen!
Sunrise8    posted on 22-03-2008 14:22
heb ik gedaan. heb me ingeschreven. nu maar afwachten Happy, laughing
Music made me who i am
cptN    posted on 22-03-2008 16:09
Jammer dat mijn  stijl er niet tussen zit Unhappy had best een poging willen wagen  :P
djpeckman    posted on 23-03-2008 15:06

Ik heb afgelopen zaterdag meegedaan en ben helaas niet in de prijzen gevallen.

Nummer 1 werd een dj waarvan zijn set vooral bestond uit eigen producties en hij was ook de enige met eigen stuff. Dat was al een hele hand bonus punten voor hem.

Nummer 2 is een jonge die de wild card heeft gewonnen die jonge heeft al op intercity en dance vally staan draaien. Allebei waren deze jongens 18 volgen mij selecteren ze daar stiekem ook op…. Maar ja er bestond helaas geen nummer 3. ik had mij zelf wel hoog in geschat omdat de rest echt nergens op sloeg r deden er 14 mee en zeker 7e daar van sloeg helemaal nergens op. Er werden alleen maar house sets gedraaid en maar 1 (van DJ Party) zo noemde hij zich die draaide Nederlands talig. Helaas voor hem stroomde de zaal leeg.

Maar de apparatuur was verrot mijn SD kaartjes waar mijn loops op stonden konden er niet meer in helemaal vervormd van binnen en de cue button van de CDJ  stak er een cm uit. En deed het nog maar half. Mijn boekingen gaan door en daar gaat het om het was wel leuk om mee te maken. En 1 tip zorg dat je artiesten naam goed bij de kuntsbende overkomt ander sta je net zo als mij voor de zoveelste keer verkeerd in het programma boekje.

Voor de gene die nog moeten succes en de gene die mee doen in het patro ik kom kijken.

Alvast een kleine impressie:

foto's komen weet iemand hoe ik een foto toe kan voegen uit mijn bestand

User edit by djpeckman on 23-03-2008 @ 15:09:31 (5%)
Bastian    posted on 23-03-2008 15:29

Leuk dat je even nog een verslagje ervan hebt!
Shit man innercity en dance valley dat is niet niks (hoe heette die gast?).
Wel minder van dat 18 jarige leeftijd vind ik zelf opzich maarja zo gaat het nou eenmaal:P
Ik zie het dus al, binnekort ff allerlei produceer maatjes optrommelen om maar is wat kwalitatiefs samen te produceren zodat die paar bonuspunten al binnen zijn.
Verder ga ik gewoon volle bak Gekke HouzCry
Veel zal ook idd niet zoveel voorstellen maar ik verwacht toch wel een paar gasten die idd stevige concurrentie kunnen worden, wat voor tracks draaide ze eigenlijk (die winnaars)?
En wel heel gaar van dat gare apparatuur, heb opzich ook wel vaak op wat gaars gedraaid maar werk ook nog niet met SD kaartjes:P

rm    posted on 23-03-2008 17:41
quote:
Poster: djpeckman

Nummer 1 werd een dj waarvan zijn set vooral bestond uit eigen producties en hij was ook de enige met eigen stuff. Dat was al een hele hand bonus punten voor hem.

Nummer 2 is een jonge die de wild card heeft gewonnen die jonge heeft al op intercity en dance vally staan draaien. Allebei waren deze jongens 18 volgen mij selecteren ze daar stiekem ook op….

dit slaat nergens op.. de beslissing is echter wel raar genomen door de jury. De jury gaf je punten op eigen producties, en niet alleen nummer1 had ze. De Jury wist niet wat je eigen productie was en wat niet, en alleen omdat de presentatrice het aanduidde dat het zijn eigen nummer was viel het op. Ik heb 3 eigen producties gedraait alleen heeft de jury dat niet gehoord (wat ik deels als een compliment opvang). Verder word je beoordeeld op platenkeuze.. Meestal kies je platen op een bepaald soort publiek en hoe het publiek reageert. Jammer genoeg was er geen publiek. Dat ze op leeftijd selecteren is al helemaal pure onzin. Denk dat er aardig wat mensen rondliepen die 18 waren (waaronder ik) en dat heeft echt GEEN rol gespeeld in de beoordeling.

Ook zijn eigen SD kaartjes helemaal niet nodig, aangezien quepoints in 10 seconden gebeurd is.

Tip als je nog moet: Zeg na afloop tegen de jury welke tracks eigen productie waren, omdat ze het anders niet weten en je er dus gewoong een punten voor krijgt!

oh en was 3e qua punten 8)
djpeckman    posted on 23-03-2008 20:25

oh en was 3e qua punten 8)

hoe ben je daar achter gekomenConfusedConfused heb voor de rest niks van gehoord... en onder welke naam deed jij mee
Bastian    posted on 23-03-2008 20:33
Ik ben benieuwd of ik dezelfde jury krijg 20 april.
Geven ze gelijk zoveel pluspunten erbij wanneer iemand een eigen productie draait?
Ik kan ook een klein bliepje door een nummer heen doen en dan zeggen dat het mijn productie/remix is en dan zijn die bonus punten wel makkelijk binnenCry
Berbo    posted on 23-03-2008 20:33
20 april, dat is op mijn verjaardag Happy, laughing
Bastian    posted on 23-03-2008 20:52
Poster: beerbo
20 april, dat is op mijn verjaardag Happy, laughing

Kom je ook partycrashen in de Effenaar dan hehe:P
Bastian    posted on 27-03-2008 18:48
Weer een dope nieuwtje voor alle deelnemers:
Dance-Tunes steunt Kunstbende in de jacht naar jong DJ talent

Vele jonge DJ’s kenden bij download portal Dance-Tunes hun grote doorbraak. Kunstbende is daarom erg blij dat Dance-Tunes deel uit gaat maken van Kunstbende 2008!

Iedere deelnemer voor de categorie DJ ontvangt van Dance-Tunes een vijftigtal download credits welke ingewisseld kunnen worden tegen legale downloads op http://www.dance-tunes.com. De zes finalisten kunnen nog meer muziek binnenhalen terwijl de uiteindelijke winnaar een jaar lang gratis voorzien is van legale mp3’s.

Met deze prijzen wil Dance-Tunes tevens de aandacht vestigen op de problematiek van het illegale downloaden en jongeren ervan bewust maken dat legaal downloaden de toekomst heeft. Immers zou het hen in de nabije toekomst ook kunnen voorzien van een inkomen.

Vind wel goede zet van dance-tunes, zo laat je de jongeren ook kennis maken met zo'n site en motiveer je ze voortaan legaal muziek te downloadenHappy, laughing

ScottB    posted on 27-03-2008 19:42
WOEOOEEIW 50 gratis downloads :D:D:D
djjh    posted on 28-03-2008 05:51
ik ben er waarscheinlijk ook 20 april in de effenaar. ben alleen hard op zoek naar een plek om voor te bereiden. heb nog geen eigen dj booth.
DiscJunkie2    posted on 28-03-2008 08:17
HOezo ben je er waarschijnlijk? Heb je je wel ingeschreven?

Ik neem aan dat iedereen gebeld is toch door die ene gast? :D
Staat dus 2x Pioneer CDJ 1000 en 2x Technics draaitafels.
Over het mengpaneel kon hij mij nog geen specificaties geven, dus dat is even afwachten.

En die 50 gratis downloads? Die ontvangen wij als we daar in de Effenaar zijn gweest?
Dus elke deelnemers krijgt deze?
djjh    posted on 28-03-2008 09:07
heb me ingeschreven. maar als ik niet snel een plaats vind om me voor te bereiden moet ik me afmelden. en die gast kan mij ook niets van het mengpaneel zeggen. daar zou hij nog een e-mail over sturen. en elke deelnemer krijgt die gratis downloads.
Bastian    posted on 28-03-2008 17:15
Poster: DiscJunkie2
HOezo ben je er waarschijnlijk? Heb je je wel ingeschreven?

Ik neem aan dat iedereen gebeld is toch door die ene gast? :D
Staat dus 2x Pioneer CDJ 1000 en 2x Technics draaitafels.
Over het mengpaneel kon hij mij nog geen specificaties geven, dus dat is even afwachten.

En die 50 gratis downloads? Die ontvangen wij als we daar in de Effenaar zijn gweest?
Dus elke deelnemers krijgt deze?

Ben nog niet gebeld?
ScottB    posted on 29-03-2008 17:58
Ja ik ben ook gebeld. Staan idd 2 CDJ-1000, misschien 3. Daarnaast 2 sl nog wat. Over het mengpaneel/mixer kon hij nog niets zeggen, daar zou hij nog over mailen. Maar er zou iets staan waar veel mensen mee overweg kunnen en wat redelijk standaard is.

269 Users online: 64 Guests (205 Unknown)
Pages generated today : 32.185
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.848.731