noob(ikke) wil dj worden (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Leo981    posted on 18-02-2008 22:23
oke vanaf het begin
ik weet weinig (ken zelfs bijna geen verschil in stijlen.)en heb weinig geld.Cry
ik weet al iets meer over apparatuur(ben vriend van jasper777 werken samen op school).en dat was 't zo'n beetje oja gewoon tips over goede niet dure gear (misschien 2de hands)en/of software
b.v.d.
ken al wel wat sitesCry
Edit: ik ben 11
User edit by Leo981 on 19-02-2008 @ 20:55:19 (6%)
Mod edit by Lead on 19-05-2008 18:47 (7%)

What do you think about noob(ikke) wil dj worden ??

Vote :   

OneSixty    posted on 18-02-2008 22:27

het is niet toegestaan om webshops op dit forum te plaatsen .

en het is trouwens new-line Winking my eye

User edit by OneSixty on 18-02-2008 @ 22:31:04 (100%)
MoXeGy    posted on 18-02-2008 22:28
een hele goede dikke tip: Lezen lezen lezen totdat je ogen pijn doen.
Dit bespaart jezelf ook een hoop tijd want er is zoveel te lezen en vooral over budget/midbudget.
Flexii    posted on 18-02-2008 22:31
inderdaad vooral veel lezen,, met 'search' kun je zoeken op deze website en ik ben er van overtuigd dat je op (bijna) al je vragen een antwoord krijgtWinking my eye
robbert    posted on 18-02-2008 23:05
Ik was al veelvuldig gebruiker van dit forum voordat ik mijn eerste gear kocht, maak er dus zeker geen haast mee en bekijk alle mogelijkheden rustig..

Hidden message is hier trouwens niet voor bedoeld, mar dat zal allemaal duidelijker worden als je even op het forum mee loopt..
Code-Y    posted on 19-02-2008 07:42

zijn er regels over de HM's dan -_-"?

en luister leo... een beetje meer zelfvertrouwen! niet jezelf een noob gaan noemen.
En stel voor jezelf een bedrag vast wat je uit wilt geven. probeer niet het allergoedkoopste te zoeken want dat gaat nogal eens fout.

Leo981    posted on 19-02-2008 08:08
@ lightzone: sorry typefout
@ robbert: waarvoor dan wel
@ flexii: thnx maar dat wist ik al
Leo981    posted on 19-02-2008 08:20
b.t.w. is de axis 4 wat?
bramv    posted on 19-02-2008 09:55
ja dat is gewoon een goeie speler. Alles zit erop voor de beginner.
Bloedworst    posted on 19-02-2008 11:29
Hey welkom dude!! and have fun.Cry
MickeyHouse    posted on 19-02-2008 12:00
Met search kom je inderdaad al heel ver.
Je kan ook gewoon naar een winkel toe gaan en daar vragen zeggen. Als je verteld wat ongeveer je budget is. Dan kunnen zij je ook een heleboel dingen vertellen over wat je kan kopen. + je kan in een winkel ook alles even testen.
Leo981    posted on 19-02-2008 20:53

jasper777 zei (niet op dit forum)dat de axis 4 weinig efx heeft nl. alleen een loop
@bloedworst thnx goed ideeCry

Leo981    posted on 19-02-2008 20:55
zo beter robbert
Cry
Twello    posted on 19-02-2008 20:56
Wat is je budget, als je daar eerst is mee begint
DJPrime    posted on 19-02-2008 21:03
Welcome @ DJR!

jannickv    posted on 19-02-2008 21:05
welcom
en maar 1 tip
info opdoen!! echt!!!
kan je veel geld mee besparen
JollyJunkie    posted on 19-02-2008 21:07
Poster: Leo981

jasper777 zei (niet op dit forum)dat de axis 4 weinig efx heeft nl. alleen een loop
@bloedworst thnx goed ideeCry

Heey Leo,
Als ik jou was zou ik in ieder geval voor een dubbele cd-speler kiezen,
Die zijn namelijk goedkopen tegenover Table-Tops!
Een Numark CD-N35 ofzo is ongeveer hetzelfde als Axis 4 maar dan dubbel,
Dan heb je idd wel alleen maar Loop Pitch en standaard dingen,
Trouwens misschien kan je beter een Numark D2 Director kopen,
Daar zit Scratch op effeecten en nog veel meer moet je maar ff checke,
Die kostte eerst 600 euries maar nu nog maar 450 :D
De CDN35 is 360 euro
Luxx    posted on 19-02-2008 21:12
welkom, alleen wel beetje jong. verwacht niet veel te doen als je al gaan dj'n. zo jong als jij kom je neit zo gauw ergens aan de bak
www.mothermusic.nl
Leo981    posted on 19-02-2008 21:18
@ luxx:Cryweeehhhh
ik ben gekwetst
ff serieus:dat d8 ik ook al maar as je jong bent leer je beterCry
Nico_26    posted on 19-02-2008 21:54
quote:
ff serieusat d8 ik ook al maar as je jong bent leer je beterCry

Dat is waar, maar als je geen verschil kent tussen verschillende stijlen muziek ... jah wat dan Cry
Jer    posted on 20-02-2008 08:18
welkom hier, en effecten kan je beter op je mengpaneel hebben niet op je cd spelers.
Cdn 35 is een goed keus zelf ook aardig wat plezier aan beleefd!
Luxx    posted on 20-02-2008 08:39
@ luxx:Cryweeehhhh
ik ben gekwetst
ff serieus:dat d8 ik ook al maar as je jong bent leer je beterCry

het is waar dat als je jonger bent je ook sneller leert. maar of je ook het geduld heb om te moeten wachten tot je eindelijk eens ergens aan de bak mag? duurd wel erg lang vanaf jouw leeftijd hoor. ik denk dat je pas ergens gaat draaien als je rond de 16 jaar zit...
www.mothermusic.nl
Leo981    posted on 20-02-2008 14:52
Poster: Nico_26
quote:
ff serieusat d8 ik ook al maar as je jong bent leer je beterCry

Dat is waar, maar als je geen verschil kent tussen verschillende stijlen muziek ... jah wat dan Cry

zoals ik al zei als je jong bent leer je beter (dus ook muziekstijlen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
DJ-MOONLIGHT    posted on 20-02-2008 15:21
Heej leo,
Ik ben ook rond me 10e 11e begonnen met draaien, dit stelde wel weinig voor, maar ik was toen al bezig,

Als eerste, hoe weet je dat je dj wilt worden, lijkt het je gewoon wel wat, of heb je het al een paar keer uitgeprobeerd bij vrienden ofzow? (je denkt dat het eer raare vraag is, maar als je het niets vind dan geef je heelveel geld voor niets uit Cry)

Ga eerst bedenken welke muziek stijlen je wilt draaien, dus voor jou is het verstandig om eerst effe te google naar muziekstyle en kijken wat het verschil er tussen is.

Als je je stijle weet, kan je aan je apparatuur gaan denken,
Denk eerst aan je budget, (zorg dat het niet al te krap is want dan kan je beter nog even sparen, anders krijg je prut spullen)

Voor dat je gear gaat aanschaffen, kan je op de search butten uitgebreid zoeken naar gear voor de beginnende Dj.

Als je het uiteindelijk weet, Laat het ons dan weten, want we zijn wel benieuwd.

Ik ben nu 15 bijna 16, en nu pas kan ik echt aan de bak.

Dus je het is bijna wel zeker dat je voor 4 jaar eigenlijk nog wel een ''bedroom DJ '' bent..

Heelveel succes man
JollyJunkie    posted on 20-02-2008 17:39
Poster: DJ-MOONLIGHT
Heej leo,
Ik ben ook rond me 10e 11e begonnen met draaien, dit stelde wel weinig voor, maar ik was toen al bezig,

Als eerste, hoe weet je dat je dj wilt worden, lijkt het je gewoon wel wat, of heb je het al een paar keer uitgeprobeerd bij vrienden ofzow? (je denkt dat het eer raare vraag is, maar als je het niets vind dan geef je heelveel geld voor niets uit Cry)

Ga eerst bedenken welke muziek stijlen je wilt draaien, dus voor jou is het verstandig om eerst effe te google naar muziekstyle en kijken wat het verschil er tussen is.

Als je je stijle weet, kan je aan je apparatuur gaan denken,
Denk eerst aan je budget, (zorg dat het niet al te krap is want dan kan je beter nog even sparen, anders krijg je prut spullen)

Voor dat je gear gaat aanschaffen, kan je op de search butten uitgebreid zoeken naar gear voor de beginnende Dj.

Als je het uiteindelijk weet, Laat het ons dan weten, want we zijn wel benieuwd.

Ik ben nu 15 bijna 16, en nu pas kan ik echt aan de bak.

Dus je het is bijna wel zeker dat je voor 4 jaar eigenlijk nog wel een ''bedroom DJ '' bent..

Heelveel succes man

Heey,
Hij weet het van mij,
Hij zag mij draaien en toen vond hij het heel leuk en nu wil ie ook DJ worden :D
Ik heb het dan weer van mijn oom want die is ook DJ:D
Max-E    posted on 20-02-2008 17:50
Poster: Luxx

het is waar dat als je jonger bent je ook sneller leert. maar of je ook het geduld heb om te moeten wachten tot je eindelijk eens ergens aan de bak mag? duurd wel erg lang vanaf jouw leeftijd hoor. ik denk dat je pas ergens gaat draaien als je rond de 16 jaar zit...

Dat is waar en nog n weetje: Ik kwam onder mijn economie les erachter dat je tot je 16de nog niet ns na half 11 mag werken! en ja, draaien valt ook onder werk, want zelfs die een of andere sharon(kind van 11 ofso, van so you wannabe a popstar) mocht omdat zij geld verdiende met het zingen dus ook  NIET bij de uitreiking(of hoe je t noemt, als de stemmen geteld zijn..) aanwezig zijn..

Belemerend zijn die zogenaamde ''kinderarbeidswetten'' in mijn ogen.. Want wie word er gedwongen in het jaar 2008 om te werken? ikzelf vind t maar zwaar kut, wegens amper geld kunnen verdienen(en dus zwart moeten werken in n cafe:D)

@ Leo, ik wens je veel geluk.. ikzelf ben nu net half jaartje bezig ofso..(ben bijna 15..) maar je moet naar mijn mening beginnen met een mixer te kopen.. in t begin kun je daar gewoon lekker mee kloten door je mp3/ pc eraan te sluiten... naar mijn mening kun je daarna t beste een DAP dubbelaar(cd-speler) kopenWinking my eye

@ Nico, waar slaat die opmerking op? ten eerste ken je deze persoon helemaal niet.. en ten tweede ken jij ze wel?:D

@ Iedereen en helemaal al de Moderator: Wrm wordt de lay out onder elkaar getrokken?
User edit by Max-E on 20-02-2008 @ 17:53:27 (17%)

337 Users online: 249 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 28.523
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.721.914