Poster: bambamstudio
nou het gaat bij deze dat de zaaleigenaar/boeker geen loonbelasting hoeft af te dragen over hetgeen wat hij jou uitbetaald. Dus dat heeft niets met een gageverklaring te maken
Poster: Flexii
dat heb je toch ook een gageverklaring voor, dan hoeft hij dat toch ook niet he:P?
Poster: bambamstudio
een gageverklaring is niet bedoeld voor artiesten die in dienstbetrekking zijn. Als je in dienstbetrekking bent, moet je gewoon loonheffingen afdragen, ook doen als je samen met de opdrachtgever hebt gekozen voor heffing van loonbelasting.
Poster: Flexii
oh oke sorry mijn fout
Poster: Laidback
anders gewoon eens bellen met de belasting dienst..![]()
nog even een paar toevoegingen op bovenstaand:
1. zorg dat er je meerdere opdrachtgevers hebt (lees faktuuradressen) anders is er sprake van een verkapte arbeidsovereenkomst
2. risiko van onderneming is voor jouw, dwz er gaat iets fout op de gig met jouw set, dan moet jij dat oplossen zonder extra uren/kosten voor te schrijven.
Voor de rest klop het aardig van hierboven.
Let wel op als je je inschrijft bij de kvk en een btwnr aanvraagt (= je sofi nr met NL ervoor = 01 erachter)dat je parttime ondernemer bent = minder dan 1225 uur per jaar aan je onderneming besteedt. heeft als nadeel dat je geen aftrekposten kan opvoeren. en je inkomen bij je particulier aangifte 50% belast is.
Als particulier kan je ook een factuur sturen voor gewerkte uren... de particulier moet dit alleen opgeven bij de belasting als 2e inkomen. (dit doen een aantal Freelancers van me).
succes ermee
Poster: VJRichardLet wel op als je je inschrijft bij de kvk en een btwnr aanvraagt (= je sofi nr met NL ervoor = 01 erachter)dat je parttime ondernemer bent = minder dan 1225 uur per jaar aan je onderneming besteedt. heeft als nadeel dat je geen aftrekposten kan opvoeren.
Poster: VJRichardL en je inkomen bij je particulier aangifte 50% belast is.
@peterdv -> klopt je hebt gelijk, ik heb even een aantal dingen door elkaar gehusseld, vooral omdat ik kijk als zijnde ondernemer.... (fiscaal gezien)